Ads by Google X

رواية حكاية قمر الفصل التاسع والاربعون 49 - بقلم وردة في البستان

الصفحة الرئيسية

  رواية حكاية قمر الفصل التاسع والاربعون 49 - بقلم وردة في البستان



 رواية حكاية قمر الفصل التاسع والاربعون 49 

البارت التاسع والأربعون

حكايه قمر ♥️🌜

" سارة وشها اتقلب وليل لاحظت "

اسر : مين هنا دي كمان .. هو انا مقابلتكش بقالي كتير ولا ايه 

وليد : واحدة لسه متعرف عليها .. بس بعد العلقة ديي انا شكلي هقطع علاقتي بيها 

"سارة فرحت " 

ليل : يبقا تستاهل .. دي اخرة سرمحتك 

وليد : خلاص هبطلها  

اسر : احلف كدا 

وليد : لحد لما اخف بس 


* الممرضة دخلت * 


وليد : ايه القمر دا بس 

الممرضة ابتسمت : اتفضل العلاج .. والدكتور دلوقتي هيجيلك .. عن اذنك 

وليد : رايحة فين بس خليكي .. 

" سارة بتحاول تمسك نفسها "  


ليل : ماخلاص ياوحش مش كنت هتتوب من شوية .. 


وليد : بحاول مش عارف 

الدكتور دخل : عامل ايه انهاردة 

وليد : الحمد لله كويس .. بس رجلي هي اللي وجعاني اوي 

الدكتور : هي الممرضة معطتكش المسكن 

سارة : عطتهولوا يادكتور .. المهم وليد هيخرج امتا 

الدكتور : لا مش هينفع يخرج دلوقتي خالص .. 

سارة : مش حضرتك قولت ان هو بقا كويس 

الدكتور : أيوة بس محتاج رعاية .. 

وليد : بس انا مش هستحمل قعدة المستشفي

سارة : طيب يا دكتور ايه الرعاية اللي هو محتاجة واحنا نعملهالوا ف البيت  

الدكتور : ياخد العلاج ف مواعيده وحد يساعده ف كل احتياجاته .. زي مانتي شايفة كدا هو مش هيقدر يتحرك لوحده  

سارة : ماشي خلاص يخرج واحنا معاه 

الدكتور : ماشي لو هتقدروا انا موافق .. بس لو مش هتقدروا وهو مش حابب القعدة هنا .. ممكن نبعت معاه ممرضة هي هتفهم اكتر

سارة : لا لا متقلقش انا هكون معاه احسن من الممرضة  

وليد : لا انا بقول انتي هتكوني مشغولة ووراكي كليتك وأكيد مش فاضيلي .. وانا مش هرتاح وانا معطلك يعني .. ف الاحسن الاقتراح اللي قالوا الدكتور انت تبعت ممرضة معايا 

الدكتور بصلهم : زي ماتحبوا  

وليد : وياسلام بقا لو يبعت اللي دخلت دي  

سارة بعصبية : انت ازاي كدا .. انت اييه يااخي مبتحسش

وليد : في ايه مالك 

سارة : ماااليي !! لااا ماليش .. انا غلطانة اصلا اني كنت بستحمل كل تصرفاتك دي وبعدي وبسكت .. علشان ب ... * عيطت * انا كنت بضيع وقتي و انت مافيش فايدة فيك  

 خدت شنطتها وطلعت تجري وليل وراها 

ليل : سارة استني بس 


اسر : ليه كدا ياوليد 

وليد : اسر روح وراها لو سمحت 

اسر : ماشي .. بس هرجع علشان لازم نتكلم 


وليد : ماشي بس الحقها 


___________________


نور : اهدي ياقمر ان شاءالله هتكون كويسة متقلقيش 

قمر : اهدي ازاي .. دي اول مرة تحصل وموبايلها كمان هنا .. انا خايفة عليها اوي .. لو حصلها حاجة مش هسامح نفسي

زين : هو اسر ف اوضته  

عايدة : لا مش ف اوضته 

احمد : هيكون راح فين هو كمان 

زين : استنا يابابا انا هكلموا  


__________________ 


اسر نازل يجري: فين سارة ياليل  

ليل : مشيت وهي منهارة .. مردتش تخليني اروح معاها .. صعبانة عليا اوي بجد وليد حراجها  

اسر : مش عارف بيعمل ليه كدا معاها 

* موبايله رن * 

اسر : دا زين 

ليل : يلاهوي احنا نسينا نكلمهم 

اسر : أيوة يازين  

زين : ايه يااسر فينك  

اسر : انا ف المستشفى مع وليد 

زين : هي ليل معاك 

اسر : اه 


قمر : ليل معاه

زين : اه 

قمر خدت الموبايل من ايده : أيوة ياليل .. انتي فين .. كدا تخضيني عليكي 


ليل : أيوة ياقمر .. انا اسفة والله انا خرجت ومقولتلكيش 

قمر : تعالي بس ياليل الأول وبعدين نتكلم . . يلا 

 متتأخريش مستنياكي  


نور : خلاص ياستي اطمنتي .. بطلي عياط بقا 

قمر : الحمدالله .. انا متشكرة اوي يازين علشان طمنتني عليها  

زين : لا متشكرنيش .. انا كنت بطمن ع اخويا اصلا .. يلا انا رايح الشغل عن اذنكم 

احمد : استنا يازين هاجي معاك 


قمر بصاله بغيظ : انا غلطانة اني بعبره اصلا .. مبيعرفش يبقا كويس خمس دقايق ع بعض 

____________________


كنزي : صباح الخير ياماما

نجلاء: صباح النور ياحبيبتي .. صاحية بدري كدا ليه عندك محاضرات 

كنزي : لا انا اجازة انهاردة .. بس مش جيلي نوم 

نجلاء : ايه اللي مطير النوم من عينك 

كنزي : مش عارفة ياماما .. متوترة كدا وخايفة .. مش فاهمة ليه الاستعجال دا مش كنتو خلتوها سنة ع الاقل 

نجلاء : واحنا مالنا ياختي مش حماتك هي اللي مستعجلة .. متكلمتيش ليه ساعتها ولا القطة كانت واكلة لسانك .. مش ابوكي سألك قولتي موافقة بتتكلمي ليه دلوقتي 

كنزي : خلاص ياماما خلاص مش هفضفض معاكي بحاجة تاني علشان ترتاحي  

نجلاء : استغفرالله العظيم .. خلاص تعالي متزعليش .. تعالي 

كنزي : انا مش زعلانة ياماما بس مش عاوزكي واخدة موقف من مامت حازم كدا 

نجلاء : ياحبيبتي انا مش واخدة موقف منها ولا حاجة .. كل الحكاية اني مريت بتجربة مكنتش احب انك تدخليها .. بس خلاص طلما انتي راضية خلاص مش هعترض .. وأن شاءالله يكون حالك احسن مني

google-playkhamsatmostaqltradent