رواية حكاية قمر الفصل الخمسون 50 - بقلم وردة في البستان
رواية حكاية قمر الفصل الخمسون 50
حكايه قمر ♥️🌜
كنزي : يارب ياماما
نجلاء : طيب بما انك بقا معندكيش حاجة انهاردة ايه رايك ننزل نشتريلك شوية حاجات كدا لجهازك .. اه بلاش نزنق نفسنا للاخر ومافيش وقت
كنزي بفرحة : موافقة طبعا
نجلاء : خلاص ياحبيبتي انا هكلم ابوكي اقولو ..
_____________________
ليل داخلة وقمر جريت عليها
قمر : كنتي فين ياليل وازاي تخرجي من غير ماتقوليلي
ليل : معلش ياقمر بس ف واحد زميلنا كان تعبان وروحنا زورنا .. ونسيت الموبايل هنا معرفتش اكلمك .. عن اذنك انا هدخل انام بقا علشان تعبانة
قمر : تعالي هنا انتي رايحة فين انا مخلصتش كلامي
ليل : ماشي لما اصحا نتكلم
قمر : مافيش حاجة لما تصحي دلوقتي
ليل : في ايه ياقمر مالك بقولك تعبانة منمتش طول الليل
قمر : وهو حد قالك متناميش .. حد قالك تخرجي نص الليل من غير ماتقولي !!
ليل : واحد تعبان وروحنا نزوروا حصل ايه يعني ..
قمر : انتي شايفة ان اللي عملتي دا عادي يعني ؟؟ خروجك من غير علمي نص الليل .. واكتشف الصبح انك مش موجودة وقلبي كان واكلني عليكي وراسي عمالة تودي وتجيب ياتري حصلها ايه وراحت فين .. كل داا عادي
ليل : قمر لو سمحتي بقولك تعبانة حسي بيا شوية
قمر بعصبية : وانا مين يحس بيا !!! انتي تعبانة وانا ايييه .. عايشة حياتي ومبسوطة يعني .. مانا شايلة الهم ومبتكلمش .. وبقول اسيبك تعيشي الحياة اللي انا معشتهاش .. انا عاوزة ايه غير اشوفكم مبسوطين .. بس تزوديها لا مش هسمحلك مش علشان عشنا ف فيلا تنسي الي اتربينا عليه وتفكري ان كل حاجة بقيت عادي بنسبالك
ليل بعصبية : انا مبقتش صغيرة يا قمر انا عارفة انا بعمل ايه كويس .. وياستي مش عاوزكي تشيلي همي انا اعرف اشيلوا لوحدي ارتاحي بقا ولو انا اللي تعباكي .. انا بقولك اهو شيليني من دماغك علشان ترتاحي وتعيشي مبسوطة .. بس متتحكميش فيا بعد اذنك
قمر دمعت : ماشي ياليل طلما انتي شايفة نفسك مش صغيرة .. ومش لازم اتحكم فيكي ولا عاوزني اشيل همك واقلق عليكي .. زي ماتحبي انا مش هتدخل ف حاجة ليكي تاني ياستي .. عن اذنك
"ليل اتضيقت من اللي قالته .. مش عارفة ليه عملت كدا مع قمر .. جايز تفكيرها ف مامتها هو اللي مأثر عليها "
تونة طلعت من ورا الكنبة.. ليل اتخضت
ليل : يخربيتك.. انتي بتعملي ايه هنا
تونة : كنت قعدة بسمعكم ياختي .. ايه اللي عملتيه دا مع قمر .. اخزقلك عينك دلوقتي يعني
ليل : ونبي ياتونة سبيني انا مضايقة ومش طايقة نفسي
تونة : احسن علشان تبقا تضايقي قمر تاني احسن
ليل عيطت : مكنش قصدي .. انا غبية وبتغبي دايما بس والله بيبقا غصب عني
تونة : طب خلاص متعيطيش .. خلاص بقا متزعليش مني .. انا بس مبحبش قمر تضايق
ليل : ولا انا والله بس غصب عني بقا
تونة : خلاص لما قمر تيجي تصالحيها ماشي
ليل : حاضر هعمل كدا .. ممكن ادخل انام ولا انتي كمان هتمنعيني
تونة : لا روحي اتخمدي مش طايقة اشوف وشك
ليل : يوة مانتي كنتي لسه حلوة
تونة : كيفي كدا بقا يلا غوري
ليل : حاضر
_______________
قمر قعدة لوحدها بتعيط .. حد خبط ع ضهرها بتلف تبص
قمر ابتسمت : كريم .. تعالي اقعد معايا .. عامل ايه ؟
كريم ابتسم و شاور بايده : 👍🏻
قمر : يارب دايما ياحبيبي
كريم مسح دموعها بايده وبصلها وكأنه بيسألها ليه بتعيطي ؟
قمر : اتخنقت انا وليل .. انا مش زعلانة من كلامها ليا .. انا زعلانة علشان مش عارفة اللي جواها .. ليل اختي انا مربيها تصرفاتها دي مبتعملهاش غير وهي جوها حاجة مخبيها .. انا خايفة عليها اوي .. وف نفس الوقت مش عاوزه اضغط عليها علشان تحكيلي حاجة .. مش عارفة اعمل ايه ياكريم
كريم قام وقف
قمر : رايح فين
كريم شاورلها تستنا ✋🏻
" بعد ١٠ دقايق جالها تاني "
قمر : روحت فين وسبتني
كريم فتح ايده كان فيها سلسلة رقيقة جدا وفيها قلب صغير ♡
قمر : جميلة اوي ياكريم.. دي لمين
كريم شاور عليها
قمر : ليا انا .. انا اول مرة حد يجبلي هدية .. متشكرة اوي ياحبيبي .. ممكن تلبسهالي بقا
كريم فرح انها عجبتها ولبسهالها
قمر حضنته : اوعدك مش هقلعها خالص
_______________________
نادر فتح باب الأوضة
نادر : سارة ياحبيبتي انتي نايمة
سارة عدلت نفسها : لا يابابا انا صاحية ..
نادر : كنت عاوز اتكلم معاكي
سارة : عارفة يابابا اللي هتقولو
نادر : لا مش عارفة .. انا فكرت ف اللي اتكلمنا فيه .. ولقيت ان معاكي حق مش علشان سفري اغيرلك حياتك .. موافق انك تفضلي هنا طلما هتكوني وسط صحابك والناس اللي بتحبيها
سارة : لا يابابا انا مش هفضل هنا .. انا ماليش حد هنا غيرك انت وبس .. وبما انك هتسافر .. انا هروح اعيش مع ماما واختي ف اسكندرية
نادر : بتتكلمي جد .. انتي متأكدة من قرارك ياسارة
سارة : اه يابابا متأكدة
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حكاية قمر ) اسم الرواية