رواية مجنونة الفهد كاملة بقلم الملكة المتوجه عبر مدونة دليل الروايات
رواية مجنونة الفهد الفصل الخامس 5
ارتدت ملاك الفستان وخرجت وكان فهد ينتظرها
فهد بتتنيحه: يتست فنكلي ايه ده
ملاك بخجل : الفستان
فهد بتساؤل: يعني ده الفستان اللي المفروض هتلبسيه بكره مش قميص النوم بتاع الدخله
ملاك بخجل: عيب اللي انت بتقوله ده علفكره
فهد بغيره وعصبية: هو انا قولت مش عايزه قصير ولا ضيق تقومي جايبه واحد مفتوح مفتوح ايه ده جسمك كله باين بكره الصبح فستانك هيكون عندك يا هانم وليا حساب معاكي بعدين
تركها فهد وخرج من غرفتها وقامت ملاك بتغير الفستان وجلست تبكي
ملاك بدموع لنفسها: انتي غبيه ي بت هو قالك هاتي فستان محترم تقومي جايبه فستان شفاف انتي ليكي خال اهبل ي ترى رحت فين ي ابيه وعندما ذكرت هذا الاسم تذكرت العقاب فحمرت وجنتيها وقالت لازم أنسي كلمه ابيه علشان متعقبش أما اقوم ادور عليه واصالحه
قامت ملاك تبحث عن فهد فوجدته واقف مع خالته وابنتها مايا فنزلت حيث هم وعندما وجدت مايا ملاك علي السلم قامت باحتضان فهد
مايا بدلع: عامل ايه ي فهد وحشتيني اووي
استغرب فهد من طريقتها لكن لمح ملاك فقام بمبادلت مايا الحضن لا مشكله عزيزتي من اثرت غضبك قليلا
ملاك بابتسامة مزيفه: ازيك ي مايا
ابتعدت مايا وقالت بابتسامة مزيفه هي الأخرى: الحمدلله أنت عامله ايه
ملاك ارادت اغاظتها: الحمدلله بخير مش تباركيلي انا وفهد
مايا: ابارك لكم علي ايه
اقتربت ملاك من فهد وامسكت يده وقالت: اصلا بكره كتب كتابنا عقبالك
مايا بحقد حاولت إخفائه: الف مبروك ليكم
ملاك بابتسامت نصر: الله يبارك فيكي ي حبيبتي
نظر فهد الي ملاك وفهم انها تريد اغاظتها وقال بفخر لنفسه: حلو اووي وبقيتي شرسه وبتعرفي تاخدي حقك بمعلمه الله اكبر كبيرتي وبقيتي خطيرة ومينفعش نستهين بيكي
ملاك لاغظت مايا أكثر: معلش ي فهد عايزك في كلمه
فهد وهو مبسوط من ملاك: ماشي تعالي معايا
دخل فهد وملاك لغرفه فهد
فهد وهو يمثل انه مازال غاضب: نعم ي ملاك
ملاك باستعطاف “عيون القطه من الاخر”: اسفه ي فهد بالله عليك متزعل مني
فهد: يعني ينفع الفستان اللي انتي جيباه
ملاك: والله خلاص مش هلبسه وهرجعه هو كان عجبني بس خلاص مادام مش عجبك وهقبل باي فستان انت تجيبه أنشأ لله جلبيه حوده بتاعت صلاة الجمعة
انفجر فهد يضحك على تلك المجنونه
اكملت ملاك وقالت: الرجل ي خويا يلبس بدل طول الاسبوع ويجي يوم الجمعة يلبس الجلبيه ويبقي فاضل شويه ويمشي بمبخره ويقول مولاي ي مولاي
فهد ولا يستطيع التماسك من الضحك: خلاص مش زعلان
قامت ملاك باحتضان فهد وقالت: احلي فهد في الدنيا والله ثواني وأدركت ما فعلت وابتعدت عنه وقالت اسفه ي فهد
امسك فهد يدها واجلسها علي الكنبه وجلس بجوارها: بصي ي ملاك أنا بكره هبقي جوزك وليكي الحق تحضنيني وتعملي اللي يعجبك قدامي ومعايا بس واكمل بتملك انا لوحدي ليا الحق اقرب منك أنا لوحدي وبس فاهمه
ملاك بطاعه: حاضر ي اب وتذكرت العقاب قصدي حاضر ي فهد
ابتسم فهد وقال: والفستان اللي انتي جبتيه حلال عليكي بس متتطلعيش بيه بره البسي في الاوضه الي يعجبك وفستان بكره هيوصلك الصبح ماشي
ملاك: شكرا اووي ي فهد انك مش هترجع الفستان واكملت بتفكير بس ياترى اعمل بيه ايه
فهد بخبث: هقولك بكره تعملي بيه ايه
ملاك ببراءة: ماشي تصبح على خير
وكادت تمشي لكن اوقفها فهد وشاور علي خده
فهد: بوسه
ملاك بخجل: عيب ي فهد
فهد: ما انتي من وانتي صغيره قبل ما تنامي بتبوسي خدي ايه اللي جد
ملاك: كنت صغيره لكن دلوقتي كبرت
فهد: لا هو دلوقتي بقي ليكي الحق تبوسي اكتر من الاول أصلا
ملاك: يعني إيه
فهد: انتي واثقه فيا ولا لا
ملاك: اكيد بثق فيك
فهد: يبقي بوسي يلا
قمت ملاك بتقبيله ثم ركضت الي غرفتها
فهد بضحك: بعشقك ي ملاكي مستني اللحظه اللي تبقي فيها مراتي وساعتها هعترفلك اني مش بس بحبك انا بعشقك
كانت هناك عيون حاقده تراقبهم
*: ماشي ي ملاك مش هسمحلك تاخدي فهد وحتي لو اتجوزتيه هخليكي بنفسك تتطلبي منه الطلاق
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية مجنونة الفهد ) اسم الرواية