رواية قسوة الرعد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم كاتبة قصص
رواية قسوة الرعد الفصل السادس 6
(في صباح جديد في قصر المنشاوي)
رعد صحي و دخل الحمام و خرج لابس بدله سوادء و سرح شعره قدام المرايه و نزل قال:صباح الخير
امجد و نورا:صباح النور
رعد:امال فين الهانم
نورا:ملكش دعوه بيها منزلتش حته من امبارح انا هطلع اشوفها و طلعت لحياه
رعد:ماشي بس اعملو حسبكو هترجع الوضه تاني
امجد:اوضه اي
رعد ببرود:اوضتي
امجد لسه هيتكلم سمعو صوت نورا بتصرخ رعد و امجد جريو علي فوق رعد شاف حياه مغمي عليها و باين عليها التعب قال:لبسيها يا امي حاجه بسرعه
نورا لبست حياه اسدال و طرحه و رعد راح شالها و نزل و امجد و نورا معاه و راح علي المستشفي و خايف عليها
وصلو المستشفي بعد مده
رعد دخل و هو شايل حياه و بيقول:ترولي بسرعه
الممرضين جم و اخدو حياه
وقفين كلهم قدام قوضه حياه و منتظرين الدكتور يطلع عده تلات ساعات و الدكتور طلع و جريو عليه بلهفه كلهم و قالو:مالها يا دكتور
الدكتور بغضب:البنت مغم عليها من امبارح تقريبا و مكلتش حاجه يعني كان ثانيه كمان و تروح فيها و سابهم و مشي
نورا بعصبيه:انت تطلقها و ملكش دعوه بيها فاهم
رعد بعصبيه:مش مطلق حد
امجد بعصبيه من رعد:يعني اي مش هطلقها
رعد بعصبيه:ايواه مش مطلق حد و يله خشو شوفها و اعملو حسابكم حاجتها اتنقلت عندي الاوضه
نورا بضيق:خلاص يله نخش للبنت
امجد و نورا و رعد دخلو لحياه
امجد اتكلم بحنيه:الف سلامه عليك يا بنتي
حياه بتعب:الله يسلمك يا عمو
نورا:الف سلامه عليك يا حبيبيتي ينفع كده متكليش من امبارح يا حياه
حياه ببتسامه تعب:الله يسلمك يا طنط والله ما كان ليه نفس اكل
نورا بزعل:برضو يا حياه كنتي كلي حاجه انتي شكلك تعبان اوي يا بنتي
حياه بتصنع الهزر:والله ما في حاجه اهو انا كويسه يا نونو
نورا بضحك:نونو برضو ماشي يا ستي و قوليلي ماما
حياه بتصنع الضحك:ماشي يا ماما
امجد بمزح معاهم:اي بقاا و انا مفيش كلمه بابا
حياه بضحكه:احله بابا كمان
كل ده تحت انظار رعد اللي عينه متشلتش من عليها
الدكتور دخل و قال ببتسامه:عامله اي دلوقتي
حياه بتعب:الحمدالله يا دكتور
رعد بصص لدكتور بغضب(مش حب ريحو نفسكو😂)
الدكتور لي امجد:حضرتك كنت عايزك في موضوع
رعد بيبصله بغضب و قال:ما تتكلم هناا مفيش حد غريب
الدكتور ببتسامه:انا طالب ايد الانسه حياه منكو
حياه فتحت بوقها و قالت:انا ادكتور بطريقه مضحكه😂
رعد بغضب ادله بالابكس في وشه و قال:انسه مين يلاه دي مدام رعد امجد المنشاوي
الدكتور بالم و اسف:انا اسف والله ما كنت اعرف حته مفيش دبله في ايديها
رعد بصلها بغضب و قال:يله عشان نمشي
امجد بضحكه:يله يا حياه
حياه جت تقوم و كانت هتقع بس في ثانيه كانت بين ايد رعد
حياه بغضب و كسوف:نزلي انت بتعمل
رعد و هو ماشي بيها:اتلمي انتي فيكي حيل تمشي و بعدين ابقي كلي مش ناقصين كل شويه نروح علي المستشفي بسببك
حياه بزعل بس مبينتش و قالت في نفسه:هيجي في يوم و هترتحو مني كلكو(يترا حياه قصدها اي بالكلام ده)
_______________
(في الصعيد في قصر عائله وائل الاسيوطي)
الجد:هنيه يا هنيه
هنيه:نعم يا حاج
الجد:امال فين ايه
هنيه:راحت تشتري حاجات من بره يا حاج
الجد:طيب تمام
ايه من وراه:انا اهو يا جدي عامل اي
الجد ببتسامه:الحمدالله يا نور عيني تعالي سلمي علي فارس
ايه:ازيك يا فارس
فارس:الحمد و اتصدم و قال:انتي ايه
ايه بخبث بعد ما فهمت انه اتصدم و قالت:ايواه يا ولد عمي
فارس:الحمدالله انتي عامله اي
ايه:الحمدالله بعد ازنك هطلع انا و سابته و طلعت
فارس طلع علي قوضه و هو مصدوم و قال:بقا دي ايه اللي عندها 15سنه(بصراحه البت قمر 14 يا جماعه😂♥️)
(في قوضته ايه)
ايه و هي بتضحك و بتقول معقول اتصدم
و دخلت الحمام
(عند فارس)
قاعد و بيقول:هي مغصوبه عليا ولا لا انا هروح لها و اشوف
فارس راح لي ايه القوضه
و دخل في نفس الوقت اللي ايه خرجت في من الحمام كانت لابسه برنس ايه واقفت مصدومه و فارس فضل بيقرب منها ووو
(يترا كان حياه قصدها اي بالكلام اللي قالتو في المستشفي؟و ايه مغصوب علي الجواز من فارس ولا لا؟
كل ده هنعرفه البارت الجاي
•تابع الفصل التالي "رواية قسوة الرعد" اضغط على اسم الرواية