Ads by Google X

رواية حكايتنا الفصل السابع 7 - بقلم سلمى محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية حكايتنا (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم سلمى محمد

رواية حكايتنا الفصل السابع 7 



بارت 7
معلش مش كبيرة أول ما اخلص امتحانات هادلعكم🤍

احمد"عمالك مفاجأة 

فيروز"ايه!! 

احمد"هما اتنين الاولى اننا هنخرج سوا النهارده والثانيه ان.. 

فيروز"اي يا بابا 

احمد"يعني مسكتي في التانية وسبتي الاولي 

فيروز بضحك"لا بس كانت عايزة اعرف التانية برضو 

احمد"ماشي يا ستي زياد ابن خالك رجع من السفر 

فيروز"طب وانا مالي 

احمد"أي يا فيروز بقولك زياد 

فيروز"بابا زياد كان خطبيي بس دلوقتي لا انت لي مش قادر تتقبل كده 

احمد"عشان أنا يابينتي شايف أنك مناسبة جدا مع زياد 

فيروز"بس أنا مش شايفة كدة وعشان أرضي حضرتك اتخطبت له بس مقدرتش اكمل معاه 

احمد" يا بينتي أنا شايف ان الشاب مفيهوش عيوب 

فيروز"هو اة مفيهوش عيوب بس هو مش زي مش شبهي 

احمد"وهو لازم يبقي شبهك طب ما خالد مش شبهك يا فيروز 

فيروز"لا بابا.. 

احمد" بلا بابا بلا مش بابا انا بعرفك انو مش شبهك ومش معني ان أنا تعاطفت معاه اني هاسمح لك ترتبطي به 

فيروز"بابا بعد اذنك دي حياتي مينفعش... 

احمد"فيروز الكلام انتهى 

فيروز"ماشي يا بابا انا خارجة 

احمد"رايحة فين 

فيروز"الشغل

احمد"لا خليكي انهاردة زياد جاي
وهنخرج كلنا

فيروز"لا مش هينفع... 

احمد"مفيش اعذار يا فيروز

_فيروز طلعت على اوضتها وعارفه ان باباها مدام حط الموضوع في دماغه يبقي مش هينتهي

"في بيت خالد

عمر:وبعدين بقي يا عم 

خالد"ولا بعدين ولا حاجة أنا بس خايف ابوها يضايقها 

عمر"لي يا عم الله ولا انت عملت حاجة ولا هي عملت حاجة 

خالد"هو بيخاف عليها اوي يعني اقصى حاجه ممكن يعملها انه هيبعدها عني 

عمر"يعم ان شاءالله ميخصلش كدة 

خالد"استني تليفوني بيرن"الو

سارة "الو يا خالد

خالد"أي يا سوسو في حاجه 

سارة " لا بس كانت عايزة اقابلك ضروري 

خالد:في أي يعني 

سارة "ما تيجي يا عم 

خالد بضحك"حاضر 

عمر "في حاجة 

خالد"لا ده سارة عايزني 

عمر"طب خدني معاك وانت نازل 

خالد"يلا

"06:00p.m. 

خالد"ايه يا ستي بقي 

سارة"الشاب اللي حكتلك عنو جاء انهاردة 

خالد"جاء فين

سارة"ما هو كان معايا في السفرية وانا رجعت وهو لسه جاي النهارده 

خالد"اممم طب وبعدين

سارة"عايز بشوفك 

خالد"وبعدين 

سارة "بعدين ايه بقولك عايز بشوفك 

خالد"امته 

سارة"انهاردة يا خالد انت ما لك مش فائق خالص ليه 

خالد"معلش دماغي وجعاني شويه 

سارة "بتفكر فيها 

خالد بضحك"بس يا بت هو أنا زيك 

سارة"والله المهم انهاردة هاكلمه
ونضبط ميعاد 

خالد"ماشي

"خالد:الو 

سارة"انت بتكلم مين وانت معايا 

فيروز"مين اللي بتتكلم دي 

خالد"دي سارة 

فيروز"نعم سارة مين

خالد"مش مهم المهم طمنيني عليكي 

فيروز"أنا كويسه سارة مين بقي 

خالد" يا بنتي بقي 

فيروز"خالد بتكلم بجد مين سارة دي 

خالد"بنت خالتي يا فيروز بنت خالتي 

فيروز"ماشي أنا عايزة اقابلك انهاردة 

خالد"لا مش هينفع انهاردة 

فيروز"ليه 

خالد" في موضوع هعملوا انهاردة 

فيروز" ماشي طب هشوفك امته 

خالد"ممكن بكرة بس قبل ما نتقابل ابوكي هيبقي عارف 

فيروز"لا طبعا 

خالد"يبقي مش هينفع نخرج يا فيروز 

فيروز"خالد وفيها ايه 

خالد"متعلمتش أعمل حاجة من وراء احد 

فيروز"بس انت عارف لو قولتلوا مستحيل يرضى 

خالد"معلش يا فيروز بس هنعمل ايه 

فيروز"ماشي يا خالد سلام 

خالد"سلام خلي بالك علي نفسك 

فيروز"طب بقولك 

خالد"ايه 

فيروز"انت مش هتجي توصلني بكرة 

خالد"هاجي بس هوصلك بس يا فيروز 

فيروز"يا خالد بقي 

خالد"سلام يا فيروز

07:00p.m.

احمد"فيروز فيروز 

فيروز "جاية اهو ثواني 

احمد"تعالي شوفي مين هنا 

فيروز"ازيك يا زياد 

زياد"ازيك يا فيروز عاملة ايه 

فيروز"الحمدللة عن اذنكم 

احمد" فيروز استني خليكي مع زياد علي ما أعمل مكالمة 

فيروز"بابا 

زياد"مفيش داعي خليها على راحتها 

احمد بضحك"وفي راحه اكتر من انها تقعد معاك يا ابني

زياد"فيروز 

فيروز"زياد ارجوك انت عارف أنا قاعدة هنا عشان بابا لكن أنا مش عايزة اتكلم 

زياد بضحك"وانتي حد قالك اني هتكلم في اللي في بالك 

فيروز"اومال 

زياد"كانت عايزة اقولك اني معجب بي واحدة وعايزة اتقدملها وكانت عايزة مساعدتك 

فيروز بضحك"بجد تصدق اني فرحت اووووووووووي 

"قولي اسمها ايه القمر دي 

زياد بضحك"سارة 

يتبع.....
   •تابع الفصل التالي "رواية حكايتنا" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent