رواية حب من اول لقاء كاملة بقلم ليل مراد عبر مدونة دليل الروايات
رواية حب من اول لقاء الفصل الثامن 8
مراد .. انا بحبك اوي يا ريم
ريم .. و انا كمان بحبك
عانق مراد ريم و رفعها في الهواء و يلتف بها .. ممكن تقوليها تاني
ريم بصوت عالي .. انا بحبك يا مراااااد
سارة وهي بتصحي مراد .. هو ايه الي ممكن اقولو تاني
مراد .. استغفر الله العظيم . يعني احلم بالقمر ويصحني القرد
سارة بعصبية .. انا قرد طب ولهي لا اخليك تشوف الغوريلا
قالت ذلك وهي تاخذ وضع الهجوم وتتجه نحوه
مراد .. علي فكرة انت مش محتاجة توريهاني أنا كده كده شيفها ماهي قدامي اهيت
سارة وهي تدعي الحزن .. تصدق انا غلطانة اني جيت اصحيك علشان الشغل
مراد .. تصدقي صعبتي عليا دي الدمعة هتفر من عيني . اطلعي برا يا بت انتي
سارة .. اه صح انت ناوي تعمل ايه بخصوص حكايت السلسلة
مراد بي ابتسامة جانبية .. قريب اوي هتعرفي
خرجت سارة و تركت مراد الذي بدأ بتغير ملابسه بسرعة وذهب الي الشركة
،،……….بقلم ليل مراد…………….،،
في شركة مراد
مراد .. هو جوه
جاسر .. و مستنيك من بدري
مراد .. طب كويس اول ما يخرج ادخلي تمام علشان في حاجة عايز اكلمك فيها
جاسر .. تمام
دخل مراد الي مكتبه لي ينهض فارس
مراد .. اتفضل ارتاح تقدر تعتبره زاي مكتبك خد راحتك
فارس ..جاسر قالي انك عايز تشوفني دروري هو في حاجة و لا ايه
جلس مراد و فارس يتحدثون عن العمل وعن اتحاد الشركتان و ما ان انهو حديثهم
فارس .. طب استأذن انا لاني اتاخرت
مراد ببسمة جانية .. انا كنت عايز اعزم نفسي عندك انهاردة
فارس .. ……..
مراد .. لو مش عايز خلاص
فارس .. لا طب انت تنورني في اي وقت
مراد .. خلاص تمام يبقي انهاردة علي العشاء
ذهب فارس وهو يعلم ان مراد ينوي فعل شئ ما ربعد ان ذهب دخل جاسر الي مراد
جاسر .. انتم كنتو بتتكلمو في ايه فارس متعصب اوي
مراد .. مش مهم خذ دي كده و افتحها
اعطي مراد السلسلة الي جاسر ففتحها و كان جاسر في حالة صدمة
مراد .. مش انت قولت انك كان ليك اخت و تاهت اظن ان انا عرفت مين اختك
جاسر بصدمة .. مين معقولة تكون هي
مراد ببسمة .. ايوه هي ريم تبقي اختك يا جاسر السلسلة دي بتاعيتها
جاسر بلهفة .. طب ما تيجي نقولها
مراد .. هنقول ليها كل حاجة بس مش دلوقتي لاني في حاجة عايز اتاكد منها الأول . متقولش لحد ولا حتي مامتك تمام
جاسر .. تمام
مراد .. انا لازم امشي دلوقتي لاني في وراي معاد علي العشاء
ذهب مراد الي الفيلا الخاصة بي فارس فوجد فارس في استقباله ف اخذه فارس الي الحديقة ليجلس فيها و يستطيعو التكلم في هدوء
مراد ببسمة .. هي فين ريم مش هتيجي
فارس .. ريم في المطبخ بتحضر العشاء
جلسو يتحدثون قليلا لي ينادي عليهم احد الخدم و خبرهم ان العشاء جاهز ف اخذ فارس مراد و ذهبو الي غرفة العشاء . كان كلا من مراد و ريم وفارس فقد علي الطاولة
مراد ببسمة .. اهلا يا ريم عملة ايه
ريم بتوتر .. الحمد لله و انت يا مستر مراد عامل ايه
مراد وهو ينظر لي ريم لي يراقب ردة فعلها .. كويس الحمد لله . انا ها خطبت و هعمل الفرح قريب و جيت علشان اعزمكم و اديكم كروت الدعوة شخصياً
سقطت الملعقة من يد ريم و تصلبت في مكانها لي لحظة و كان البرق قد صعقها
مراد ببسمة جانية .. انت كويسة ريم
فارس بقلق وهو يمسك يد ريم .. انت كويسة يا ريم
ريم وهو تجنب عيون مراد .. انا كويسة بس في حاجه دخلت في عنيا بعد اذنكم دقيقة
ذهبت ريم و تركتهم و بعد ان ذهبت ريم سكب مراد العصير علي نفسه
مراد .. بعد اذنك بس يا فارس انا عايز الحمام ممكن تقولي هو فين وانا هروح كمل انت اكلك
فارس .. لا انا كده كده خلاص شبعت تعالي الحمام من هنا
اخذ فارس مراد و ارشده الي الحمام دخل مراد الحمام و بعد ان انتهي طب من فارس ان يعطيه المنشفة لانه لا توجد واحدة بالحمام
ذهب فاري لي يجلب المنشفة فغادر مراد و ذهب من الطريق التي ذهبت منه ريم لي يجدها تبكي في غرفة
مراد .. طب انت بتعيطي ليه دلوقتي مش انت الي سبتني و مشيتي
ريم وهو تمسح دموعها .. انا مش فاهمة انت بتتكلم عن ايه
كانت ستخرج من الغرفة فامسكها مراد بقوة من يدها
مراد بغضب .. انت ها تكذبي كده لحد امتي انا كنت عارف انك مش فاقدة الذاكرة طب ليه عملتي كده لو فارس ضاغط عليكي قوليلي
ريم وهي تبكي بشدة .. انت عايز مني ايه مش انت خلاص هتتجوز
مراد .. انا مكنتش هتجوز ولا حاجة انا قولت كده علشان اتاكد اذا كنت فقدة الذاكرة ولا لاء
مراد .. بصي انا مش هامشي من هنا غير لما تقوليلي انت ليه عملتي كده انت مش عارفة انا بحبك قد ايه . او الي حصلي في الفترة الي انت كنت بعيدة فيها عني
ريم ببكاء .. لاني مش بحبك يا مراد و مش عايزة اشوفك تاني
مراد بغضب .. بردو بتكذبي انت بتحبيني والي مكنتيش تعيطي لما عرفتي ان انا هتجوز
دخل فارس الغرفة ليجد ريم تبكي و مراد امامها
فارس………….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من اول لقاء)
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية حب من اول لقاء ) اسم الرواية