رواية اسيرة البدر الفصل التاسع 9 - بقلم ملك شكري
رواية اسيرة البدر الفصل التاسع 9
روايه/اسيره البدر
الفصل/التاسع
للكاتبه/ملك شكري
قمر وعيونها تلمع بها الدموع:اء احم ا انا ا اسفه
ريم بتكبر مصطنع: مم ياريت تركزي وانتي ماشيه ها
قمر بعصبيه: على فكره انا اعتذرتلك دي اسمها قله ذوق
بدر: خلاص ياروحي مش مهم
مشيو وهما بيمثلو عدم الاهتمام
وقمر واقفه مش طايقه نفسها ودموعها نزلت لوحدها هو بالسرعه دي نسيني بجد للدرجادي انا مكنتش فارقه معاه فضلت تعيط جامد اوي ف وسط المكان الي كان فضي ومبقاش غير قمر وبنتين بيشترو كتب
بنت منهم وهي نفس البنت الي قابلت سليم
فريده: تعالي نشوف البنت دي يافرح مالها بتعيط اوي كده ليه
فرح اختها: يلا
راحو ناحيه قمر
فريده: في اي مالك
قمر ببكاء: انا نفسي معرفش مالي ان انا متلغبطه اوي
فرح طبطبت عليها: طب تعالي نقعد ف مكان هادي وتهدي اعصابك
قمر وافقت ومشيو سوا لحد كافيه على البحر وهادي
فريده: تقدري دلوقتي تعتبرينا اصحابك وتحكيلنا مالك
قمر ببكاء حكتلهم كل حاجه من اول ما قابلت بدر لحد ما سابها
فريده: اوفف ده واطي اوي
قمر وهي ماسكه المنديل بطريقه مضحكه: ايوا يختي والله كل الرجاله كده
فرح: هييح شوفي يا اخت.. صح انتي اسمك اي
قمر: انا قمر
فريده بمعاكسه: اسم ع مسمى بصراحه انا اول مره اشوف بنت كده ثقتي بقت ف الارض ياجدع
ضحكت قمر: يابنتي انتي مشكله
فرح بضحك: لا بجد انتي عسوله اوي انا ياستي فرح ودي اختي فريده عايشين مع بابا وماما واخويا انا ف كليه اعلام وفريده ف كليه طب
قمر: وانا تانيه فنون جميله
فريده بمرح: جميله اوي
قمر ضحكت: يابنتي بقا انا عايشه لوحدي بعد وفاه بابايه ابتسمت ابتسامه حزينه: اتجمع مع ماما ناقص انا ونرجع العيله الجميله الي الكل كان بيحسدهم على تفاهمهم بس ف الجنه ان شاء الله
فريده زقتها: بس متقوليش كده بعد الشر ربنا يرحمهم ياحبيبتي
عند بدر: لا ياعمر انا هرجع اقولها ان دي خطه مش هقدر استحمل انت مشوفتش شكلها كان عامل ازاي
عمر: يابني اتهد بقا انت رايح جاي من ساعه ما جيت خيلتني
سليم: ياجماعه اهدو بس كده عشان نشوف هنعمل اي
عند قمر
فرح: اسمعو بقا مني
قمر: قولي يافرح
فرح: احنا هنلعب على بدر ده ونخليه يقول حقي برقبتي
قمر مسكت ايدها بحماس: بجد يافرح
فرح: طبعا يابنتي ده انتي معاكي فرح
ضحكو عليها
فرح: اسمعو بقا هنعمل اي
فريده بحماس: لكل اذناً صاغيه يامعلم
فرح: احنا هنردلو الي هو عملو بس هنمثل
قمر استغربت هي وفريده
قمر: ماتفهمينا يافرح هو لغز
فرح: اصبري ما انا جايه ف الكلام اهو مش انتي ياقمر قولتي انه خطب
قمر: اه
فرح: يبقا احنا هنمثل ف الحتى دي
قمر: بردو ازاي مش فاهمه
فريده: ولا انا فاهمه
فرح: لا بقا فتحولي مخكو ده
قمر: ماشي يلا
فرح: احنا هنكلم اخويا بس وهشرحلكو بعدها
قمر بغباء: واخوكي هنعمل بيه اي
فريده: اه صح يافرح
فرح: لا الغي رحلتي بقا اتكلمت بصوت عالي نسبياً من غبائهم: ركزي معايا يابت انتي وهي
قمر: احم اسفين ياصلاح يلا بقا
فرح: يجي بس وهقولكو اتصلي بيه يافريده
اتصلت فريده ب زين اخوهم
بعد نص ساعه جيه زين
زين بيجيب كرسي يقعد عليه واتكلم بمرح: سامو عليكو بص ل قمر: اي ده مين القمر دي
فريده بغباء: اي ده انت عرفت اسمها منين
زين: اي ده هي اسمها قمر اسم ع مسمى
قمر: سبحان الله كلكو مش متربين زي بعض
زين بمرح: اي ده بهزر ياباشا والله
ضحكت قمر
زين بضحك: ضحكه يبقا قلبها مال المهم عايزين مني اي انا عارف اني جان ومز وحلو بس تطلبوني بالاسم يبقا في حاجه
قمر: يخربيت تواضعك
زين: امال انتي فاكره اي يابنتي
فريده: المهم يعني
حكتلو فريده كل موضوع قمر وبدر من الاول لحد الاخر
زين: اووووف
قمر: ايه
زين: ها لا بتفاعل مع الموقف بس
قمر: يبني بقا هو اخوكو طايره منو على طول كده
زين: يعني بيقولو
فريده: الي احنا عيزينو منك عيزينك تبقا خطيب الي قاعده جمبك دي
زين سقف بأيده: اللههه هو حد يرفض النعمه
قمر: لامتصدقش اوي كده هيبقا كده وكده يعني
زين: كده وكده الي هو ازاي يعني
قمر قالتلو الي المفروض يحصل
زين بمرح: اشطا انا بحب التمثيل اصلا
قمر وفريده وفرح: يبقا اتفقنا
فريده حطت ايدها بعد كده قمر بعد كده فرح بعد كده زين
زين: اي هنلعب كيلو باميه ولا اي لا مليش فيه انا الي فيها
فريده: لا ده عقد اتفاق ياغبي
تاني يوم كان قمر وزين وفريده وفرح اتقابلو
قمر: ها هنعمل اي انهارده
فريده: هنروح ع البيت عندنا
قمر: هنعمل اي ف البيت
فرح: احنا بيتنا عباره عن فيلا يعني جنينه وبيسين وكده ف هنحط شويه تزينات وهتجيبي فستان وزين هيلبس بدله واحنا هنلبس فساتين وهنتصور على انها خطوبتك انتي وزين مش انتي قولتي انكو عند بعض ع الانستا
قمر: اه
فرح: يبقا هنزل صوركو ع الانستا بتاعك وبتاع زين وهتعملي ل زين منشن ع الصوره ونكتب شويه كلام من بتاع الخطوبات ده ولما تمنشني زين هيتأكد انه خطيبك لانه اكيد لما يشوفك ممنشناه هيدخل ع بروفايله ف هنخرج بردو بعد ما نصور صور الخطوبه وتتصورو صور برا وتنزلوها وانكو مبسوطين وكده
قمر زين: اشطا اتفقنا
راحو اشترو فستان ل قمر طويل ماسك ع الجسم ونازل من عند الوسط ب منفوش اوي لونه سيمون هادي وفي شويه جليتر وطرحه نفس اللون وهيلز سيلفر
وزين جاب بدله كحلي وقميص ابيض وجزمه هافان وبيبيونه بنفس لون فستان قمر
راحو على بيت زين وفرح وفريده
استقبلتهم مامت زين وهي بتسلم على قمر: ازيك ياحبيبتي عامله اي
قمر: الحمدالله ياطنط ازي حضرتك
فريده: احنا عرفنا ماما وبابا كل حاجه ياقمر عشان يبقو معانا
قمر بحرج: تمام انا اسفه ياطنط ع الكركبه الي هتحصل دي
مامت فرح واسمها فاتن: لا طبعا ياحبيبتي انا حبيتك زي فريده وفرح بظبط
فرح: يلا بقا نطلع اوضتي عشان تجهزي وانت يازين اطلع البس يلا
طلعت فريده وفرح وقمر عشان يجهزو لبست فريده فستان ازرق طويل وفيه جليتر بسيط وطرحه بيضه شيفون وميكب بسيط وفرح لبست فستان نبيتي ماسك ع الجسم ونازل ب واسع طويل وطرحه بيضه وميكب بسيط
قمر لبست فستانها وحطت تاج بسيط وميكب خفيف عباره عن ايلاينر وماسكرا وروج وبلاشر وطلعت حلوه جدا
زين خلص ونزلو على تحت كان فاتن وحسن ابوهم جهزو
فاتن بحماس: يلا جاهزين بتوع الزينه خلصو برا
فريده بضحك: ماما انتي متحمسه اوي ليه محسساني انه بجد ولا فرحك انتي
فاتن: اتلمي يابت بدل ما اديكي بالجزمه شوفت بنتك ياحسن
حسن: معلش ياحبيبتي مربنهاش يلا بقا
فريده: بقا كده ياحج
زين: يلا ياجدعان بقا
خرجو برا وابتدو يتصورو صورو قمر وزين لوحدهم وصورو فريده وفرح وزين وقمر واتصورو كلهم مع بعض مع فاتن وحسن
فرح: كده بقا نطلع نغير عشان نخرج
قمر بتعب: وربنا بعد التعب ده كلو ومجبش نتيجه هعيط
فرح بضحك: لا هيجيب متخافيش يلا بقا
طلعو غيرو هدومهم ونزلو ركبو عربيه زين وخرجو وابتدو يصورهوم هما بس كأنهم خرجو لوحدهم
وزين خد صوره سيلفي ليهم وخدو صوره كلهم مع بعض للذكره
قعدو في كافيه
زين: ها هننزلها دلوقتي
فرح: اه يلا ياقمر افتحي فونك
قمر فتحت فونها وكلهم علقو نظرهم عليه
نزلت فرح صوره الخطوبه وكتبت تحتيها((الحمدالله الذي تتم بنعمته الصالحات♡خطوبتي انا وزين كانت انهارده احلى يوم ف حياتي عشان قابلت احسن راجل ف الدنيا ربنا بيخلينا نخسر حاجه مقابل حاجه بتعوضنا♥️💍))
@zein hasan el3ode
قمر بزعل:لا يافرح بلاش عوض وحاجه بتعوضنا والكلام ده
فرح: اسمعي مني بس اي رأيك يافريده بذمتك
فريده: كلامها حلو يافرح عشان يعرف ان الدنيا مش واقفه عليه ويتعلم الدرس زي ما نسيكي بسرعه وخطب غيرك بينيلو ان انتي كمان نسيتي وخطبتي غيرو
فرح نزلت الصوره: هات فونك يازين
زين اداها فونو
ونزلت الصور بتاعه الخطوبه والخروجه وكتبت((ربنا عوضني بأجمل واحسن حاجه حصلتلي ف حياتي ربنا يحفظك ليا ويتمم زواجنا على خير♥️(تمت الخطوبه♥️💍)
@2mr hosam mohmed
عند بدر كان بيقلب ف الفون ودخل ع الانستجرام يقلب فيه اول ما فتحو ظهرلو صوره قمر وزين
زين بصدمه: اكيد لااا
•تابع الفصل التالي (رواية اسيرة البدر) اضغط على اسم الرواية