Ads by Google X

رواية عشق الاسر الفصل التاسع 9 - بقلم ناردين خليل

الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الاسر الفصل التاسع 9 - بقلم ناردين خليل

رواية عشق الاسر الفصل التاسع 9 

 البارت التاسع
مارى:انه بيحبك وبيموت فيكي يا متخلفة......قريب اوى هايكون تحت ايدينا....تتجوزيه ونقلبه.....ناخد كل حاجة بيملكها.....ههههههههههه
قريب اوى.......
الاء:طب مش ناوية تقوليلي بقي عملتى ايه مع امه دى
مارى:هاقولك.....اسمعى
......................

في قصر اوليفيا

اوليفيا:نانا....انا جييت
نانا من المطبخ:تعالى يا روحى انا في المطبخ
دخلت اوليفيا المطبخ
اوليفيا:اممممم يمى....! شمة ريحة اكل خطيرة من ايدين نانا القمر
نانا بضحك:انتى اللى قمر يا قمر
يلا....روحى انتى خدى شاور على ما اجهز السفرة واغرف الاكل
اوليفيا: طب انا هاروح اجهز السفرة على ماتحضري انتى الاكل
نانا:يا عمرى انتى تعبانة....روحى انتى خدى شاور واستريحى على ما اخلص انا......
اوليفيا:لا انا عاوزة اساعدك
قبلتها من رأسها وذهبت

عند الاء ومارى

الاء:اه يا ماما يا قروبة انتى.....لا برافو برافو عليكى....شابو ليكى يا ميرووو
مارى:اتعلمى من امك ياختى.....اتعلمى....انا عمر مافي خطة فشلت معايا اصلا
الاء:عشان ماعملتيش خطت قبل كدة...!؟
مارى:خليكي في حالك

في قصر الدمنهورى

عاد اسر من الجامعة وخلع قميصة ونام عارياً على ظهرة وهو يتأمل ويتذكر حياة اوليفيا
نزلت ياسمين من غرفتها وذهبت الى اسر واحضرت كرسي وجلست بجانبه
ياسمين: شكلك محتاج دكتور نفسي.....لحسن الحظ ان انا موجودة هنا....يلا....ودنى مستنية تسمعك
ضحك اسر على اخته
اسر بحزن: تعبان والله يا دكتور....تعبان اوى
ياسمين برسمية : امممم تعبان من ايه....ايه دا...!؟ لو تعبان جتلى ليه....ماتروح تاخدلك دوا ولا حقنة....انا اخصائية نفسية يا استاذ.... اتفضل اطلع برة......
اسر:تصدقي انا غلطان انى بحكيلك همومى....ها انا هاقوم من وشك
ياسمين:لا لا خلاص...كنت بهزر اقعد
اخذ اسر نفس وضعيته وتكلم
اسر: احم.....اقول ايه
ياسمين:ياختاااااى....قوم ياض من هنا ياض.....امشي يلا من وشي
اسر: ياض...! ويلا....!؟؟
نهار ابوكى اسود يا ياسمين
ظل اسر يجرى وراء ياسمين حتى امسكها
اسر:مسكتك يا قردة تعالى
حملها اسر على كتفه وظل يلف بها 
ظلت ياسمين تضحك
اسر:اومال فين اخوكى....راح فين عبقرينو بتاعنا
ياسمين:قاعد في اوضته ومش راضي يطلع او يشوف حد
انزلها اسر وصعد الى غرفة ياسين وطرق الباب
اسر:ياسين..... انت كويس.....رد عليا يا ياسين.....ماينفعش اللى بتعمله في نفسك دا
كان ياسين غالق الباب بالمفتاح حتى لا يستطيع احد الدخول
كان ممسك بصورة والدته وينظر اليها بحزن والدموع تتساقط على خديه ببطئ
اسر:يا ياسين افتح الباب....انا اخوك الكبير ولازم تسمع كلامى.... افتح يا ياسين
كان ياسين يتذكر والدته وكل شئ يتعلق بها ويسترجع الايام التى قضاها معها
اسر:خلاص يا ياسين....انا هاسيبك براحتك....بس دا هايأثر جامد على نفسيتك وشخصيتك......انا ماشي
كان اسر سيذهب ولكن فتح ياسين الباب على اخر لحظة 
ياسين:ن.ع.م
احتضنه اسر وظل ياسين يبكى ومتمسك بأسر 
تركه اسر
ياسين وهو يدعك عينه:فين هدومك
اسر بأبتسامة:نسيت البسها تصدق
ياسمين:مش قولتلك يابنى اخوك دا نسميه ابو عضلات احسن
اسر: بس يا بت

انتهى اليوم 
في اليوم التالى في الجامعة

كان الفتيات يتكلمن وقاطعهم قدوم عماد
عماد:اوليفيا
اوليفيا بقرف:اوووف نعم
عماد:تعالى عاوزك في موضوع
اوليفيا: مش شايفنى بتكلم مع صحابي.....شوية شوية
امسك عماد يدها وسحبها معه الى مكان اخر
اوليفيا وهو تقاوم:سيب ايدى انت مجنون
ترك عماد يدها
عماد:انا اسف يا اوليفيا....بس ممكن افهم حاجة....بتتجاهليني ليه يا اوليفيا....انا على طول باجى اكلمك وانتى مش معبرانى....ممكن افهم ليه
اوليفيا:اوووووف بقي...عايز منى ايه يا عماد
مسك عماد يدها وظل يضغط عليها
عماد:جاوبيني على سؤالى يا اوليفيا......بتتجاهليني ليه....!؟
اوليفيا بألم:اااه....سيب ايدى يا عماد....بتوجعنى...
ترك يدها وقال
عماد بدموع:انا اسف....بس انا بحبك يا اوليفيا....بحبك اكتر من نفسي.....كل اللى طالبه اننا نتجوز....هاعيشك ملكة والله....هاتعيشي معايا احلى عيشة...هاعوضك عن كل اللى خسرتيه في حياتك
كان عماد يقترب منها شيئاً فشيئاً
اوليفيا بدهشة:عماد انت اتجننت....انت مستوعب اللى بتقوله....فوق يا عماد...فوق
ظل عماد يقترب منها وهو لا ينصت الى ماتقوله... هو يقترب وهى تبتعد....حتى انتهى بها المطاف بوصولها للحائط
اوليفيا:ابعد يا عماد....كفاية كدة....ماتقربش عليه
دفعته اوليفيا ولكنه امسك بها 
عماد:والله بحبك....بحبك يا لولى
كان عماد شديد الاقتراب منها ولا يفصل بينهما سوى سم.....وكانت اوليفيا تتعرق وتحاول ان تقاوم لكن دون جدوى......
اتى شخص في اللحظة المناسبة وضرب عماد على رأسه
اسر بغضب:انت مجنون....اي اللى بتعمله هنا دا
عماد:وانت مالك يا دكتور
اسر:واي لزومها دكتور بقي
نظر اسر الى اوليفيا بقذا*رة
اسر:لو شوفت اللى حصل منكوا دا تانى....هايكون في عقاب شديد ماظنش انكوا هاتحبوه
اوليفيا:صدقني يا دكتور انا ماعملتش حاجة....هو اللى حاول يقرب منى
اسر باستهزاء: هه ما انا واخد بالى انه كان بيحاول
ذهب اسر وتركهما
عماد:اوليفيا...انا........
اوليفيا ببكاء:انت تخرس خالص انت فاهم..... انت انسان ق*ذر وحيو*ان وماحدش رباك....لو فاكر انك كدة بتحاول تقرب منى...فا انت غلطان....انت واحد زب*الة.... بكرهك يا عماد...بكرهك.....
ظلت اوليفيا تركض بعيداً عنه وهو واقف في مكانه مصدوم من كلامها ومن الذي كان يحاول فعله
عماد بدموع:البنت الوحيدة اللى بحبها....بتكرهنى
مابقاليش حد في الدنيا دى
سكت قليلاً ثم اكمل والدموع تتساقط من عينيه: 
الكل بيكرهك يا عماد.... الكل بيكرهك.. 

بعد انتهاء الكلية

عاد عماد الى شقته وكتب ورقة ووضعها بجانب سريره وخرج ...وصعد السلالم حتى وصل الى السطح
عماد بدموع:انا بحبك يا اوليفيا......
قفز عماد و....

  •تابع الفصل التالي "رواية عشق الاسر" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent