رواية تزوجت العمدة كاملة بقلم سارة خالد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تزوجت العمدة الفصل العاشر 10
غزل….ا انت جيت هنا ازاي
فارس كاد أن يقترب منها فرت هاربة للخارج…..هههه كنت هقولها جيت ازاي وبعدين مفكرة انها هتهرب مني
شمس…… أنت بتعمل ليه كده
فارس بأستفزاز ….استمتاع
غزل بدموع وهي تنزل بسرعة علي السلالم….يارب طب وشمس لسه معاه ثم فجأة قابلت نوح وهو يصعد
نوح….ف ايه
غزل….مفيش
نوح…..اممم طيب قدامي
غزل….نعم!
نوح…..بقول قدامي
غزل ازاحت نوح ليقع علي السلالم……اسفة ثم نزلت و اوقفت تاكسي وف طريقها إلي فيلا والدتها
*عند شمس *
شمس…..بقولك ايه اتكلم معايا كويس وبعدين إنت مش عايزها وهي مش عيزاك واهي جات من عندها وسابتلك كل حاجة مفروض تفرح وتروح تتجوز الي عايزها وبتحبها
فارس…..ششش مش عايز كلام كتير وانا اعمل الي انا عايزو والي ع مزاجي ثم امسك هاتفه وقام بالاتصال بنوح لم يرد قام بالاتصال به مرة اخري اجاب….الو ي فارس لقيت وحدة نزله عرفت انها هي وكنت هطلعها تاني بس
فارس…بس ايه
نوح…..زاحتني علي السلم وهربت مني
فارس……يابت ال****** إنت كويس
نوح…..كويس
فارس….طيب هنزلك انا سلام ثم نظر الي شمس نظره كلها شر……أختك بتزيد ف غلطها وانا بقي هزيد ف الغلط بس دا هيتعاد عليها ويأذيها هي
شمس…..متقدرش تعمل حاجة
اقترب فارس منها وامسك يديها ومشي بها لأسفل …..واخدني فين ابعد عني
فارس…..اخرسي مش عايز اسمع صوتك
شمس….براحة انت بتجر بقرة وراك
فارس…..نوح انت كويس
نوح….اه تمام
فارس….يلا طيب ثم نزلو وركبو سيارة فارس
شمس…..هههه هربت أهي وريني هتجيبها إزاي
فارس بأبتسامة اخافتها….هوريكي بس قوليلي بقي بيت مامتك فين
شمس….نعم
فارس….إنتي سمعتي كويس
شمس….معرفش
فارس….اممم تمام وانا هعرف لوحدي ثم خرج من السيارة واتصل بوالدها
محمد…..اي ي فارس في اخبار
فارس….جبتهم ياعمي وشمس معايا بس بتك التانية فلتت مني وأكيد راحت عند أمها
محمد…..انا مش معايا رقم أمها بس هي اتجوزت واحد اسمه عادل عبدالله
فارس…..دا الي عامل شركة العادل ولا مش هو
محمد…..لا هو إنت تعرفو
فارس……اه وابوي يعرفه طيب خلاص انا عرفت هعمل ايه سلام ثم أمسك هاتفه واتصل بوالده وقال الوو يابوي
مهران….الوو فينك ي ولدي لازم تجهز علشان كتب كتابك
فارس….خليه يوم الفرح يابوي
مهران….اشمعنا في حاجة جرت وانا مدراش (معرفش)
فارس…..لا يابوي انا بس سافرت القاهرة بسبب شغل ف الشركة
مهران….طيب ربنا معاك ي ولدي
فارس….الله يخليك يابوي فاكر عادل عبدالله صاحب شركة العادل
مهران….ايوة ماله
فارس……عايز رقمه
مهران….طيب استني ….اكتب عندك ***********
فارس…..تمام يابوي سلام
رجع وركب السيارة
نوح….عملت إيه
فارس….قربت اجيبها
شمس….ازاي
فارس….خد منها الموبايل الأول
شمس…..هو ف اي إنت جرا لمخك حاجة ولا ايه
نوح سحب منها الموبايل ….كده كده مقفول يعني
فارس……احكيلك بقي عرفت أمك متجوزة مين وطلعت اعرفه وبسهوله هوصلها
شمس…..مش عارفة انت عايز ايه أنت مش قولتلها ترفض الجوازة دي
فارس….ايوة كانت غارت هربت من بدري مش قبل الفرح بيوم
شمس بصوت عالي….هو كان في وقت اصلا وتغور إنت بعيد الشر علي أختي
فارس…..ششش هنزل اتصل بالراجل انا
نوح….هتقوله ايه
فارس…..هقوله عايز اعمل معاك صفقة واعزمك علي فرحي بس يارب يكون ف البيت
*عند غزل*وصلت الفيلا وحكت لوالدتها
جيهان…..إزاي عرف مكان الشقة
غزل بدموع…..معرفش أنا خايفة علي شمس
جيهان…..استني هكلم عادل واحكيله وهو هيتصرف
غزل…طيب
جيهان…..عادل ممكن تيجي الفيلا
عادل….ف حاجة حصلت ولا ايه
جيهان …. بنتي هنا وواقعة ف مشكلة
عادل….. طيب جاي
بعد نصف ساعة وصل عادل الفيلا
عادل….في ايه كادت جيهان أن ترد لكن قاطعها هاتف عادل وهو يرن
عادل….ثواني وهرجع ثم خرج إلي الجنينة ….الوو مين
فارس…..إزيك ي استاذ عادل انا فارس مهران
عادل….اهلا إزيك ي فارس عامل ايه وابوك عامل ايه
فارس….تمام الحمد لله
عادل….ديما
فارس….. كنت عايزك ف خدمة كده
عادل….ودي تيجي طبعا اتفضل قول
فارس….مش هينفع ف الفون
عادل…..طيب انا ف الفيلا هبعتلك العنوان وتجيلي
فارس…..تمام سلام ثم رجع وركب السيارة
نوح….هااا
فارس… الطريق اخرو 15دقيقة مش صح ي شمس
شمس كانت تنظر له بقرف ولم ترد
فارس…..خليه 10دقايق ثم بدأ بالقيادة
لم يرد عليها واستمر بالقيادة
ذهب عادل إلي الحراس واخبرهم بمجئ فارس حتي يدخلوه ثم رجع الفيلا
عادل….ها احكولي
الخدامة ….. العشا جاهز ياست هانم
جيهان…..تمم يلا نتعشي وبعدين احكيلك ثم ذهبو إلي السفرة
جيهان ….كلي ي غزل اكيد جعانة
غزل….. ماليش نفس
جيهان….ازاي كلي ي حبيبتي
عادل….كلي ي غزل البيت بيتك
غزل….شكرا
عادل….يلا كلي
غزل….حاضر وبدأت تأكل ثم فجأة سمعت صوت فارس يقول
فارس…….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تزوجت العمدة ) اسم الرواية