Ads by Google X

رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 - بقلم مديحه وائل

الصفحة الرئيسية

 رواية حب الطفولة (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم مديحه وائل

رواية حب الطفولة الفصل الثاني عشر 12 

(حب الطفولة) part 12

*بقلم مديحة وائل*

التليفون رن
يوسف بصد*مة: انت بتقول اي ازاي ده حصل وانت كنت فين يا مراد
مراد : والله يا يوسف انا لسه عارف إن المصنع اتحر*ق
يوسف بعصب*ية: يعني ايه وده حصل ازاي وانت كنت فين
مراد: انا كنت في الشركة والعمال اتصلوا بيا وقالولي إن المصنع في حري*قة
يوسف بعصب*ية: طب اقفل وانا جاي حالاً
وقفل في وشه 
مامت يوسف بق*لق : المصنع اتحر*ق ازاي يا يوسف 
يوسف : معرفش يا أمي هاروح اشوف ايه اللي حصل خلي بالك من نفسك
مامت يوسف بق*لق: طب يبني بس ابقى طمني 
يوسف: تمام
ومشي راح المصنع
_______________
عند روان ورهف
رهف بق*لق : روان يوسف مش بيرد عليا انا قلقا*نه أوي
روان: اكيد عنده شغل بطلي تقل*قي كل شويه وهو لما يشوف المكالمة هايرن
رهف بق*لق: يابنتي اول مره يعمل كده انا حاسه انو في مشكلة مش عارفه ليه
روان: يابنتي كل ده علشان مردش عليكي 
تليفون رهف رن وكانت مامتها
مامت رهف : انتي فين يا رهف 
رهف : انا لسه خارجه من الدرس
مامتها : طب ارجعي يله ماتتاخريش
رهف : تمام
وقفلوا مع بعض
رهف : صحيح ادهم رد عليكي يا روان
روان: بعتلي رساله وقالي انو اضطر يسافر وهايرجع بكره ومفيش عنده شبكة يدوبك عرف يبعت الرسالة بالعافية
رهف : طب كويس انتي عارفه اللي حصل امبارح ومعرفتش اعرفلك هو فين 
روان: الحمدلله انها عدت على خير وإلا كانت هاتحصل مشكله امبارح 
رهف : معاكي حق طب يله بقى علشان نروح 
روان: يله
وروحوا 
-------------- 
في الغرفة السرية عند عمر

عمر : على ما اظن كده انا سبتك كتير واكيد أخدت قرارك
أدهم: انا موافق بس صدقني لو حصل حاجة لي اي حد مش شرط روان بس صدقني مش ها تعرف ايه ممكن يحصل
عمر بضحك: يا راجل مينفعش تهد*دني وانت في الموقف ده بس على العموم انا موافق 
أدهم: هاخرج من هنا امتى
عمر بضحك : دلوقتي لو عايز ولا حبيت القعده
أدهم ببرود : اخلص فكني
عمر فك ادهم
عمر بتحذ*ير: لو حصل منك موقف كده او كده انت عارف اني حاطط رجاله ير*اقبو روان وانت عارف اللي هيحصل
أدهم: على ما اظن إحنا اتفقنا انا خارج علشان مش طا*يق اشوف خلق*تك
عمر بضحك: ولا رايح تكلم حبيبة القلب 
أدهم بغ*ضب: ملكش دعوة ومتجبش سيرتها على لسانك
عمر بضحك: أوه انت بت*غير طب مش تعرفني على العموم تليفونك في اوضتك وانا بعتلها رسالة من تليفونك علشان كانت بترن كتير وقولت اطمنها عليك
أدهم خرج وسابه وراح على غرفته
----------
 في غرفه أدهم التليفون كان بيرن
أدهم بهدوء: آلو يا روان
روان : آلو يا أدهم انت مش بترد ليه قلق*تني عليك 
أدهم: معلش كان عندي شغل ومكنش في شبكة بس انا دلوقتي في البيت
روان : طيب بابا عازمك على بكره على العشاء هاتيجي
أدهم: تمام بكره هاكون عندك
روان بق*لق : أدهم مال صوتك هو انت تعبان ولا حاجة
أدهم: آه تعبان شويه من الشغل يا روان 
روان بحب : ألف سلامة عليك يا حبيبي طب انا هقفل علشان ترتاح
أدهم : تمام يا حبيبتي سلام
وقفلوا مع بعض
أدهم بغ*ضب: يارب ايه الاختبار الصعب ده من جه روان ومن جه تانيه حياة بنت ملهاش ذنب واخويا المر*يض ده يارب دلني على الطريق الصحيح

وبعدها رمى نفسه على السرير من كتر التعب ونام
---------------------
عند رهف كانت راحه جايه في الغرفة وقلقا*نة علشان يوسف مش بيرد عليها
رهف وهي بتكلم نفسها : طب ارن على خالتو يمكن هو مش سامع التليفون
ورنت على خالتها
رهف : آلو يا خالتو
مامت يوسف: ازيك يا رهف عامله ايه ياحبيبتي وازي مامتك 
رهف : الحمدلله كلنا كويسين بقولك يا خالتو هو يوسف عندك
مامت يوسف: لا يابنتي جاله تليفون وخرج بسرعة
رهف : ليه حصل حاجه
مامت يوسف بحز*ن: قالي قبل ما يخرج إن المصنع اتحر*ق
رهف بق*لق : انا كنت حاسه إن في حاجة طب يا خالتو لما يجي خليه يكلمني
مامت يوسف: حاضر يا حبيبتي يله سلام
وقفلوا مع
-----------------------
عند يوسف في الشركة بعد ما رجع من المصنع اللي اتحر*ق
يوسف بغ*ضب: إحنا لازم نعرف مين اللي عمل كده يا مراد 
مراد: اكيد حد من الشركات المنا*فسة لينا
يوسف بغ*ضب: لو عرفت مين صدقني مش هر*حمه
مراد : طب اهدى علشان نعرف نفكر هانعوض الخسا*رة دي ازاي 
يوسف وصلت ليه رساله على الموبايل

( دي تعتبر قر*صه ودن ليك علشان بعد كده متقر*بش من حاجة تخ*صني) 

يوسف بصدمة: هو انت وحيات امي ما هاسيبك

يتبع
بجد التفاعل قمر زيكو وعلشان كده هانزل بارت كمان بليل لو ده جاب ٥٠٠ لايك زي اللي قبله ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
   •يتبع الفصل التالي "رواية حب الطفولة" اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent