Ads by Google X

رواية توبة الفصل الثاني عشر 12 - بقلم ميرفت السيد

الصفحة الرئيسية

  رواية توبة كاملة بقلم ميرفت السيد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية توبة الفصل الثاني عشر 12

 فارس شدني على غفلة وباقل من ثانية لقيت نفسي في حضنه ولسة باستوعب لقيته قبلني بشغف

بعدت عنه واتصدمت من رد فعله

قالي: توبة انتي حلوة اوي

وبدأ يلمس شعري

بعدت عنه وقولتله بحزم: اسمع بقى يافارس قولتلك من شوية ان اسلوبك مينفعش معايا

انا مش باحبك

قعد على السرير بيأس وقالي: انا آسف

دخلت اخد شاور وقفلت الباب على نفسي ولاني باغيب جدا بالشاور

لقيته بيخبط عليا بقلق قولتله: متقلقش انا باتأخر بالشاور دة طبيعي

طلعت لقيته واقف بالبلكونة بيشرب سجاير سرحت شعري وقررت اني اتكلم. معاه ونتفق علي نظام لحياتنا

طلعت خطفت منه السيجارة ورميتها

بصلي ومااتكلمش

قعدت جنبه وقولتله: لازم. نتكلم

قالي: فعلاً لازم نتكلم

: اتفضل انت الاول


انا عارف ان كل حاجة حصلت بسرعة ولكني كنت مقرر اتغير ونبقى زي اي زوجين وابدأ صفحة جديدة وبما انك عارفة كل حاجة اكيد عرفتي ان الماضي بتاعي يقرف انا ياتوبة هصارحك انا مفيش حاجة غلط الا وعملتها بس من سنة حصل حوار كدة وكنت هاتورط مع بنت مش كويسة بحوار شبه حوار هدير ولما فوقت منه دخلت بحوار هديركانت عارفة ان ليا علاقات وعملت خطة تورطني بيها ساعتها اقسمت ماقربش للحرام تاني لاستات ولامخدرات ولا خمور صدقيني وربنا يعلم

ودلوقتي انتي رفضاني ومعاكي حق احنا جوازتنا كانت سريعة وملحقناش نعرف بعض

انا عاوزك انتي تحددي شكل العلاقة بحيث انها تتطور بشكل طبيعي

: شوف يافارس انا مقدرة الوضع ومش عيب انك تغلط الاهم تتعلم من اخطائك ومتكررهاش

احنا نبدأ الموضوع الاول كاصدقاء ودي احسن بداية الصداقة بتقرب المسافات وبتخليك تفهم الشخصية الي قدامك وبيكون في صراحة ووضوح ايه رئيك

طب وبعد مانبقى اصدقاء مقربين؟

: سيبها لوقتها ايه رئيك

موافق

: اتفقنا

اتفقنا وابتسم ومد ايده للمصافحة

واتصافحنا وحسيت ان التوتر اختفى مابينا

☺️

قولتله: ممكن ننام بقى عشان السفر

اه طبعا انا مرهق انا هسيبلك السرير وهنام عالكنبة

: لا نام على السرير احنا كبار وناضجين ومش هاتقضي عمرك معايا نايم عالكنبة

ابتسم وقالي: مش عاوز اضايقك

لا خالص

وفعلا نمنا جنب بعض ومن الارهاق صحينا على فون من بابا وعمي مستنينا بالفندق و بيصحونا عشان نلحق الطيارة ويوصلونا

صحينا وجهزنا نفسنا وقبل ماننزل قالي: ممكن طلب

اه طبعا

: محدش يعرف بالي بينا وقدام الكل احنا متجوزين وسعداء

اه طبعاً دي حياتنا محدش المفروض يتطفل بس مفيش مانع

نزلنا وبابا وعمي استقبلونا بكل سعادة وصلونا المطار ودعناهم بالاحضان وركبنا الطيارة

اغلب الوقت كنا نايمين 😁 لحد ماوصلنا للفندق في دهب عمي كان حاجزلنا شهر عسل كامل الفندق كان عامل بروجرام سفاري وكهف وبحيرات ملح ودايڤينج

قضينا اسبوع كاصدقاء وبنتعامل مع بعض بكل احترام وتفاهم

لحد مافي يوم واحنا بنتعشا عالببسين لقينا صريخ وبنت بتجري علينا معاها شلة بنات وشباب وبتصرخ: فارس فااااارس

وجريت عليه حضنته وهو اتخض بعدها عنه وقالها: رنا ازيك

قالتله: واحشني يامان بتعمل ايه هنا

قالها: اعرفك وشاور عليا وقالها: مراتي انا في شهر العسل

بصتلي ووشها اتغير قالت: مبروك

هزيت راسي بهدوء وكملت اكل واتجاهلتها

قالتله: انت اتجوزت

قالها: اه عقبالك

قالتله: مش هتصدق معايا مين الشلة كلها

وندهت عليهم تعالو سلمو على فارس وعروسته

وفعلا جه 3 بنات و4 شباب سلمو على فارس وعليا وباركولنا

وصمموا نطلع معاهم رحلة على يخت واحد منهم بكرة ومع اصرارهم فارس وافق وهو متضايق

بعد انصرافهم قالي: انا اسف والله

قولتله: على ايه

هي هجمت عليا انا اتفاجئت

: اوك

تحبي نعتذرلهم عن الرحلة

: براحتك

خلاص هحاول اخلع منهم

: انت متوتر ليه

اصل بصراحة

: قول

دي البنت الي قالت انها حامل مني وجاتلي لحد البيت وبابا طردها وكان هايتبرى مني

: هي عرفتك منين

دي انتيمة هدير مرة جاتلي المطعم معاها واخدنا ارقام بعض وخرجنا وسهرنا والباقي انتي عارفاه وبعدها بقت تطاردني لحد ماخلعت منها وصلت للبيت وقالت لبابا انها حامل مني وكان يوم منيل

ممكن طبعا اصل دي صدفة عجيبة انها تيجي بدخول الشتا وبنفس الفندق

: كبر دماغك والافضل بلاش احتكاك بيها

انا مبسوط انك متفهمة واني اقدر احكيلك كل حاجه

مااحنا متفقين نبقى صحاب

ابتسم بارتياح وقالي ياللا نطلع اوضتنا

كل دة ورنا وصحباتها بيراقبونا بحقد

الصبح صحينا على الفون بيرن بالحاح

فارس رد ووشه اتغير وقال: لا مش هانيجي قولتلك لا بقولك ايه يارنا متتصليش بيا تاني

وقفل في وشها

قالي؛: توبة انا هاشوف فندق اهدا من هنا ونمشي من وجع الدماغ دة

ابتسمت وقولتله: لا مش احنا الي هنمشي سيب الحكاية دي عليا

هاتعملي ايه

  • يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية توبة ) اسم الرواية

google-playkhamsatmostaqltradent