Ads by Google X

رواية حب من اول لقاء الفصل الثالث عشر 13 - بقلم ليل مراد

الصفحة الرئيسية

      رواية حب من اول لقاء كاملة بقلم ليل مراد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية حب من اول لقاء الفصل الثالث عشر 13

 يستيقظ يجدها نائمة علي الكرسي وهي تمسك بي يده ف يتذكر ما قالته بالامس له عن انها مستحيل ان تكرهه ف يبتسم
فارس .. انا عارف ان انت صاحي
مراد ببسمة جانبية وهو يفتح عيناه .. ما توقعتش انك تلحق تشوفني . انت كنت السبب ورا خطف ريم
فارس بهدوء .. انت قصدك ان انا عملت علشان اخلي ريم تحبني
مراد وهو ينظر له بغضب شديد .. يعني ده صح
فارس .. لا مش انا . اكيد انت مش هتصدقني لاني عرفت مكان ريم بسرعة صح
كان مراد علي وشك الرد لاكن استيقظت ريم و نظرت لي فارس وهي تبتسم وكانت ستبكي
ريم .. الحمد لله . انت غبي ليه عملت كده انت انت………
فارس ببسمة .. اهدي انا كويس محصلش حاجة المهم ان انت كويسة . مراد ممكن تطلع شوية بعد اذنك وهبقي اقولك علي كل حاجة لما نخرج من هنا
خرج مراد وهو غاضب ولا يعلم ما يفكر به فارس
فارس ببسمة وهو ينظر لي ريم .. ريم انت طالق و المرة دي بجد وانا هبداء اجهز في اوراق الطلاق
نظرت ريم الي فارس ولم ترد لي انها لا تعلم ماذا يجب ان تقول
فارس .. انا عارف ان انت بتحبي مراد ممكن تكوني بتحبيني بس مش كا زوجك انت بتحبيني لانك شيفة ان احنا الاتنين عيلة وحدة بس انا عايزك كزوجة ليا وفي نفس الوقت مش عايز اجبرك علي حاجة وكمان مراد بيحبك وانا اتاكدت من كده بس كان في عندي امل انك تحبيني زي مراد بس ده مش هيحصل . انا هفضل جانبك علي طول في اي وقت هتحتاجيني فيه
جاء الطبيب ليتاكد من صحة فارس فخرجت ريم وخرج الطبيب وبدل فارس ملابسه وخرج فوجد ريم وحدها ولم يجد مراد
فارس .. هو فين مراد
ريم .. قال انه هيستنانا برا المستشفي
امسك فارس ريم من يدها واتجه خارج المستشفي واجد مراد يقف بجانب سيارته فذهب باتجاهه و عانق ريم امامه شعر مراد بالغضب وكانت عينها تخرج الشرار من شدة الغيرة
فارس بمزاح .. شوفتي انا قولتلك انه بيحبك ابعديني عنه بقي لاني بخاف
لم يفهم مراد شي فنظر له فارس وقال .. انا طلقت ريم . بس لو زعلتها او جرحتها انا هخدها وسعتها مش هتعرف توصلها تاني ابدا
مراد بفرحة وهو ينظر لي ريم .. هو الكلام ده بجد انت اتطلاقتي
هزت ريم راسها بال اجاب فرد مراد .. انا مش عارف اقولك الف مبروك و لا ربنا يجعلها اخر الاحزان
خبط فارس مراد علي راسه .. اخر احزان ايه حد قالك ان انا موت
تجاهل مراد فارس وامسك يد ريم وقال بحب .. انا مستحيل ازعلها ابدا او اكون السبب في زعلها في يوم من الايام
فارس .. طب لاحظ ان انا موجود
مراد بهزار .. لو مش عاجبك امشي وتعالي بعد شوية
فارس .. يلا نمشي علشان في موضوع لازم نتكلم فيه
مراد ببسمة .. في مشوار لازم نوحه الاول
ذهب مراد الي الفيلا الخاصة بي جاسر . دخل مراد بالسيارة فنزل هو و ريم و فارس فوجد جاسر بستقبالهم .اخذهم جاسر و دخل الي فيلا لنجد سيدة جميلة و معها رجل ذو هيبة وما ان رأت ريم هذه السيدة بدات في البكاء
مراد وهو ينظر لي ريم .. يلا روحي
ريم وهي تنظر للسيدة وكانت تشعر بالحنين ذهبت ريم الي السيدة وعندما وصلت امامها عنقتها السيدة و بدأت تبكي .. انت كنت فين احنا قلبنا عليكي الدنيا كلها مسبناش مكان مدورناش فيه الحمد لله ان انت كويسة الحمد لله . لما جاسر قالي انك جاية ما كنتش مصدقة بس لما شوفتك اتاكد ان هي انت
بدأت ريم ايضا في البكاء وكانت تبكي بشدة ولم تستطيع التحدث من شدة البكاء . ابعدت الام ريم عنها وبدات تمسح في دموع ريم .. انا مش عايزاكي تعطي ابدا وهعوضك عنك كان السنين الي فاتت دي
تدخل جاسر ليخفف الجو .. انا علي كده هاغير من ريم لاني شكلي كده هاتنسي قريب
الام .. متقولش كده ابدا انا معنديش اغلا منك انت و ريم انتم كل حاجة بالنسبة لي في الدنيا دي كلها
تدخل الرجل .. طب وانا فين لما عيالك هما اغلي حاجة بالنسبة لكي
الام بمزاح .. انت تاني اغالي حاجة عندي ولادي هم كل حاجة ليا
نظر الرجل الي ريم .. اهلا في عيلة الهواري يا ريم يابنتي
في مكان اخر كان يقف كلا من مراد وفارس و جاسر و اخبرهم فارس عن جني وعن كل شئ يخص المنظمة التي تعمل معها وعن انها المسؤولة عن معرفته لي مكان ريم واختطافها
فارس .. انتم هتعملو ايه
مراد ببسمة جانية .. انا هقولكم احنا هنعمل ايه
اخبرهم مراد بالذي يفكر به فوافق فارس و جاسر وبعد ان اتفقو ذهب كلا من مراد جاسر وظل فارس لوحده
فارس وهو يتحدث مع نفسه .. انت ليه طلقتها لما انت بتحبها اوي كده
.. لاني بحبها ومش عايز اكون السبب في زعلها ومكنتش اعرف ان الموضوع هيكون صعب اوي كده انا كان بايدي اعمل ايه و معملتوش
.. طب انت ليه عايز تفضل جمبها مع ان ده هيجرحك اكتر
.. لاني مش هستحمل ان ابعد عنها حتي لو كانت هتجرح ضحكتها بس كفاية انها تعلجني
.. حتي لو كانت مع حد غيرك

google-playkhamsatmostaqltradent