Ads by Google X

رواية سلبت روحي الفصل الخامس عشر 15 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية سلبت روحي كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية سلبت روحي الفصل الخامس عشر 15

 في فيلا ادم ..
كانوا يقفون وهم ينظرون لتلك المعلق وهو يصرخ بفزع شديد.
مراد بصراخ وغيظ /فيه ايه بس ي ادم بيه انا مش فاهم حاجه خالص .
ادم بغيظ شديد/انت لسه شوفت حاجه ده انا هولع فيك بجاز وسخ علي عملتك السوده دي .
شاهي باستغراب /مراد انت بتعمل ايه هنا فيه ايه ادم معلقه كده ليه .
تاج باستغراب شديد/فيه ايه ي ادم ايه الي انت عمله ده .
ادم بغيظ شديد/اهلا ي انسه تاج ابدا مفيش حاجه الدكتور مراد طالب ايدك للجواز عايز تتجوز مرائتي.
مراد بفزع سريعا /اقسم بالله ماحصل .
سيف باستغراب /انت بتقول ايه ي ادم .
ادم بغيظ شديد/ماتتكلم ي اخويا قولهم .
مراد بلخبطه واستغراب /هو حضرتك انسه تاج .
ادم بحده وجنون/تاني هيقولي انسه جرا ايه يالا هو انا مش مالي عينك ولا ايه.
سيف بجديه /اهدا بس ي ادم لما نفهم .
مراد باستغراب /واضح أنه حصل لخبطه كان فيه واحده انا شوفتها هنا يوم ماجينا نتطلب ايد انسه شاهي .
تاج بجديه /اليوم ده مكانش فيه غير اختي حور امال حضرتك جبت اسم تاج ده منين .
مراد بجديه /لما سمعت سيف وهو بيقول أن الانسه شاهي هتنزل مع تاج هانم ومشوفتش غير هي اليوم ده فتخيلت أن هي اسمها تاج انا اسف ي ادم باشا .
*****************.

في مكتب ادم …
مراد بجديه /انا بعتزر مره تانيه ي ادم باشا .
ادم بإحراج/انا الي اسف بجد علي الي حصل بس حط نفسك مكاني انا اتجننت دي مرائتي بس علي العموم حور تعتبر اختي برضه بس طبعا ربنا يخلي عم حسن والدها نقدر تروح تتطلبها منه ي دكتور وربنا يسعدكم يارب .
مراد بابتسامه/شكرا ي ادم باشا وانا بعتزر مره تانيه علي العموم انا خلاص خدت العنوان وباذن الله هاخد هيثم ونطلبها من والدها عن اذنكم .
سيف بشرود /اه ي حور دمرتي حياتك وقضيتي عليها طبعا مستحيل هيثم هيقبل أن اخوه يتجوز واحده كانت ممسوكه في قضيه اداب .
ليسير سيف مع مراد الي الخارج لتقترب تاج من ادم بابتسامه رقيقه .
/ايه ده مكنتش اعرف انك بتغير عليا اوي كده .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/ده انا كنت هقتله لما جاب بس اسمك علي لسانه انتي ملكي انا انا وبس بعشقك ي تاج.
تاج بابتسامه عاشقه /وانا بعشقك ي حبيبي ❤️❤️❤️❤️.
***************

في فيلا ياسمين …
كانت تجلس وعلي وجهها غضب وغيظ وتوعد ليتحدث فتحي بخوف .
/ادم العمري ي عني لو حاجه اتعرفت انا هروح وراء الشمس .
ياسمين بغضب جحيمي/جرا ايه يالا من امتا بتخاف وانا في ضهرك اسمع يالا الموضوع ده قصاده حياتك لو منفذتوش انا الي هخلص عليك وبعدين دول نص مليون جنيه بحالهم ايه ميجمدوش قلبك .
فتحي بطمع وجشع/طبعا يجمودا ي ست الكل بس قوليلي ايه المطلوب بالظبط فيديو ولا قضيه ولا ايه.
ياسمين بغضب جحيمي وجنون/ لا ده ولا ده الي يخون ياسمين الشماع مصيره لازم يكون الموت انا عايزه رقبه ادم العمري عايزه احرق قلب ست الحسن ادم لو مكنش ليا مش هيكون للغيري .
فتحي بجديه/علم وسيتفذ ي ست الهانم بس الموضوع ده محتاج تخطيط مش عاوز فيه استعجال.
ياسمين بحده /خود وقتك بس في اقرب فرصه مش هسابهم عايشين في السعاده دي كتير فاهم .
فتحي بنظره خبيثه/اطمني ي هانم اقرب عليه الفاتحه من دلوقتي .
****************.
في منزل صبري والد وعد..
كانوا يجلسون جميعا بابتسامه هادئه .
عارف بابتسامه/طبعا يشرفني ي صبري اني اطلب ايدك بنتك وعد ل سيف ابني .
صبري بفرحه عارمه/ده الشرف ليا انا ي عارف بيه انا ميهمنيش اي حاجه من الدنيا غير سعاده بنتي دي الحاجه الوحيده الي طلعت بيها من الدنيا وانا متاكد أن سيف هيحافظ عليها .
سيف بابتسامه عاشقه /دي في عنيا ي عمي صبري .
كان يجلس ادم لتقع عيناه علي تلك التي تبتسم بشرود ليقبل يدها بعشق واسف .
/انا اسف .
تاج بابتسامه/علي ايه ي حبيبي .
ادم بندم واسف /علي اني مخلتكيش تعيشي للحظه دي وانا بطلب ايدك بكل حب وتبقي فخوره بيا كده زي وعد ماوعد فخوره ب سيف أنه نفذ وعده ليها اسف ي تاج اسف ي حبيبتي.
تاج بابتسامه عاشقه /حبيب قلبي انت عوضتني عن اي لحظه حزن عيشتها في حياتي انت روحي انت الراجل الي انا عيشت طول عمري بتمناه بحبك ي ادم بحبك .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/وانا بعشقك ي روحي .
وبالفعل تم الاتفاق علي الفرح اخر الاسبوع مع تاج وادم وهيثم وشاهي .
***************.
في شقه هيثم ..
كان يجلس وهو يستمع لحديث مراد بصدمه بعدما تأكدت أن الفتاه تكون حور.
/انت باين عليك اتجننت انت من دون البنات كلها ملقتش غير البنت دي .
مراد باستغراب /ومالها البنت دي وانت تعرفها منين .
هيثم بحده وغيظ/اعرفها وخلاص مش لازم تفاصيل اسمع الا البت دي لو آخر واحده في الدنيا مستحيل اجوزهالك انت فاهم ولا لا .
مراد بحده /لا مش فاهم ي خضره الظابط وانت مش وأصي عليا انا هروح اتقدم ل حور عندك حق عرفها اقولها مش عندك يبقا تسكت لان البنت دي بجد خطفت قلبي من اول لحظه ومش هسيبها ومش عايزك تيجي معايا ي هيثم .
هيثم بحده وهمس /ماشي ي ست حور لو وفقتي هتبقي فتحتي علي نفسك ابواب جهنم .
*****************.

في أحدا محلات الذهب الكبري..
كانوا يقفون ادم وتاج وسيف ووعد وهيثم وشاهي .
ادم بابتسامه ساحره /ايه رايك في دي ي روحي تحفه مش كده .
تاج بقناعه وبساطه/ بس ده غالي اوي ي ادم لا مش هخده .
ادم وهو يقبل رأسها بحنان/ي روح قلبي انتي طيبه وبسيطه اوي ده مش غالي اوي ولا حاجه وبعدين مفيش حاجه تغلا عليكي ي ملكه قلب ادم العمري .
تاج بابتسامه ساحره/ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
سيف بنظره خبيثه /ي بختك ي ادم بتبوس براحتك عقبالي يارب .
وعد بخجل شديد/سيف ايه الي بتقوله ده عيب كده .
سيف بضحك /هههه يلهوي علي الي بيتكسف ي ناس بموت فيكي ي وعد .
وعد بابتسامه جميله /وانا بعشقك ي حبيبي.
شاهي بابتسامه/ايه رايك ي هيثم .
هيثم بابتسامه باهته /حلوين اوي ي حبيبتي .
شاهي بابتسامه/شغلك موضوع مراد وحور مش كده .
هيثم بتنهيده عاليه/مش عارف ليه الدنيا حطاني في الاختبار الصعب ده مراد اخويا مش كده مش عارف ايه الي حصله لما شاف حور مش عارف اعمل ايه مش عايز اكسر قلب اخويا ولا افضحها .
شاهي بابتسامه/مش يمكن تابت ل ربنا ي هيثم وربنا بيديها فرصه تانيه مع مراد سيب الظروف تمشي زي ماربنا كاتبها مش يمكن هي بنفسها الي تحكيله وهو يسامحها محدش عارف ايه الي جاي ي هيثم اهم حاجه كل حاجه نسيبها علي الله.
هيثم يتنهيده عاليه /ونعم بالله.
*****************.
في شقه حسن .
كان يجلس حسن مع مراد .
حسن بابتسامه/نورتنا ي دكتور مراد .
مراد بابتسامه/ده نورك ي استاذ حسن بصراحه كده انا جاي من الباب اطلب ايد حور بنتك .
حسن بابتسامه/ده شرف لينا ي دكتور تعالي ي حور حطي العصير هنا.
كان ينظر إليها بشرود واعجاب نعم فهي تلك الحوريه التي سرقت قلبه ل ثواني فقط واستحوزت عليه.
حسن بابتسامه/انا شويه وراجع عن اذنكم .
مراد بابتسامه/منوره الدنيا كلها علي فكره .
حور بابتسامه/شكرا جدا ل حضرتك.
مراد بابتسامه/ي خرابي علي الصوت الرقيق ده بقولك ايه احنا كل واحد فينا يعرف التاني بيه .
وبالفعل قد بدوا في الحديث معا والضحك وكلا منهما يشعر بشي اتجاه الأخر .
في فيلا ادم .
ليلا .
في تلك الليله الساحره 🌹♥️♥️
كانوا يقفون العرائس كلملكات المتوجه ليأخذ كلا منهما عروسه ويرقصون في احضان بعضهم البعض بسعاده لا تقدر بثمن .
تاج وهي ترقص في اخضان ادم بعشق وسعاده.
/قلبي هيقف من الفرحه مش قادره اصدق اني بتاعي لوحدي .
ادم وهو يقبل يدها بعشق/ده لسه المكافاه جايه .
لتنظر تاج اعلا لتبتسم بسعاده من كل البالونات التحمل اسمها والاخري التي تحمل في كلماتها عشقا وحبا لا يوصف .
لتحتضنه بعشق وسعاده /بعشقك ي ادم بعشقك .

google-playkhamsatmostaqltradent