Ads by Google X

رواية ابنة الخادمة اوقعتني في حبها الفصل الاول 1 - بقلم يارا عبد العزيز

الصفحة الرئيسية

  رواية ابنة الخادمة اوقعتني في حبها كاملة بقلم يارا عبد العزيز عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية ابنة الخادمة اوقعتني في حبها الفصل الاول 1

 

نادية : قومى يا رؤى كل دا نوم قومى يلا عشان تجيبى نتيجتك يحبيبتى


رؤى وهى تفرك بيديها فى اعينها : يلهوى صح دا المفروض تطلع انهاردة لازم تخوفينى يماما وتفكرنى

نادية: متقلقيش يحبيبتى هتجيبى حاجه كويسة باذن الله انتى تعبتى و ربنا مش هيضيع تعبك

رؤى : باذن الله

اخذت هاتفها و وضعت إسمها ورقم جلوسها على الهاتف لتظهر لها نتيجتها بعد دقائق من الخوف وضربات القلب الزائدة وبشدة من خوفها نظرت إلى نتيجتها بمشاعر ممزوجة من الفرحة والصدمة

: ايه دا انا جبت ٩١ يماما ( النظام الجديد)

ذهبت الى والدتها وحضنتها بفرحة شديدة

: يماما انا جبت ٩١ انا جبت ٩١ مش مصدقه

بفرحة شديدة

: الف مبروك يحبيبة ماما مبروك يا دكتورة روئ انا هجيب بيبسى وهوزعه على كل الخدامين اللى هنا

رؤى: اشطا

ذهبت نادية واحضرت بصندوق البيبسي واعطت منه الخدامين فى القصر ليبارك لها الجميع وهم يتحدثون اللهم بارك ما شاء الله عليها

فريده بعصبية

: ايه الفوضى اللى هنا دى ايه اللى بيحصل هنا

تحدثت نادية وهى تضع رأسها أرضا

: معلش يا هانم من فرحتنا بروئ بنتى جابت ٩١ فى ثانوية عامة وهتبقى دكتورة

تذكرت فريدة ابنتها فى السنة الماضية التى كان مجموعها سبعون بالمائة ودخلت جامعة خاصة بسبب هذا المجموع فأحست بنيران الغيرة بداخلها تحدثت بعصبية

: وايه يعنى هتبقى دكتورة هتبقى وزيرة يعنى الفوضى دى انا مسمعهاش فى بيتى تانى وكل واحد على شغله ادم ابنى راجع انهاردة من السفر عايز الغدا يكون من افخم حاجه انتوا فاهمين الغلطة بطردكوا

كادت أن تخرج حتى حتى رأت روئ تنظر لها بحزن

: انتى جيتى يست الدكتورة مهما طلعتى أو نزلتى انتى هتفضلى بنت الخدامة

ذهبت رؤى الى والدتها و وضعت يديها على كتفها بحنان وتحدثت بفخر

: ومالها بقى الخدامة الخدامة اللى انتى بتتكلمى عليها دى طلعت دكتورة زى ما انت شايفة

نظرت اليها فريدة بغيظ وتركتها وذهبت خارج المطبخ

على الناحية الاخرى

نزل ادم من طيارته الخاصة بجسده الرياضى القوى وخصوصاً أنه كان يرتدى شيميز أبيض يبرز عضلات جسده وهو يخ…لع نضارته الشمسية

فاروق بأحترام : حمد لله على سلامتك يا آدم بيه

ادم : الله يسلمك

فاروق : دا ورق المشروع الجديد لازم حضرتك تشوفها وتمضى عليها

ادم وهو يأخذ الملف : تمام هراجعه فى العربية وامضيلك عليه

فاروق : لو حضرتك حابب تستنى لحد اما تروح القصر وتمضيه براحتك

ادم : الشغل مبيتأجلش يا فاروق

تركه ادم ليركب سيارته الفخمة بعدما فتح له السائق الباب

عبده : حمد لله على سلامتك يباشا

ادم : ليك وحشة يا عمو عبده ماشوفتكش من ساعة ما سافرت

عبده: عمر يبنى دا انت بقالك ٨ سنين برا

نظر له ادم بأببتسامة وركب سيارته

فى القصر

فريده: نادية اطلعى نضفى اوضة ادم زمانه على وصول

روئ وهى تنظر لها : خليكى انتى يماما انا هطلع

ذهبت رؤى الى غرفة ادم وقامت بتنضيفها

: الحمد لله كدا خلصت الاوضة اشوف الحمام بقى

وصل ادم القصر ليستقبله جميع الخدم واهله

: انا طالع اوضتى ارتاح يماما

: مش هتتغدى

: اكلت فى الطيارة هطلع اريح شوية

: تمام يحبيبى

صعد إلى غرفته واغلق الباب خلفه وخ… لع قميصه ليستلقى على الفراش بتعب خرجت رؤى من المرحاض لتجده مستلقى على الفراش تحدثت بخجل شديد وهى تتجنب النظر إليه

: يلهوى انا اسفة جدا انا انا فكرت أن حضرتك لسه موصلتش والله


قام ادم من على الفراش توترت رؤى بشدة وكادت أن تخرج من الغرفة حتى تزحلقت من الصابون المتبقى من اثر تنضيفها للغرفة كادت أن تسقط لولا اليد التي مسكتها من خص.. رها قبل أن تقع

: حاسبى

نظر إلى عيونها الزرقاء التى تشبه مياه البحر بتوهان ظل ينظران لبعضهما البعض حتى قطع تلك النظرات صوت ادم

: انتى مين

google-playkhamsatmostaqltradent