رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل الثالث عشر 13
خالد بصراخ وغضب: آااااادم
آدم بعيون حمرا من الغضب مسك حور من شعرها جامد
وقومها
ولسه الكل رايح يحوش عن حور
آدم بتحذير: اياك حد يقرب منعا انتو فاهمين واخدها وطلع على فوق
تحت البنات بيعيطو
ناهد بحزن: يارب استرها
جنه بدموع: خالد ألحق حور
خالد اتعصب اوي علي الي حصل لتوأمه وطلع علي فوق عند حور
فوق صقر ماسك حور من فكها بغضب: قوليلي اعمل فيكي اي
حور ببرود: صقر نزل ايدك
صقر اتعصب اكتر من بوردها ده وضربها تاني بالقلم
حور بجمود ودموع: تاني قلم ده
صقر بعد عنها بسرعه
حور جريت علي الحمام
وصقر فضل واقف مصدوم هوا ازاي عمل كده حوريته
وكان بيلعن نفسه علي الي عمله
خالد من بره: آدم افتح الباب ماتعملش حاجه تندم عليها
آدم راح بهدوء فتح الباب
دخل خالد: هي فين
صقر بحزن: في الحمام
شويه وخرجت حور وهي لبسه واخدت شنطتها
خالد بحزن: حور انتي رايحه فين
حور بصتله نظره كلها الم ووجع خالد سابها لانه حس بيها
آدم بسرعه: حور انا آسف انا
قبل مايكمل كلامه خرجت حور ونزلت اخدتت بناتها ومشيت
نزل صقر بسرعه
آدم بغضب: فين حور
جنه بدموع: مشيت
آدم بجنون: مشيت ازاي… ازاي تمشي وتسبني
ناهد بحزن علي عيالها: حور انا عوزه بنتي
احمد بحزن: اطمني ياماما اكيد هترجع
________________♡
تسريع في الاحداث
مر شهر لم يحدث فيه غير القبض علي چني بمساعده رحمه ولكن عصام تمكن من الهروب مره تاني
اما حور لم تظهر بعد
________________♡
تسريع في الاحداث
تدخل بنت غايه في الجمال
كيان: حور يلا قومي هنتأخر علي المدرسه
كنزي بتذمر: يلا ياحور
حور قامت بملل
حور بحب: صباح الفل ياقلب ماما
كيان وكنزي: صباح الفل
حور بإبتسامة: هقوم البس عشان نفطر ونمشي
كيان وهي بتقعد وطلع فونها: خلصي بقا بسرعه عشان مش عوزه اتاخر علي مدرستي
حور برفع حاجب: بجد
كنزي بتذمر: ي ماما يلا بلاش الفطلر النهارده
كيان ببرود: كنزي حببتي كده كده هنفطر خلينا نفطر هنا
حور بغيظ: بارده ذي ابوكي
كيان بغضب: مااامااا
حور بغضب: كياااان صوتك
كنزي: خلاص ياماما كيان مش قصدها
حور بغضب: يلا اخرجو هلبس واجي
البنات خرجو
كنزي بعتاب: ماكنش المفروض تتعصبي علي ماما كده
كيان ببرود: طالما مش عوزنا نشوف بابا يبقا بلاش تتكلم عنه
_______________♡
ناهد بحزن: يابني وانت هتغضل علي الحال ده
آدم كأن حياته اتبدلت: عادي ياماما انا طالع انام
جنه بحزن: انا حور وحشتني اوي
خالد (الصغير): ماما هوا فين بابا
جنه: في الشغل ياحبيبي
غيث: خالد تعالا عوزك
ليث: وانا هاجي معاكم
غيث: لا خالد بس
هايدي: كلكم العبو مع بعض يلا
غيث برفع حاجب: ليه شايفنا اطفال صغيرين عشان نلعب
مريم: خلاص بقا روحو علي اوضتكم
والشباب طلعو
ناهد بتنهيده: انا هطلع ارتاح شويه
نور بتعب: وانا كمان لاني مش قادره
_________________♡
في السجن چني ولدت وجابت ولد
الست: ماشاء الله هتسمي اي
چمي بحب: جاسر…. جاسر عصام
الست: مبروك ياحببتي
چني بتعب: انا تعبانه اوي
_______________♡
كيان ببرود: حور يلا هنتاخر
حور بصتلها بزعل وماردتش عليها
حور بحده: يلا اركبو وصلتهم المدرسه
________________♡
آدم خلص شغله ومشي وبدل مايرجع علي البيت طلع علي البحر الي كان قدام مدرسه كيان وكنزي
وفي معاد خروج البنات
كيان اتصلت علي امها
كيان: اي ي ماما انتي فين
حور بإنشغال: معلش ياقلبي هاتي اختك وتعالو انا عندي شغل كتير النهارده
كيان بحب: حاضر تحبي نجيب حاجه واحنا جاين
حور بخوف: لا بس خلي بالكم من نفسكم وقفلت
كنزي: ها قالت اي
كيان: هنروح احنا هي عندها شغل
كنزي: طيب يلا
وخرجو من المدرسه وماشين
كنزي: كيان بقولك اي تعالي نوقف علي البحر شويه
كيان: اشطا يلا بينا وراحو علي البحر
آدم كان قاعد سرحان في حوريته وقد اي هي وحشته وكمان اميراته الصغيرين
كيان بصوت عالي: كنزي ارجعي رايحه فين
كنزي : كيان ماتخفيش هلمس المايه بس
كيان بصراخ علي اختها: كنزي ارجعي حالٱ هتقول لماما
آدم انتبه ليهم وشاف حور فيهم قد اي فيهم شبه كبير منها وقرب منهم
آدم بهدوء: بتعملو اي يابنات
كيان ببرود: وانت مالك
كنزي قربت بسرعه بصدمه: مش معقول
آدم بإستغراب: مش معقول اي
كنزي فتحت فونها بسرعه وبعدين قفلته تاني: بابا
آدم اتصدم
كنزي بسعاده: كيان ده بابا
كيان ببرود: عارفه يلا بينا حور هتقلق علينا اوي
آدم من صدمته مش قادر يكلم
كنزي: كيان بطلي برود ده بابا
كيان بغضب: كنزي انا همشي هتجي معايا ولا هتفضلي هنا
كنزي بتذمر: يلا
كنزي ببراءه: باي يابابا
كيان اخدت اختها ومشيو آدم من صدمته مافكرش انه يروح وراهم
_____________♡
آدم رجع البيت
خالد: آدم مالك
آدم بفرحه: شوفت بناتي
خالد بسعاده: بجد فين شوفت حور
آدم بحزن: لا شوفت البنات بس
خالد: فين هما
آدم: في مدرسه……
خالد: خلاص نروح بكره نشوفهم وحشوني اوي
ادم: ايوا وهرجعم هما وامهم
خالد بحزن: ماكنش المفروض تضربها ادمنا كلنا
آدم بغضب: اعمل اي اختك عنيده اوي
خالد بهدوء: خلاص المهم اننا لقينها
_____________♡
علي السفره عند حور
حور بحب: ها عاملين اي في المدرسه
كنزي: حلو الحمدلله
حور بإستغراب: مالك ياكيان مالها اختك
كنزي بضيق: مديقه عان نشوفنا بابا النهارده
حور بلهفه: فين
كيان بغضب: واما انتي بتحبي اوي كده كنتي بعدتي عنه ليه
حور بعصبيه: كيان صوتك ومين قال اني بحبه
كيان بسخريه: والله امال لهفتك عليه دي اي اول ما كنزي جابت سرته
حور بهدوء: ايوا ده مهما كان ابوكم وجوزي
كيان بغضب سابت الاكل وطلعت علي غرفتها
كنزي بهدوء: ليه ياماما
حور بوجع: كسرني لما ضربني قدام الكل قلل من كرامتي
كنزي بهدوء: واحنا ذنبنا اي خدتنا معاكي ليه
حور بصدمه: انتو كنتو عووين تقعدو معاه هوا وتسبوني
كنزي قامت بسرعه وطلعت غرفتها
حور بتنهيده: كنت عارفه ان ده هيحصل
__________________♡
مريم بتعب: يوسف الحقني
يوسف بنوم: اي يابنتي
مريم بصراخ: بولد ي يوسف بووولد
يوسف قام بفزع واخدها وراح علي المستشفى
وكلم العيله كلها وجت
ناهد: ان شاء الله هتكون كويسه
بعد شويه خرج الدكتور
يوسف بقلق: طمني يادكتور
الدكتور بإبتسامة: الف مبروك بنوته ذي القمر
حور طلعت للبنات فوق
حور بحزن: انتو نمتو
كيان بسخريه: لا
كنزي: ماما احنا اسفين ماكنش قصدنا
كيان ببرود: انا اسفه مع اني ماقولتش حاجه غلط دي الحقيقه ولا اي
حور بصت لبنتها عارفه انهم واخدين نفس برودها هي وآدم
حور بهدوء: طيب وسابتهم وخرجت
حور بعد خرجت: اوف اما لسه في ابتدائي وكده امال لما تكبرو هتعملو اي
_________________♡
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية