Ads by Google X

رواية صقور الدخلية الجزء (2) الفصل السادس عشر 16 - بقلم الكاتبة المجهولة

الصفحة الرئيسية

  رواية صقور الدخلية كاملة بقلم الكاتبة المجهولة عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية صقور الدخلية الجزء (2) الفصل السادس عشر 16

   
مالك بجنون : عرفت مكاني ازاي بس .
تشارلي : اكيد باعته حد يراقبنا لازم ناخد حظرنا منها كويس اوي هي والي معاها .
مالك : كده لازم نستعد كويس لان مش هخليها تبوظ كل ال خططنا .
تشارلي بتنهيده : اتمني .
حور بثقه: ولسه ال جي يا مالك انت و تلاته ال
بتتحامي فيهم دول .
ولسه هتشوفو صقور الداخليه و اشباح المخابرات هيعملو فيكو اي .
حور بقوه: مكونش انا حور اشرف الا لو خليتكو تلفو حوالين نفسكو .
بتيجي ورد وتكلم من وراء حور .
ورد بثقه :ولسه هيجننو اكتر يا حور ميعرفوش ان احنا اصل جنان نفسو والي هيجي علي سكه البشر والعالم الي ملهوش ذنب بخطتتهم الزباله دي يبقا حكمو علي نفسهم ب الجنان ال هيشوفوو مننا .
حور بضحكه ثقه: كلامك مظبوط يا حضره ظابط ومن انهارده مش هنخبي علي بعض اي حاجه تاني .
ورد بحب : وعد  .
حور بابتسامه رقيقه : وعد ( 
ورد بثقه: اكيد دلوقتي مالك هيجنن وعايز يعرف احنا عرفنا مكانو منين 
حور بذكاء : مش هيخطر علي بالو اصلا .
ورد بضحك: اكيد هيفتكر جهاز تنصت  او حد بيراقبهم
حور بثقه: هو. دا الي هيفكر في لاكن ميعرفش اصلا هو اي جهاز ال انا حاطه ولا حد من الداخليه عارف غير انا وانتي بس .
ورد : بظبط .
حور بتنهيده : كويس انك معاكي الخط السري عشان اقدر ابعت الرساله ل مالك .
لان مكانش ينفع ابعت من رقم ادم .
ورد : ديما مخلياه معايا عشان اكيد هنحتاجو في اي وقت .
حور : كويس يا ورد  
حور : دلوقتي احنا رايحين الصعيد الجو هناك هيبقا حلو جدا هنعرف كويس نظبط ونفكر هنعمل اي واكيد هنعرف ادم ومراد ب ال هنعملو. وكمان مرام و جاسر لان لازم كلنا نبقا متحدين سوي ونعرف كل واحد فينا عندو اي وخطه اي عشان نقدر نخلص عليهم في اقرب فرصه .
ورد : تمام كويس اوي يا حور هو. دا الصح  
حور : جهزتي شنطك. و كل حاجتك خلاص .
ورد : اه كل حاجه جهزت .
حور : تمام .
والكل جهز شنتطو و خرجوا من شاليه و وكل واحد ركب عربيته .
ادم و حور و ركبو سوي .
مراد و ورد و سعاد ركبو سوي .
و جاسر و مرام و ريم سوي .
و اتجهوا الي الصعيد .
وبعد ساعات من السفر وصلو الي الصعيد .
و كلهم وقفو قدام بيت كبير .
و سعاد نزلت و شاورت للكل ينزل .
نزلو كلهم و وقفو كلهم وراء سعاد .
سعاد خبطت مرتين علي الباب .
واتفتح الباب و كانت مروه ال فتحت .
مروه بفرحه: خيتييييييي يا مرحب بيكي يا غاليه .
واخدتها ب الحضن جامد .
مراد ضحك علي المنظر 
حور و ورد خبطتو عشان يبطل ضحك  
مراد بضحك: اسف بس مقدرتش امسك نفسي .
ادم بتنهيده : عمرك ما هتتغير يا مراد سعات بشك انك رائد اصلا.
ريم : معاك حق يا آدم والله.
مراد: بغيظ : سكتو البت دي احسن ما اجيبها من شعرها .
ورد : بس بقا عيب اسكتو .
مراد سكت و ريم سكتت  
و مراد كان ينظر ل ريم بغيظ وهي كمان 
و مروه بعدت عن سعاد.
سعاد بحب : تعالي يا حور انتي و ورد سلمو علي خالتكو مروه .
حور : ازيك يا خالتو مروه انا حور .
ورد : وانا ورد يا خالتو.
مروه بلوي بوز :وه خالتو اي خالتو دي جولو ليا يا خاله اجدي احسن
بس والله و عرفتي تنجي صح يا خيتي ماشاءالله بنات زي البدر .
مروه: جرا اي يا ولدي منك له مش هتسلمو علي خالتكم ولا اي .
ادم & مراد بضحك : ازي بس يا خالتي
و باسو ايديها .
مروه : ربنا يحرسكم يا ولاد خيتي وديما رافعين راسنا اجدي ؛وقالت
قمال مين دول يا خيتي .
( علي مرام و جاسر و ريم ).
سعاد: دي ريم تبقي بنت اللواء شريف .
و دول مرام و جاسر اصدقاء ولادي في الشغل  
مروه : اهلا بيكم نورتو وشرفتو .
مروه تعالو جوا اجعدو (اقعدو ).
في صالون لحد ما احضر الفطور واچي ليكم .
سعاد: استني هاجي اساعدك .
مروه : كيف يا خيتي كده برضك ينفع انتي لسه واصله دلوك مينفعشي ريحي جار عيالك ونا هحضر الفطور واجيلك .
سعاد: يا ستي يلا بس انا حابه اسااعدك و
اخدتها علي جوا .
قبل ما تكلم تاني  
مراد و حور: مقدورش يمسكو نفسهم من المنظر  
ادم بضحك: خالتي علي طول كده تخلي الواحد يضحك من كلامها الحلو دا .
مرام : الصراحه هي ست جميله وروحها حلوه جدا .
ريم : فعلا وكمان البيت جميل جدا و كبير .
ورد : تصدقو أن أول مره اجي الصعيد هنا وبجد زي ما كنت متوقعه شكلها ف تخيلاتي .
جاسر : فعلا الصعيد جميله وكفايه لما بسمع عن الناس عن كلامهم الحلو عن الصعيد .
حور : لازم ناخد لفه كده علي الصعيد عشان نستمتع ب الجو هنا وكفايه أن كمان هنقضي رمضان هنا دي احسن حاجه بجد .
مراد : ب المناسبه دي كل سنه وانتم طيبين رمضان كريم عليكم .
الكل : وانت طيب يا مراد .
ادم : أن شاء الله ديما مجمعين سوي في الخير ومحدش يفرقنا ابدا .
الكل: اللهم امين .
و فجاه دخلت عليهم فاطمه بنت مروه خالتهم .
فاطمه بفرحه : ادم ؛ مراد 
استوب .
فاطمه عمرها ٢١ سنه محجبه عيونها زرقاء بشرتها بيضاء و قصيره
وتدرس في الجامعه .
نرجع .

ادم : ازيك يا فاطمه .
فاطمه : الحمد لله يا آدم انت عامل اي .
ادم : الحمد لله.
فاطمه بعيون لامعه : ازيك يا مراد عامل اي .
حور لاحظت عيونها لامعت لما كلمت مراد .
و ورد أيضا و الجميع لاحظوا  
مراد بمرح : الحمد لله يا فاطمه وانتي عامله اي كبرتي يابت ماشاء الله اخر مره شوفتك كنتي لسه بضفاير 
فاطمه بخجل : زمان بقا يا مراد لاكن دلوقتي كبرت خلاص وبقيت في جامعه .
ورد بغيره: غريبه بتكلمي مصري كويس اوي ولا كانك عايشه في الصعيد .
فاطمه بصتلها بطرف عين وديق : لاني بحب مصر وبحب اتكلم زيهم يا …..
حور بحده : ورد الظابط ورد .
فاطمه : ورد اممم اوك .
ورد بديق: مش برضو انتي بتحبي مصر اظن انك سمعتي عننا وتعرفي احنا مين كويس .
فاطمه لسه هتتكلم .
ادم و مراد لاحظوا أن هيحصل مشكله ف حبو يلطفو الجو .
ادم: تعالي يا حور نطلع بره في جنينه تحفه تعالي اوريهالك .
واخدها و مشيو .
مراد : تعالي يا ورد نروح معاهم برضو .
واخدها وراحو وراهم .
مفضلش غير مرام و جاسر وريم .

ريم و مرام بنظره حاده : خدي بالك من كلامك يا فطوم تمام.
مرام : تعالي يا جاسر يا حبيبي نقعد معاهم احسن جوا فجاه حرر هنا .تعالي يا ريم يلا .وطلعو كلهم بره في الجنينه .
فاطمه بتحدي: هتشوفو كويس اوي أنا هعمل اي معاكو ( وطلعت علي اوضتها .
واتصلت علي رقم غريب ووو (هنشوف بعدين ).
في الجنينه  .
ورد بغيره : تحب اجوزهالك يا مراد ولا اي عمال تهزر معاها عادي ولا عامل حسابي اني واقفه حتي .
مراد بضحك :يا حبيبتي دي زي اختي والله يعني مش مستاهله تغيري خالص وكمان يعني هي قدامي من زمان ولو هي كانت في دماغي كنت هتجوزها
لاكن في وحده غيرت كياني اول ما شافتها عيني 
حور و ريم و مرام فضلو يصفرو ويغمزو جامد ليهم ( 
ادم & جاسر بضحك:يا لعيب ملكش حل  
ورد كانت وقفه وشها كلو احمر من الكسوف من كلامو .
حور بمرح وراحت واقفت جنب ورد: خلاص بقى يا جماعه كفايه نكسفها ورد وشها قلب فراوله خالص  
ورد بكسوف : بس يا حور بقا .
حور ضحكت ثم .
حور : بس فاطمه دي تقيله اوي شايفه نفسها علي الفاضي .
ريم : معاكي حق يا حور بجد .
مرام بتفكير: مش مرتحالها البت دي .
ورد : كفك يا مرام هو دا حسيتو فعلا لما شوفتها .
مراد و ادم : واي كمان أن كيدهن عظيم .
جاسر بضحك: دا لو بتكرهوها مش هتقولو كده  
حور : خليكو انتو بس تتريقو كده وانتو مش عارفين حاجة اصلا .
حور كلو يجمع كده تعالو .
الكل انتبه ليها و راحو ليها .
حور : اعملو دائره كده حاولين بعض و وطو .
ادم &مراد & جاسر باستغراب : ليي يعني .
ورد &مرام& ريم : ما تخلصو بقا .
ادم &مراد &جاسر : طيب براحه .
و كلهم عملو دائره و وطو كلهم سوي .
حور : بصو بعد الفجر طبعا البيت كلو هينام
احنا بقا هنتجمع هنا سوي لان هنتكلم في حجات مهمه جدا تخص الشغل ولازم نعمل اجتماع سوي هنا
مفهوم محدش ينام وكلام واضح ليك يا مراد انت بذات ها .
مراد : عايز بس اسال سؤال .
حور : اتفضل .
مراد : هو اي جو دراما الي انتي عامله دا .
حور بخبث: تعالي يا مراد كده عندي .
مراد : ليي يعني .
حور بخبث: تعالي بس .
مراد : ماشي .
حور : بتقول اني عامله جو دراما صح .
مراد بلا مبالاة: ايواا.
حور: يا شباب انهارده الفطار هيبقا مراد اشطا هجوووووم عليه .
مراد بخضه : ايييييي
وكلهم هجمو عليه  
مراد ببكاء تمثيل : ربنا قادر علي الظالمه المفترين  
كلهم فضلو يضحكو عليه من كلامو .
ادم بضحك : كفايا كده يا شباب حلو اوي شبعنا خلاص  
مراد بغيظ : ماشي استنو عليا بس لوريكو كلكو بذات انتي يا اوزعه انتي .
ريم بغيظ : انا الي اوزعه يا طويل يا قد عمود النور
وطلعت لسانها ليه .
مراد بغيظ اكبر: وربنا ما هسيبك يا ريم الكلب .
وفضل يجري وراها .
وكلهم عمالين يضحكو عليه  
مرام بضحك : كفايه كده هموت بجد 
جاسر بضحك : عمري ما ضحكت الضحك دا كلو بجد .
ادم &حور &ورد بمرح : مع صقور الداخليه حياتك هتبقا كلها هنيا 
جاسر &مرام : برافوووو 
مراد مسك ريم وعض*ها من دراعها. 
ريم بصريخ: اكل درااااااااعيييي اععععع ابعدو عني الزومبي داااااااا.
كلهم مش قادرين من المنظر وفضلو يضحكو جامد  
ورد بضحك وبتجري عليه .
ورد : خلاص يا مراد سيبها .
مراد : هسيبها علشانك انتي بس يا حبيبتي.
ريم بغيظ : يارب سنانك تكسر .
مراد بغيظ: ورد هقوم عليها تاني والله.
حور : خلاص بقا يا مراد متبقاش قفوش كده
تعالي يا ريم جنبي هنا .
ريم : حاضر يا حور .
حور بصوت واطي : كلو يتجمع بليل بعد الفجر ماشي
الكل بصوت واطي : ماشي .
وراحو البنات المطبخ يساعدو مروه و سعاد .
و الشباب طلعو بره يطلعو الشنط من العربيات
ودخلوها البيت .
بعد نصف ساعه .
الفطار خلص و بداو البنات يحطو الاكل علي الطبليه الكبيره عشان تكفيهم .
ملحوظه (هو في سفره بس هما حابو يقعدو علي الطبليه عشان الجو الريفي  ).
مروه : اجعدي بجا يا خيتي انتي تعبتي معايا جوي والله عيبا في حجي دي .
سعاده : يا حبيبتي انتي اختي ولازم اساعدك مفيش مشكله عادي .
مروه: اصيله يا خيتي من يومك والله.
مروه : أما اتصل ب البت فاطمه اتاخرت جوي مفرود كانت تيجي من بدري .
ادم :فاطمه جات و في اوضتها يا خالتي .
مروه : وه تيجي اجدي ومتسلمش علي خالتها والله لاربيها من اول وجديد.
مروه بزعيق : بت يا فاااااااطمه .
كلهم ضحكو بصوت واطي 
فاطمه بديق: في اي يا ماما وطي صوتك .
مروه : انزلي يا بت مش تيجي تسلمي علي خالتك يابت .
فاطمه : اسفه يا خالتي بس كنت جايه تعبانه من كليه .
سعاد : ربنا معاكي يابنتي ولا يهمك  تعالي هاتي حضن وحشاني اوي .
فاطمه : وانتي اكتر يا خالتي يلا تعالي نقعد ونفطر احلي فطار انهارده ولا اي  
وقعدو يفطرو سوي .
وكانت فاطمه و ورد مش طايقين بعض خالص .
خلصو اكل و طلعو اوضهم علي حسب ما مروه دلتهم .
كل اتنين في اوضه
و سعاد و ريم في اوضه .
و نامو كلهم لحد ما جي وقت السحور .
مروه و سعاد كانو صاحين وفضلو يحضرو سوي الاكل .وجهزو وطلعو يصحوهم .
سعاد : مراد ورد اصحو يلا .
مروه : بت يا فاطمه اصحي .
سعاد : ادم حور اصحو يلا
وخبطت علي ريم اصحي يا ريم يلا .
مروه : جاسر يا مرام اصحو يلا .
وبدأ كلهم يصحو
وخرجو من الاوض ونزلو تحت
وكلهم قعدو يتسحرو سوي  
ادم : كل سنه وانتم طيبين يا وديما متجمعين في الخير باذن الله.
الكل وانت طيب يا آدم وعيدو علي بعض كلهم 
ادم بحب : كل سنه وانتي سعادتي.
حور بحب: وانت طيب يا دومي .
ادم و حور. لاحظوا نظرات الناريه بين ورد و فاطمه .
ادم : انا حاسس بريحه شياط .
حور : فاطمه دي مش سهله وشكلها وقعه في حب مراد ملاحظتش كانت عينيها هتطلع قلوب اول ما سلمت عليه .
ادم : لاحظت بس ممكن عشان متعوده عليه اكتر مني ف بتحبو اكتر حب اخوي .
حور : صدقني البت دي بتحبو وهتعرف أن كلامي صح .
ادم : ماشي انا هقوم اغسل ايدي .
حور : ماشي .
و الكل خلص أكلو و قامو و البنات دخلو المطبخ خلصو الموعين وعملو شاي وطلعو بره قاعدين فجاه
لاقو حد بيخبط.
ادم : مستنيه حد.يا خالتي .
مروه : لا ياولدي استني هشوف مين ديه.
ادم : لا استني هقوم انا .
قام ادم بيفتح لاقا ابن عم فاطمه عثمان .
ادم بديق : عثمان .
استوب عثمان: ٢٥ سنه طويل عيونو سوده اسمر البشره .
عثمان : كيفك يا ولد عمي .( مش ابن عمو لاكن بيقولو كده عادي  ))
ادم بديق: الحمد لله اي الي جابك في الوقت دا .
عثمان : جرا اي يا مرات عمي هتطرد من بيتك قمال ولا ايه.
مروه : لا ما يصحش يا ولدي ادخل.
عثمان : كيفيك يا فاطمه .
فاطمه : الحمد لله يا عثمان .
(طبعا عرفتو فاطمه كلمت مين ).
عثمان : اهلا بضيوف كيفك يا مراد .
مراد : الحمد لله يا عثمان .
عثمان : كيفيك يا ام ادم .
سعاد : الحمد لله يبني عامل اي .
عثمان : منيح يا عمتي و فجاه شاف ريم
وبص ليها بنظرات شهوه مين الحلوه دي.
ريم بحده : نعم .
ادم بحده: لو مش هتبطل حركاتك الرخيصه دي أنا ممكن اطردك سامع اياك تكلم اي حد من البنات مفهوووم.
عثمان بكسفه: حاضر يا آدم مكنتش اجصد .
اول ما عرفت من فاطمه انكو اهنه جيت اسلم عليكو. وامشي .
ادم : الله يسلمك يعم اقعد اشرب شاي وبعد كده اتفضل لان مش هينفع تقعد اكتر من كده عشان في بنات هنا ومينفعش ….
فاطمه بديق : هو هياكل حد فيهم يا آدم مالك من ساعت ما جي وانت عمال تكسفو .
حور : عيب لما الكبير يتكلم و العيال يقاطعو دي قله ادب .
كلهم ضحكو علي فاطمه من كلام حور ليها .
فاطمه بديق: انتي ازاي تقوليلي كده .
ادم : ليها حق كويس هي الي اتكلمت مش انا .ولا اي يا خالتي .
مروه : ايوه يا آدم اسكتي يا بت .
فاطمه بعصبيه طلعت أوضتها فوق .
ادم : اقعد اشرب شاي يا عثمان .
و قعد شرب معاهم الشاي
وفاضل نص ساعه علي الفجر .
و مروه و سعاد طلعو فوق علي اوضهم
ومفضلش غير الشباب كلهم تحت و عثمان .
عثمان : همشي انا بجا يا آدم واجي ليكم علي العصر اجدي لاني هفطر معاكم .
ادم بديق : تنور يا عثمان .
عثمان : يلا سلام عليكم .
الكل : وعليكم السلام .
ومشي .
جاسر : اي يعم دنت بهدلتو خالص .
ادم : لازم اتكلم كده معاه لان عينو زايغه ومش برتحالو ابدا من زمان واديك شوفت كلم ريم ازاي .
ريم : معاك حق يا آدم انسان مش محترم .
مراد بسخريه: وانتي صدقتي دا بيجاملك مش اكتر .
ورد بضحك: مراد خلاص بقا مش كل شويه تتخانقو .
مرام : بس أن جيت للحق حور كسفت فاطمه كسفه 
حور : تستاهل لأنها عيب أنها تقطع كلامو .
ورد : تب يلا نقوم نغسل الكوبيات دي وانتي يا مرام انتي وريم اطلعو ل ماما سعاد قولو ليها تجيب لينا اسدالات أو عبايات وطرح علشان هنصلي الفجر كلنا سوي .
ريم : ماشي يلا يا مرام .
مرام يلا .
وطلعو فوق ل سعاد وطلبوو منها .
وسعاد قالت لمروه جابتلهم من عندها لان عارفه فاطمه مش هتوافق ( لأنها بصورم ).
جبتلهم عبايات وطرح و اخدوها ونزلو سوي .
و حور و ورد خلصو الموعين كلها .
وكلهم شربو مياه بسرعه لان خلاص الفجر كان هياذن
الفجر إذن خلاص .
ودخلو واحد واحد الحمام يتوضو .
والبنات لبست العبايات والطرح و وقفو وراء الشباب
وصلو جماعه سوي .
و سعاد ومروه صلو سوي فوق ف اوضه سعاد .
و فاطمه صلت لوحدها ..
خلصو صلاه كلهم .
ولاحظو أن مراد بيتاوب .
حور : مراد يلا امشي قدامي علي الجنينه لاني عارفه انك هتنام .
مراد بكذب : انام فين انا صاحي اهو .
حور : امم ماشي يلا قدامي .
ريم : اطلع أنام انا عشان انتو هتكلمو في الشغل .
حور : تعالي هنا رايحه فين انتي كمان هتيجي معانا يلا يا جماعه تعالو .
وطلعو بره وقعدو كلهم جنب بعض وبدأت حور تكلم بصوت واطي .
حور : مرام &جاسر ” طبعا ريم حكت ليكو كل ال حصل لينا. مين مالك وكده ومعاذ صح .
مرام &جاسر : صح عرفنا كل حاجه.
حور : اول حاجه مالك هرب من سجن بسبب تشارلي .وراحو علي الصين عند زعيم تالت ال هو هاوان باو
كلهم بصدمه  ماعدا ورد..
ايييي هرب ازااااي .
حور : وطو صوتكو .
الكل :حاضر بس ازاي .
ادم : اي علاقه مالك بيهم يا حور .
ورد : لان مالك هو زعيم الكبير اصلا بتاعهم .
مراد : يعني هو ال قال سبب فكره انهم يحتلو فرنسا .
حور : بظبط .
مرام: بس انا عايزه اعرف هرب ازاي وعرفتي ازاي كل دا .
جاسر : ياريت توضحي يا حور لاننا هنتجنن .
حور و ورد بخبث  
(الموضوع كالاتي .)
حور : جاسيكا اتصلت بيا قبل ما نسافر وقالت إن مالك هرب وفي واحد مقنع هو ال هربوا وطبعا كان موجود في امريكا يبقا تشارلي مفيش غيرو .لازم يبقا مقنع عشان محدش يعرفو .
وهربو سوي الاتنين علي الصين علشان يتحامو ف هاون باو لان عندو رجالتو قويه وهيبعتوو كل رجالتهم علي الصين لان الصين معداتهم قويه ويجهزو نفسهم وطبعا مارلي الزعيم التاني هيروح هو و رجالتو علي الصين برضو وعرفت مكانهم
ازاي هقولكم .
لما كنتو فاكرين اني م*يته.
بس انا ساعت لما قبضت عليهم .
كان مالك نايم علي الارض من تعب من ضر*ب ال اخدو مني .
رحت شلت من دراعي زي لازقه كده شفافه خالص ولاكن جواها شريحه صغيره اخترعتها انا و ورد .
شريحه دي بقا شفافه لاكن تبان لو جبت ال عدسه
شريحه دي جوا الازقه شفافه شلتها ورحت حطاها في ضهر مالك وركزت كويس لاقيتها مش باينه خالص اطمنت بس وبعد كده لما وصلت ليكو اخدت تيلفون ورد وفعلت الشريحه وقدرت اعرف مكان مالك منها شريحه دي بتقدر تعرفنا مكان شخص دا فين بظبط لاكن للاسف معرفناش نخترع ليها صوت .
بس كده فهمتوو.
وخلصت كلامها وفجاه لاقت كلو متنحلها .
ورد : هما تنحو كده ليه .
حور : مش عارفه هو في حاجه .
ورد :سقفت بصوت عالي عشان يفوقو .
كلهم فأقو .
ادم : انا مصدوم ومنبهر و هتجنن
جاسر : انتي بجد هايله .
مراد : انتي اي يا شيخه انتي وهي بجد مفيش حد كده زيكو .
مرام : بجد ابهرتوني .
ريم : عمري ما هشوف حد بذكائك يا حور انتي و ورد .
حور &ورد : شكرا ليكم  ).
ادم : بس في حاجه معاذ هرب فين مكلمتيش عنو .
حور : معاذ مهربش وجاسيكا هتعرف دا و هتكلمني .
مراد : لو امسكو بس بايدي الواطي دا مش هرحمو .
علي كل ال عملو وتاني الهرب دا .
ورد : اكيد في حاجه وراء عدم هروب معاذ .
وهنجيب حق ماما سعاد منو باذن الله.
الكل : أن شاء الله.
حور : كده كفايه نكمل بكره هنعمل اي ونخطط ازاي ماشي .
الكل : تمام .
وقامو كلهم طلعوا اوضهم .
ونامو .
في اليوم التالي علي ابطالنا الحلوين ( 
في الصباح يأذن اذان الظهر وكل يفيق .
وبداو يفوقو .
ولبسوو ونزلوو وصلو كلهم الظهر و قراو قران سوي
كانت سعاد و مروه قاعدين تحت في الجنينه.بيقراو قران .
و فاطمه في اوضتها صاحيه ومديقه من امبارح .
و كلهم قعدوو تحت لحد ما عدا كام ساعه وجي
وقت اذان العصر وصلو كلهم مع البعض البنات والشباب قدام و خلصو صلاه .
و دخلو. مروه و سعاد والبنات المطبخ عشان يحضرو الفطار عشان يخلصو علي طول .
مروه : هطلع اصحي البت فاطمه تعمل معانا .مينفعشي اجدي
البنات كلهم : لاااا سيبيها ونبي .
مروه بفزع: خضتوني يا بنات طيب علي راحتكو .
اتنهدو كلهم براحه لأنهم مش عايزنها ( 
حور : كانت ماسكه دقيق عشان مكرونه بشمل.
وفجاه راحت رشه شويه علي ورد .
ورد : لسه فيكي العاده دي برضو تب اهو واخدت شويه دقيقه ورمتو عليها .
حور بضحك : طيب ومسكت شويه ولسه هتحدفهم عليها جم ف ريم ومرام  
حور : ينهار ابيض ( 
ريم و مرام بخبث. مسكو دقيق منها وفضلو يرشو علي بعض وسعاد و مروه فضلو يعملو معاهم وكان احلي وقت قضو سوي في المطبخ  
و عثمان خبط علي الباب. فتحلو مراد ودخل قعد معاهم وفضلو يتكلمو مع بعض كلام رجاله مع بعضهم .
و كان فاضل خلاص نص ساعه علي الفطار .
عثمان : هطلع اشوف فاطمه عشان تنزل بدل ما حد من البنات يطلع ليها ونعطلهم .
مراد : اطلع ياعم خبط عليها وقول ليها تنزل وانزل علي طول ماشي .
عثمان : ماشي .
وطلع ليها فوق .
ادم : بني ادم أتم .
جاسر: عندك حق والله.
مراد : فككو منو .
عند عثمان .
عثمان بص حواليه واتصل علي شخص .
عثمان : هما اهنه في صعيد وهحاول اراقبهم كويس متقلقش.
شخص : عايزك تعرفلي بيعملوا وتبلغني سامع .
عثمان : اومرك يا بيه .
وقفل معاه .
وخبط علي باب فاطمه .
عثمان : افتحي يا فاطمه .
فاطمه قامت فتحت الباب .
فاطمه بخبث : انت جيت يا عثمان خش خش
وووو ملناش دعوه يا حلوه انتي وهي  
في المطبخ مرام بلوزتها أغرقت مياه و
مرام: انا هطلع اوضتي البس بلوزه جديده غير دي لانها بقت مياه كلها .
حور : ماشي اطلعي .
و مرام طلعت فوق علي سلم وفجاه لسه هتدخل اوضتها لاقت باب اوضه فاطمه مفتوح ولاقت حد جوا معاها .
وراحت تشوف مين وبصت من الباب .
لاقت فاطمه هي و عثمان مقربين لبعض وهي حاطه ايديها علي رقبتو. وهو محاوط ايدو علي وسطها وسمعت بيقولو .
عثمان بخبث : ماشي هعمل ال انت عاوزه بس الاول تظبطيني مع البت صغيره ال معاهم دي عجباني جوي عايزك تخدريها. انتي فاهمه انا عايز اي منها ولو حصل هق*تلك ورد دي وانتي هتخدي مراد .
فاطمه : عيني ليك يا عثمان بس مش ورد ال هتخلص عليها حور كمان ..
مرام بصدمه  ينهار ابيض . بصوت. واطي
وفجاه فاطمه لمحت حد واقف بسرعه جريت وشافت مين وراء الباب لاقت مرام كانت. واقفه ومشيت بسرعه.
فاطمه بعصبيه : مرام استني عندك .
مرام وقفت : عايزه اي .
فاطمه : فكراني مش عارفه انك انتي ال وقفه وراء الباب واكيد سمعتي كلامنا كلو .
مرام : روحي العبي بعيد يا بنتي انا فضيالك اروح اسمعك بتكلمي في اي واحده فاضيه صحيح.
فاطمه بعصبيه : استني انتي رايحه فين مش قبل ما اخلص عليكي الاول قبل ما تفضحيني .
مرام : مجنو*نه انتي ولا اي اوعي كده .
ولسه مرام هتمشي.
فاطمه راحت موقعه مرام من علي سلم .
مرام بصريخ : اععععععععععععععععع.
كلهم جريو بسرعه علي الصوت .
جاسر بصدمه   شاف مرام وهي بتتقلب قدامو علي سلم مرااااااااااااام
 


google-playkhamsatmostaqltradent