رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل السادس عشر 16
آدم بحب: وحشتني
حور بإشتياق: وانت كمان
آدم بعتاب: ليه ياحور غيبتي عني ده كل ليه
حور بحزن: انت الي خلتني ابعد عنك
آدم بندم: اسف والله عمرها ماهتحصل تاني
حور بتحذير:لو عملتها تاني مش هتشوفني تاني
آدم بعصبيه: اصلٱ مش هسمحلك تبعدي تاني
حور ببرود: مش بمزاجك
آدم من غير كلام حضنها جامد كأنه يريد ان يدخلها بداخله
________________♡
جنه بتعب: هنروح بكره ليه
اسر بحب: مش عارف بس هما قالو بكره الكل يجي
جنه بحيره: اكيد في حاجه
اسر بعدم اهتمام: عادي يعني مكبره الموضوع ليه
جنه بحزن: يمكن حور رجعت
اسر: يعني هتغيب كل ده وهترجع دلوقتي
جنه بتعب: طيب بكره نعرف
اسر: مالك ياجنه انتي من اول حاملك وانتي تعبانه
جنه بدموع: والله مش عارفه تعبانه اوي
اسر بقلق: خلاص تعالي نروح عن دكتوره
_______________♡
تاني يوم الكل اتجمع في بيت آدم
والكل فرح جدٱ ان حور رجعت
حور بحب: ازيكم ياولاد
ليث ببرود: اهلٱ يامرات عمي
حور بإبتسامة: خالد ازيك ياحبيبي
خالد ببرود: الحمدلله
حور برفع حاجب: هي العيال دي بارده كدا ليه
هايدي بضحك: بلاش انتي تتكلمي عن البرود
الكل ضحك
نور بإبتسامة: امال فين بناتك ياحور
حور: فوق هطلع اجبهم يسلمو عليكم
مريم بإستغراب: هما مش عوزين ينزلو ولا اي
حور بهدوء: لسه مش متعودين وكملت وهي طالعه اصل عيالي بياخده وقت عبال مايتعوده
البنات نزلين: مافيش داعي احنا نزلنا اهو
ناهد بضحك: حبايب تيته وحشتوني تعالو
البنات راحو عليها
والكل واقف مصدوم من جملهم
جنه بحب: ماشاءالله تبارك الله ربنا يحميهم يارب
نور بضحك: انا هاخد كيان ليزن بقا
كيان ببرود: ليه هي كيان بيت هتشتري للباشا يزن
الكل اتصدم من ردها وبعدين ضحكو عليها
نور بغيظ: ماشاء الله طلعين لحور في كل حاجه
حور برفع حاجب: بتقولي حاجه يانور
نور بخوف: حببتي بقول ربنا يبارك فيهم
الكل قعد يضحك
محمد: امال يزن فين يا احمد
احمد بص لنور
نور بسرعه: يزن في البيت انتو عارفين الواد ده مش عارفه ماله مش طالع ذي العيال التانيه بيحب يقعد يقراء كتير ويعمل ابحاث
كنزي بهدوء: وده حلو يا نور مش وحش
نور بضحك: والنبي ما في احلي منك
خالد بزهق: ياجماعه كفايه كلام بقا ويلا عشان ناكل
اسر بصدمه: ولااا انت مش لسه ضافح قبل مانجي علطول
خالد ببرود: اله بقول جعان جعان انت كمان هتعد عليا الاكل
يوسف بتوتر: طيب ياجماعه انا عندي شغل عن اذنكم
مريم بإستغراب: شغل اي يايوسف
يوسف بسرعه: بعدين يامريم مستعجل وقبل ماترد كان مشي
وفرحه بدأت في العياط
كنزي بسرعه: هاتيها يامريم انا هاخد بالي منها
مريم بحب: خديها
كنزي شالت فرحه وقعدت تسكتها وتلعب معاها
جنه بتعب: حور وحشتني اوي
حور بقلق: مالك ياجنه
جنه بتعب: لا ياحببتي مافيش حاجه شويه تعب
خالد بضحك: يابنتي انتي علططول تعبانه كده
احمد بضحك: الله يكون في عونك يا اسر
اسر بغيظ: والنبي مش طالبه خالص كفايه عليا تعبها
آدم بضحك: معلش هما كلهم متعبين في الحمل
حور بصتله بغيظ
كيان بضحك: الله يارحمك يابابا كنت طيب
آدم بغضب مصتنع: بنت عيب كده
كنزي بهدوء: بص جنبك كده
آدم بص شاف حور رافعه حاجبها
آدم بضحك: شوف يا اسر كلهم متعبين. الا حور مراتي
خالد بضحك: ايوا كده هات وراه
الكل ضحك وقضو يوم جميل جدٱ بين ضحك وهزار
______________♡
عصام بندم قدام قبر چني: ليه كده سبتني ليه والله كنت هاخدك ونسيب كل القرف ده بس انتي مشتي قبل ما اقولك حتي اني بحبك والله العظيم بحبك انتي اكتر واحده واحده حبتها في حياتي كلها
عارفه ياچني انا ماعرفش قمتك غير دلوقتي بعد ما سبتني كنتي خليكي كمان شويه لسه ماشبعتش منك
شري خدتني منك وضيعت نفسي وضيعك بس اوعدك اني هتغير وهربي ابننا كويس ومش هأذي حد تاني
ودمعه نزلت من عينه
(نصيحه اشمعو من بعض الموت لما بيجي مش بيستنا حد ويمكن تندمو علي كل لحظه عدت وانتو بعاد عن الي بتحبوهم)
________________♡
رحمه بحب: ياروح خلصي بقا هنتأخر
روح: يابنتي طيب انا مش عارفه هنروح ليه اصلٱ
رحمه: يابنتي هوا اي مش خلاص بقو صحابنا
روح: طيب يلا ياختي
وراحو عند حور
_______________♡
كيان بشر: كنزي تعالي نعمل فيهم مقلب
كنزي بهدوء : يلا بينا
كيان بتفكير: بصي هنعمل……..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية