رواية خادمة الوحش كاملة بقلم سارة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية خادمة الوحش الجزء (2) الفصل التاسع عشر 19
الشيطان بصراخ: ايها اللعين ماذا فعلت ساقتلك بلاك ساقتلك
اخدوه عناصر الشرطه بصعوبه من امام بلاك
لحظات وخرج بلاك والي جانبه عدي
وقف كل منهما مقابل للآخر
بلاك: اريده يتعفن في السجن عدي اسمعت
فلاش بالاك
يجلس عدي بجانب رعد قائلا :هتعمل ايه
رعد :هطلع فارس وزينه من القصر دا حتي لو بالقوه
عدي: بس كده ولكن قطع حديثهم رنين هاتف عدي
اخرج عدي هاتفه وكانت الصدمه ان من يهاتفه هو بلاك
عدي بصدمه: دا بلاك
رعد: رد رد
عدي: بلاك
بلاك: اريد خدمه منك
عدي بسرعه: اكيد اتفضل
بلاك: اريدك ان تقبض علي الشيطان
عدي بصدمه: نعم شيطان مين معلش الشيطان الله يرحمه اقبض عليه ازاي
بلاك: الشيطان إنه علي قيد الحياه سارسل لك موقع
عدي: تمام
ثم اغلق الخط
رعد بصدمه :اللي سمعته دا بجد
عدي: تقريبا كده سلامو عليكم انا بقي
ثم خرج مسرعا
خادمه الوحوش
بقلم sara mohamed
بااااك
عدي: ممكن تفهمني ازاي دا
بلاك: ليس لك علاقه بذلك قم بعملك فقط
ثم جاء يذهب من امامه
ولكن عدي منعه قائلا: انت رايح فين فهمني ازاي ابوك عايش لحد دلوقتي
بلاك بغضب: ليس والدي افهمت هذا المسخ ليس والدي
عدي: تمام اهدي خلينا نتكلم
بلاك جلس ارضا قائلا ببكاء: انا تعبت لماذا يحدث هذا لي
جلس عدي بجانبه ووضع يده علي كتف بلاك قائلا: اهدي يا صاحبي
بلاك ببكاء :لقد خدعني عدي حاول الانتحار امامي لقد استغل حبي له جعلني اعده إن انتقم ممن وضعوه في السجن
لقد نسيت كل شي نسيت انه القي بي في الشارع ولم يعترف بي نسيت كل هذا نسيت كل هذا حين طلب مني مقابلته عدي اردت ان يكون لي عائله اردت هذا بشده كنت لافعل المستحيل لاجله كان يريد مني ان اصبح مثله عدي كان يريد مني ان اصبح مسخ مثله
نظر بلاك لعدي قائلا : يا ليتني سمعت منك عدي
عدي: خلاص يا صاحبي في ايدك ترجع كل حاجه زي الاول في ايدك ترجع بلاك بتاع زمان
بلاك وهو يمسح دموعه قائلا :حقا
عدي :طبعا
بلاك :يجب ان اعتذر من السيد رعد وفارس
عدي يبتسم قائلا: وزينه
بلاك صمت قليلا ثم تنهد قائلا :حقا لا استطيع يا اخي لا استطيع
عدي :بلاك اعترف بقي هي مش ليك
تنهد بلاك قائلا :هيا بنا
علمت زينه عن وجود فارس في القصر
ذهبت إليه والغريب انها حين وصلت لباب القبو وجدت الحراسه علي الباب ولم يمنعوها من الدخول إليه
دخلت زينه الي القبو وجدت فارس يجلس ارضا
زينه ببكاء :فارس
رفع فارس راسه قائلا بفرحه: زينه
اندفعت إليه زينه قائله ببكاء :حبيبي انت كويس عملك حاجه قول
فارس وهو يمسح دموعها :لا يا زينه معملش حاجه انا كويس متقلقيش
زينه: طب ليه انت هنا
فارس بتنهيده :بلاك عايز يتاكد من كلام بابا وانا رفضت امشي من غيرك عشان كده انا هنا دلوقتي ثم ابتسم قائلا وحشتني يا مجنونه
زينه: ودا وقته يا عم انت وسع كده
فارس بضحك :بجد وحشتني اوي
زينه بخجل: وانت كمان
فارس بخبث: وانا كمان ايه
زينه بغضب :ولاااااا اظبط الله
زينه: لحظه لحظه هو بلاك وصل لعمي ازاي
فارس بتنهيده :بابا هنا في ايطاليا وكان هنا في القصر النهارده
زينه: صوووح الحديت ديه
فارس :ايوا صوووح يا ابووووي
زينه :يا واقعه مربربه دا باينه هيبقي مرار طافح
فارس :ههههههههههههههههههههه
في منزل احمد
احمد بصراخ: يا مالك الزفت اقعد بقي
رعد بضحك :سيبه يا احمد
مالك: اهو بيقولك ثيبه يا احمد اقعد انت بقي
رعد :ههههههههههه
فجاه الباب يدق
احمد: الباب هو اللي رحمك مني استني عليا
وذهب كي يفتح الباب
وكانت الصدمه عدي وبجانبه بلاك
عدي: ايه يا عم احمد هتفضل متنح كده وسع يا جدع خلينا ندخل
دخل كل من بلاك وعدي
احمد :اتفضلوا اتفضلوا
تقدم بلاك وخلفه عدي الذي همس له احمد قائلا :دا حلم دا صح
عدي بفرحه: تقريبا كده
وذهب خلف بلاك
تاركين احمد يضرب كف علي كف قائلا: لا حول ولا قوه الا بالله
تفاجأ رعد من وجود بلاك
رعد بصدمه: بلاك انت بتعمل ايه هنا
بلاك بتنهيده: جئت لاعتذر انا لم ولن اكون مثل والدي ابدا اعتذر لانني جعلتك انت وعائلتك تعانون اعتذر لفارس وزينه اني كنت سبب في تفرقتهم لقد اخطات بحقك وبحق عائلتك سامحني سيد رعد سامحني
رعد بفرحه: ولا يهمك يا بني انت فعلا اثبت انك مش شبهه ابدا زي ما كان عدي بيقول انت انظف بكتير
مسامحك يا بلاك مسامحك
بلاك: شكرا لك
وجاء ليخرج ولكن اوقفه رعد قائلا :بس لو تسمح لي بالطلب دا
بلاك :زينه وفارس هيكون عندك اليوم سيدي
رعد بابتسامه: بس دا مش طلبي
نظر له بلاك باستغراب
فاكمل رعد قائلا: انا يشرفني انك تكون فرد من عائلتي
نظر له بلاك بصدمه :ماذا قولت
رعد بابتسامه: زي ما سمعت
بلاك :تريد مني ان اكون فرد من العائله التي اردت دمارها
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خادمة الوحش ) اسم الرواية