رواية خادمة الفهد كاملة بقلم صفاء حسني عبر مدونة دليل الروايات
رواية خادمة الفهد الجزء (2) الفصل السادس 6
في المستشفى اتنقل صقر و كان معاه معاذ و خالد و نغم و قمر و مكنش حد من البنات يعرف لأنهم كانوا نايمين
في المستشفى 🏥
معاذ واقف قلقان اوي خالد قرب منه و حط ايده علي كتفه / متخفشي ياض ابوك اسد و هيقوم باذن الله
معاذ بخوف بص لخالد و عيونه كلها دموع / صقر لازم يقوم يا خالد انا لسه مشبعتش منه .. انا لو حصله حاجة ممكن اموت بعديه انا ماليش غيره
يعني هيبقي لا ام ولا اب
خالد ضمه لحضنه اكتر / بعد الشر عليك و عليه متفضلشي تفول علي ابوك كده ، صقر هيقوم انا واثق من كدة .. ووقتها هحاسبك علي كلامك ده
و غمض خالد عيونه علشان يقدر يمنع عيونه من البكاء و بدا يكلم نفسه بحزن / يارب استرها و متوجعش قلبنا عليه
…. و مسك خالد التليفون و بدا يكلم فهد لكن كان غير متاح فقرر يكلم عساف و كريم
في ناحية قمر و نغم
نغم قاعدة جمب قمر علي الكرسي/ ما كفاية عياط بقي هو انتي هتفولي عليه يا قمر .. ما انتي طول عمرك باردة ليه جاية دلوقتي تاخدي موقف يعني
قمر / عايزاني اعمل ايه و انا شايفة جوزي و ابو بنتي في المستشفى.. يا نغم انا اول مره اشوف صقر ضعيف كدة من زمان اوي
نغم بحزن / والله عندك حق .. بس والله انا واثقة انه هيقوم منها .. وعلفكره انتي لازم تبقي كويسة و تسيطري علي خوفك ده علشان كارمن و جميلة ميعرفوش حاجة
…قمر بصتلها و بدات تعيط اكتر و قمر اخدتها في حضنها علشان تهديها
_______________________________________________
في شقة عساف ❤️
…ادهم بيبعد عن يزن و هو ماسك كتفه اللي وجعه من ضرب يزن ليه
ادهم بحده / كام مره قولتلك بلاش الغشم بتاعك ده
ايديك تقيلة بجد يا يزن .. ما تقوله حاجة يا عساف
عساف / خلاص ياض .. ما هو بيضربك علشان ينشف عضمك شوية ، المهم هتاخد دش ولا اخليه يكمل عليك
يزن بيشمر كمه استعداد / ايوه صح انا اصلا عايز اكمل ضرب فيه
ادهم / لا وعلي ايه.. هات الفوطة و الهدوم دي حتي النضافة من الإيمان برضو
…و لسه عساف بيرد عليه اتفاجاه بمكالمة خالد اللي بيعرفه ان صقر في المستشفى و بيقل السكة
يزن / مالك يا عساف وشك قلب كدة ليه.. انت كويس
عساف بخضة بصلهم و قالهم و هو بيتحرك ناحية
الباب / صقر في المستشفى .. اغم عليه انا رايح البس
يزن بقلق/ يا ساتر يارب .. انا لازم اقول لبابا و ماما بسرعة
…و بص للادهم اللي خوفه بان عليه جدا لانه اصبح عنده عقده انه يفقد حد بعد ما فقد ابوه و امه ورا بعض
يزن خبط ادهم في كتفه علشان يفوقه / متخفش ياض .. غير هدومك و يلا بينا شكلك مش باينلك حما يا معفن .. يلا
…و جهزه هما التلاتة و راحوا بعد ما اقنعوا همس و لارا انهم يفضلوا و كريم كمان سبقهم علي المستشفي
_______________________________________________
في فيلا اسامة 😟
أسامة و هو قدام اللاب و مبتسم و كلم عمر في التليفون
و هو في غاية الشماته / الو يا عمر .. عيب عليك يا باشا تم و صورتهم كمان بس انا لازم ادخل لأن اظاهر أن البت اللي معاه اغم عليها
عمر بشماته / بقولك انت افتح الباب عليهم و اعمل نفسك مصدوم و بلغ عنهم البوليس انا عايز فهد الحديدي يخرج من الفيلا عندك ملفوف في ملاية و بفضيحة فاهمني يا أسامة بس الاول ابعتلي الفيديو احسن انا علي نار
….و قفل أسامة التليفون و بدأ يبعتله الفيديو و لكنه كان لسه بيحمل و في نفس الوقت أسامة بلغ الشرطة و بعد وقت قليل جدا
وصلوا و كسروا الباب و للاسف شافوا منظر صعب 🙊🙊🙊🙊
…. نسمة كانت واقعة علي الارض مغم عليها و واضح عليها آثار الاعتداء العنيف و فهد واقع جنبها علي الارض و هو عاري 😭
الضابط بقلق / هو مش ده فهد الحديدي برضو .. يا خبر ابيض اطلبوا الإسعاف فورا ليهم
….أسامة اتوتر اول ما شاف فهد واقع علي الارض و اعتقد أنه ممكن الدواء اللي حطهوله في العصير اثر عليه بالسلب و خصوصا أن فهد عنده السكر
و لكن نقلوهم للمستشفى في اسرع وقت 🌹
______________________________________________
في بيت عمر 🙉
…في نفس الوقت في بيت عمر كان قاعد قدام اللاب توب بعد ما الفيديو اتبعتله و كان عامل موبايل كوفيه ليه و كأنه منتظر فيلم مسلي ليه
عمر لنفسه / اخيرا جيه اليوم اللي هكسر فيه عينك و مناخيرك انت و كل عيلتلك
و كمل كلامه بتريقة و قال / صبرك عليا يا ابن الحديدي
…و شغل عمر الفيديو و كانت الابتسامة مرسومة علي وشه لحد ما شاف البنت اللي كانت مع فهد في الاوضة و اتاكد أنها نسمة زميلتهم في الكلية
عمر في اللحظة دي أيده بدأت تترعش برعب و مكنش مصدق اللي هو شايفه / اي ده نسمة ..هي بتعمل ايه في الفيديو هي بتعمل ايه اصلا مع فهد . اكيد لا ..ايوا اكيد مش هي نفس البنت .. اكيد هتمشي دلوقتي .. صح ولا ايه
…وبدأ يجري عمر في الفيديو زي المجنون و كان بيحاول يكدب نفسه لحد ما وصل لمشهد الاعتداء و تاكد أن فعلا فهد اعتدي عليها .
عمر اتجنن و مسك اللاب توب و رماه علي الارض بجنان و بدأ يدمع / لا اكيد لااا .اكيد فهد معلش كدة في نسمة ايوه دي واحدة شبها …لا دي مش شبها
و قعد عمر علي الارض و هو مصدوم و بيعيط و حد أيده علي رأسه اللي كان حاسس انها هتنفجر من الصداع
و بدأ يكلم نفسه بصوت عالي /معقول انا عملت كدة في نسمة بايدي ازاي بس ، ده انا عملت كل ده علشان تبعد عنه ده كنت بعمل كدة علشان افوز بيها و اخليها تحبني ، اقوم انا اللي اعمل فيها كدة .. ليه بس يا رب ليه انا عملت ايه بس لكل ده
و حاول عمر ياخد نفسه علشان يهدي نفسه و بدأ يفكر / يا نهار اسود يا نهار اسود .. نسمة ضاعت مني . يا ابن الكلب يا فهد.. يا ابن الكلب و الله ما هسيبك والله هسيبك ..
______________________________________________
في المستشفى عند صقر
كريم و يزن و عساف وخالد ومعاذ وادهم كلهم كانوا موجودين في المستشفى و حالة التوتر عامة
عساف بهزار / ايه يا جماعه ما توحدوا ليه انت ليه محسستيني ان احنا قاعدين في عزاء .. كل الحكاية امق الراجل حب يشوف غلاوته بس عندنا
يعني شويه وخارج صم ولا ايه يا خالد
خالد ابتسم / قلهم انا باحاول اقنعهم بقالي ساعه ان الراجل اللي جوه دوت ما بياثرش فيه حاجه
اخويا وانا عارف .. يا جدعان انا ياما حاولت اقتله زمان وصدقوني كان اسد
اخد خالد معاذ في حضنه بهزار / فك ياض بلاش وش الكلب ده
خالد بص جنبه لقى ادهم واقف وعمال يحرك في رجله جامد متوتر راح خالد خبطوا في رجله وقاله / اي وترتني كفاية هز يا مدام صافينار
ادهم بقلق / مش وقت هزار خالص يا خالد والنبي انا مش ناقص و قلبي مقبوض
يزن اتنهد بخوف / ادهم عنده حق هو اتاخر قوي جوه وما فيش حد جيه يطمنا لحد دلوقتي ، هي الحالة صعبه للدرجه دي ولا ايه يا جدعان ما تفهموني
كريم / ما تسكت بقي يا يزن هو احنا ناقصينك يا اخي .. بقولك اي اسكت بالله عليك
خالد كان ماسك تليفونه وبيحاول انه يرن على فهد عشان يطمن عليه برده لكن قلقه انه كان غير متاح
خالد بخوف / ماشي يا فهد اما نشوفك هربيك علي التوتر اللي انا فيه ده
و فاجاه و هو بيتكلم خرج الدكتور و قال …
________________________________________________
في الفيلا عند كارمن و جميلة
جميلة قاعدة متوترة اوي و عمالة ترن علي قمر و معاذ . كارمن نزلت من اوضتها و لقتها بالمنظر ده
كارمن / خير يا ست امينة رزق . قاعدة كدة ليه زي المطلقات
جميلة بخوف قامت و مسك ايديها/ انا خايفة اوي يا كارمن عقلي متشتت اوي حاسة ان في حاجة غلط
كارمن / عقلك متشتت هو انتي عندك واحد زينا ده انا قولت انك النوع الجديد اللي نازل منغير والله
جميلة ابتسمت / كفاية غلاسة بقي .. بقولك بكلم معاذ و ماما و بابا محدش بيرد عليا و انا قلقت
كارمن حطت ايديها علي راسها بتفكر / اممم معاذ و كدة كدة مش بيعبرك فمش غريبة انه مش بيرد
لكن صقر دي جديدة .. ده بيرد من قبل ما ترني
طب هي فين نغم .. اهي دي رويتر البيت و هتقولنا كل حاجة
جميلة / ما هي كمان مش موجودة يا بنتي و نش بترد لا هي و لا خالد .. هاا اب الحل يا ام العريف
كارمن بصتلها بقرف/ ام عريف في عينك .. بقولك ايه انا هدخل اعمل اكل تعالي معايا سليني
اصل انا لو فكرت وانا جعانة هنلبس كلنا في حيطة
و كارمن حطت ايديها علي كتفها و اخدتها المطبخ علشان يجهزوا الاكل
________________________________________________
في المستشفى تانية عند فهد و نسمة
خرج الدكتور بسرعة من اوضة و قال للظابط / واضح انه اخد نسبة منشطات عالية جدا
الضابط / يا خبر اسود ده حفيد الحديدي انا لازم ابلغ حد تبع عيلته
الدكتور / ايوه عساف يبقى صديق مقرب للعيله تقريا لواء في الداخليه صح
الضابط / ايوه في اكثر من حد انا هاعرف اوصله بس انا اعتقد ان انا هاعرف اوصل ليزن باشا اسرع .. انا هاتصرف يا دكتور بس طمني على البنت اللي معاه هي كويسه
الدكتور / للاسف البنت اللي معه تعرضت لعتداء شديده جدا وواضح ان هو اللي اعتدى عليها بسبب نسبه منشطات اللي اخذها والموضوع ده ما ينفعش تعدي على خير لازم يتعمل محضر
الظابط / الموضوع ده اصلا مش هيعدي على خير اطلاقا وخصوصا لو الراي العام عرف .. انا هتصرف بعد اذنك يا دكتور
..و بمجرد ما خرج الضابط اتفاجاه باعلام قدام باب المستشفى و اتذاع خبر حجز حفيد الحديدي في المستشفى..
تفتكروا اي اللي ممكن يحصل لخالد لو عرف بمصيبة ابنه 😟🙊 و ايه ممكن يحصل لمستقبل العيلة برضوو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية خادمة الفهد ) اسم الرواية