رواية نجمة هزت كيان ظابط كاملة بقلم جاسمين محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الثالث و العشرون 23
❤اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه اجمعين 🌼❤
وقفنا البارت اللي فات لم فاطمه اتصلت ب صقر واخبرته انه يلحق نجمه بتموت وصقر سمع كدا والتلفون وقع من ايدو من الصدمه
فاطمه… صقر صقر انت رحت فين ومش بترد
صقر شغل العربي ورجع بسرعه علي الدار عند فاطمه
♕خديجه واقفه هي وحور قدام باب اوضه العمليات عملين يعيطوا ويدعوا لنجمه واول
خديجه بعياط وخوف… حور هي نج.. نجمه ممكن يحصلها حاجه
حور وهي بـ طبطب علي كتف خديجه وطمنها… ان شاء الله خير وربنا مستحيل يحرمنا منها وخدتها في حضنها وقعدو يعيطوا
صقر وصل ونزل من العربي جري وراح عند فاطمه
صقر بلهفه وخوف… هي فين نجمه فين
فاطمه بعياط… في المستشفي
صقر سمع كدا طلع جري علي المستشفي من غير ميتكلم
خديجه… هم اخرو ليه كدا جوا استرها يارب والنبي يارب قومها بالسلامه
خديجه لسه بتتكلم وتدعي بتبص لاقي ممرضه طالعه تجري من اوضه العمليات خافت وجرت تسالها
خديجه… نجمه كويسه صح قولي والنبي
الممرضه بصتلها وسابتها وجرت من غير متتكلم
حور بعياط… هي مش بترد ليه
خديجه بعياط… معرفش يارب استرها
صقر وصل المستشفي وفضل يدور علي نجمه وبيبص لاقي خديجه وحور واقفين طلع يجري عليهم
صقر بخوف… هي.. فين نجمه!
خديجه بعياط وبنظره كلها لوم…. حسبي الله ونعم الوكيل فيك عشان هي دلوقتي في اوضه العمليات بسببك انت عارف لو حصلها حاجه مش هسامحك ابدا ياصقر
حور… اهدي ياخديجه وهي هتقوم بالسلامه ان شاء الله
صقر بحزن… معرفتوش اي حاجه عنها
حور… في ممرضه طلعت تجري من دقيقه ومردتش ترد علينا ولا تقول اي بص اهي جي
صقر جري عليها وبلهفه خوف… ها طمنيني هي عامله اي
الممرضه سابته ومتكلمتش صقر جري مسكها من دراعها وبعصبيه وصوت عالي… انا بسالك هي عامله اي ردي انطقي
الممرضه بخوف من طريقه صقر…حالتها خطر جدا فياريت تدعولها كتير عشان هي محتاجه دعواتكم دي اووي وسابته ودخلت العمليات صقر سمع كدا وكان هيقع علي الارض من الصدمه بس حور جرت سندته
حور بعياط… صقر اسند ارجوك
صقر بصلها بنظره كلها حزن وتانيب ضمير… انا السبب في حالتها دي صح
حور بعياط وحزن علي حاله اخوها ونجمه… ده قدر ربنا محدش ليه دخل
صقر بصلها وسابها وطلع يجري علي مصليت الجامع وصلي وهو سجد وبيصلي وبيدعي لنجمه.. يارب ارجوك خد حياتي انا بس هي لا خد اللي عايزه مني بس سيبهالي والله مقدرش اعيش من غيرها يعني كل مترجعهالي واقرب منها وافرح كام يوم تاخدها تاني مني طيب بص انا هبعد عنها خالص لو انت مش عايزني جنبها بس سيبهالي تعيش صدقني مش هقدر اعيش وهي مش موجوده هي روحي كل ارجوك يارب وعمال يعيط وهو ساجد وخلص صلي وسلم
كان في واحد كبير كان قاعد وسمع عياطه ودعاء قام قعد جنبه وحط ايدو علي كتف صقر… ربنا لازم يختبر حبنا في قلوب الاخرين ويظهر الحب ده قوي ولا ضعيف يابني وانت حبك قووي ومحدش هيقدر ينهي وربنا مستحيل ينهي الحب ده اطمن هي هتكون بخير بس انت متضعفش وادعيلها هو انت بتحبها اووي كدا
صقر بعياط… كلمه حب دي قليله انا حياتي معاها عمري عارف انا من 10سنين مصلتش غير النهارده بسببها هي عارف يعني اي حد يصلي وهو مصلاش بسبب حد عارف انا روحي بترجعلي لم بشوفها قدامي كانت فاكره اني مش عارفها بس كنت كل مقرب منها احس بيها بس كنت منتظر هي تيجي وتقولي الحقيقه هي الواحيدها اللي عمري متمنيت اكمل حياتي غير معاها وهي الواحيدها اللي عايزها تلازمني حتي في الجنه
_االراجل العجوز بفرحه من كلامه وببتسامه بسيطه وهو بيحط ايدو علي كتف صقر… ربنا مستحيل يفرقكم روح انتظرها ومتخافش
صقر بفرحه… بجد شكرا ليك بجد ارتاحت شوي لم اطمنت معاك بعد اذنك وسابه وطلع يجري عند نجمه
صقر وصل عند نجمه لاقي حور وخديجه عملين يعيطوا ويصوته قلبه انقبض وسرعته في المشي بقت بطي وكان ماشي وخايف ودقات قلبه بدات تزيد وحاسس انها هتقف
صقر بخوف… حو.. حور نج. نجمه كويسه صح
حور… نجمه سابتنا خالص
•تابع الفصل التالي "رواية نجمة هزت كيان ظابط" اضغط على اسم الرواية