رواية توبة كاملة بقلم ميرفت السيد عبر مدونة دليل الروايات
رواية توبة الفصل الثامن و العشرون 28
صحيت من نومي لقيت فارس طالب الفطار وواقف بالبلكونة بيشرب قهوة تقريبا منتظر اني اصحى من النوم
ابتسمت لنفسي اول ماحس بيا جه وهو مبتسم
وفطرنا سوا كان بيأكلني بايده وبيتعامل معايا بكل رقة وحب 🥰
قاللي: ياللا خدي شاور وجهزي نفسك نخرج نتمشى ونقضي اليوم برة وافسحك
قولتله: تمام اشرب قهوتي بس وافوق واستوعب كلامك😁
ضحك وجهزلي قهوتي بنفسه وقالي: من هنا ورايح اتعودي عالدلع
وقبل ايديا وقالي انا هالعب شوية رياضة بالجيم تحت على ماتجهزي انا عارف الستات اقل خروجه عاوزين ساعة
لا حاسب انا غيرهم
: ماشي ياقلبي خلصي ورنيلي
خلصت ورنتله بعدساعتين ونص😁😂
طلع اخد شاور وجهز نفسه بربع ساعة😒 وخرجنا
اتفسحنا واتغدينا وبالليل سهرنا بمكان رومانسي وطلب مني نرقص.
واحنا بنرقص كان متوتر زي مايكون عاوز يقول حاجة ومتردد
قولتله: مالك عاوز تقول إيه
عرفتي ازاي
: باين عليك
بصراحة
: ياريت
انا عارف انك قلقانة بس صدقيني مش اكتر مني
: واقلق ليه ومن ايه
من دخلتنا يعني
وشي احمر من الخجل
قالي: حبيبتي انا عمري ماهاستعجلك ولا عاوزك تقلقي انا عاوزك تتعودي عليا وتقربي مني خدي وقتك
وحضنني بقوة وقالي بهمس: بس ميمنعش اني محتاجلك وبعشقك
طلبت منه نروح نتعشا بغرفتنا وبعد ماوصلنا وطلبنا عشا على ماالاكل يوصل
#بقلم_مرفت_السيد
قمت اغير هدومي اتفاجئت لما دخلت اوضة النوم لقيت ورد احمر على شكل قلب وجواه فستان اسود قصير على السرير و معاه برفيوم فرنسي من عطوري المفضلة و علبة قطيفة فتحتها لقيت طقم الماظ بمنتهى الرقة
لقيته ورايا قرب مني وحضني وقال هامسا: يارب ذوقي يعجبك
: جميل
الباب خبط الاكل وصل راح يفتح الباب
قفلت على نفسي ولبست الفستان ووضعت من البرفيوم وسرحت شعري
وخرجت اول ماشافني ساب العشا و🫣🤭
قضينا شهر عسل روعة ورجعنا كان فعلاً عوص ربنا ليا
رجعنا يوم جلسة اميمة وقسمت بابا استقبلنابالمطار
وصلنا البيت استقبلوني بالاحضان
ماما قالتلي: نورتي البيت وحشتيني وانت كمان ياادم مبروك ياحبايبي
ادم: الله يبارك فيكي انتو كلكم وحشتونا ياامي
انتي كمان ياست الكل
تالا: فين الهدايا ياعروسة
تالية: حلوة تركيا عاوزة اروحها
تمارا: بس يابنات سيبوها ترتاح وغمزتلي وهمست اتوصي بهديتي انا
ضحكت. عليهم واديتلهم الهدايا انا وادم الي استاذنهم ودخل يرتاح
بابا قالي: اتبسطتي
الحمدلله يابابا طمني اتحكم على اميمة وقسمت بايه
بابا: سجن مشدد 10 سنوات وغرامة 50 الف جنيه لكل واحدة منهم
ماما: حسبنا الله ونعم الوكيل
: ياللا خدو جزائهم
بابا: عدي كان شايل المطعم هو وامير وفارس كان بيساعدهم. كمان
طب كويس
تمارا: مش انا ولله الحمد التنسيق وداني الكلية الي كنت عاوزاها
: حبيبتي بجد الف مبروك يادكتورة
هاتي بوسة 💋
تمارا: الله يبارك فيكي والمفاجئة الاكبر امير معايا
تالا: تلاقيه عمل كدة مخصوص عشانك
بابا: تمارا عاقلة ومركزة بمستقبلها وانا واثق فيها
#بقلم_مرفت_السيد
ياللا ياتوبة ادخلي شقتك ارتاحي
عندك حق بعد اذنك ياحاج
دخلت لقيت ادم نايم 😁
تاني يوم سمعت دوشة من شقة فارس بس مااهتمتش لان ادم غيور
شوية وعدي اتصل و طلب مني انزله المطعم عشان عاوزني بموضوع مهم
قلت لآدم ونزلت لقيته بيقولي مبروك وكل الستاف باركلي
عدي: بصراحة المطعم من غيرك وحش
ربنا يخليك عقبالك
: ادي الحسابات وكله تمام
الله ينور انا عرفت ان فارس بينزل يقف معاكم
: اه بعد مابيخلص شغله بالليل اوي بالسهرة
كويس اوي الكلام دة
: توبةانا عاوزك بموضوع مهم
قول ياعدي
: انتي عارفة غلاوتك وعارفة اتي بعتبرك اختي الكبيره
طبعاً
: انا انا…
انت ايه ماتقول
: انا عاوز اتجوز
هههه حلو الكلام الف مبروك
: استني بس لما تبقى توافق
شكلك لسة ماقلتلهاش بس قولي هي مين
: هي تبقى تالية اختك
انا معجب بيها
طب ماتتقدم لبابا ومتقلقش
: انا مش قلقان من عمي
امال
: من اختك خايف ترفضني
طب عاوز إيه
: كلميها اسأليها عشان لو رفضاني ماتحرجش
حاضر ياعدي
والله ماعشان ورث مانا بكل الاحوال هاخده: بس انا فعلاً معجب بيها وهستناها تخلص دراسة
ربنا يقدم الي فيه الخير انا هاطلع انام وبكرة اكلمها
: باذن الله
وانا طالعة بالاسانسير قابلت فارس نازل منه كان مكسور وعنيه حزينه قالي بهدوؤ : حمد الله على السلامة
الله يسلمك
: توبة أنا بستاذنك بكرة عاوزك ضروري والكلام يبقى قدام عمي وموضوع مهم صدقيني
تمام ماشي الساعة 8 كويس
: اه مناسب
عن اذنك
: اتفضلي
طلعت لقيت ادم بيشرب سجاير بالبلكونة لانه عارف اني باكره ريحتها
قالي: هاخلص السيجارة وجايلك
قعدت وانا بافكر ادم جه حضنني وقالي: مالك
حكيتله الي حصل
قالي: انا مبسوط انك حكتيلي مع انك عارفة اتي باغير بس ارجوكي ياتوبة مش عاوزك تخبي عني اي حاجة حتى لو عارفة انها هاتضايقني
: انا كمان عاوزاك تصارحني بكل حاجة حتى لو عملت غلطة لاتغتفر صراحتك معايا هتضمنلك 25٪ عفو
ضحك وقالي: اتفقنا ناقص نمضي
وخطفني بقبلة تبدد معها اي رفض لبنود الاتفاقية 🤭😘
تاني يوم رجعنا الشغل وانا روحت قبل ادم اجتمعت بعائلتي وحكيتلهم الي حصل
بابا قال: ايه رأيك ياتالية
ردت تالية وقالت:…….
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🧐🧐
ياترى رأيها إيه
وياترى فارس وعاوز إيه 🤔🤔🤔🤔
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية توبة ) اسم الرواية