رواية احببت قاصرا كاملة بقلم شيماء الديب عبر مدونة دليل الروايات
رواية احببت قاصرا الفصل السابع و الاربعون 47
ملك حست انها زعلت سيف وقررت تغير اسلوبها معاه وتروح تصالحه ويبدأو صفحه جديده
خرجت بفستانها عشان تدور عليه قابلها ابوها
احمد // ياتري اميرة ديزني رايحه فين بفستانها الجميل ده
ملك بابتسامه // ابدا يابابا بدور علي سيف
احمد // ليه ياحبيبة بابا. خير في حاجه
ملك // لا مفيش ياحبيبي بس كنت عاوزه منه طلب
احمد // طب ياحبيبتي انا شوفته كان قاعد في عربيته
راحت ملك عليه عشان تصالحه وصلت للعربيه ولسه هتقوله انا اسفه بصت لقت منه قاعده جمبه
ملك باندهاش // مش دي البنت بتاعة الجامعه اللي …………
سيف // اه اه ياملك هي
ملك بعصبيه// وايه اللي جابها وقاعده معاك هنا ليه
سيف // اهدي بس ياملك ووطي صوتك وانا هفهمك
ملك ودموعها نازله بصتله بقرف وطلعت جري علي شقتهم
سيف بغضب // عاجبك كده دا انا ماصدقت انتي عاوزه مني ايه بقي
منه // انا كنت جايه اشكرك علي وقفتك جمبي واباركلك علي فرحك
سيف // انا لاعاوز منك شكر ولازفت واياكي تفكري اني عشان ساعدتك هنسي اللي انتي عملتيه فيا
منه // كل العصبيه دي عشان حتة عيله ياسيف
سيف بغضب // العيله دي انضف منك ومن عيلتك وضفرها برقبتك انتي فاهمه
ونزل من عربيته ولف فتحلها باب العربيه وشدها ونزلها // مش عاوز اشوف وشك تاني يلا غوري من هنا
سيف قفل عربيته وطلع جري ورا ملك
هي في اوضتها وقافله علي نفسها
سيف // ملك افتحي هحكيلك والله كل اللي حصل
ملك ببكاء شديد // مش عاوزه اشوف وشك ولا اسمع صوتك انا بكرههههك
سيف // بلاش تظلميني ياملك والله انا بحبك انتي وبس افتحي عشان محدش يحس بينا وننكد علي العيله كلها احنا ماصدقنا اننا نفرح شويه
ملك فتحت الباب ومسحت دموعها // انا بس هوافق علي الجوازه دي عشان مكسرش فرحة جدو والعيله بس بس من هنا ورايح انت في حالك وانا في حالي وملكش دعوه بيا نهائي
سيف // ياملك بلاش تظلميني وتعذبيني انا عمري ماسمحت لحد انه يعلي صوته بس عليا بس تخيلي انتي الوحيده اللي سمحتلك بكل حاجه وشيلت كل الحواجز اللي بينا استهدي بالله كده وتعالي ننزل عشان محدش يحس بينا
ملك زقت ايده بقرف // اوعي كده وقفت قدام المرايه ومسحت دموعه وظبطت المكياج ونزلت
ملك بصوت واطي // والله لازلك ياسيف واكسر غرورك وهخليك تقول حقي برقبتي وقامت وشدت يوسف وعلي ورقصت معاهم وتغني وتميل علي يوسف مره وعلي علي مره وسيف قاعد بيفرك في ايده من الغيظ بس مش قادر يتكلم
مني انتبهت لسيف وقامت راحت علي ملك وقربت منها // كده ميصحش ياحبيبتي عيب سيف هيزعل
ملك بغرور // مايزعل هو انا بعمل حاجه غلط انا فرحانه وبرقص مع ولاد عمتو ايه المشكله
مني // ملك بلاش مشاكل مع خطيبك ياحبيبتي واقعدي كفايا كده
ملك // لو سمحتي ياماما سبيني افرح بقي وراحت علي سمر شدتها وصحابتها وفضلو يرقصو وهي تتمايع علي يوسف وتدلع في رقصها عشان تغيظ سيف اكتر واكتر
سيف زاد غضبه اكتر وقام راح علي يوسف وبكل قوته شده من ايده وطلعو بره
يوسف // ايه ياعم انت خلعت دراعي مالك شايط ليه
سيف // هي ضاقت بيك وملقتش غيرها ترقص معاها
يوسف // وانا مالي انا كنت قاعد في حالي وهي اللي شدتني ايه تقولها لا هو في حد عاقل يرفس النعمه 😒
سيف بغضب // يوسف بلاش استفزاز الله يرضي عليك وسابها وطلع شقتهم
يوسف // طب رايح فين
سيف // انا رايح اتخمد ياعم احسن بلاش قرف
طلع يوسف وراه والليله انتهت وكل واحد طلع شقته بعد تعب يوم مليئ بالاحداث المثيره
وفي صباح تاني يوم الكل اتجمع في بيت العيله تحت كالعاده وهاله وامال ومني دخلو جهزو الفطار والكل قعد علي السفره في انتظار الامل
سيف قاعد جمب ملك وكل واحد فيهم بيبص في اتجاه تاني ومحدش بيكلم التاني
الاكل جهز والكل اتجمع علي الاكل
خالد // بعد الفطار سيف وعلي ويوسف ياخدو البنات ويروحو علي عنوان الفندق ده هتلاقي 3 اجنحه محجوزه باسمائكم كل واحد يوصل خطيبته لحد الجناح بتاعه ويمشي مفهوم يمشي 😒 مش هكرر كلامي
اسعد بضحك // اوعي ياسيف تعدي عتبة الجناح جدك
هيد 🔪 بحك انت حر
سيف // ماشي ياجدي مفهوم
خالد // مالك ياض ياسيف مكتئب كده ليه مش ده اليوم اللي كنت بتحلم بيه
سيف // اه ياجدي انا اهو طاير من السعاده 🙄
هاله // باين عليك 😏
مني // يلا ياملك اطلعي جهزي نفسك يلا عشان تمشي ياحبيبتي
ملك قامت عشان طلعت شقتهم وهي مش بتنطق ولا كلمه
سمر // استني خديني معاكي ياملوكه وطلعو الاتنين كل واحده راحت علي اوضتها جهزت نفسها
مني // ملك انتي كويسه
ملك // اتطمني ياماما انا بخير
مني // ملك لو مش موافقه علي الجوازه دي قوليلي وانا اوعدك مش هتحصل
ملك // لا ياماما انا موافقه
مني // مش باين عليكي الفرحه ياملك زي اي بنت في سنك
ملك // مش لما اعيش سني ياماما الاول
مني // يااروحي هتعيشي سنك وهتفرحي وسيف بيحبك وهيسعدك
ملك // باذن الله وحضنت امها وبتحاول تحبس دموعها 🥹 وتبان قويه عشان اللي جاي
نزلت ملك بسرعه ومرضتش تبص لامها نظرة وداع عشان دموعها متنزلش
سلمت علي باقي العيله وراحت علي عربية سيف وركبت في الكرسي اللي ورا
وسمر ركبت مع علي ويوسف راح ياخد اميره من بيتها
سيف راح عليها وفتح الباب // تعالي اركبي قدام
ملك // لا انا مرتاحه هنا
سيف بعصبيه // قولتلك تعالي جمبي
ملك // وانا قولتلك لا وهقعد هنا
سيف بكل غضبه وقوته قفل باب العربيه وركب ومشيو وطل الطريق بيبصلها في المرايه وهي ماسكه الفون بتلعب جيمز ومعليه صوت اللعبه
سيف زاد غضبه وبيكلم نفسه // معقول ملك اللي كانت بس ابصلها تترعب تتغير بسرعه كده وتبقي واحده قويه بالشكل ده
ااااخ ياسيف معقول نهايتك شكلها هتبقي علي ايد العيله دي ??
سيف // وطي صوت الزفت ده
ملك علت الصوت اكتر
سيف بغضب ضرب فرامل فجأه ملك راسها اتخبطت في الكرسي اللي قدامها
سيف بخوف نزل جري يبص علي راسها اتجرحت ولا لا
ملك بغرور // اوعي ايدك وابعد عني وبلاش دور الحنيه اللي انت عايشها دي
سيف بغضب //دور وعايشه ?? مسكها من هدومها //بقولك ايه يابت انتي وكتاب الله لو ماتتظبطي لاظبطك بطريقتي انتي فاهمه ولا لا
ملك وبتكتم دموعها مسكت ايده وبقوتها نزلتها من عليها // قولتلك ايدك متلمسنيش ولو مش عاجبك طريقتي احنا لسه في الاول ممكن نرجع عادي
سيف // اووووووف اعوذ بالله من الشيطان ورجع ركب ومشي بعد دقايق وصلو للفندق وكل واحد نزل خطيبته ودخلو استلمو المفاتيح وطلعوهم كل واحده قدام الجناح بتاعهم زي ماجدهم امر
دخلت ملك الاوضه واترمت علي السرير وفضلت تعيط
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية احببت قاصرا ) اسم الرواية