رواية عندما يعشق الدياب (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم حبيبة الشاهد
رواية عندما يعشق الدياب الفصل الرابع 4
الفصل الرابع
عندما يعشق الدياب
قرب عليها بهدوء وهي ترجع للخلف برعب قامت من على اللارض بسرعه صرخت وهي بتجري هو بيجري وراها
كان فارس راجع البيت اتخض من صريخها شمس ما خدتش بلها منه وخبتط فيه كانت هتقع مسكت في التيشرت بتاعه برعب
فارس مسكها وبص للكلب: روي أرجع مكانك
الكلب سمع كلامه ورجع
دخل دياب بالسيارة في نفس الوقت أتعصب لما شاف شمس في حضن فارس وقف بالسيارة السياره عملت صوت احتكاك في الارض
بعدت شمس عن فارس بتوتر
: أنا أسفه بس..
: أنا عارف الحركات دي فـ بلاش تتأسفي والشغل دا
بصلها بقرف ودخل جه دياب مسكها من درعها بعـ.. نف ودخل المنزل وهو سحبها جامد صعد الأعلى دخل الغرفه ودفعها وقعت على الأرض
نظرة إليه برعب وهي ترجع للخلف
: والله أنت فاهمه غلط أنا.. أنا كنت
دياب بغضب وهو يخـ.. لع الحزام
: كنتي إيه كنتي في حضن أخويا صح مش كده
: والله أنت فاهم غلط أنا كنت خايفة من الكلب
: أممم خايفه من الكلب قولتيلي
قرب عليها وأنهال عليها بالضـ.. رب بالحذام وهي تصرخ بألم وتترجاه أن يطرقها
بعد عنها لما زاد ألم جنبه وضع يده على الجـ..رح
شمس ضمت نفسها برعب وهي تبكي رفعت نظرها لما سمعت صوت شئ وقع على الأرض أتصدمت من دياب اللي واقع على الأرض قربت عليه بسرعه حاولة تفوقه فتح عينه بتعب مسكت أيده وحاولة تقومه
: قوم معايا
قام معاها بتعب بس كان ساند عليها أول أتالمت مكان الضـ..رب وضعت يدها على خصرها شعرت بشئ سائل
: أنت تقيل أوي
قربت على الفراش سعدته ينام نظرة على أديها شهقت من الد.. ماء رفعت التيشرت بتاعه وجدته مجـ.. روح والجـ.. رح بيـ.. نزف سعدتها يقـ.. لع التيشرت ودخلت المرحاض دورة على إي حاجه تسعفه بيها لم تجد
: ياربي أتصرف أزاي أكيد فيه في الحمام اللي تحت
خرجت من المرحاض نزلة بسرعه دخلت المرحاض دورة لغيط أما اتلقت شاش وقطن وبيتادين وحقن مسكتها قراءتها وجدتها مسكن دورة تاني وجدت خيط أخذتهم وصعدت لي الغرفه دخلت قربت عليه جلسة على الفراش نظرة للجـ..رح بتوتر فهي لم تعلم كيف ستفعل أو ماذا ستفعل تذكّرت صديقتها عندما ارسالة إليها فيديو وهي تضم جـ.. رح أحد أثناء التدريب العملي لها في التمريض مسكت القطن ومسحت حولين الجـ.. رح وأعتطه الحقنه وبدأءت في تتطهير الجـ.. رح وضمه كما فعلت صديقتها بعد أن انتهت أحضرت تيشرت وبنطال مريح وضعتهم على الفراش ومسكت قدمه خـ..لعت الحذاء وقامت بتبديل ملابسه بتوتر وغطته وجلسة على الأرض بجانب الفراش بتعب تبكي بصمت من ألم جسـ.. دها ونامت.
استيقظ تاني يوم بص جنبه وجدها نائمه على الأرض وسنده رأسها على الفراش جه يتعدل أتالم افتكر الجـ.. رح رفع التيشرت وجد لزق عليه شاله بهدوء وجد الجـ.. رح مضموم لزق الزق الطبي تاني بص عليها ملس على شعرها وهو يشعر بشئ داخله وجده تفيك سحب يده وقام
مسكت شمس رأسها بألم وهي تتبعه وهو يقوم
: أستنا هسعدك
بصلها بحد: أنا مش عاجز علشان تسعديني
أتكسفت من معملته وقامت قربت على الدولاب وهو دخل المرحاض أتنهدت شمس بتعب وخرجت ملابس وجلسة تنتظر خروجه علشان تدخل
خرج بعد فتره وهي قامت دخلت بسرعه قفلت الباب وراها وقفت أمام المرايا وهي تخـ..لع جاكت الترنج وتنظر لعلمات الضـ..رب اللي على جسـ..دها دموعها خنتها ونزلة
بعد فتره ضـ.. ربت دمغها بغيظ
: غبيه نسيتي الابس برا هتخرجي أزاي كده قدامه دلوقتي
أخذت نفس وفتحت الباب خرجت لم تجده
: راح فين دا وانتي مالك يلا البسي قبل ما يرجع
في الأسفل نزل دياب قرب على الجد
: صباح الخير
: صباح النور يلا أقعد أفطر
: متاخر على الشغل ولازم أمشي دلوقتي
سمعت صوت السياره وهي تسير خرجت في البرنده وجدت دياب يخرج من المنزل دخلت تاني غرفتها وفضلت شمس حبسه نفسها في الغرفة بعد وقت
طرقت الروايا التي تقراءها بزهق قامت وقفت أمام الدولاب تفكر بشئ نفخت بضيق وطلعت فستان شيفون وارتدته بعد أنتهائها مسكت حقيبتها وهي تنظر لنفسها في المرايا بتفحص خرجت من الغرفة نزلة للأسفل لم تجد احد خرجت بسرعه من المنزل قبل أن يراها الجد أوقفت تكسي وركبت وانطلق بها وصلت بعد فتره المكان اعطت السائق الاموال ونزلة
وقفت أمام المبني بتوتر وخوف بلعت ريقها ودخلت ركبت المصعد
: حضرتك طالعه الدور الكام
: مكتب أستاذ دياب
: بس دا في اجتماع
: هستناه
وصلت للدور الأخير خرجت من المصعد سارة لغيط أما وصلت عند المكتب دخلت لم تجد السكرتيره أستغربت من عدم وجد سكرتيره قربت المكتب فتحت الباب وجدته يعمل
رفع نظرة إليها بغضب وقام قرب عليها
: أنتي إيه اللي جابك هنا
اتوترة وفركة في اديها بتوتر: قولت أجي اشوفك عشان كنت تعبان
دخلت السكرتيرة على صوت زعيقه
: مستر دياب الوفد الأجنبي جه
: اتفضلي روحي أنتي وأنا خمس دقايق وجاي
: حاضر يا فندم
بعد ما السكرتيرة غدرة نظر إليها
: أنتي إيه بتفكري أزاي أقعدي هنا لغيط أما اخلص الاجتماع وحسابك معايا لسه مخلصش
طرقها وخرج قفل الباب بعصبيه أتجمعت في أعينها الدموع قربت على أقرب كرسي وجلسة بخوف
بعد ساعات أنها الاجتماع دخل المكتب لم يجدها أتعصب أكتر زنزل خرج من الشركه أخذ سيارته وانطلق بسرعه وصل المنزل في وقت قليل بسبب سرعته ركن السياره ونزل دخل المنزل صعد لي الأعلى تبعه الجد بستغراب
دخل دياب الغرفة وجدها..
•تابع الفصل التالي "رواية عندما يعشق الدياب" اضغط على اسم الرواية