رواية لقاء الاحبة كاملة بقلم فيولا عماد عبر مدونة دليل الروايات
رواية لقاء الاحبة الفصل الرابع 4
ثريا بصدمة ودموع: بنتي خديجة خدني عندهم ي زين بسرعه ارجوك سليم سليم حصلوا اي ها خديجة عايشة ها كويسة اتاذت ماله
زين بحزن: اهدي ي امي محدش يعرف عنهم حاجه والمطافي اخدتهم وراحوا مستشفي والدي يلا
بعد مرور نصف ساعه
في المستشفي
زين للاستقبال: سليم الشناوي وبنته فين؟
الاستقبال: باشامهندس سليم في غرفة 16 الدور التاني هو و بنته
في الاعلي
ثريا بدموع وفي تحتضن سليم: مالك يسليم في اي اي اللي حصل انت كويس دراعك بس اللي اتاذء معلش يحبيبي انا اسفة انا اللي مشيت ا
سليم بتوجع: لا ي ثريا انا كويس اهدي
ثريا بدموع وهي تجلس بجانب سليم: ليه كده ي سيلم مش كان زمانا في بيتنا ومع خظيجة ومحصلش كل ده ها انا اسفة بس انت برضو غلطان مرنتش ليه عليا وقولتلي ولا طلبتوا اكل من برة ها وفجاه وقفت خديجة خديجة فين ها خصلها اي
زين بتداخل: اهدي ي امي حمد الله علي السلامه يباشا مهندس
سليم بتعب: الله يسلمك يبني
زين بهدؤء: بصي ي امي محدش اتاذء بس المطافي قالت ده حريق وكان من المطبخ ومحدش فيهم الحمدالله حصلوا حاجه
ثريا: طب خديجة
زين بغيظ: متساليش علي البني ادمه دي دي مسحت بكرامه الظابط الارض دي مش طفلع دي واحدن عندها 100 سنة دي شعلة
خديجة بتداخل: مين دي اللي شعله يبن احمد حوش حوش انت اللي مؤدب انت ناسي انك كسرت باب الفيلا بتاعنا ها و الظابط ده اصلا مش عارف شغلوا عمال يقول حصل اي طب ازاي وانتي مغرفش اي مش يسكت اخد نفسي حيوانات كلكم واكملت بحب عامل اي ي سولي يحبيبي
سليم بدموع: انا اسف يحبيبتي لو كانت سمعت كلامك من الاول مكنش كل ده حصل حقك عليا
خديجة وهي تمحي دموع سليم: لا يسولي يحبيبي انا اللي غلطانة مش تبكي بقا يحبيبي انت في حاجه بتوجعك؟
سليم بحب: لا يحبيبتي
خديجة: وانا كمان كويسة بس اي اخبار الفيلا
زين ببرود: فحماية الفيلا عبارة عن نص حلو ونص التاني شوية رماد
ثريا بزعل: كده يخديجة مش تسلمي علي ماما حبيبتك ها
خديجة بردح: حبيبتك حبيبتك مين ي ام حبيبتك انتي مش سبتيني ومشيتي عشان ابو اربعه و اربعين ده ها
ثريا بزعل: انا اسفة بس ابوكي اللي غلطان هتسامحيني صح
خديجة بطيبة مصطنعة ومرح: يلا يختي امري لله
ثريا بسعادة: خش في حضن اخوك ي فواز
سليم بحب: انا اسف ي ثريا معرفتش قيمتك غير لما مشيتي وفعلا انتي مراتي وانا دلوقتي عرفت ان بحبك فعلا انا اسفة
ثريا بدموع: وانا كمان بحبك
واخذ سليم ثريا و خديجة بحضنه
زين راي ذلك المنظر وذهب
خديجة: اومال ابنك في ي رورو؟
ثريا: كان هنا معرفش
سليم: اكيد زعل
خديجة: اصبر اروح اجبهلكم واجي
سليم بخوف: لا بلاش انتي بلاش خناق مع حد يخديجة مش قادر اقوم بجد
خديحة بزعل مصطنع: انا غلبانة يبابا كده يسولي اهي اهي
ثريا بزعيق: ليه كده يسليم واكملت بحب ل خديجة: روحي ي ديجة شوفي وتعالي بسرعه ولو حد كلمك صوتي واجيلك
في الاسفلي
خديجة وهي تضع يدها علي خصرها: مالك يحزين؟
زين بستغراب: انتي بتجيبي الكلام ده منين انتي والدك رجل اعمال محترم وانتي حاسك تربية شوارع
خديجة بشهقة: اصمال عليك يخوي خلينالك انت الاحترام والذوق الحق عليا انا اللي قولت اشوف المز ابن ثريا فين
: زين ازيك عامل اي
زين ببتسامة: الحمدالله وانت
احمد ببتسامه: بخير مش هتعرفنا
خديجة بتسبيل: انا خديجة سليم الشناوي وانت؟
احمد ببتسامة: انا احمد اتشرفنا يقمر
خديجة بمرح: انت اللي قمر عينك دي ولا عدسات
احمد بضحك: لا عيني
زين بغيظ: طب ي احمد نتقابل
خديجة بمرح: سلام يحلو انت
احمد بضحك: سلام
زين بغيظ: اي اللي قولتيه ده هتفضحيني
خديجة: مالك يخوي زعلان ليه
زين بغضب: انا بجد بقرف منك اي ده
…..
ثريا: خديجة اتاخرت
خديجة: انا جيت ي ثريا
ثريا: اتاخرتي ليه
خديجة: عادي كنت بدردش مع زين
سليم: طب يلا نمشي بقا احنا كويسين
ثريا بخوف: طب وانا هروح فين؟
زين بهدؤء: بص ي استاذ سليم انا اه عايش لوحدي بس مش هقدر اشوف امي زعلانة وان انا اسبب ان ابعدكم عن بعض واكمل بمرح وانا يبقا اجي ازركم في الحواداث بسبب خديجة طبعا
خديجة برفعة حاجب: انا واحداث ها انا بقا هطلع احسن منك تعال اقعد معانا ويبقا انت مع ثريا وانا برضو
سليم ببتسامة: فعلا فكرة حلوة تعال اقعد معانا انا كان نفسي يكون ولد وكنت عامل جناح خاص ليه بس ربنا ماردش تعال واقعد فيه
ثريا: اه يحبييي تعال انا بصراحه مهقدرش اقعد في الفيلا هناك انا قلبي بيتقبض منها ارجوك
خديجة: تعال يشابه دا احنا هنريحوكي اوووووي
زين بمرح: انا مش خايف غير منك انتي
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية لقاء الاحبة ) اسم الرواية