Ads by Google X

رواية عروس برنس الصعيد الفصل الرابع 4 - بقلم اسماء حبيب

الصفحة الرئيسية

  رواية عروس برنس الصعيد كاملة بقلم اسماء حبيب عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية عروس برنس الصعيد الفصل الرابع 4

عامر طلع الاوضه بسرعه وخبط علي الباب… يااااا برنس…. جري اي مفيش حس ليه!


عامر بسرعه كسر الباب وتصدم من الي شافه….

البرنس بلعب كتشينه مع نور الي قعده علي السرير وهو علي الكرسي…

نور بزعيق… حد يكسر الباب بالطريقه دي.


البرنس وسحب ورقه….كش ملك.

نور… خماااام انت استغليت الفرصه لصالحك..

البرنس…. كنت عايز اياه يا عامر؟!

عامر… حاجه اكده مستعجل.

نور… ما تقول علي طول ولا حاجه سيكو سيكو يعني.

عامر…. اياه سيكو سيكو دهين؟

نور.. يعني حاجه من كحك لكحك كدا هااا فهمت.

عامر… علي الطلا*ق من الويليه مني فاهم منك حاجه.

نور… ويليه يلا ويليه ويليه احسن من حرمه الي قاعد يقولها.

البرنس…. اسبوقني يا عامر علي تحت واني جايلك طوالي.

عامر… الي تأمر بيه جنابك.

عامر مشي وقاسم بس لنور…. ها.

نور… ها اي؟!

قاسم… مش هتقولي انتي منين.

نور… من بلاد الله الواسعه.

قاسم… يعني معيزاش ترجعي؟!

نور… نييفر اصل انا قولتلك يتيمه هرجع لمين هتبهدل بس اخلص الدو دا وانا همشي علي طول.

قاسم… مش املاحظه انك مبتجوبيش علي سؤالي.

نور… ومش ملاحظ ان روح المحقق كونان زايده.

قاسم.. اتقي نااري.

نور…. حاضر هشيل طفايه حريق ولا يهمك.

قام قاسم بغيظ…. ماشي انتي الي حكمتي عليييي روحك.

نور… اي هتعمل اي يعني.

قاسم بكلمها باسلوبها …. ده علم الغيب هتدخلي فيه؟

قاسم طلع من الاوضه…

نور بغيظ…… طاايب احلبسه طاايب..بس بينه واد شراني لازم اخد بالي قوي منه.

قامت نور بس حست بتعب في بطنها جامد… اااه دا انا لو في التاسع مش همشي كدااا.

نور تربست الباب ورجعت علشان تنام.

اما تحت في اوضه كبيره….

عامر… زي ما وصلي انه الجدع الي اسمه عز ده ناوي علي الغدر ومش هيعدي الطلعه دهين علي خير واصل.

البرنس… اممممم دا بينه عايز يلاعبني ههههههههه.

عامر…. اشر بس واحنا نسلمك روحه يا برنس.

البرنس… لااااه اني عايزه يكمل ويجيب اخره.

عامر… والطلعه الكبيره دي يا برنس نأجلها.

البرنس…. لاه كله زي ما هو بس هعمل فصل جميل جوي علشان شكله مخابرش لسه يبقي مين البرنس.

اما في البيت عند اهل نور…..

كان الصوان منصوب الناس بتعذي اهلها….

راجل باسي بيسلم علي ابو نور…. البقاء لله يا حج ربنا يصبرك علي فراقها.

ابوها بحزنلاول مره يعرف قيمه بنته عنده… البقاء لله وحده.


اما صابر فكان قاعد ساكت مبتكلمش ابوه قعد جمبه…. صااابر

صابر… نعم.

ابوه…. مالك ساكت كدا لي! متقلقنيش عليك.

صابر…. نور مش ماتت يا بابا

ابوه… ياااا ابني فوق بقييي حرام عليك متتعبش قلبي.

صابر وقف وبيزعق…. انااااا بقولك نووور مش ماااتت لي مش عيزين تصدقوني.

الكل اتجمع وقعدو يهدوه…

اما عند الستات…

نبويه بزعيق… ما تصوتي يا وليا منك ليها اعملو حس كدااا يا باااي.

هند…. مش لازم نصوت كدا هتتعذب يا ماما.

نبويه…. صوتي يا بت لقوم انفض وشك

هند…. يااالهواااااي يااااااختااااي رحتي يا طاهره وسبتينييي ليييي ليي يا نور منك لله هواجه الحشدا لوحدي ازاي بس.

نبويه… بتقولي حاجه.

هند… لا بفتكر لاذكار يا ماما مش اكتر.

رن موبيل هند وهنا قامت بسرعه…. ماما هدخل الحمام زجايه اكمل ولوله ماشي.

نبويه… روحي يختي.

هند دخلت الحمام وبصوت واطي ردت…. اي يا درش دا وقته.

ابراهيم…. اي يا هند لا حس ولا خبر يعني؟

هند…. اختي يا عم ماتت.

ابراهيم… لا والله بجد.

هند… اه مالك اتصدمت لي انت مش عرفت؟

ابراهيم… لا معرفتش.. وبعدين اي البرود الي عندك دا؟

هند…. بقولك اي مش نقصه صداااع انجز عايز اي؟

ابراهيم…. لا بس كنت عايز اشوفك اصل واخد اجازه النهارده وقولت نضرب اتنين حمص الشام علي الكرنيش.

هند…. لا بقي المره الجايه وبعدين انت من يوم ما عرفتني وانت نافخني حمص شام مفيش مره عصير قصب ولا طبق كشري حرش روح يا اخي.

ابراهيم… لا اذا كان كدا سهله يا ستي اخدك عند المعلم ربيع عليه طبق كشري انما اي مستكه.

هند…. اقفل يا ابراهيم.

ابراهيم… اي في كبسه!

هند… اتصدق بالله انا الي هقفل.

هند قفلت في وشه…. اي الارتباط الي يعر دا معرفتش استنضف… ايييح بس احبش غيره ابن الذينه.

خرجت هند…. يااالهواااااي ياااا حببتي يختااااااتاااي… ها يا ماما كدا حلو ولا نزود الفولت.

امها…. ايوه كدا جدعه.

هند… نحن في خدمه ست الكل.

في مكان تاني في بيت راقي….

كان عز قاعد خالد….

عز… انا قولتلك دي طالعه مش عايزه واحد جبان.

خالد… انا خايف عليك يا عز كار البرنس دا مش كارك دااا مهوش سهل.

عز…. متخفش.

خالد… لا يا صحبي اخاف تنا مش عبيط.

عز… يعني اي يا خالد.

خالد… يعني لو عايز تشيل الليله شيلها لوحدك انا مقدرش ابقي معاك فيها.

عز… بتبعني.

خالد…. لاء انا مقولتش كدا بس انا مش هدخل في حاجه مش قدها عن اذنك.

خالد مشي وعز كان شايل ومعبي من البرنس… بقي الي اسمه البرنس ده يعمل كل الرعب دا هه دا انا هخليه يلف حولين نفسه ومبقاش عز لو مش عملتها.

عدا اليوم وتاني يوم الصبح في البيت القديم..

البرنس طلع وبيحاول يفتح الباب بس مقفول…. انتييي يا مهفوفه.

نور فاقت بنعاس…. مييييين.

الرنس… قووومي افتحي.

نور…. الله قولنااا مين وبعدين اليل لسه مليل في حد يصحي حد دلوقتي!

البرنس…. افتحي قووولت!

نور….. اي هننزل نبيع لبن.

البرنس… افتحي لدخل جوه اكسر نفوخك.

نور… لازم.

البرنس… اني خلقييي ضيق قولت.

نور قامت بصعوبه وفتحت الباب…. اهلا وسهلا شرفت بيتك ومطرحك يا خويه.

البرنس… خدي.

نور… اي دي صدقه!

البرنس… هدمه ولا عجبك الخلاقين الي لبساها دي.

نور… لاااء هنا وستوب مسمحلكش تغلط في فستاني دا انا جيباه من ام خميس ب150 جنيه وايجاار علشان انا بنت نزيها.

وفجأه صمعو صوت ضرب نار…

نور جت تجري… البوليييس اجري ياااا ماجدييييي.

هنا البرنس راح مسكها بسرعه…

google-playkhamsatmostaqltradent