رواية الاعمى و الفاتنة كاملة بقلم ذات الخمار عبر مدونة دليل الروايات
رواية الاعمى و الفاتنة الفصل الخامس 5
وقعت كلمه مراد كالصاعقه علي آذان الجميع عدا صقر..
خالد بغضب: انت لو اخر شخص مش هديك بنتي طبعا جاي شمتان فينا
مراد برزانه: العفو يا عمي انا جاي ك عريس اطلب ايد بنتك
سعاد بهدوء: انت عارف الل حصل يامراد
مراد: ايوه يا ماما سعاد عارف
صقر بقوه: موافق..
خالد بغضب: ونا مش موافق..
صقر: بس انا قلت موافق..
صقر: هنيييه بت يا هنييييه..
هنيه: نعم يا صقر بيه..
صقر: نادي سهي
تأتي سهي مع هنيه..
صقر بقوه: مراد طالب ايدك
لتنظر سهي لمراد برجاء وتقول: بلاش يا ابيه
صقر بسخريه: بلاش لي فاكره ان الكلب الل عمل كدا هيبص لك بعدها
مراد بهدوء: لو سمحت يا صقر..
صقر: كلم المأذون دلوقتي انا موافق..
شمس بهدوء: اهدي يا صقر خلينا نفكر..
صقر: انا خلاص خلصت كلامي ودا قرار نهائي..
بعد دقائق
تصدح جمله المأذون الشهيره “بارك الله لكما وعليكما و جمع بينكم في موده ورحمه”
صقر: ممكن نتكلم علي انفراد يا مراد لو سمحت
مراد: طيب تعالي نخرج الجنينه..
خرجوا وتركوا شمس وسهي لواحدهم
سهي: انا مرعوبه ي شمس..
شمس بهدوء: متخافيش مراد جدع..
سهي: انا عارفه مراد من زمان..
شمس بهدوء: يبقا اتعاملي معاه كصديق
سهي بانهيار: مش هقدر والله ما هقدر
شمس باستغراب: ليي مش هتقدري..
سهي: علشان بحب مراد يا شمس.. !!
شمس: بتحبيه
سهي: ايوه
لتضحك شمس وتقول: دا سلاحك يا غبيه
سهي: سلاحي ازاى
شمس: انك تتعاملي مع مراد علي انه جوزك حبيبك وان الحادثه الل حصلت دي محصلتش اصلاا..
سهي: تفتكري مراد هيقبل بيا..
شمس: مفيش اي راجل ف الدنيا مهما كان بيقاوم ست بيحبها..
سهي: بقولك انا الل بحبه
شمس: خليه يحبك..
سهى: تفتكري..
شمس بهدوء: فرصتك يا حبيبتي..
…………………………………. ………………………………….
صقر: انت فاهم سهي بالنسبة لي اي يا مراد؟
مراد بتفهم: فاهم متخافش..
صقر: وانا عند اتفاقي سنه بالظبط وتطلقها وتحل نفسك من الاتفاق دا
مراد: ان شاء الله بس خلينا في المهم..
صقر: مهم اي
مراد: دكتور عزت كلمني وقال لي انه لقي متبرع..
صقر بفرحه: بجد امتاا
مراد: كلمني الصبح
صقر: يااااه اخيرا هشوفهاا يا مراد
مراد: وحشتك
صقر: اوييي يا مراد اويييي..
مراد: مشوفتهاش من امتا
صقر: من يوم الحادثه..
مراد: واديك هتشوفها اهوه يا سيدي
صقر بفرحه: ياريت يا مراد ياريت..
مراد: اتفقت معاه نروح بكرا الساعه ٩
صقر: اكيد هكون هناك قبل ميعادي طبعا..
مراد: ان شاء الله يا حبيبي..
صقر: يلا بعد اذنك بقا..
مراد: اتفضل خد سهي..
…………………………………. ………………………………….
عاد مراد مع سهي الي منزلهم وصقر مع شمس في غرفتهم..
عند صقر وشمس..
ينام صقر علي قدم شمس ويقول بفرحه: فرحان اوي يا شمس..
شمس: خير يا صقر
صقر: الدكتور عزت كلم مراد..
شمس: قال له ايي
صقر بفرحه: قال له انه لقي متبرع..
شمس بفرحه: بجددد
صقر: ايوه بجدد
شمس: يارب تنجح هتروح له امتاا
صقر: بكرا ان شاء الله الساعه٩
شمس: وانا هروح معاك..
صقر: اكيد اول حاجه عايز اشوفها هي انتي ياشمس..
شمس: طيب يلا ننام علشان نقدر نصحي الصبح بدرى..
لتضم رأسه بحنان ويغطوا في نوم عميق..
…………………………………. ………………………………….
في منزل مراد وسهي..
دخل مراد وسهي الي المنزل..
لتجلس سهي علي طرف الفراش ويقف مراد امامها بشموخ ويقول: طبعا مستنيه اني اهينك واطردك واضربك والكلام دا بس لا مش هعمل كدا. عارفه لي.
سهي باستغراب: ليي
مراد ببرود : علشان عارف اني دي لعبه قذره منك انتي واحمد علشان توقعوا الغلبان صقر..
سهي بصدمه: انت بتقول ايي..
مراد: بقول الل سمعتيه..
سهي ببكاء: والله غصب عني بس هو هددني..
مراد: عارف وعلشان كدا عايز اعرف هددك ب إيي..
سهي: هقولك..
…………………………………. ………………………………….
السـاعه ٩ صباحا داخل مشفي كبيره وخاصه..
الدكتور: جاهز يا صقر بيه
صقر: اه طبعا
الدكتور: جاهزه يا شمس هانم
شمس: اه يا دكتور..
صقر باستغراب: وشمس مالها
شمس بسرعه: الدكتور هيسمح لي ادخل العمليات معاك وهلبس لبس العمليات وهتعيم كمان..
صقر بابتسامه: شكرا يا دكتور..
الدكتور: طيب يلا اتفضلوا معايا للاوضه..
بعد ساعه
صقر بفرحه: اناااا بشووووووف..
صقر بسرعه: فييين شمسس..
لينظر له الجميع بحزن..
صقر: فين شمس..؟
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الاعمى و الفاتنة ) اسم الرواية