رواية ابن زوجي كاملة بقلم نور الشامي عبر مدونة دليل الروايات
رواية ابن زوجي الفصل الخامس 5
نظر امير بصدمه ثم اقترب منها بفزع وتحدث مردفا: رقيه… رقيه جووومي انتي اي ال حوصلك مالك… رقيه
عزت بلهفه: انتي عملتي اي يا نغم جتلتيها
نغم بصدمه: لع… لع والله والله العظيم انا معملتش حاجه انا دخلت لاجيتها اكده
نوال ببكاء: يا لهوووي… البنت ماتت
نظر امير اليها ثم تحدث بصراخ مردفا: انتي بتجوولي اي.. هي مين دي ال ماتت محدش مات رقيه لسه عايشه مستحيل تسيبني
القي امير كلماته ثم نظر الي نغم بغضب ومسكها من عنقها وكاد ان يخنقها حتي منعه عزت ونوال وفجأه فقد امير وعيه وبعد ساعات كانت نوال تتحدث بغضب مردفه: انت مجنون
الحارس بخوف: يا ست هانم والله العظيم انا ما بكدب
عزت بصدمه: يعني امير هو ال جتلها؟! ازاي دا ميجدرش يعيش من غيرها
الحارس بضيق: اتقضل حضرتك شوف
اخذ عزت الهاتف وشاهد كان امير يقف بتحدث بعصبيه مردفا: انا بحبك انتي ومش بحب حد تاني ومش معني اني جولت كلكتين لنغم وانا مش في وعيي ابجي بحبها وبعدين احنا مش اتكلمنا في الموضوع دا جبل اكده وخلاص
صرخت رقيه بغضب قي وجهه مردفا: لع مخلصناش انا شايفه تصرفاتك معاها.. انا خلاص همشي من اهنيه واعمل ال انت عايزه
امير بفزع: تمشي.. تمشي تروحي فين هتسبيني
رقيه بغضب: ايوه هسيبك
القت رقيه كلماتها وذهبت الي الخزانه لتحضر ملابسها فاقترب منها امير وتحدث بعصبيه مردفا: رقيه انتي مينفعش تعملي اكده مش هخليكي تسبيني مهما حوصل
تجاهلت رقيه كلمات امير ثم احضرت حقيبتها واخذتها وجاءت لتذهب فاخذ امير السكين وطعنها عدت طعنات فوقعت علي الارض غارقه في دماءها و
اغلق عزت الهاتف وهو يشعر كان احد طعنع بشكين في قلبه من شده الصدمه فتحدثت نوال ببكاء مردفه: لع يا عزت مينفعش امير يتحبس… هياخدوه يعدموه؟! يعني امير خلاص لع
عزت بتوتر: مش هيوحصله حاجه
حاءت نوال لتتحدث فسمعت صوت صراخ امير وعندما دخلوا وجدوه يكسر كل شي فأقترب منه والده واحتضنه بقوه وتحدث مردفا: اهدي يا حبيبي… اهدي
ابتعد امير عنه ثم تحدث ببكاء مردفا: انا عايز رقيه اقترب عزت منه وهو يحتضنه وتحدث بحزن شديد مردفا: متخافش انا هتصرف
امير بانهيار: انا ال جتلتها… انا عايز رقيه يا بابا… انا عايز رقيه
نوال ببكاء: امير انت لازم تبعد عن البلد دي كلها
امير بانهيار: لع انا عايز مرتي…. انا ال جتلتها.. انا جتلت رقيه بأيدي انا ال بعدتها عني…. انا ال عملت اكده لازم اروحلها
القي امير كلماته ثم نهض بسرعه وسحب السكين وسط صدمه عزت ونوال وفجأه وضعها علي شرايين يده وضغط بشده وانقطعت شرايينه فووقع علي الارض فصرخت نوال ودخلوا الحرس بسرعه وحملوه وذهبوا الي المستشفي اما عن نغم فكانت تشاهد كل هذا وحاولت كثيرا ان تخرج من البيت ولكن لم تستطع بسبب اوامر عزت للحرس اما في المستشفي تحدث عزت بلهفه مردفا: يعني ابني زين يا حكيم
الطبيب: الحمد لله الاصابه مكنتش خطيره بس لازم تراقبوه علشان كده الوضع خطر هو ممكن يحاول ينتحر تاني في اي وقت
عزت بحزن: طيب ينفع ناخده من اهنيه
الطبيب: عادي تقدروا تاخدوه
اما في البيت كانت الشرطه تملئ مكان بسبب بلاغ جاءهم من مجهول ولا يعلم احد من هذا الشخص وكان هذا اثناء وصول امير وعزت ونوال فتحدث عزت مردفه: ها يا حج عزت جالنا بلاغ من البيت اهنيه ان مرت ابن حضرتك اتجتلت
عزت بتوتر: ايوه.. ومنعرفش مين ال عمل اكده
انتبه امير الي الممرضين وظباط الشرطي وهم يحملون جثمان رقيه وينزلون من علي الدرج فأقترب منهم بتعب وعصبيه وتحدث مردفا: واخدينها علي فيين… هتاخدوا مرتي علي فين… خلوها اهنيه معايا مينفعش تسيبني… هي مينفعش تسيبني
نوال ببكاء: حبيبي تعالي وسيبهم يشوفوا شغلهم
امير بصراخ: لع… مياخدوش مرتي… دي مرتي انا مينفعش تسيبني لوحدي… مينفعش تسيبني زي ماما اكده لوحدي
نظر الظابط الي احدي الخدم وتحدث مردفا: انتي جولتي ان امير هو ال جتل رقيه صوح
نظر عزت اليها بغضب شديد ثم تحدث مردفا: اي الكلام دا يا حضرت الظابط
الخادمه بخوف: لع يا بيه انا كنت متلغبطه امير بيه مستحيل يعمل اكده دي ست نغم
نظرت نغم اليها بصدمه ثم تحدثت مردفه: انا؟! لع والله ما حصل انا معملتش حاجه… حرام عليكم بلاش تعملوا فيا اكده… انا معملتش حاجه انتوا بتتهموني ليه بحاجه زي دي
نظر عزت اليها بحزن ثم تحدث بأنكسار مردفا: انا ال جتلتها يا حضرت الظابط
نظر الجميع بصدمه وجاء امير ليتحدث ولكن مسكت نوال يده ونظرت اليه بتوسل ختي يصمت فأمر الظابط بالقبض عليه واخذوه وذهبوا وسط نظرات امير الصادمه فتحدثت نغم ببكاء مردفه: بس مش هو ال عمل اكده
امير بتعب شديد: انا ال جتلتها… انا ال جتلتها
نوال ببكاء: ابوك عمل اكده علشان يحميك يا امير هو لو معترفش علي نفسه ممكن يوصلوا ليك في الاخر وهو ميجدرش يستحمل انك تتسجن يا ابني وهو احتمال كبير جوي نعرف نطلعه بسبب اي حاجه لكن انت هتتعدم يا حبيبي
نغم ببكاء: انا اي ال جابني اهنيه حرام عليكم… انا اي ال دخلني اهنيه في العيله دي
في اليوم التالي تمت مراسم الدفن وسط صدمه الجميع ان القاتل هو عزت وحاله امير المتدهوره كانه جسد بلا روح وفي قسم الشرطي كان يجلس هو ونغم ونوال حتي دخل العسكري ومعه عزت الذي احتضن امير بقوه وهو يتحدث بحزن مردفا: حبيبي جولي عامل اي
امير بدموع: انا هعترف علي نفسي واجول اني انا السبب وانا ال عملت اكده
عزت بلهفه: لع اوعي… اوعي تعمل اكده فاهم انا المهم عندي انك انت تكون في امان وكويس وبس
جاءت نغم لتتحدث ولكن قاطعها دخول المحامي وهو معه بعض الاوراق فأخذ عزت الاوراق وقام بالامضاء ثم تحدث مردفا: انا كتبت كل حاجه بأسم امير وكتبت ارض من الارضي باسمك يا نوال وكمان كذه بيت وانتي يا نغم كتبتلك كذه حاجه بأسمك علشان اكده ابجي امنتلك مستقبلك… انتي طالج
نظرت نغم اليه بصدمه فأكمل مردفه: مينفعش تكملي حياتك مع واحد الله اعلم هيتسجن ولا هيتعدم
جلس الجميع مع عزت قرابه العشر دقائق ثم ذهبوا وبعد اسبوع تقريبا كانت حاله امير تزداد سوء ونوال تحاول ان توكل لعزت اكبر المحامين بدون ان يتضرر امير وفي ذات يوم تفاجأت نوال عندما وجدت الشرطي تدخل الي الييت وتتحدث مردفه: البيت ال في منطقه….. بأسمك يا حجه نوال صوح
نوال بأستغراب: ايوه خير في اي
الظابط: جالنا بلاغ انك بتجاري في المخدرات ولما فتشنا لاجينا فعلا كميات كبيره من المخدرات ولازم نقبض عليكي
امير بصدمه: انتوا بتجولوا اي مستحيل
نزلت نغم بخبث ثم اقتربت من نوال وتحدثت مردفه: انا اكده همشي بجا بالفلوس ال معايا عشتريلي بيت جولت افضل اهنيه لحد شهور العده ما تخلص بس ملهاش لازمه… مبروك عليمي السجن
نظرت نوال اليها ثم تحدثت مردفه: انتي ال عملتي اكده… ليه؟!
نغم بهمس: علشان انتوا دمرتولي حياتي كلها ومتخافيش ابنكم ال بتحبوه جووي انا هبعته لمرته جريب هو اصلا اتجنن خلاص
نظرت نوال اليها بغضب قم اخذها الظابك والعساكر وهي تصرخ بشده فنظر امير اليها بغضب وتحدث مردفا: انا هجتلك واخلص منك
القي امير كلماته ثم مسكها من عنقها بغضب وووو
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية ابن زوجي ) اسم الرواية