رواية عروس برنس الصعيد كاملة بقلم اسماء حبيب عبر مدونة دليل الروايات
رواية عروس برنس الصعيد الفصل الخامس 5
وفجأه سمعو صوت ضرب نار…
نور جت تجري… البوليييس اجري ياااا ماجدييييي.
هنا البرنس راح مسكها بسرعه…وقفي اكده.
نور…. انت مش سااامع بسررعه يلا نهرب.
البرنس… مالك خفتي اكده لي.
نور بسخريه… اصلي سمعه صوت طرقعه صوابعك رعبتني… اللللطم منك هنموو*وت.
البرنس…. مفيش حاجه اقعدي.
نور… اقعد ايييي انت عايز تجنني بقولك هيمسكوووني.
البرنس بخبث… لي انتي عمله عمله!
نور… عزيزي كوناان سربني انا مفيش وواجه المجهول مع نفسك.
البرنس… اقعدي مفيش حاجه ده عامر بصطاد حمام.
نور… احلف بالله.
البرنس… مالك انخلعتي اكده لي وخفتي جوي يعني.
نور قعدت براحه وحطت رجل علي رجل وبتتكلم بصوت مهزوز…. ل لاء هنخلع لي ربنا ما يجيب اي انخلاع ابداً.
البرنس…. شكلك بيقول انك بتكدبي عليا.
نور…. كداب شكلي انا اصلا معرفتش اربيه.
البرنس…. خدي غيري خلجاتك دهين اني نازل والوكل هيجيكي دلوق.
نور…. اه طيب متشكرين.
البرنس… اه وفي حاجه كومان.
نور…. خير في صباااح الهنا الي انا فيه دااا.
البرنس…. الي بينا لسه مخلصش.
نور…. هو تنا كنت خلفتك ونسيتك!
البرنس زعقلها جامد… اعقلييي كلامك معاااي اني صابر عليكي لحد دلوك علشااان مرضاانه ومش من الاصول امد يدي علي مراااا فاهمه.
نور… زعقلي باحترام لو سمحت انا مش جايه من الشارع.
البرنس… امااال منين بقي يا شاااطره.
نور… من بلاد الله الواسعه.
البرنس زقل في وشها الكيس الي كان جيبه… ليكي روجه بس اما ارجعلك.
نور…. اه يا مفتري روح ربنا…
البرنس بصلها بصه خافت بسرعه…
نور كملت…. ربنا يفتحه في وشك يبني ويجعل في كل خطوه ليك سلامه يااارب انت عااارف نيني ياااارب.
البرنس قفل الباب جامد.
نور…. وحااات وغابااات امك لروقلك يا برنس.
اما في البيت التاني…
صابر قاعد علي السطح بتاع البيت وسرحان في الورد الي كانت بتزرعه نور….
هند دخلت طلعت جمب منه…. اي يا عم سومه العاشق هدنك كدا!
صابر…. سبيني.
هند… حد قالك اني ماسكه فيك انا في ملك الحكومه ثم انك محتاج ظبط زوايه بقالك يومين؟
صابر… معرفش بس نور وحشتني.
هند… اه ودا من امتي يعني دا نور الله يرحمها ويفشفش الطوبه الي تحت راسها كانت اكبد اعدائك في البيت بتصبحو علي بعض بصواريخ وس*لاح ناسف.
صابر…. مكنتش اعرف انها غاليه عندي قوي كدا.
هند…. سيبك من الي راح انا موجوده وهسد في المعركه ولا يهمك.
صابر…. غوري يا هند من وشي.
هند…. الله قولتلك في ملك الحكومه انت يااااباااي منك اجدع.
صابر سايبها وماشي… خلاااص سابلك السطح كله وسعي كداااا.
هند…. اي البيت الي مفهوش ركن عدل دا…
نبويه بتناديها بزعيق…. ياااااااالي ما تتسمييي.
هند…. ايوااااا يا وحش الكووون.
نبويه… انزليييليييي ياااا….
هند قاطعتها… وربنا ما انتي مكمله نزله علي جناح السرعه..
هند نزلتلها بسرعه… اي يا حجه خيراً.
نبويه… اييي دا كله بقالي ساعه بنادي.
هند…. ماما مكنوش ثانيتين تأخير!
نبويه…. اناااا كذابه انااااااكذابه يعني يا بت.
هند… ابداااا ينقطع لسان الي يقول عليكي كدا ( وبصوت واطي) ياارب اللمبه مش تفرقع من الكدب.
نبويه… ندخل في المفيد.
هند… تدخلي بس ياااه دا انتي تقعدي وتربعي كمااان.
نبويه… الواد ابن عمك.
هند… قطيعه تقطع سرته دا ماله بقييي هو كمان اختفي!
نبويه…. ابن عمك متكلم عليكي.
هند… ربنا ماا يسامحه ما هي عيله تقرب بالي فيها انا بفكر اسيب البلد دي واروح دمياط بلد المشبك.
نبويه… اتعدلييي يا بت بقولك متكلم عليكي.
هند… خلاص ربنا يسامحه بقي الي بيجيب في سيره الناس لهووو جهنم وبأس المصير.
نبويه… يا بت يا مأمنه.
هند… الشيخه هند معاكي في اي وقت اي استفسار!
نبويه…. ابن عمك يااا شيخه هند طالب ايدك.
هند… هو انا قطع غياار بقولك يا ماما انا مش مرتاحه للمناقشه دي.
صابر خرج من اوضته…. امك قااال اي عايزه تجوزك لهيثم واختك مش لقينهااا.
هند… لاااء ثو ثواني جواز اي!
نبويه… جواااز يعني جواااز يا بت.
هند… واختيي كبدي الي راااحت لااااء انا الي بيجري جوايه دم مش صبون سايل يماااا لاااه.
نبويه… يعني اي!
هند…. مش موافقه يا ست الكل.
نبويه… علي خيره الله هخليهم يجو بالليل بقي.
هند… ماااماااا لاااء.
موبيل هند رن وفي الوقت الغلط لانه ابراهيم.
هند قفلت بسرعه.
صابر لاحظ دا…. مييين الي بيرن!
هند… د دا دا رقم غريب.
صابر…. طيب وريني كدا.
صابر بشك.. هاتي الموبيل.
هند… لاء.
صابر بزعيق… قوووولت حااااتي الموباااايل.
صابر اخد التلفون غصب من هند الي اتصدمت و..
يا تري اي الي هيحصل؟!
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عروس برنس الصعيد ) اسم الرواية