رواية جعلني احبه كاملة بقلم سارة بكر عبر مدونة دليل الروايات
رواية جعلني احبه الفصل الثامن 8
المأذون : موافقه يا بنتي بجوازك من علي سليم الانصاري
ندي بتبص علي علي وكانت في عيونه ترجي انها ترفض
صالح : اي يا ندي
ندي بتبص لعلي واتحولت نظره العطف الي نظره تحدي.. موافقه 😼
علي شاف فعيون ندي حزن فا اعتقد انها هترفض بس اتحولت اعتقداته بعد تحويل نظره عيونها و سمعه وهي تعلن موافقتها… علي في نفسه اه يا بنت ال………… ماشي والله هوريكي و هخليكي مطلقه استني كله علي دماغك
____________________
دخلت ندي الي اوضه البنات تاني و المأذون كمل اجرات الجواز و كده بقت ندي مرات علي قدام اهل البلد كلها
يحيى : مبروك يا عريس مبروووك
علي : يحيى انا مش عاوز اسمع صوتك ولا انت ولا ابوك انهاردا ولا الحيوان الواقف هناك داا وكان بيشاور علي عمر
عمر : في عريس بيكون متعصب كده مالك اهدي شويه
علي : يجماعه انتو بتهزرو دي عيله عيله عيلاااااااااااه لا ومش بس كده كمان دي بتتحداني انا انااااااا
يحيى : لا انت اعصابك باظت خاالص
عمر : وباظت باظت باظت خااالص بظات
علي : وقتوا هو ظرف اهلك دا وقتوا
____________________
في اوضه البنات
ريم: الف مبروك يا مرات اخويااا انا فرحانه اوي
رغد: الف مبروك يا مدام علي الانصاري
هاجر: بس هي اي المفجاه دي انتي كنتي تعرفي يا ندي
ندي: الله يبارك فيكوا عقبالكوا انا والله اتفاجئت زيكوا بظبط اني انهاردا كتب الكتاب
رغد: طب كده هيكون الدخله امتي
ريم: اكيد في معدها عادي
هاجر: يعني بعد تلت سنين برضو
ندي: اه هو عمي دياب قال اني كتب الكتاب انهاردا تقريبا علشان نكون برحتنا
رغد: تعرفي يا ندي كده احسن انا عوزه اكتب كتابي يوم خطوبتي برضو علشان يكون جوزي قدام الناس وانا اكلمه برحتي و ميكونش حرام عليا
هاجر: افرضي بقي اني هو مطلعش انسان كويس هتدبسي معاه ولا هتكوني مطلقه
رغد: لا مهو هنسال عليه كويس جدا و كمان في الروئيه الشرعيه هعرف عنو حاجات و ممكن يطلع كويس و اتكل علي الله واكيد هو مش هيجيب حاجه وحشه
ريم: ايو انا راي من رايك يا رغد كده هيكون احسن
ندي: ان شاءالله هتعملوا الانتو عوزينه يلا بقي نرقص الله
___________________
كان في شخص واقف يسمع كلام رغد و كان في شخص واقف يسمع كلام ريم و هما……..
يحيى و عمر
يحيي: انت بتعمل اي عندك يا عمر
عمر: ااااا كنت عاوز رغد علشان لو هتروح وانت
يحيى: كنت عاوز ريم اسالها علي حاجه
عمر في نفسه يااا لدرجادي بتحب ريم يا يحيى
و يحيي في نفسه معقول تكون بتحب رغد يا عمر
جه علي عليهم___ بقولكوا اي انا هدخل اقول لمي حاجه و اخرج علشان نسهر
يحيى: اي هتحتفل بجوازك يا عريس
علي: بظبط اعمل حسابك هتيجي معانا يا عمر
عمر: عشان خاطرك يا عريس بس
علي: ماشي يا مستفز منك لي امشوا
_______________________
دخل علي الاوضه امه راحت قايمه
امينه: اي ي علي عاوز حاجه
* ااا كنت عاوز اقول لندي حاجه
امينه: ماشي يا ولدي
صابرين: مبروك يا عريس
* والنبي يا مرات عمي اسكتي
صابرين: عمك بيعمل معاك كده لي
* اسالي
امينه: بس يا بنات علشان علي عاوز يدخل لندي ولا قومي انتي اخرجي يا ندي يا بنتي
ندي وشوشت ريم…….. انا هقوم علشان اخرج وانتي امسكي فيا و قوللها خلي يدخل هو يا ماما
ريم: ماشي 😀
ندي كانت هتقوم
ريم: لا يا ماما خلي هو اليدخل يخدها والنبي و النبي
امينه: لي يا بنتي
ريم: عشان خاطري يا ماما و النبي و النبي
امينه: خلاص يا زنانه هدخلوا
ندي: اشطا
امينه: معلش يا علي ادخل هاتها انت
* لي هي اتشالت ولا اي
صابرين: يا ابني الملافظ سعد وبعدين ادخل هاتها تلجيها مكسوفه
* ماشي ماشي
دخل علي في استحياء من البنات
علي السلام عليكم
ريم: مبروك يا عريس مبروك مبروك مبروك
هاجر: مبروك يا جوز اختي
وكل البنات باركت لعلي وهو واقف ساكت
ندي: اي ي حبيبي مالك كنت عاوز اي
البنات اتكسفت اني ندي قالت لعلي حبيبي قدمهم
علي: تعالي ي ندي عوزك في حاجه
ندي: ماشي يا حبيبي
علي بصلها وشدها من اديها و خرجوا بره
ندي: اي اي براحه الله مالك انت ملقش الحق انك تشدني كده اصلا الله
* لا ليا الحق ليا الحق علشان انتي بقيتي مراتي خلاص وانا من حقي اضربك كمان فاهمه وحذاري انك تكلميني بطريقه دي تاني فاهمه
” اه ومالوا كنت عاوز اي
* قبلتي بي الجواز لي
” هو اي اللي فيها اي يعني لما اقبل كده كده كنا هنتجوز
* لا انتي قبلتي بتحدي بس اقسم بالله يا ندي هوريكي وش مشوفتهوش قبل كده
” وانت جرب تمسني بي اي حاجه وهتشوف ندي تانيه خالص
علي رفع ايدو وكان هيضربها بي القلم وهي خافت اوي وغمضت عيونها جامد وهو نزل ايدو تاني
عارفه لوله انك عيله صغيره بس كنت…. اوووف احسن ليكي انك تغيري طرقتك بدل متكوني مطلقه قبل متجوزي يا شاطره
ندي بصتلوا بغضب 😠😠😠
__________________
عند البنات
رغد: انا همشي بقي يا ريم
ريم: طب تعالي اخرجك
خرجوا لقوا يحيي و عمر وقفين بيتكلموا يحيي خطف نظره سريعه علي رغد و عمر خطف نظره علي ريم و غض بصره
ريم: مع السلامه يا رغد
عمر: استني يا رغد اوصلك
يحيي: مش هتخرج معانه يا عمر
عمر: هبقي ارجع تاني
يحيي: طب لي المرمطه دي هي تيجي تركب معانه و نوصلها و بعدين نخرج احنا
عمر: ماشي اي رايك يا رغد
رغد: خلاص اي حاجه _____في نفسها هو لزم اليوم يختم بي يحيي صبرني يارب
_____________________
عند علي و ندي
* اي مش بتكلمي لي
” اتكلم اقول اي انت بتهددني
* لا بس بقولك حسني طرقتك ماشي وخدي بالك من تصرفاتك كويس علشان ممكن ايدي النزلت انهاردا دي بدل مهي نزلت علي الفاضي تنزل علي وشك فاهمه
” وانا هسكتلك بقي ولا اهلي هيسكتولك
* هيكون معايه الحق عشان جوزك
” يعني انت مسموحلك تعمل معايه كده تحت بند جوزي
* اه وانتي الختارتي وشدها و حضنها بغل وهي بعدتوا عنها
علي بستفزاز مبروك ي عروسه 😈.
علي استغل اني ندي صغيره ومش فاهمه حاجه و بدأ انو يخوفها بي الضرب و الطلاق بس ندي قويه و صعب انها تخاف
___________________
نرجع قدام البيت
عمر ركب جمب يحيي و رغد ركبت ورا و مشيوا
ريم بتلوح بايدها لرغد وهما مشين وكانت جايه تدخل في حد شدها من درعها جامد لمكان جمب البيت……….!
________________
في عربيه يحيي
يحيي: احم بس انتي ملحقتيش يعني يا رغد تقعدي
_ ربنا يثبتك يارب
عمر: احم بتحفظي ريم يا رغد
=امال بحفظها وهي بقت تمام اوي متقلقش اكيد هنخلص سوه هي اصلا شاطره..كانت رغد بتكلم علي ريم و بتمدح فيها وهي سعيده جدا و بتضحك وكان يحيي بيبصلها في المريه كل شويه و اتسحر بيها وهي بتضحك وبعد مخلصت كلام قعدت سكته ولحظه اني يحيي بيرقبها في المرايه و خدودها احمرت اووي
اما عمر كانت ف عالم تاني كل تفكيرو اني يحيي بيحب ريم
ووصلوا رغد البيت و رجعوا تاني
___________________
جمب بيت يحيي الأنصاري
ريم : هاااااا انت 😳
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية جعلني احبه ) اسم الرواية