رواية سجينة قلب صعيدي كاملة بقلم نوران عبر مدونة دليل الروايات
رواية سجينة قلب صعيدي الفصل الثامن 8
الحاجة سيدة ابتسمت بخبث وراحت المطبخ
: بت ياهنية.. خدي يابت عايزاكي
هنية: امرك ياست
سيدة: عملتي اللي قولتلك عليه يابت ولا لاه
هنية: ايوا يا ستنا وهتلاقي الواد عواد راجع ومعاه عثمان بيه وحسان بيه علي البيت القديم وهيعاود اهنيه تاني
سيدة بش.ر: روحي انتي دلوقت واياكي حد يعرف باللي حوصل فاهمة يابت
هنية بخوف: ح. حاضر وسابتها ومشيت
سيدة راحت اوضتها وقعدت وسندت ضهرها علي الاريكه وابتسمت بش.ر
: حياتك مش اغلي من حياة ولدي يابت حسان
واني مش هسمح لمخلوق يأذي ولدي حتي لو كانت انتي
ياورد
بقلمي نوران
عثمان مسك بطنه بآلم ووجع
: اااه…. الحقني يخوي بطني يتتقطع يحساان الحقني
حسان بخضه: عثماان فيك اي يخوي … وقف ياعواد
عواد:____
حسان بغضب: بقولك وقف ياواد المحروق انت
عواد لف وشه وراه وبص لحسان بخبث وطلع علبة برفان منوم ورش بيها علي حسان
حسان بعدم وعي
: ع.. عملتها ياخ.. خااين ور.. وربي م…. وراح في سبات عميق
عواد طلع تليفونه واتصل بمجهول
: ايوا يابت هينه بلغي الست الكبيرة وقوليلها زي اتقفنا.
هنية بخوف: خلي بالك ياعواد ليكون حد شافك
عواد: لاه متخافيش.. يلا سلام
هنية قفلت مع عواد وراحت تبلغ سيدة باللي حصل
سيدة بحق.د: عفارم عليك ياواد ياعواد طلعت زين
روحي انتي شوفي شغلك…. يلا
بقلمي نوران
في صباح يوم جديد ❤
عادل بقلق: طمني يادكتور
ريحان بابتسامة: متقلقش..فهد بيه كويس وتقدر تشوفه بس اللي حصله داا تأثير الدخان اللي اتنفسه بشكل كبير وسببله حالة اغماء بس اي
عادل بتركيز: بس اي يادكتور.. اتكلم
البت اللي كانت معاه واللي لاقينها واقعة جمبه دي حالتها خطيرة وبسبب الخبطة اللي اتعرضت ليها دا هيأثر عليها بشكل سلبي واحتمال يبقي فقدان جزئي في الذاكرة
عادل بصدمة: اي 😳
ريحان: للأسف دي الحقيقة… عن اذنك وقبل ما يمشي افتكر حاجة وكمل بالمناسبة البنت اللي كانت مضروبة بالرصاص
فاقت دلوقت تقدر تشوفها وانصحك تبلغ بالشرطة لا دي مؤمرة واضحة جدا وسابه ومشي وعادل قعد بحزن شديد وحط راسه بين ايديه وحس بصعوبة الصدمان اللي بيتفاجأ بيها كل شويا
وحس بايد بتحط علي كتفه ورفع راسه وبص لاقاه فهد اتفجأ وقام وحضنه بخوف
عادل: حمدالله علي سلامتك يافهد خضتني عليك ياجدع
فهد: ورد فين ياعادل انا اخر مرة شوفتها امبارح وكانت واقعة وو.. ومسك دماغه بتعب
عادل بتوتر: هي… هي كويسة بس اي
فهد بتراقب : بس اي ياعادل ماتتكلم ورد مالها
ونورا فاقت ولا لاء
عادل: نورا فاقت وبقت كويسة بس اا…
فهد بقلق: ماتتكلم يبني قلقتني
عادل بتنهيدة
: الدكتور قال احتمال يبقي عندها فقدان جزئي في الذاكرة بسبب الخبطة اللي اتعرضت لها
فهد بتفاجأ: اي فقدان جزئي
بقلمي نوران
نورا ابتدت تفوق وفتحت عينها وبقت تبص حواليها
وشافت الممرضة واقفة جمبها
الممرضة بابتسامة
: حمدالله علي سلامتك يانسة نور
نور بتعب: الله يسلمك… لوسمحتي الاستاذ اللي واقف برا لسة موجود
رحمة: اقصدك استاذ عادل دا كان هيتجنن عليكي… لحظة واخدة هروح اناديه
بقلمي نوران
ورد فاقت وفتحت عينها ببطئ لاقت نفسها في اوضة كبيرة
ومربوطة في سرير قديم من ايدها ورجلها …..
ورد بخوف: اا ااا فين واي اللي جابني هنااا
حد يرد علياااااا مين اللي حابني هناااا
حست بخطوات بتقرب عليها وحد بيفتح الباب وخل بكل هيبه وشموخ
المجهول بخبث: اهلا اهلا نورتي بيتك ياعروسة
ورد بغضب: انت مين وازاي تخطفني بالطريقة دي انت مين انا بنت مين
ضحك المجهول بخبث قرب عليها وبدأ يفك زرايز قميصه….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية سجينة قلب صعيدي ) اسم الرواية