رواية سجينة قلب صعيدي كاملة بقلم نوران عبر مدونة دليل الروايات
رواية سجينة قلب صعيدي الفصل التاسع 9
فهد بخوف: طمني يا دكتور
ريحان: الحمدلله بقيت كويسة وتقدر تخرج النهاردة ومتقلقش الخبطة مأثرتش عليها للدرجة دي
فهد: طب وفقدان الذاكرة دا
ريحان: اطمن يافهد دا كان مجرد احتمال لكن مش اكيد والحمدلله ربنا ستر.. المهم انا هروح اكتبلها علي خروج وحمدالله علي سلامة الانسة نور
عادل: يعني تقدر تخرج يا دكتور
ريحان بابتسامه: طبعا.. عن اذنكوا
دكتور ريحان مشي وفهد قعد جمب ورد ومسك ايديها وباسها بحب
فهد: قومي بقي ياورد قلقتيني عليكي
عادل: فهد.. ياافهد
فهد: اممم
عادل: انت مش ملاحظ حاجة
فهد: حاجة زي اي
عادل: ضرب النار وحريق المستشفى واختفاء ورد كل دا مش لفت نظرك لحاجة
فهد مسك دماغه بتفكير وحاول يربط الاحداث ببعض
: مش عارف ياعادل جايز تكون سوزي عايزة تنتقم مني علشان سبتها
عادل بحيرة: مش عارف يافهد بس انت لازم تتصرف
بقلمي نوران
عثمان صحي ولاقي نفسه في مخزن قديم وحسان نايم جمبه وحواليهم كراكيب قديمة وبص حواليه بيحاول يفتكر اي اللي حصل
عثمان بتعب: ح.. حسان ح.. حسان يخوي فوق ياحسان
ومسك بطنه وحس انه الآلم اختفي واستغرب المكان وسند راسه علي الحيط وافتكر اللي حصل وغمض عينه بارهاق
حسان بدأ يفوق وبقي يفتح عينه وبص حواليه وشاف عثمان قدامه وساند براسه علي الحيط
حسان: احنا فين واي المكان ده
عثمان بغضب: اللي كنت خايف منه حوصل يحسان وبتك ورد في الاوضة اللي جمبنا اهنيه يحسان
حسان بصدمة: وه انتي عتقولي اي ياعثماان
عثمان: السر اتكشف ياحسان والضبع خطف بتك
وحط بدالها بت تشبه ورد يحسان
حسان بغضب دي بتي انا ياعثمااان ساامع ولا لاه دي بتي اني ورد حساان القناوي وبت خديجة الله يرحمها
عثمان: اهه قدامك اهه قوله الحقيقة
حسان لف وراه بغضب جحيمي ولاقي راجل كبير في السن واقف قدامه بكل شموخ
: عتنكر ليه يابن القناوي خديجة تبقي بنتا اللي هربت ويااك وحطت راسنا في الطين ودلوقت بتك بتدفع تمن غلطتك انت وامها
حسان: بتي فين ياضبع اياك اوعاك تكون عملت فيها حاجة
الضبع بح.قد: اني هخليك تسمع تشوف بنفسك تمن غلطتك
وداس علي زارير في الحيط وظهر قدامهم شاشة كبيرة شايفين ورد وعي مربوطة وياسين واقف قدامهم وبيفك زاريز قميصه وبيتجه ناحية ورد اللي هتموت من الخوف
الضبع بخبث: هاا اي رأيك ياحسان تحب تشوف للأخر ولا تنفذ اللي عقولك عليه
عثماان: اتبخلت في عقلك اياك عايز…
حسان بغضب: اسكت ياعثمااان ديه طار قديم بيني وبينه ورد بتي ملهاش دخل واصل خلي ولدك يبعد عن بتي دلوقت
الضبع شاور للبودي جارد وفهم ولسة هيخرج
حسان وقفه: اني موافق
الضبع ابتسم بخبث: اهو اكده الحديت الزين
عثمان بغضب: انتي عتعمل اي يا حسااااان اتجننت في عقلك
حسان بتوسل: ابوس يدك بتي ملهاش ذنب في اللي حوصل زمان خليه يبعد عنها
الضبع: امضي علي الورق ده
عثمان بترجي: لاه لاه ياخوي ابوس يدك بلاش يا حسان
حسان مسك القلم ومضي علي الاوراق بحزن وكسرة والضبع اخدهم منه وابتسم بانتصار
: عفارم عليك ياولد القناوي ودلوقت انت ملكش مكان اهنيه وخرج مسدسه وضرب طلقة وجاات 😳
بقلمي نوران
ياسين سمع صوت الرصاص وجيه يتحرك وقع علي الارض وراسه اتخبطت علي الكومود واغمي عليه ورد حاولت تفك نفسها وبقت تحاول بكل قوتها لحد مافك الحبل وقامت وخرجت برا الاوضة وبقت تبص حواليها واتفجأت بالممرات اللي قدامها ومبقتش عارفة هتمشي فين
الضبع جيه يضرب بالمسدس حسان في لحظة مسك المسدس ووجهه ناحيته وجات الطلقة في قلب الضبع ووقع وما.ت
: قووم ياعثمان يلا مفيش وقت لازم ننقذ ورد
وخرجوا الاتنين وبقوا مش عارفين يمشوا منين
وورد بتبص حواليها وشافت حسان وجات تنادي حست بخبطة علي رأسها ووقعت
حسان سمع صوت خبط وبص وراه وشاف ورد واقعة في الارض وحد. جمبها بيحاول يشليها
حسان: ورد بتي 😳
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية سجينة قلب صعيدي ) اسم الرواية