رواية الاعمى و الفاتنة كاملة بقلم ذات الخمار عبر مدونة دليل الروايات
رواية الاعمى و الفاتنة الفصل السابع والاخير
اطلق مراد الناس علي سهي ببرود واتصل باحدي حراسه
بيتر: احطها فين ي مراد بيه
مراد: ادفنها..
بيتر: حاضر ي بيه..
غادر مراد القصر بهدوء وكأنه لم يقتل شخصا ما للتو
ذهب مراد لقصر احمد ليجلس علي احدي الارائك ويضع قدم فوق اخري
لتأتي هنيه باحترام وتقول: صقر بيه مانع الزيارات ي بيه..
مراد بحب: لا يا هنيه انا مش عايزه صقر
هنيه باحترام: اه اسفه يا بيه يبقا حضرتك جاي لاحمد بيه دقيقه ابلغه بقدوم حضرتك
مراد: ممكن تستني دقيقه يا هنيه
هنيه باحترام: نعم يا بيه
مراد: انت فيكي شبه من عمي سعيد البواب هو انتي تقربي له
هنيه باحترام: ايوه يا بيه دا يبقا ابويا
ابتسم مراد وقال: انتي بتدرسي يا هنيه
هنيه: اه يا بيه بدرس في كليه اثار..
مراد: ما شاء الله وناويه تشتغلي بدراستك بعد ما تتخرجي..
هنيه: لا ي بيه
مراد: ليه كدا يا هنيه..
هنيه: عادي ي بيه..
مراد:بصي يا هنيه انا باجي هنا بقالي قد اي..
هنيه: من يوم ما انا اشتغلت هنا يا بيه يعني من حوالي ست سنين كدا ي بيه..
ابتسم مراد وقال: فاكره يا هنيه يوم ما الكلب بتاع صقر جري وراكي..
لتضحك هنيه وتقول: يا مري يا بيه دنا استخبيت فيك يومها ووقعنا ف البسين وفضلت حضرتك تضحك عليا وكاني غول براسين..
مراد: ما انتي برده يا هنيه كنتي تقيله اوي..
هنيه: نعم نعم دنا فراشه..
مراد: طيب ي لماضه ممكن تتكلمي براحتك .
هنيه بخوف: بيني وبينك كدا الل مانعني عنك هو..
احمد بغضب: واقفه كدا لي يا بت انتي..
هنيه باحترام: اسفه يا بيه مراد بيه كان عايز القهوه بتاعته..
مراد بغضب: بتكلمها كدا لي ي احمد
اخمد بقرف: وعايزني اكلمها ازاى واحنا اصلا بنكلم الخدامين ازاى يعني..
مراد ببرود: ونكلم قتال القتله ازاى يعني..
احمد بخوف: قتل.. قتل ايي..؟؟
مراد: تؤتؤتؤ قتل سهي..
احمد بصدمه: انا مقتلتش سهي..
مراد بضحك لعوبه: بس سهي الل ف المستشفي اعترفت انك الل حاولت تقتلها..
احمد: بس انا مقتلتهاش..
مراد: قتلت وقتلت ام صقر وخطيب سهي..
احمد: لا مقتلتش
مراد بقوه: قتلت يا احمد وانا شايف انك تعرفني علشان نقدر نطلعك منها وتديني قرشين حلوين
احمد بصدمه: تبيع صاحبك
مراد بغيره عمياء: طبعا ابيع صاحبي الل طول عمري بغير منه لانه افضل مني ف كل حاجه…
احمد: طيب هحكي لك..
مراد: سهي قالت للظابط ان الل حصل ان من زمان اول سنه ليها ف الجامعه قابلت واحد كان صديق ليها عادى وما كانش في بينهم اي حاجه قرب منها وبعدين بقيت بينهم قص حب كبيره قوي وكان بيحبها موت واتقدم ليها وكل مره كانت ام صقر تقول لكة دا صايع ومش كويس ومش عارفه اي والكلام دا..
لحد ما ام صقر تخلي صقر يرفض ف اتقابلوا هى وهو اخر مره واتفقوا انهم يقتلوها وبالفعل روحت البيت ودخلت اوضتها عملت نفسها تعبانه وهي طلعت علشان تشوفها لقيتهاف وضع مش كويس وقعت من طولها ماتت
احمد: انا الل كنت حاطط له الخطه
مراد: يعني انت الل قتلتها
احمد: اه
مراد: لي
احمد: علشان اخد كل الل انت قاعد فيه دلوقتي..
مراد: ومايكل خطيب سهي قتلته لي..
احمد: علشان طمع كان بيطلب كتير اوي ولما ارفض يهددني قلت اشيله من طريقي
مراد: وسهي كانت حامل من مين
احمد: مكانتش حامل..
مراد: امال لي قولت انها حامل
احمد: علشان توقعت ان صقر اول ما يعرف يقتلها وابقا خلصت من الاتنين..
مراد: خطه ف منتهي الذكاء..
احمد: محدش يعرف السر دا غيرك ولو طمعت هقتلك زيهم..
مراد ببرود: غيرنا انت نسيت ان هنيه واقفه ولا اي..
احمد: دي حته خدامه افعصها..
لتضغط هنيه علي زر الشاشه فتظر تسجيلات لاحمد وهو يجلس مع مايكل ولقطات اخري وهو يحمل مسدسه ويطلق النار علي مايكل
ليذهب احمد اتجاه هنيه ليضربها..
ليسحب مراد هنيه من خصرها لتبقي ف حضنه ويقول: لالالالا هتضرب مراتي ولا اييي..
احمد بصدمه: مراتك..
مرادد: اتفضل يا حضره الظابط..
ليدخل الظباط ويكلبشوا احمد..
ليقول صقر الواقف في منتصف السلم يحيط خضر شمس بيديه..
صقر: طبعا يا احمد بيه انت مش فاهم حاجه..
مراد: نفهمه يا صقر بيه..
صقر: من زمان وانا بتحمل منك ضرب واهانه وكنت مفكر انك انسان وللاسف طلعت كلب وكنت بتحمل واقول ابويا لحد ما سمعتك انت وسهي بتتكلمو جوا الاوضه وسمعت كل حاجه حصلت من اول موت امي بس مكنتش اعرف السبب علشان كدا لما انت قلت ان سهي حامل فهمت ان دا ملعوب قذر منك بس مكانش لازم اعرفك علشان متاخدش حذرك بالعكس كان لازم اسيبك تثق فيا..
طبعا عيوني الل انا كنت زارعهم هنا قالوا لي انك قبل ما تضرب سهي هنا كنت عمال تقول لها لو حاول يقتلك هنقذك متخافيش ويهي مكانتش طبعا تعرف وساختك دي فكانت مدياك الامان ف لما عيوني الل انا زارعهم سمعوك بتقول كدا طلعت قالت لي ف انا عملت حسابي اني استبعد حكايه القتل دي ف المقدمه “ساره السويدي” الل هي هنيه الخادمه اقترحت عليا اننا نخلي مراد يمثل انه اتجوز سهي وانه كان ببحبها وميقدرش يعيش من غيرها لحد ما تعترف الاعتراف البسيط الل هو خلي احمد مهددها ف مراد يسجل لها وبعدين يقتلها ويبقا دفعت تمن وساختها ديي والقضيه هتبقا قضيه شرف..
طلعا بتسأل دلوقتي ازاى الفيديوهات دي كلها متصوره ليك ف انا احب اقولك ان ميس ساره السويدي هي الل قامت ب كل دا ولازم اشكرها هى وشمس لان شمس هي عيوني الل انا كنت زارعها هنا وهي الل كانت بتحكي لي كل حاجه كأني شايفها..
سلام ي احمد. بيه..
(الشـر مهمـا كـان بدايته حلوه ف نهايتـه الهـلاك.. ❤)
(تمـت الحمـد لله)
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الاعمى و الفاتنة ) اسم الرواية