رواية احببت اخر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم منة محرم
رواية احببت اخر الفصل العاشر والاخير 10
part 10
احببت اخر
الاخير🥹❤
••••••••••••••••••
تاني يوم
ريم: مراد حبيبي اصحي
مراد: مممم
ريم: مالك في ايه
مراد: ها مافيش حاجه انا كويس
ريم: طب اصحا يلا علشان تصلي الضهر
مراد: حاضر
ريم: مالك يا مراد
مراد: مافيش يابنتي انا كويس المهم مامت مصطفي عزمانا انهارده علي الفطار
ريم: بجد طيب مرات اخويا مقلتليش ماشي لما اكلمها
مراد بعصبيه: ريم لو سمحت متقوليش الكلمه دي تاني هي مش هتبقا مرات اخوكي ولا حاجه انسي الي قولته امبارح اعتبريني مقولتيش حاجه تمام
ريم: اده في ايه ايه الي غير رايك كده ماانت كنت فرحان وكنت ناوي تعترفلها
مراد: مبحبهاش يا ريم مش بحبها كنت بهزر ياستي عادي
ريم: لالا ده مش هزار في ايه قول اخلص
مراد: يوووه مافيش
ريم بحزن: طيب يا مراد الي يريحك
مراد مسك اديها: حسن هيروح انهارده يتقدملها
ريم: ايه
مراد: وهي بتحبه يا ريم اكيد هتوافق علطول
ريم: بس
مراد: خلاص بقه اقفلي علي الموضوع ده احنا هنروح نفطر معاهم انهارده بس ياريت متتكلميش معاها في اي حاجه انا قولتهالك ربنا يسعدها هي كانت بتحبه اوي وكان باين عليها واهو ربنا حققلها حلمها وهيجي انهارده
ريم بدموع: مراد كل شي قسمه ونصيب مش عيزاك تزعل
مراد: اول مره احب يا ريم كان شعور غريب اوي حبيتها حبيت كل حاجه فيها مش عارف ازاي هشوفها مع حد غيري بس ده نصيب ههه تعرفي حسيت بمصطفي فعلا شعور صعب اوي ان الشخص الي حبتيه اوي هيبقا لغيرك الحمدلله
ريم بدموع: طب ممكن متزعلش يعني انت كنت بتهون عليهم وخلتهم يبقو كويسين ومش عارف تهون علي نفسك ده نصيب يا حبيبي تعرف انا قلبي حاسس انها هتبقا من نصيبك يا مراد
مراد: هاتيلي كوبايه مايه وخلاص بقه انسي الموضوع الي في الخير يقدمه ربنا
ريم: حبيبي انهارده اول يوم رمضان
مراد: اه صحيح طيب
ريم: يلا قوم صلي قبل ما العصر ياذن
مراد: حاضر ميار فين
ريم: نايمه
مراد: طب صحيها علشان نصلي كلنا سوا وعلشان نلبس ونروح لمصطفي
ريم: حاضر يا حبيبي
بقلمي/menna moharam
عند ميلا
••••••••••••••••••
مصطفي: بتعملي ايه
ميلا: ايه هشرب
مصطفي: حبيبتي احنا في رمضان انتي لسه نايمه ولا ايه
ميلا: اه صحيح يا واد يا مصطفي
مصطفي: واد
ميلا: اسكت امك صحيت
مصطفي: احم حسنا يا اختي سوف اذهب
ميلا: حسنا
منال: انتو هبل يا عيال
ميلا: قومتي ليه يا ماما كنتي ارتاحي شويه
منال: انا مش متعوده عليكو كده اتظبطو وارجعو زي ما كنتو واظبطو الاعدادات
بعد شويه
••••••••••••••••••
مصطفي: نورتو اتفضلو اتفضلو ماما مراد جه
منال: حبيبي عامل ايه
مراد: الحمدلله بخير حضرتك عامله ايه
منال: الحمدلله يا حبيبي خشو خشو تعالي يا ميار وحشتيني
ميار: وانتي كمان اوي ميس ميلا فين
منال: يا ميلا
ميلا: ايوه اده عاملين ايه كل سنه وانتو طيبين
مراد: ماتيجي يا مصطفي وقفني في البلكونه شويه
مصطفي: تعال
ميلا: عامله ايه يا ريم
ريم: الحمدلله يا حبيبتي بخير
عند مصطفي
••••••••••••••••••
مصطفي: حاسك زعلان مالك
مراد: ها مافيش حاجه انا كويس
مصطفي: طب تعال ننزل نصلي العصر سوا
مراد: طيب يلا
مصطفي: طب والله حاسس انك مضايقm
مراد: ياريتني اعرف اقولك
مصطفي: طب ماتقول يابني انا سامعك
ميلا: مصطفي ماما عايزه كيس ملح
مصطفي: حاضر وانا راجع هجبلها معايا
ميلا: تشرب شاي يا مراد
مراد: تمام ماشي لو مش هتعبك
مصطفي: ايه يجدعان انتو هبل شاي ايه وتمام مين
مراد: نسيت والله
ميلا: احم وانا كمان
بقلمي/menna moharam
ريم: حته الصبح قالي هاتيلي كوبايه مايه
ميلا: شكل في حاجه مضيقاك يا مراد
مراد: ها لا مافيش يلا يا مصطفي ننزل
بعد شويه
••••••••••••••••••
ميلا: بيحبني انا
ريم: بيحبك اوي يا ميلا بس هو فاكر انك لسه بتحبي حسن
ميلا: ايه الغبي ده ازاي مش عارف ده انا بحبه معرفش امتي وازاي بس بجد حبيته حبيت جدعنته معانا حبيت شخصيته وخوفه وغيرته عليا الي كنت بشوفها
ريم: بجد يا ميلا بتحبيه طب ليه مقولتليش يا جزمه عماله تقوليلي اختي اختي
ميلا: ههيهييهي اتكسفت يااخت جوزي المستقبلي
ريم: طب يلا نقوم نحضر مع طنط الفطار بدل ما تقوم تجبنا من قفانا
ميلا: ههههه يلا
علي الفطار
••••••••••••••••••
(اللهم اني لك صمت وعلي رزقك افطرت وبك امنت ذهب الظمأ وابتلت العروق وثبت الاجر ان شاء الله)
ميلا: عااا رموزه جه
مصطفي: اه يا هبله تعالي كملي اكلك
ميلا: لا هتفرج عليه
مراد خد طبق في اكل وراح قعد جمبها
ميلا: ايه
مراد: احم كلي انتي مكلتيش
ميلا: طب روح كل انت كمان
مراد: انا بحب رموزه زيك بظبط
ميلا: مممم طيب ناكل سوا بقه هههه الحق بص بيعمل ايه
بعد شويه
••••••••••••••••••
ميلا: ازيك يا حسن اتفضل في حاجه ولا ايه
مصطفي: اوعي يابت ماتسيبي الواد يخش
ميلا: ماانا قولتله اتفضل بس غريبه عمره ما طلعلنا
حسن: ازيك يا انسه ميلا كل سنه وانتي طيبه
ميلا: وانت طيب بس عيد ميلادي لسه بدري
حسن:لا بقولك علشان رمضان
منال: اتفضل يا حبيبي اتفضلي ياام حسن كل سنه وانتو طيبين
مراد: طب هستاذن انا
مصطفي: لا يا مراد خليك ده حسن جاي يتقدم لميلا ياعم ده الليله عيد
ميلا بصدمه وصوت عالي: نعم يتقدم لمين
مصطفي بصوت واطي: في ايه وطي صوتك الواد خاف
مراد: احم يلا يا ريم ولسه هيمشي بس وقف لما سمع
ميلا: انا اسفه بس انا مش موافقه يا دكتور حسن
حسن: بس
ميلا : انا اسفه يا دكتور حسنm
مصطفي: ايه ياعنيا مش ده الي ك
ميلا بمقاطعه: كل شي قسمه ونصيب ربنا يوفقك مع بنت الحلال يا حسن
حسن: انا بحبك
ميلا: لا يا حسن انت مش بتحبني انت بتحاول تنسا خطيبتك بيا لاكن انت مش بتحبني
بقلمي/menna moharam
حسن:احم يلا يا ماما
ام حسن: عن ازنكو
منال: عجبك كده
ميلا: هو ايه الي عجبك كده انا مش بحبه هو الحب بلعافيه وبعدين ابنك بيتصرف من دماغه ليه وافق انه يجي كان يقوله مش بتفكر ولا اي حاجه تانيه
مصطفي: والله ما ده حسن الي بتموتي في ايه الي حصل
ميلا: عن ازنكو ودخلت اوضتها
مراد بفرحه: الله مش بتحبه
ريم: اتقل يبني في ايه الناس تقول عليك ايه
مراد: احم احم
ريم: انا هخشلها
في اوضه ميلا
••••••••••••••••••
ريم: ممكن ادخل
ميلا: تعالي
ريم: متزعليش يا ميلا حصل خير خلاص
ميلا: لا هو اتصرف من دماغه
ريم: خلاص بقه علشان خاطري متزعليش
ميلا: هو عيل بارد اصلا
ريم: هو كان فاكرك لسه بتحبيه حب يعملك مفجاه عادي يعني
ميلا: خلاص مش زعلانه
ريم: بجد مش زعلانه
ميلا: تؤ خلاص
ريم: طيب همشي بقه علشان ميار نامت وهبقا اكلمك
ميلا: احم ريم متقوليش لمراد اني بحبه
ريم: ليههه ده حته هيفرح
ميلا: كده مستنياه هو الي يقول
ريم: طب انا هقوم امشي انا بقه
ميلا: طيب
تاني يوم علي الكورنيش
•••••••••••••••••••••••••••
ميلا: مراد
مراد بصلها: اذيك
ميلا: الحمدلله
مراد: عملت زي ماقولتي لما اكون مضايق اجي هنا واحكي
ميلا قعدت جمبه وعيطت
مراد: اده في ايه مالك
ميلا: ماليش
مراد: ملكيش ايه يابنتي ده دموعك مغرقه وشك طيب انتي مضايقه انه رفضتي حسن
ميلا: تؤ
مراد: اومال علشان احرجتيه يعني صعب عليكي
ميلا: تؤ علشان انت مش عايزه تعترفلي
مراد: اعترف بي ايه
ميلا رفعت راسها وبصت قدامها: بحبك
مراد: ايوه اعترف ب؟؟؟ انتي قولتي ايه
ميلا: مش هقولها تاني لاني كنت مستنياها منك انت انا ماشيه
مراد: استني بس انتي انتي قولتي ايه دلوقتي
ميلا بصوت عالي : بحبك يا مراد اقولها تاني بحببببببك يا مراد
مراد: شششش الناس بتتفرج وطي صوتك
ميلا: وانا مالي بيهم انا عايزه الناس كلها تعرف اني بحبك
مراد: وانا كمان يا ميلا بحبك من اول ما شوفتك مش عارف حصل ازاي بس بجد انا بحبك حبيت جنونك حبيت طيبتك
بقلمي/menna moharam
ميلا: ممم قولها تاني
مصطفي: وايه كمان ياحنين
ميلا: اخويا ومين مصطفي
مصطفي: واقفه هنا تعترفي بحبك ياختي وسيباني في البيت بسلق اللحمهm
مراد: انا طالب ايد اختك يا مصطفي وياريت كتب الكتاب يبقا في اسرع وقت
مصطفي: مممم هفكر
مراد: خد هنا ياض تفكر ايه اخلص ونبي
مصطفي: رايك ايه يا عروستنا
ميلا: مممم هفكر
مراد: طيب فكرو وانا ماشي
ميلا: خلاص خلاص بهزر
مصطفي: طب بما انك طلبت ايد اختي فا انا طالب ايد اختك
مراد: بجد طب هاخد رايها الاول
ريم: احم موافقه
مراد: اده انتي جيتي هنا ازاي
ريم: ميلا قالتلي لما اكون مضايقه اجي هنا
مراد: ههههههه ماشاء الله انتي قايله للناس كلها
ميلا: اده ام وليد اهي كمان
ام وليد: ازيك يا ميلا
ميلا: الحمدلله ايه جابك هنا
ام وليد: مش قولتيلي ياختي لما اكون مضايقه اجي هنا
ميلا: الا قولي ياحبيبي حبتها امتي ياخويا
مصطفي: متكسفنيش بقه وبعدين انا معجب بيها من زمان بس مرضتش اقولك علشان عينك وحشه
ريم: احم وانا كمان
ميلا: اسكتي انتي انا عيني ايه يا حبيبي
مصطفي: وحشه
ميلا: طييييييب ولسه هتقول متحر*ش
مراد: ابوس ايددك يا شيخه لا علشان خاطري
ميلا: طيب خلاص
وكلهم ضحكو
••••••••••••••••••
بعد مرور الايام والشهور
ميلا: اه ياني
مراد: يابنتي اقعدي ببطنك دي مش شايف التلفزيون
ميلا: قصدك اني تخينه صح ماابنتك هي السبب
مراد: طب اقعدي يا حبيبتي تعالي ربنا يهديكي
ميلا: قصدك اني مجنونه بقه صح
مراد: لا حول ولاقوه الا بالله
ميلا: وكمان عايز تطلقني ماما يا مااماااااا
منال: في ايه يابنتي صوتك خارم ودني وبعدين اهدي انتي حامل يابنتي
(ملحوظه
مراد مرضاش مامت ميلا تقعد لوحدها وخدها الڤيلا وقال لمصطفي يعيش معاهم ويعيشو كلهم سوا وبلفعل ده حصل وكلهم قاعدين سوا)
ميلا: طلقيني
منال: انا الي هطلقك
ميلا: طلقيني من ده وشاورت باديها علي مراد
مراد: والله بقيت ده انا هادي لحد دلوقتي مش عايز اتعصب
ميلا: تتعصب علي مييين يا حبيب اااااه بطني ااااه
مراد بخوف: ميلا مالك مالك
ميلا: ااااه وجع فظيع ااااه الحقني
منال: يلا يامراد يابني علي المستشفي بسرعه شكلها بتولد
ميلا: مصطفي فين مصطفيي عايزه اشوفه قبل ماادخل العمليات علشان لو مطلعتش اكون شوفته للمره الاخير
مراد: ايه الي بتقوليه ده بس اهدي ياقلبي متقوليش كده هو فين يا ماما
منال: معرفش نزل هو وريم يجيبو طلبات للبيت
مراد: طيب هرن عليه
بعد شويه في المستشفي كان مصطفي وريم راحولها
مصطفي بتوتر: هي فين ميلا ميلا فين
ريم: اهدا
مراد: اتاخرت ليه كانت عماله تنادي عليك
منال: دخلت العمليات يبني
مصطفي بدموع: انا سبتها في وقت محتجاني فيه ياريتنا ما كنا نزلنا ياريم انا كنت دايما انا وهي مع بعض في الحلو والمر
ريم: ياحبيبي اهدا وبعدين انت مكنتش تعرف انها هتولد انهارده
منال: اهدا يا مراد ادعلها يا حبيبي تقوم بسلامه وانت كمان يا مصطفي
مراد: ربنا يقومك بسلامه يا شعنونتي
ميار خدته في حضنها: هي هتبقا كويسه يا مودي
مراد: ان شاء الله يا حبيبتي هتقوم وتجبلنا نونو جميل m
منال: يا مصطفي خد مراتك وامشو يابني احسن تشوف ميلا وتولد
مصطفي: لا يا ماما مش هقدر
ريم: متقلقيش يا ماما وبعدين مش هنقدر نمشي ونسيبها
بعد شويه
••••••••••••••••••
الدكتوره: مبروك جالكو بنوته زي القمر شبه مامتها
مراد: بجد طب طب ممكن اشوفها
الدكتور: انا حبيت اطلع اطمنكو الام هتتنقل اوضه عاديه انا بس طلعت حبيت اطمنكو عليها
بقلمي/menna moharam
مراد: الحمدلله الحمدلله يارب
مصطفي: مبروك يا حبيبي يتربي في عزك
بعد شويه
••••••••••••••••••
مصطفي: مبروك يا حبيبتي
الدكتوره: هي لسه في البنج مش هتبقا مركزه معاكو
ميلا: مصطفي
مصطفي: ايوه يا حبيبتي
ميلا: مصطفي دايما يسرق حاجتي وقمر الدين بتاعي وكان بيحب آيه بنت الجيران
مصطفي: وهو انتي مش فاكره غيري اسكتي يا فضيحه
آيه: طلقني يا مصطفي
مصطفي: يابنتي ماانتي عارفه اني كنت بحبها بس خلاص انا اكتشفت اني محبتش حد غيرك هي دايما كده فضحاني حته وهي مش حاسه
ميلا: بنتي فين يارب متبقاش شبه مراد
مراد: وماله مراد يا عنيا
الدكتوره: يجماعه سبوها هي واخده بنج ومش هتبقا حاسه بيكو مفعول البنج يروح وهتفوق
ميلا بتعب: ماما بقه
منال: استر يارب
ميلا: بحبها اوي وضحكت بصوت عالي
وكلهم ضحكو عليها
مراد: مجنونه حته وهي في البينج
بعد شويه
••••••••••••••••••
ميلا: اااه انا فين بنتي بنتي فين
مراد: حمدلله علي سلامتك يا حبيبتي
ميلا: الله يسلمك
ميار بدموع: اخيرا فوقتي
ميلا: حبيبتي بتعيطي ليه بس انا كويسه
ميار: خوفت عليكي خوفت اخسرك
ميلا بحنيه: عمري مااقدر اسيبك لانك بنتي الاوله انا جبتلك نونو وهتلعبي معاها كتير
ميار: انا شوفتها هي جميله اوي زيك
ميلا: بجد طب هي فين عايزه اشوفها
مصطفي: فوقتي يافضحاني في كل حته
ميلا: مصطفي حبيبي
مصطفي: حبيبك دلوقتي انتي تسكتي خالص البت ريم زعلانه مني لحد دلوقتي
ميلا: ليه انا قولت ايه
مصطفي: فتحتي في القديم ياختي
ميلا بدموع: تعرف كان نفسي اشوفك قبل مااخش العمليات
مصطفي بحنيه وراح مسك اديها: وانتي متعرفيش انا كنت عامل ازاي وانتي في العمليات انا خوفت عليكي اوي انا عمري مااتخيل نفسي من غيرك وجودك جمبي انتي امي وبنتي قبل ماتكوني اختي
ميلا: خوفت يجرالي حاجه من غير مااشوفك لاخر مره
مصطفي: خلاص بقه ماانتي قومتي وبقيتي زي الفل اهو بعد الشر عنك
مراد: ما خلاص بقه يا جماعه هعيط وروح شوف ريم
ريم: حمدلله علي سلامتك يا ميلا
ميلا: الله يسلمك يا حبيبتي
مصطفي: لسه زعلانه
ريم بوجع: ااااااه بطنيي
مصطفي بخوف: مالك
ريم: ااااااه بولد يا مصطفي بولدد
مراد: ط طيب اهدي دكتوره يا دكتورهه
بعد شويه
••••••••••••••••••
الدكتوره: مبروك جالكو بنوته زي القمر
ريم جابت: رهف
ميلا جابت: سيليا
بعد سنتين
منال: ياااااا قد ايه شعور حلو وانا قاعده وسطكو وسط عيالي وعيال عيالي وصيتي ليكو تكونو سند لبعض متزعلوش من بعض وخلو بالكو من بعض ابقو مع بعض في الوحشه قبل الحلوه انت يا مصطفي تخلي بالك من مراتك تحطها في عنيك علشان تحطك في عنيها وتشيلك فوق راسها والكلام ليك برضوه يا مراد يابني خليكو ايد واحده
مراد: ربنا يخليكي لينا ياست الكل بجد انا بحبك جدا m
ميلا: ربنا يديم محبتنا ياحبايب قلبي
ريم حضنتها جامد: تعرفي بشوف فيكي امي نفس طبيتها وكمان نفس حضنها ربنا يخليكي لينا
ميار بدموع: انا عمري ماااتخيل حياتي من غيركو كان نفسي اعيش من زمان وسط عيله بتحبني ويبقا عندي ام لطيفه زيك يا ماما منال كده وكان نفسي اشوف اخواتي فرحانين بجد انا بحبكو اوي ربنا يخليكو ليا
مراد: انتي بنتي الاولي ربنا يقدرني واقدر اسعدك ياقلبي
منال: انا الي بحبك يا قلب ماما منال
مصطفي: انا جعان
منال: ههههه دايما همك علي بطنك كده ياابو رهف
ميلا: مش انا طلعت حامل
مراد: كح كح كح كح
ميلا: مالك يا حبيبي
مراد: بتتكلمي جد
ميلا: اه والله
مصطفي: الله هبقا خالو للمره التانيه مبروك يا قلب اخوكي
ريم: مبروك يا عمري
ميلا: ربنا يخليكو ليا يارب ويديم محبتنا لبعض ومافيش حاجه تفرقنا عن بعض
كلهم: يارب اللهم امين
بقلمي/menna moharam
تمت
حابه اعرف رايكو في الروايه بكل صراحه
لقراءة ومتابعة روايات كاملة انضم إلينا هنا:- اضغط هنا
•تابع الفصل التالي "رواية احببت اخر "اضغط على اسم الروايات