رواية عشق مفقود (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم محمد
رواية عشق مفقود الفصل الثاني عشر 12
12/
غارب: بتوتر بصراحه اتجوزت من تلات سنين وعايشه ف المنصورة ومعاها ولدين.
عمران: بصدمه انت بتقول ايه اتجوزت وكمان خلفت انت متاكد يا غارب من كلامك ده.
غارب فتح الدرج اللي جنبه وطلعله ظرف وعمران فتحه وشافها هي وجوزها واولادها عمران اترمي ع الكرسي بصدمه ومش مصدق.
عمران: بدموع يعني حبها كان كذب ووعودها كل حاجه كانت كدب ف كدب وانا اللي موقف حياتي عشانها.
غارب: عمران متحكمش عليها بص كويس ف الصور كده.
عمران دقق ف الصور لقتها مش مبتسمه ابتسامتها اللي كان بيعشقها مش موجودة.
عمران: يعني ايه الكلام ده هي المفروض تكون مبسوطه بس أنا شايف العكس.
غارب: داليا متجوزة غصب يا عمران علشان هي كمان مش نسيتك وبابا قلي من كلام الجيران أنهم كانوا بيسمعوا خنقاتهم المتكررة بس مش بتشتكي علشان ولادها الاتنين.
عمران: مش معقول ده كله يحصل هي متعذبه بجوازها ومش عايزة تتطلق وانا متعذب ببعادها السنين دي كلها واتجوزت غصب احنا الاتنين اتحكم علينا بالموت بس بطرق مختلفه يا غارب.
غارب: اهدي يا عمران ارجوك ممكن تهدي شويه العلاقه دي اتحكمت بالفشل علشان فرق الطبقات هي كانت بنت العامل اللي بيشتغل عندكم ف الأرض وانت ابن العمده اللي ف تفكيره لازم ياخد واحده من مستواه زي ما ابوك حصل معاه ف فتفكيره لازم تاخد واحده من توبك هو كان تفكيره كده.
عمران: بدموع بس أنا مش مسامحه ولامسامح كنز وهفضل طول عمري شايفه عدوي.
عند عشق صحيت من النوم اكلت ودخلت اوضتها وثواني دخل ابوها عليها.
فوزي: طلعي الفلوس اللي معاكي.
عشق: بس أنا لسه مش قبضت استني عليا شويه.
فوزي: مسك شنطتها وفتش فيها لقي فيها فلوس.
عشق: يابابا ارجوك دول ليا أنا محتجاهم استني عليا لما اقبض وخد مني اللي انت عايزه.
فوزي: ابعدي عني يابت انتي.
فوزي زقها وقعها ع الأرض وهي اتالمت وبكت كالمعتاد.
تاني يوم عشق راحت الشركه واشتغلت ع ملفات كتير وصفقات وأوراق كانت المفروض تتمضي راحت مكتب غارب وسالت رنا عليه.
عشق: رنا غارب بيه موجود.
رنا: لا هو مش جاي النهاردة قاعد مع عائلته خير ف ايه.
عشق: ف ملفات وأوراق كتير عايزة تتمضي ومينفعش تستني ومش عارفه اعمل ايه.
رنا: سبيهم مع علي وهو لما يجي يديهم ليه يا عشق.
عشق: لا مينفعش اسيبهم مع علي ابدا هما لازم يتمضوا.
رنا: طيب والعمل ايه ف نشفان دماغك ده.
عشق: بابتسامه أنا دماغي مش ناشفه وبتفكير اديني عنوانه هروحله.
رنا: مجنونه انتي صح.
عشق: قولي عني اي حاجه هاتي العنوان.
رنا ادتلها العنوان وعشق اخدت الملفات وركبت تاكسي وادته العنوان ووصلت ورنا الجرس والخدامه فتحت.
غارب كان مع أهله بيضحكوا وبيهزروا مع بعض دخلت فتحيه الخدامه.
فتحيه: غارب بيه ف بنت من الشركه جايه وطالبه تشوفك.
غارب: بنت من الشركه خليها تدخل.
فتحيه دخلتها وغارب استغرب مين دي اللي هتيجي هنا غارب مفكرش كتير لانه سمع صوتها.
غارب: بصدمه انتي ايه اللي جابك هنا
13/
غارب: بصدمه وغضب انتي ايه اللي جابك هنا.
عشق: أنا اسفه اني قاطعتكم بس حضرتك ف ملفات وأوراق لازم يتمضوا وجيت علشان كده.
غارب: بزعيق ودول مش يتاجلو لبكرة ف جايه هنا.
عشق: لا مش يتاجلو لازم امضي حضرتك.
غارب: بغضب اطلعي برة وسيبهم مع علي وبكرة لما اجي همضي عليهم.
عشق: أنا اسفه مش ماشيه غير لما حضرتك تشوفهم وتمضي عليهم.
غارب: اظن سمعتي ردي اتفضلي من هنا.
رحيم: غارب اهدي مش كده البنت بتعمل شغلها وبعدين أنا أول مرة اشوفك انتي جديدة.
عشق: اه حضرتك مظبوط
غارب: دي اللي خبطها بالعربيه من اسبوعين.
رحيم: بدهشه انتي مش ممكن انتي اللي كسرتي قزاز العربيه مش معقول.
عشق: بحرج اه أنا هي وبعتذر من اللي حصل مني حضرتك هتمضيهم.
غارب قرب منها أنا لما بقول امشي يبقي تمشي أنا عمره ما حد اتجرا وجه هنا لاني مانع ده اطلعي برة وحسابك معايا ف الشركه اطلعي.
عشق كانت لسه واقفه وهتتكلم بس غارب زعق جامد ف مشيت من قدامه راحت الشركه وقعدت ف مكتبها والورق ع المكتب سايباه.
رحيم: كان ممكن بهدوء تمضي الورق بدل الشخط بتاعك ده كشفت البنت.
غارب: بابا حضرتك أنا مخصص اليوم ده ليكم انتوا ومانع الشغل فيه وهي جات وعكرت مزاجنا.
حوريه: ولو يا حبيبي كنت مضيتهم والبنت مشيت عادي بدل ده كله.
غارب: لا أنا ممكن اكنسل اي حاجه علشانكم حتي شغلي يا ماما والغبيه عكرت مزاجي.
عند عمران كان سائق العربيه بسرعه وتهور ومش حاسس بحاجه غير أنه شايفها قدامه ضحكتها هدوئها جنانها والإبتسامة اللي بيعشقها لغايه الصور وشكلها المطرفي وابتسامته المقتوله كمل سواقه ووصل بيته ودخل ع اوضتها وهي اتفزعت.
كنز: بخضه ف ايه وازاي تدخل بالطريقه دي انت اتجننت.
عمران: قرب منها ومسك*ها من رقبتها بسببك وبسببه هي بعدت عني واتجوزت ومعاها اولاد بس عايشه كأنها ميت*ه مع راجل مش مقدرها وخف*ي الابتسامه اللي كنت بحبها.
كنز: بأل"م انت بتتكلم عن مين مش فاهمه حاجه بعد عني.
عمران: بتكلم عن داليا اللي اتحرم*ت منها بسببكم عرفت النهاردة أنها متج*وزة غصب عايشه بس ف الدنيا دي لأولادها وبس.
كنز: بعدت أيده بغض*ب واتكلمت انت شايف نفسك ضح*يه ع ايه ها كل شويه بتتهم*نا أننا بعدناها عنك وبتبج*ح وطاي*ح فينا وخلاص شايفنا مذنب*ين وانت الضحيه الوحيدة ف الموضوع فوق بقي يا عمران من اوهامك دي بقي.
عمران: اخرس*ي مش عايز اسمع صوتك ابدا.
كنز: بعند لا انت واحد انان*ي وحقي*ر ابوك كان عنده حق ف معاملته علشان يرجعك عن فكرة انك ضحيه قرر يعمل معاك كده بس الحقيقه انك انت حاطط نفسك ف دور معيشه لنفسك بس اا*ااه.
كنز مش كملت كلامها بسبب عمران لانه ضرب*ها قل*م جامد وقعه*ا ع الأرض من شدته.
عمران: لما اقولك اخرس*ي يعني تخرس*ي فاهمه ع اخر الزمن واحدة واخده ثانويه بتعلمني ازاي اتعامل مع الناس وبتديني محاضرات.
كنز: بالم اكبر ع الأقل بفكر بعقلي ومش بحكم ع الناس مش زيك.
عمران ضرب*ها تاني وهي صرخ*ت ومسكها من دراعها.
عمران: اخرس*ي علشان الضرب*ه الجايه موت*ك.
عمران مشي من قدامها ومن البيت كله وكنز قعدت ع الأرض بال*م ودقائق وصرخ*ت باعلي صوت عندها أما عمران راح لغارب ف البيت.
الخدامه فتحتله وعمران دخل لقاهم قاعدين وسلم عليهم.
عمران: أنا عايز عنوان داليا ف المنصورة ياعمي.
غارب....
وووو يتبع.
عشق الغارب.
•تابع الفصل التالي "رواية عشق مفقود" اضغط على اسم الرواية