Ads by Google X

رواية حماتي ولكن الفصل الثالث عشر 13 - بقلم مصطفى جابر

الصفحة الرئيسية

   رواية حماتي ولكن (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم مصطفى جابر

رواية حماتي ولكن الفصل الثالث عشر 13

 
عيسي بيداخل بسرعه عليها وهي بدموع: مش قولتلك مجيش هنا امك لما عرفت اني حامل عاوزة تسقطني.
سعدية بصدمة: محصلش مراتك يلي مدت ايديها عليا يا عيسي.
لين بدموع تمثيل: انت شوفت بعينك الحقني يا عيسي بطني مش قادره.
عيسي بخوف شالها وطلع شقتهم تحت ذهول امه: يا بنت ال*** يا لين.
عيسي حطهل بخوف: انتي كويسه يا لين حقك عليا كنت بجيب اكل.
لين بدموع: امك مش هتسبني ف حالي يا عيسي.
عيسي بحزن: متخفيش انا دورت ع شقة و يومين بالكتير وهفرشها.
لين بخبث: وامك هترضا نسكن بعيد.
عيسي: لا قولت لها و بعد كده متخرجيش من الشقة تاني يا لين لحد اما نمشي.
لين بمكر: هو انت عرفت مين ابوك يا عيسي.
عيسي بجمود: لا.
لين بخبث: طب ما تسال امك ولا انت عاجبك انك مش عارف ابوك.

عيسي قام خرج بغضب وهي ابتسمت بمكر: اما ربيتك يا سعدية.
فونها بيرن بدون اسم.
لين: الو.
ريان بحزن: رجعتي لجوزك يا لين.
لين بهدؤء: اومال ارجع ليك.
ريان بزعيق: انا احسن منه فيها ايه لما خطبت غيرك و فسخت معاكي مانتي روحتي اتجوزتي انا بحبك و عملت المستحيل عشان القيكي تاني.
لين بهدؤء: للاسف معدش ينفع يا ريان.
ريان بتحدي: براحتك بس هتكوني من نصيبي سلام.
قفل معها وهي اتنهدت بحزن…
عيسي بغضب: انا ابننن ميننن ردي علياااااا.
سعدية: ابني و ابوك هو صابر يلي رباك.
عيسي بصوت عالي: بقولك ابويا الحقيقي مييينننن.
سعدية بغضب و تلقائي: معررفششش انت ابن مييين من الاخر ابوك اتجوزني اصلا مش شقة مفروشة ارتاحت.
عيسي دموعه نزلت: ا ايه.
سعدية جريت حضنته: كان غصب عني اكون كده يا بني حقك عليا.
زقها بقرف: غصببب ايييي امييي طلعت شماااااااااااا** وانا يلي دوست ع قلب البنت يلي اسمها ع اسمي و ديما تهزيق وا”هانة فيها وضر”ب عشانك عشان كنت معمي بحب الام و و اتري امي مش ام ولا تستحق كل دااااا.
سعدية بدموع: حقك عليا انا توبت والهي.
عيسي بدموع وسخرية: توبتيي ههههههههه لا حلوة هههههه توبتس و اتجوزتي ع جوزك لا والانقح كمان انك اتجوزتي يلي ف مقام حما مرات ابنك.
سعدية عملت نفسها ديخه وهقع: الدنيا يلي عملت فيا كده.
عيسي بلا مبالاة: انا غلطت كتير اوي و بعترف اني مش ر”اجل ومعنديش شخصية عشان اذيت مراتي كده بس واقسم بالله لالازم اعوضها.
سعدية بغضب: البت دي لازم تطلقها انا بكر”هااا.
عيسي بتحدي: وانا بحبها و هي دلوقتي حامل مني واياك تقربي منها فاهمة.
مشي بغضب و سعدية بزعيق: عيسييي عيسييي.
قالت بتوعد: زي ما قت”لت ضرتك وابنها بايدي هقت’لك يا لين.
طالعت فوق بغضب وبقت ترزع: افتحيي.
لين ببرود فتحت: خير.
سعدية بغل لسه هتضر”بها زقه قوية من لين وقعتها من علي السلم…
لين وقفه بتتفرج عليها وهي د”مها نازل و بتتحرج ع السلم: متاكدة انك مش هتمو”تي.
قفلت الباب ببرود تام.
سعدية دماغها اتفتحت بس قامت🙂: هوريكييي يالييين هوريكييييي.
لين كانت سامعها ببرود….
بليل….
بقلم الكاتب مصطفي جابر

ريان وقف قدم عيسي يلي متكتف: طلقها نهائي.
عيسي لارد.
ريان بغضب: بقولك طلقهاااا.
عيسي بجمود: مهما تعمل مش هطلقها.
ريان مسكه بغضب: هتطلقها لين ليا وبس فاهم.
عيسي بجمود: ولا ليا ولا ليك لين اتعذبت بسببنا كتير اوي.
ريان بهدؤء: هعوضها.
عيسي بجمود: كنت عرفت انا اعوضها مهما تعمل مش هطلق لين.
صاحب ريان: سايبه بقا يا ريان مش وقته عندنا مهمة.
ريان بص له بغضب: ارموه برا.
شالوا عيسي حدفوه برا وهو قام بكل جمود وروح.
عند لين.
سامعه صوت زعيق حماتها وهي بتتوجع وماسكه كيس مولين: ع الاقل تتربي شويه يا حماتي.
عيسي بيداخل متبهدل بلا كلام: اي دا حصل ايه.
عيسي دموعه نزلت بانهيار و مسك ايد لين تلقائي حضنته: ع عيسي.
عيسي بيعيط و ماسك فيها بقوة كانه طفل: تعبان اوي يا لين.
لين بهدؤء: احكي مالك.
عيسي سكت…
لين بهدؤء: قوم معايا.
عيسي: ع فين.
لين مسكت ايده وراح معها فرشت المصلية: خش اتوضا وتعالى عشان تصلي مهما كنت مضايق ربنا هيخفف عنك.
قال بنظرة وجع: وانتي هتسامحيني.

لين مشيت بلا رد وهو اتنهد بدموع وراح يصلي.
لين قررت تنزل تشوف حماتها و ابتسمت بخبث: اهو احر”ق د”مها بالمرة.
نزلت ببرود وداخلت لاقت ملايا و الغريبة كانه ف حاجه تحتها متغطية
لين بتقرب باستغراب وبتعري الملايا و صوت صويت ع اخره….
لين شايفه را*س سعد**ية مق”طوعة ومن غيؤ ج*سم…

    •تابع الفصل التالي "رواية حماتي ولكن" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent