رواية عشق النمر (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم اسيل باسم
رواية عشق النمر الفصل السابع عشر 17
فاق ايااد من نومه
بص جنبه ملقاش حياة بقى يدور عليها
بس ملقهاش
إياد " اكيد نزلت تحت
قام راح غرفة الملابس ياخذهله لبس بس كانت الصدمة
انه ملابسها مش موجودة
اتعصب ونزل لتحت وهو بيتمنى ميكونش ال بيفكر فيه هو ال صح
بس لفت انتبااه رسالة على التسريحه وكان فيها
إياد انا بحبك اوي
انت حبيبي بعشقك ويمكن حبي وعشقي ليك هو ال خلاني اخذ الخطوة دي وانا جنبك مش بعرف افكر
انت من حقك تاخذ كل السعادة ال في العالم دي
خايفة يجي يوم تلومني وتحس بالنقص من تجاهي لاني معرفتش اجبلك ال يفرحك ويسعدك
عشان كده هبعد و ارجع فكر بالجواز مرة تانية
حبيبتك حياة .......
......
اياد بغضب " مليش فيه ي جاك عايزهااا حتى لو مي""تة تكون قدامي فاهم
جاك " حاضر ي بيه
عز " اهد ي إياد هتلاقيها اكيد
إياد بغضب " انا لازم الاقيها ي عز هي معهاا حتة مني
إياد لحبيبة " انتي تعرفي انها كانت هتهرب مش كده قوليلي مراتي فين ي حبيبة
حبيبة " انت بتقول اي
انا معرفش انها كانت بتفكر تهرب اصلاااا
اياااد بجنون وهو بيكسر كل حاجة " هتكون راحت فين يعنى
انا خلاص هتجنن منهاااا
امتى تفهم بقى اني مش عايز غيرهااااا مش عايز غيرهااا هي وبس
عز وهو بيضمه لعنده " خلاص ي اخي هنلاقيهااا
إياد " هي ذودتهاا اوي المرادي ومش هيعدي بالساهل بس القيه"" ا وبعدها هتتعرف على النمر بحق وحقيق
.......
بعد يومين عند حياة
جاسر. بغضب " انتي فاهمة انتي عملتي ااي
حياة ببكاء " مكنش بايدي غير كده
انا مش عايزة اوجعه اكتر من كده انا بحبه ي جاسر
جاسر " اانتي كده بتجرحي اكتر من الأول
ي حيااة هو بيحبك انتي وعايزك حتى لو مش هيخلف
بس عايزك عايزة ااي اكتر من كده
مسك ايدها وهو بيقولها بهدوء
انااا كمان كنت بعشقك امه لزين ولماا سابتني انا ادمرت
ودوقت العذاب الالوان وكنت همو"ووت بس كنت مجبور ابقى قوي مجبور ابقى الام و الاب لابني
عايزة اقولك انه الحب نعمة ولماا الله يرزقك بحب ذي حب ايااد ليكي لازم تشكري ربك عليهاا مش تهربي وتتخلي عنه فاهمة
هزت حياة راسهاا وهي بتبتسم فاهمة
بس قولي انتواا نزلتواا ليه انا لما شفتك النهارده انصدمت
اني شفتك في مصر
جاسر بتوتر. " اصل. جيت زياارة وعندي مصلحة خلصتهاا
والنهارده. راجعين ألمانيا
حياة وهي بتقووم طب انااا هروح اصلح ال بوظته
زين. " يعنى خلاص معدتش هشوفك تاني
احنا نزلناا مخصوص عشاانك
عقدت حياة حاجبهاا بعدم فهم تحت توتر جاسر لكن انقذه
جرس الباااب
ذهب جاسر وفتح الباب وإذ به ساعي بريد
الساعي " المدااام حيااااة
جاءت حياة واخذت الطرد منه ودخلت جوااا
جاسر بفضول " طرد ليكي في عنوااان بيتي غريبة
فتحت حياااة وإذ بهاا ورقة مكتوبة فيهاااا
جاسر وهو يلاحظ شحوب وجههاا " حياة. فيكي اااي
حياة ودموعها شلال " طلق"ني ايااااد. طل"قني
انصدم جاسر كمان بس فااق من صدمته على ترنحهاااا
اذاااي يعملهاا ازاي اناا لازم افهم هو ليه عمل كده معقول مقدرش يستنى كمان تقول مصدقش بعدت عنه وراح طلقن"ي علطول انااااا
جاسر وهو بمسكها: حياة اهدي
حياة. وهي تغادر. " انااا هروح له افهمه ال حصل ويفهمني
ليه هو عمل كده
وصلت. حيااااة قصر الهواري
استغربت ليه مفيش حد في البيت
دخلت اوضتهااا وهي عازمة انهاا تعرف إياد طلقها ليه
والجواب كان قدامهااا ايااد نايم عريااان وجنبه بنت بنفس حالته
جاءت تقع بس مسكها جاسر ال جاء. ورااهاا بسرعة
رجليهاا معدتش شايلهاااا بقواا هلااااام بس
وعيونهاا مليانة دموع
حياة بهمس وصوت مختنق " خرجني من هنااا ي جاسر خرجني
مسكهاا ايااد من ايدها وهو كمان مصدوم من ال شاايفه
خرجها برااا الأوضة بس فجااءة حس بتقل جسمها
بص عليهاا لقى انه اغمي عليهاااا شالهاا بين اديه وخرج بيهاا على أقرب مستشفى وووفي حد شااافه
والدم غلى بعروووقه
.....
في المستشفى
جاسر بقلق. " هي مالهااا ي دكتوره هي كويسة
الدكتوره. " استاااذ جاسر ي ريتك لو سمحت ممنوع ااي تواصل جن'سي في حالتهاااا دي وخاصة في الشهور دي
جاسر بحرج " مفهمتش قصدك ااااي ي دكتورة
الدكتورة " مراتك حامل في الشهر التااني ي استااذ
وممنوع ااي تواصل جن"سي في شهورهاا الأولى
تركته مصدوووم افاق بعد دقيقة فدخل عندهااا
وجدها تنظر للفرااغ باعين مدمعه
جاسر. " احم الدكتورة قاالتلي انك
حياة. " حامل
جاسر. " انا هروح و اتصل على اهلك و اايااد يجو...
حياة " انت مش هتتصل بحد ي جااسر
جاسر " بس
حياة. " مبسش
انااااا عايزة اتخ"لص من البيبي خلاص معدتش عايزااه.......
•تابع الفصل التالي "رواية عشق النمر" اضغط على اسم الرواية