رواية تزوجني متملك قاسي كاملة بقلم صباح عبد الله عبر مدونة دليل الروايات
رواية تزوجني متملك قاسي الفصل السابع عشر 17
وقبل أن يقول أسر شيء كانت منه بكل وقاحة أمسكت أسر من عنقه بقوة وقبلته بدون خجل وغصب عنه.بينما يحاول أسر اني بعدها عنه لكن كانت منه تفعل المستحيل من أجل أن يضعف أسر أمامها وللأسف تنجح في ذلك ويضعف أسر مثل أي راجل ويضع يدي على خصر منه وبدلها هو أيضا القبلات تبتسم منه بخبث وتقوم بفك زراير قميص أسر وتسحبه إلى الفراش وفي هذة اللحظة تدخل تنسيم إلى الغرفة لتجد أن أسر يستلقي فوق امرأة أخرى ويقبلة كما كان يفعل معها لترجع إلى الخلف بضع خطوات وهي لا تصدق ما ترى عيناها يردف أسر قائلاً دون واعي ما جعل منه تجن… بحبك ياتنسيم بحبك بحبك تنسيم
ويقبل منه بشغف كما لو كان يرى تنسيم هي التي بين يدي تضع تنسيم يديها على فمها بينما تبكي بحرق وهي تقول .. وتنسيم بتكرهك بتكرهك
وهنا يفتح أسر عيناه ليجد نفسه فوق هذة المرأة الخبيث وهو لا يشعر بما يفعل بينما انتبه على صوت بكاء هذة الطفلة التي تقف وهي تنسند بظهرها على باب الغرفة يردف بدهشة قائلاً… تنسيم
لكن كانت ركضت تنسيم إلى خارج الغرفة وهي تبكي وتريد الخروج من هذة المنزل با اي شكل من الأشكال ولا ترى أمامها من شدة البكاء يريد أسر أن يركض خلف تنسيم من اجل ان يجعلها تفهم انه كان يرى هذة المرأة الخبيثة حبيبت قلبه تنسيم لكن تمسكه منه وهي تقول بغيظ .. تعالي هنا انت رايح فين انت نسيت انك طلقة البت دي وانا مراتك دلوقتي
و دون أن يقول أسر شيء يصفع هذة الحقيرة على وجها بقوة ويذهب لكن يوقفه صوت منة قائلة بتهديد… لو طلعت من هنا خطوة واحدة يا أسر بواعدك أن رجالتي حا يقتلوا الأمورة قبل ما انت توصل لها
ينظر أسر إلى منة بغضب وهو يكور على يدي بينما أغلق باب الغرفة بإحكام وهو يقول… طب مش حطلع من اهنايه بسي عاوز اخليكي مراتي بجد زاي ما تعوزي انتي
تبتسم منة وهي تذهب اتجاه أسر بدلع بينما تقول بخبث .. وانا موفقه اكون مراتك لو لحظة واحدة يا أسر باشا
أسر بابتسامه شيطانية…. ماشي واني كمان اعوز انك تكون مراتي بسي مش لحظة واحدة حا خليكي مراتي اسبوع كامل بسي مش اهنايه عشان مافيش حد يزعجنه اي رايك نسافر اني وياكي نغير جو اني ازهقت من كل حاجه تحصل اهنايه
تشعر منة بالخوف من نبرة صوت أسر في الحديث لكن يخدعها عقلها ترد قائلة وهي تبتسم بستحقار .. موفقة يا أسر باشا
وقبل أن تقول شيء آخر كان أسر وضع على جسدها عباية سوداء وسحبها إلى الخارج بعنف وهو لا يرى أمامه من شدة ما هو غاضب دون أن يقول شيء
❈-❈-❈
عند تنسيم
في سيارة مرفت تجلس مرفت في كرسي السائق وتجلس بجوارها تنسيم التي تبكي بقهر تردف مرفت بحزن قائلة… اهدي ياتنسيم ياحبيبتي وفهمني اي اللي حصل بس م خليكي تعملي في نفسك كدا
تنسيم ببكاء وصوت عالي… بكرهوا بكرهوا بكرهكم كلكم انا ماليش حد من بعد بابا غير ربنا وبس
مرفت بحزن… ليه بتقولي كدا يا تنسيم يا حبيبتي بتقولي كدا انا اهو لسه موجودة وبوعدك هاعمل اي حاجة علشآان اعوضك عن كل اللي انتي عشتي في حياتك بس أدنى فرصة فرصة أخيرة بس ياتنسيم ياحبيبتي فرصة بس انا والله ها عيش وهموت علشانك بس فرصة واحدة فرصة واحدة بس ياتنسيم
تقول ذلك و هي تنظر إلى تنسيم بينما تتساقط دموعها على وجها تنظر إليها تنسيم ببكاء وهي تقول
-ماشي موفقة ادكي فرصة أخيرة بس بشرط عاوزكي تخدني لا ابعد مكان ممكن عاوزه انسى كل حاجه عاوزه ابعد عن هنا مش عاوزه افضل في مصر دقيقة كمان و وقتها بواعدك اني مش ها طلب منك ان ترجعني مصر تاني انا بكره مصر وبكره كل اللي فيها عاوزه اعيش حياتي وانسى وكل حاجة تقدر تنفذي طلبي ده
تنظر مرفت إلى تنسيم وهي تقول بفرحه بينما تنزع آثار بكائها من علي وجها… طبعآ ياحبيبتي هاخدك ونعيش سوا في تركيا مع جدك يوسف وزهرة ده زهرة هاتفرح اوي لم تعرف انك هاتعيش معها للأبد
❈-❈-❈
عند اسر
اخذ اسر زوجته منة الي مكان مجهول ويقف بسيارة أمام منزل من رآه يظنه منزل للاشباح نظر منة الي المنزل وتسلل الخوف الي قلبها وهي تقول:. اي المكان اللي انت جايبني على ده يا اسر
ينزل أسر من السيارة ويذهب ويفتح الباب لاخر ويسحب منة من يديها وهو يقول بصوت جعل قلب زوجته يرتجف من الخوف: مش انتي عاوزه تكوني مراتي
منة بخوف والم من قبضة اسر على يديها:. اها ايدي سيب ايدي يا اسر بتوجعني
اسر بكره.: هو انت لسه شوفتي حاجه
ثم يسحب منة خلفه بقوة ويفتح المنزل المظلم ويدخل بينما رمى منة بالقوه فوق لأرض وذهب واشعل مصباح صغير ثم نزع ملابسه قطعه بعد قطعة ثم ذهب اتجاه منة بغضب التي تتالم من هذا الهبوط ويقوم دون رحمه يتمزق ملابس منة بينما مزق جسدها مع الملابس واصبح مثل الوحش لتصرخ منة من الخوف من شكل أسر وكلما تذكر اسر شكل تنسيم وهي تبكي وتقول بكرهك يزداد عنف ويصفع منة مره بعد مره ويقوم في الاعتداء عليها مثل الوحش دون رحمه وكانت منة تصرخ بصوت عال وتلعن للحظه التي قرارت أن تفعل مافعتلة وكلما صرخت ازداد اسر عنف كما لو كان يريد أن يعلمها أن لا تلعب مع الوحوش مره ثانيه وظل اسر مثل الوحش مع منة لحد طلوع الشمس وكلما أخشي عليها قام بصفعها بقوه علي وجهها
❈-❈-❈
اليوم الثاني
نظر اسر الي منه التي لا تقدر ان تتحرك وهو يقول بسخرية.: اي ياعروسة مش قد الزواج ولا اي
تنظر إليه منة التي تورم وجها بالكامل وهي تقول.: طلقني يا اسر مش عاوزه وحش زايك طلقني
يمسكها اسر من عنقه هو يقول بفحيح الافعي.: اطلق اي هو انتي مفاكرة أن دخول الحمام زاي طلوعه ياحلوة انت قتلتي ابوي قدام عيني ومو قدرت اعمل لها حاجه واجبرتني نطلق مراتي واتزوجك واتنزلك عن كل حاجه وجايه دلوقتي تقولي طلقني يا اسر لع ياحلوه اذا انتي تزوجتني بمزاجك فا اني حنطلقك بمزاجي
منة بصوت مخنوق:. ماتنسيش ان عصمت الزواج في أيدي انا يا اسر يعني اطلقك انا لو عاوزة
يزيد اسر من قبضت يدي وهو يقول.: وقتها ياحلوه حتتنزلي عن كل حاجه وغير أكده حتعترفي ان ابوي ماكنش بيحاول يتهاجم عليكي زاي ماقولتي في المحكمة وقتها حفكر نطلق اي رايك
منة بكبرياء.: ده تكون نجوم السماء اقرب لك يا ابن عمي
ينظر إليها اسر وهو يقول بسخرية: طب يابت عمي ارضي بقي باللي حايحصل لك وحاجة كمان انتي حتفضلي اهنايه في بيتك الجديد واني حنزل الشغل ولم ارجع حانقتي وقت حلو مع بعض يا مراتي
تحاول منة أن تنهض وهي تقول بتعب.: انت بتقول ايه هي مين دي اللي هاتفضل هنا انت مش شايف البيت عامل ازاي
أسر بستفزاز: والله يا مراتي ياحلوه لو مش عاجبك عيشت جوزك الغلبانه وافقي على اللي بيقولك على واطلقي وبعدين تروحي تكملي حياتك في السجن زاي ما انتي عاوزه مافيش حد حا يمنعك من حاجه هناك؟
❈-❈-❈
بعد اربع سنوات من لأحداث
على أرض تركيا في أحد الشوارع تسير سيارة ومن رآه يظنها طائرة من شدة السرعة وفي داخل السيارة فتاة ترتدي نظارة شمسية سوداء وتجلس بجوارها فتاة أخرى تردف الفتاة قائلة بخوف:. حرام عليكي ياتنسيم هادي السرعة شوية هانروح في دهيه الله يخربيتك ويخربيت اليوم اللي بقرار اركب معاكي في
توقف تنسيم السيارة دون إنذار لتنخبط الفتاة في رأسها تردف الفتاة بألم. : اعااا اي يابني آدم في اي ناويها تخلصي عليا
تنزع تنسيم النظارة من علي عيناها وهي تقول بغضب:
-قولت لك 100 مره يا زهرة اسمي سينام تنسيم ماتت من زمان انتي فاهمة اسمي سينام مش تنسيم تنسيم دي بنت غبيه وانا بكرها بكرها
زهرة بخوف. : طيب اهدي مش قصدي ازعلك خالص
ياتي راجل المرور قائلاً. : صباح الخير انستي الجميلة لماذا تقودين السيارة هكذا الم تعلمين أن هذا مخلفة للقوانين انستي
تنظر سينام اللي الراجل وهي تقول:. إنني اعتذر منك كثيرا سيدي الشرطي لكن انا وصديقاتي تأخرنا كثيرآ على مواعيد المحاضرات لهذا السبب كنت اقود السيارة بسرعة رجاء اعذرني سيدي الشرطي
يرد راجل المرور قائلًا.: حسنا انستي الجميلة سوف اوسمحك هذا المره فقط لكن يجب عليكي ان تدفعين 300 دولار لا انكي اخلفتي القوانين
ترد تنسيم قائلة وهي تخرج المال من حقيبتها.: حسنا سيدي تفضل خذ 500 واترك البقي من أجلك واعتذر منك كثيرا
راجل المرور. : حسنا حسنا لا عليك انستي هي يمكنك الذهاب من اجل لا تتأخرين أكثر على المحاضرات الخاص بك انت وصدقاتك
تنسيم. : حسنا شكراً لك أيها الوسيم
في احد المنازل الرقيقه تجلس مرفت مع الجد يوسف في أحد غرف المنزل وهي تقول.: انت بتقول ايه ياونكل بسي انت نسيت اي اللي حصل في سينام بنتي في مصر انا ماصدقت انها نسيت كل حاجه وقرارات تفتح صفحة جديدة في حياتها وتكمل وانت عاوز نرجع مصر بعد اربع سنين
يوسف بتعب : افهمني يا مرفت انا خالص ايامي بقت معدودة عاوز أموت في بلادي وادفن في ارضي مش عاوز أموت في الغربة زاي ماعشت فيها
مرفت بحزن. : الف بعد الشر عليك ياونكل ما تقولش كدا تاني انا من غيرك ولا حاجه
يرد يوسف وهو بيسعل.: كح كح كح دي سنة الحياة يامرفت ياحبيبتي ومش تقولي انك لواحدك تاني معاكي البنات تنسيم وزهرة لو حصل لي حاجه زهرة بنت محمد امانه معاكي يامرفت لحد ماربنا يبعت له ابن الحلال الا يسعدها ويهانيه بس انا عاوز ارجع مصر عاوز أموت في بلادي يامرفت
مرفت ببكاء. انا عمري مافرقت بين زهرة وسينام بنتي يا اونكل وانت عارف كدا بس ان شاءالله الا انت عوزه هايحصل لم يرجعوا البنات هحاول اقنع سينام وننزل كلنا مصر لحد ماتروق ونرجع تاني اي رايك
يوسف بتعب. اعملي اللي تعملي يامرفت انا عملت الوصيه والمحامي هايفتحه يوم موتى عاوزك تخدي بالك من زهرة وكل حاجة انا كتبتها بأسمها انا خالص ما بقتش خايف عليها الحمد لله من يوم ماتنسيم جات هنا وهي حالته العقلية بقت كويسة وبقت تفاهم وتعرف هي بتعمل ايه بس عاوزك تفضلي َمعها ومش تسبيها غير لم تلاقي الراجل الصح لها
❈-❈-❈
في مصر
في اراق مدن القاهره يستيقظ من نومه ذلك الشاب صاحب العين العسلي والبشره القمحويه والانف المنحوت والشفاه الرقيقه والحيه السوداء الخفيفه مع الشعر السواد الثقيل والذي يصل إلى اخر أذنيه والجسد الرياضي ينهض هذا الشاب ويذهب بتجاه دورة المياء الخاص به وبعد وقت ليسه بكثير يخرج من حمامه لا يذهب بتجاه ادوات الجيم الخاص بها ليقوم بفعل بعد من رياضه قبل ان يبدا يوما.ًجديد وهو يرتدي الملابس الخاص بالرياضه وبعد نصف ساعه لا اكثر ولا اقل يذهب باتجاه خذانة ملابس وخرج منها بطله رسميه الخاص بالعمل وبعد دقائق كان بطلنا الجديد يقف امام المراه وهو يضبط من ملابس ويربط الكرفته السوداء الخاصه بزي العمل وعندما ينتهي يذهب بطلنا بالتجاه المطبخ الخاص بمنزله ليقوم بفعل فنجان من القهوه ويجلس بكل هدوء وهو يتناول فنجان القهوه الخاص به ويغلق عيناه و هو يتلذا بمذاقها المميز لا يقطع هدوء صوت رنين الهاتف بجواره وبحركه عشوائيه كان يمسك سماعه الهاتف ويضعها على اذنيه ليظهر لنا صوته رجولة الخلاب وهو يقول : صباح الخير يافندم
المتصل بجمود وبعد الضيق ايضا : أنت فين ياحازم الراجل زمانوا على وصول وحضرتك مش موجود
يرد حازم بثبات. وفيها اي ياعم أسر بلاش إفطر يعني علشآان حضرتك تكون مرتاح
في الجانب لآخر
أسر بضيق. انت بتستهبل ياحازم لسه هاتفطر
حازم ببرود. وفين الاستهبال بس يا أسر باشا وبعدين لسه نص ساعة على الاجتماع
في الجانب الاخر
أسر بصوت عالي يافرحتي بيك يا خوي ما حسسني انك قاعد في المكتب التاني انت عارف ان الصفقه دي مهمه قوي بالنسبه لنا ولازم احنا اللي نكسبها وانت عارف ان شراك كتيره داخله منافسه لينا في الصفقه دي وحضرتك وحد قاعد بكل برود وتقول بقطر انت ناوي تجنني يا حازم ولا ايه
يرد حازم بهدواء. طيب يا عم اسر قولي انت فين وانا مسافه الطريق هاكون عندك وبلاش افطر المهم ان حضرتك تكون مبسوط
في الجانب الاخر
اسر انا في الشركه يا استاذ من الساعه خمسه الصبح قاعد مستني حضرت جنابك علشان ندخل الاجتماع
حازم طيب يا باشا انا مسافة الطريق هاكون عندك
في الجانب الآخر
اسر طب واني قاعد مستني حضرت جنابك على ماتجي بسلامة
حازم. طيب يلا سلام عليكم
في الجانب الآخر
اسر وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تزوجني متملك قاسي ) اسم الرواية