رواية عشقت براءتها كاملة بقلم زولة وحيد عبر مدونة دليل الروايات
رواية عشقت براءتها الفصل الثامن عشر 18
فجأة جت رسالة ع فون كيان
كيان اخدت الفون واتصدمت من اللي شافته كانت الصورة ل أسر عاري الصدر في حضن جويرية
كيان زقت الفون بغضب لدرجة انه اتكسر وراحت نامت ع السرير
كيان :سوزان روحي ع اوضة أسر وقوليلو كيان مش بتفوق
سوزان :بس..
كيان :سوزي حبيبتي بلييز
سوزان :حاضر
وراحت خبطت الباب
جويرية قامت بغضب وفتحته
جويرية :في ايه انتي كمان
سوزان :عايزة أسر بيه
جويرية :نايم عايزة منه ايه
سوزان :ناديه ااااسر بيييه
أسر فاق بسرعة وراح لبس قميص وطلع
أسر بخضة :كيان كويسة؟
سوزان :لا يابيه هي اغمى عليها
أسر راح ع اوضتها بسرعة وراح قعد جنبها
أسر بخضة :كيان حبيبتي
كيان فاقت وشدته من قميصه لدرجة انه كان البعد بينهم حوالي سم أو اقل
كيان :انت ازاي تخليها تلمسك عادي كدا
أسر حط ايده ع السرير وحاوطها
أسر بخبث :اصل انا بعمل كدا عشان انتي مقصرة معايا
كيان بحزن :انا يا اسر
أسر :اه انا لما أقرب منك انتي بتبعدي
كيان :بس انا حامل والدكتورة..
أسر بضحك ع براءتها :بهزر يامجنونة
كيان :بجد
أسر وهو بيبوسها من خدها :اه
كيان بوجع وهي بتشد القميص بتاع أسر
كيان :أسر بطني بتوجعني
أسر بخوف :ط طب اهدي انا هتصل ع الدكتورة
كيان بوجع :بسرررعة
أسر اخد الفون ورن ع الدكتورة
بعد وقت
الدكتورة :انا كنت وصفتلها أدوية بس الظاهر انها نسيت تشتريها
أسر في نفسه :انا السبب انا اسف ياحبيبتي بس انا هعوضك عن كل الوجع اللي عشتيه واللي بتعيشيه دة
كيان :اسر
أسر :نعم ياقلبي
وراح قعد جنبها
كيان حطت ايدها في ايده
كيان :متخليهاش تقرب منك
أسر بضحك :هو انتي لسة بتفكري فيها
كيان بغيظ :اه
أسر :طب والله حصل بالغلط انا بس كنت تعبان شوية وهي ماصدقت وصورتني في حضنها وع فكرة انا كنت صاحي وبحاول ابعد عنها
كيان :واثقة فيك اكتر من حالي مش عايزة تبررلي
أسر بابتسامة :طب انتي ارتاحي وانا هجبلك الأدوية
كيان :طب متتأخرش
أسر بابتسامة :حاضر ياستي
وطلع من الاوضة وراح عند جويرية
أسر بغضب :انتي ازاي تصوريني في حضنك وتبعتي الصورة لكيان كدا
جويرية :عملت كدا عشان اثبتلها انك ليا
أسر بغضب اكتر وصوت عالي :انا مش ليكي ياجويرية وعمري مش هكون ليكي فاهمة
جويرية :بس انا بحبـ….
أسر بسخرية :بتحبي فلوسي ياجويرية انتي عايزة فلوسي وانا مستعد اديكي المبلغ اللي عايزاه بس تبعدي عن كيان خالص ولا تقربي من اوضتها وكذلك اهلي
جويرية :موافقة بس كل يوم تديني 5 الف
أسر :اوكي
في المسا
عند كيان كانت مجهزة عشا ومزينة الاوضة وهي كان لابسة قميص نوم مفتوح بالجانب لحد فوق الركبة
أسر دخل وحط الادوية
أسر بانبهار :انتي ازاي عملتي كل دة
كيان :عادي سوزي ساعدتني
وراحت قعدته
كيان بابتسامة :ايه رايك
أسر :مزة كالعادة
كيان ابتسمت بخجل
أسر :طب انتي ليه لابسة دة انا…
كيان عضت شفايفها بخجل :اسر
اسر بخبث :طب انا مش عايز عشا وقام من الكرسي
كيان مسكت ايده
كيان :متروحش عشان خاطر ايهم
آسر :وكمان سميتيه
كيان :اه مانت مش فاضي ليا وللحاجات دي
أسر :اسف
كيان :ليه
أسر :عشان مش قادر أفضل معاكي براحتنا ومش فاضي ليكي
كيان بكسوف :مش مشكلة ومتعتذرش تاني احنا مفيش بينا كدا
آسر بابتسامة :اه بس ايه قصة الفراولة دي انتي بتكسفي بأقل حاجة
كيان :انت اللي بتقول اللي عايز تقوله بدون خجل
اسر وهو بيشدها عليه :واخجل ليه وانا مع مراتي
كيان حطت ايديها ع رقبته وقربت من شفايفه ووووو
عند جاسر
جاسر :ايه رايك نروح لأمي هي عايزة تشوفك
نغم :بس الوقت اتأخر
جاسر :انا هوصلك
نغم :طيب
جاسر ونغم دخلو ع القصر بس قابلتهم جميلة عند الباب
جاسر بغضب :انتي ايه اللي جابك هنا
جميلة وهي بتبص ع ايديهم وهم ماسكين بعض :امممم شايفة انكو حليتو خلافاتكم
جاسر بغضب :اطلعي من هنا… ياااحرص
جميلة ل نغم :بنصحك انك ماتتجوزيه دة مش بيحبك هو بيحبني انا وبس
نغم بصت ع جاسر بحزن وكسرة
جاسر مسكها من ايديها وطلعها برا القصر ورجع ل نغم
نغم :إذا بتحبها ليه ماتجوزتهاش
جاسر :حاجة مش بتخصك
نغم بغضب :انا مش طفلة ياجاسر عشان تكلمني بالأسلوب دة وانا اذا بحبك دة مش معناه اني همو.ت عليك ف إذا بتحبها روح اتجوزها انا مش عايزة شفقة منك
جاسر بغضب:آخر مرة تكلميني فيها بالأسلوب دة يانغم
روح طلعت
روح بخضة :في ايه انتو الاتنين
جاسر مسح ع وشه بضيق وطلع من القصر بأكمله
نغم بغيظ :انسان بارد
روح بضحك :كلهم كدا بس حصل ايه
نغم حكيتلها كل حاجة وهم قاعدين في اوضة روح
روح :يابنتي البت دي تافهة متشغليش بالك بيها
نغم بدموع :بس هو بيحبها ياروح
روح :لا جاسر بيحبك انتي بس هو يمكن مش عايز يعترفلك لأنه كان بيحبها وحاسس انه عندو ليها شوية مشاعر بس صدقيني جاسر بيحبك لأنه لو مش بيحبك مكنش راح هدد أحمد يلغي الخطوبة
نغم :يعني هو اللي عمل كدا
روح :اه
كيان دخلت فجأة
كيان :بقولك ياروح هو فين البت جويرية علشـ…… ثم اكملت وهي تنظر ل نغم
كيان :نغم هو انتي هنا طب فين جاسر
روح :قصة طويلة تعالى اقعدي
بعد مدة
كيان :بصي يانغم جاسر دة ليكي انتي امسكي فيه قوي واعملي كل اللي عليكي عشان تاخديه بس اوعك تخلي الهانم جميلة دي تاخده واحنا لازم نعمل خطة عشان نطلع الاتنين دول من حياتنا جويرية وجميلة
روح :وانا معاكم
كيان :تمام بصو بقا هنعمل ايه
روح بابتسامة :دانتي طلعتي خطيرة اوي ياكوكي
كيان :من يومي كدا
نغم :طب هننفذ الخطة امتى
كيان :الليلة
نغم :تمام
جاسر دخل
جاسر :يلا يانغم
نغم قامت وراحت معاه
في العربية
نغم برقة:هو انت زعلان مني؟
جاسر :مش عارف
نغم حطت ايدها ع ايده :طب اسفة مش هرفع صوتي عليك تاني بس بشرط
جاسر : ايه هو
نغم :تبعد البت جميلة دي عن حياتنا وصدقني مش هزعلك تاني
جاسر :امممم
نغم :جاسر انا بقولك كدا إذا إنت بتحبني وعايز نعيش سعيدين بس اذا بتحبها روحلها وانا مش هزعل والله
جاسر بصلها بطرف عينه :وإزاي دة
نغم :صح انا بحبك بس مش أنانية مش هجبرك تكون معايا وانت بتحب واحدة تانية وهكون مبسوطة لما اشوفك مبسوط
جاسر حط ايده ع راسها وباسها من راسها
جاسر :انا بحبك انتي وبس وهطلع البت جميلة من حياتنا
نغم حضنته بفرح
جاسر بضحك :بس يامجنونة انا سايق
نغم ابتعدت بخجل :سوري
جاسر بضحك :متعتذريش
عند كيان
دخلت اوضتها لقت أسر نايم
راحت قعدت جنبه وفضلت تتأمل ملامحه الوسيمة
فجأة فونه رن اخدت الفون وهي بتفوقه برقة
كيان :أسر حبيبي
أسر بنوم :كيان في ايه
كيان :فونك بيرن
فجأة شدها عليه وقعت فوقه
كيان شهقت بصدمة :اسر الفووون
أسر :مش هرد
كيان :بس هو بيرن كتير باين انها مكالمة مهمة
أسر :مفيش أهم منك
كيان ضحكت برقة
اسر :الله ع الضحكة
كيان حطت اصبعها ع وشه برقة :بجد
اسر :اممم ايه الحركات دي
كيان بضحك :عادي بتدلع
أسر :ماشي ياستي اتدلعي براحتك
كيان :ايه رايك نروح ع مطعم
أسر :بس جويرية ياكيان
كيان قامت من فوقه بضيق
كيان بضيق :طب روح زمانها بتجهز عشانك
آسر راحلها وحضنها من ضهرها :هو انتي مدايقة
كيان :لا مش مشكلة كلها يومين ونخلص منها وبعدين مش هيكون ليك اعذار
أسر :اه وعد
كيان :طيب روحلها
اسر :هروح اجهز وبعدها هروح للشغل متشغليش بالك
كيان بابتسامة خبيثة:طيب
أسر طلع
بعد وقت كيان راحت ل جويرية
كيان بجمود :فين اسر
جويرية :وانتي مال اهلك
كيان بغضب :متجيبيش سيرة اهلي ع لسانك
جويرية :اه عشان معندكيش أهل
أسر من ورا كيان :لا ياجويرية غلطانة كيان عندها أهل واحنا اهلها
جويرية بتوتر :انت رجعت
أسر :جيت اخد مفتاحي بس سمعت كلامك وبجد زعلتيني منك
جويرية بسرعة ودموع تماسيح :لا يا أسر انت فاهم غلط هي قالتلي اني مش متربية و..
أسر بغضب :بطلي كدب ياجويرية
كيان مسكت ايد اسر
كيان بصوت منخفض :آسر خلاص
جويرية باستفزاز:انتي يا***ابعدي عن جوزي
أسر بغضب :لا انتي زودتيها اوي ياهانم انا هوريكي انتي طالق ياجويرية طالق طالق طالق
كيان بصت ع أسر بصدمة
جويرية بابتسامة سخرية :بس فلوسك معايا كلها يعني تطلع انت وحبيبة القلب من بيتي طالما طلقتني
أسر :اه هنروح انا مش بتهمني الفلوس ولا عيلتي
واخد كيان وراح خبط لأمه وجاسر
اسر :هنروح ع بيت محمد
زينب :ليه
أسر :هقولكو بعدين
راحو كلهم ع بيت محمد وأسر حكالهم كل اللي حصل
زينب :يعني دلوقتي ثروتنا كلها ضاعت بالسهولة دي
آسر :مش مهم ياما الفلوس مش كل حاجة
جاسر :اه بس…
أسر :اللي معايا اهلا وسهلا واللي مش معايا يروح لجويرية
كلهم بصوت واحد :احنا معاك
أسر دخل ع اوضة بتعب
كيان دخلت وراه وحطت ايدها ع كتفه بدعم :انا اسفة عشان انا السبب في كل اللي حصل
أسر :لا ياكيان انتي مغلطيش جويرية هي اللي غلطت
كيان :بس انا السبب
أسر مسك ايدها بحب :حبيبتي انتي مش سبب في حاجة انا اسف عشان بغبائي ضيعت الأملاك دي بس متخفيش انا هرجعها و…
كيان بمقاطعة :انا مش عايزة حاجة كفاية وجودك جنبي
أسر حضنها
كيان بهمس :بحبك
أسر بنفس الهمس :بعشقك بجنون
فجأة دخلت روح بدون اي مقدمات
أسر بضيق :عايزة ايه
روح :في واحد برا بينادي عليك
أسر بضيق :طب اطلعي
روح باستفزاز :مش هطلع اطلع انت وروحله
أسر طلع بغضب
بعد وقت ليس بقليل كلهم سمعوا صوت أسر بيزعق
كيان طلعت وأسر كان بيضرب حد والحد دة بيردلو الضربات
كيان بخوف :اااسر
آسر بصوت عالي :كيان ادخلي جوة
كيان اتجهت ع الشاب اللي بيضرب أسر وحاولت تضربه بحجر
بس فجأة الشاب مسك الحجر منها وضربها بيه في بطنها وهي وقعت ع الارض
أسر بغضب :انااا هوريك يابن ال*** ونزل فيه ضرب لحد ما اغمى عليه
أسر شال كيان واخدها ع العربية
أسر بخوف :كيان ياحبيبتي خليكي فايقة
كيان بصوت منخفض ووجع:ا ا ابننا يا اسررر
أسر :هنقذو وهنقذك كمان ياروحي
كيان :انا انا ب بحبك
آسر بدموع:وانا كمان
وفجأة وصل المستشفى وحطها ع السرير وكان ماسك ايدها وهي ماسكة فيه اوي
أسر :اهدي وحاولي تتنفسي
كيان كانت بتعمل زي مابيقولها
الدكتورة دخلت وطلعت أسر وبدأت شغلها
أسر كان واقف برا والدموع بتنهمر من عنيه بغزارة
أسر :ياااارب ساعد مراتي
فجأة فونه رن
جاسر :انت فينك يا أسر
أسر بدموع :ك كيااااان ياجاسر
جاسر بخوف :مالها
أسر حكاله كل حاجة
جاسر :انا جاي مش هتاخر وان شاء الله هتكون كويسة خي وابنك
أسر :يااارب
بعد وقت الدكتورة طلعت وكان ع وشها علامات الحزن
الدكتورة بحزن :للأسف مقدرناش ننقذ الطفل…..
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية عشقت براءتها ) اسم الرواية