Ads by Google X

رواية تزوجني متملك قاسي الفصل التاسع عشر 19 - بقلم صباح عبد الله

الصفحة الرئيسية

    رواية تزوجني متملك قاسي كاملة بقلم صباح عبد الله عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية تزوجني متملك قاسي الفصل التاسع عشر 19

 
بعد وقت ليسه بكثير كان تم مراسم الدفن الخاص بالجد يوسف تنظر مرفت إلى زهرة التي تمسك في ذراع حازم ولا تريد تركه وهي تقول بحنان. : زهرة حبيبتي يلا بينا علشان هانرجع على تركيا
تضم زهرة ذراع حازم أكثر بينما تنظر إلى الاسفل وهي تقول بعند أطفال. : لا لا مش عاوزه اروح معاكم واسيب جدو هنا لواحد
تنظر مرفت إلى حازم الذي ينظر إلى زهرة بطرف عين ثم تنظر الى زهرة مره ثانيه وهي تقول. : بس يا زهرة يا حبيبتي جدَو يوسف خلاص مات الله يرحمه. واحنا لازم نرجع ونكمل حياتنا وانتي ماتنسيش أن عندك جامعة ولازم تكوني موجودة
تنظر زهرة على حازم وهي تقول بينما تبكي -مش عاوزة اروح معاهم مش عاوزه اسيب جدو
ينظر حازم الي زهرة ولا يعلم مالذي يجيب عليها فعله ثم ينظر الي مرفت وهو يقول بتسأل. : هي الانسه بتعاني من حاله نفسيه ولا حاجه
ترد مرفت وهي تنظر الي زهرة بحزن : للأسف ايوا هي مريضه نفسينا بس كانت بقت كويسه بس لم مات جده بين كدا الحاله رجعت لها تانى
ينظر حازم الي زهرة باسف وقبل ان يقول شيء تاتي تنسيم وهي تقول بينما تمسك الهاتف في يديها : ماما انا ها روح اعمل تلفون مهم وارجع تاني

مرفت: اوك يا قلبي بس مش تغايبي علشان نلحق معاد الطيارة
ترد تنسيم وهي تنظر الي الهاتف. : أوك
ثم تذهب تنسيم بينما قال حازم: هو ممكن اسال حضرتك سؤال
مرفت.: طبعا اتفضل
حازم. : هم الاتنين بناتك واسف لو ازعجتك بسؤالي
تنظر اليه مرفت وهي تقول بينما نظرت الي زهرة بحزن : عادي ولا يهمك سينام بس هي اللي بنتي انما زهرة هي بتكون بنت ابن عمي وهي يا تيمه ما كنش له حد في الدنيا غير جدها يوسف الله يرحمه ودلوقتي مش بقا لها غيري انا وسينام بنتي
ينظر حازم الي زهرة بحزن شديد وهو يقول: فيها اي يعني مش ليها حد مانا كمان ماليش حد من بعد ربنا سبحانه وتعالي انا عمي اللي رباني والله يرحمه مات من سنتين
❈-❈-❈
عند تنسيم
تسير تنسيم في منتصف الطريق وهي تضع سماعات الهاتف في اذنيه وتتحدث عبر الهاتف ولا تشعر بشئ بينما تاتي سيارة من الخلف على اخر سرعة ومن حسن حظها ضغط السائق على فرامل السيارة في اخر لحظه ينزل اسر من السيارة وهو يقول بغضب : انت عاوزة تموتي يعني ولا اي


يقول ذلك وهو ينظر الي هذة الفتاة التي تقف امامه وهي ترتدي بنطلون جينز اسواد وعلى كات ابيض على سترها سوداء وتنظر الفتاة الي الاتجاه الاخر وتعطي اسر ظهرها وهو لا يعلم من هذة الفتاة التي تقف امامه ينظر أسر الي الفتاة وهو يشعر بشيء غريب ويريد ان يعرف من هذة التي تقف امامه يردف قائلا: هو انا مش بكلمك يا أنسه
وهنا كانت انهت تنسيم الاتصال تنظر تنسيم الي الفراغ امامها بدهشه ولا تصدق ماسمعت أذنيها ولا تعلم هل صاحب هذة الصوت هو زوجها الخائن حقاً اما لاء تنظر تنسيم الي صاحب الصوت بدهشة وتسلل الخوف الي قلبها ولا تعلم مالذي يجيب عليها فعله بينما قال اسر بدهشه: تنسيم
تنظر تنسيم الي اسر بعين متسعا بينما ترتجف وقلبها ينبض مثل المجنون عندما تذكرت ماحدث في الماضي ولا تشعر على شيء غير وهذا الخائن يضمها الي صدره بقوة و هو يقول باشتياق: تنسيم حبيبت قلبى وحشتيني قوي
تنظر تنسيم بذهول الي الفراغ خلف اسر ولا تعلم ما لذي يجيب عليها فعله شعرت بالحنان ولامان بين احضان هذا الخائن لكن سرعان ما تهاجم عليها زكريات ذلك اليوم المرعب وكيف كان يضربها اسر وكيف راته بين احضان مراة غيرها لتغضب بشدة وتستيقظ سينام وتقتل تنسيم هذة الطفلة البريئة التي بدخلها وابعدت اسر عنها بعنف وهي تقول بغضب
-انت مين سمح لك تقرب مني يا بني ادم انت انت مجنون ولا اي مين تنسيم دي انا سينام سينام مش تنسيم تنسيم ماتت من زمان وطلعت سينام اللي ها دمرك وهادمر حياتك وحياة كل واحد ظلمها في الماضي
ينظر اسر الي تنسيم بذهول وهو يقول بدهشه: سينام مين سينام واي الهبل اللي انتي تقولي ده؟ عارف انك زعلانه منى يا تنسيم على اللي حصل من اربع سنين بس انت ما تعرفيش اي اللي حصل
تقاطع تنسيم اسر عن الحديث وهي تقول بغضب : ومش عاوزة اعرف حاجه ولا عاوزة اشوف وشك اصلا انت واحد خاين وكداب واكبر مخادع انا عرفتوا طول حياتي وصدقيني لو حاولت تقف في طريقي مرة تانيه ها تندم كتير
وتريد ان تذهب لكن يوقفها اسر عندما امسك يديها وهو يقول: اصبري بسي يا تنسيم واداني فرصة اشرح لكي كل حاجه حصلت انتي كنتي صغيره ومش عارفه حاجه انا هافهمك كل حاجه بس اهدي

لكن يصمت اسر عن الحديث وهو ينظر الي لاسفل بذهول عندما صفعته تنسيم وهي تقول بغضب وصوت عالٍ: انا حذرتك لو حاولت تقف في طريقي هتندم كتير وتنسيم ماتت واللي قدامك سينام بدمر اللي يحاول يقف في طريقها وكل مافهمت اسرع كان افضل لك
ثم تذهب تنسيم من امام اسر بينما نظر إليها اسر بذهول وهو لا يصدق ان هذه هي نفسها تنسيم الطفلة البريئة التي سرقت قلبها وسيطرت على عقله بسبب برائتها وطيبة قلبها يركض اسر خلف تنسيم وهو يقول ثم يمسكها بقوة من يديها وهو يقول: استني رايحها على فين!
تنسيم بغضب وهي تضرب اسر بقوة علي امل ان يتركها لكن كان اسر مثل الحجر لا يشعر بشيء وكانت ضربات تنسيم بنسبه له مثل زهراء رقيقه تلمس جسدها ينظر اسر الي تنسيم وهو يبتسم علي هذة القطه المشاكسه وهو يقول بسخرية: خدي بالك ايدك هاتوجعك ياموزتي وانا قلبي ضعيف مش ها ستحمل اشوف قطتي الجميلة باتتوجع قدامي وافضل ساكت
تنظر اليه تنسيم بغضب بينما رفعت يديها تريد ان تصفع اسر مره ثانيه لكن هذة المره كان اسر أسرع منها فا أمسك يديها بينما سحبها اليه بقوة وهو يضع يدي على خصرة ويقربها اليه اكثر في اكثر وهو يقول بانفاس مشتعله: وحشتيني قوي يا تنسيم والله انت فهمتي كل حاجه غلط انا مش كنت قصدي اللي حصل
تقاطع تنسيم اسر عن الحديث وهي تحاول ان تبعده عنها من اجل لا تضعف امامه وهي تقول : مش قصدك اي ياخاين يا كذاب ده انا شوفتك بعيني دول بس معليش انا اللي كنت لسه طفلة ومش عارفه حاجه وبعدين كل اللي انت عملتوا في وقتلت ابني حتي قبل ما شوفه قرارت ارجع لك تاني ونكمل مع بعض لحد لاخر بس انت عملت ايه ها عملت ايه ها قول عملت اي غير انك واحد وسخ وبتاع حريم

يغضب اسر بشدة من كلمات تنسيم ولا يشعر بشيء غير وهو يصفعها بقوة علي وجها وهو يقول. بغضب: انتي اتهبلتي اي اللي تقولي ده انتي كنتي عيالها يا تنسيم ومش فاهمه حاجه يبقي مش تخبثي بالكلام بيكون احسن لكي
تنظر اليه تنسيم بغضب وهي تضع يديها علي وجها اثار صفعة اسر وهي تقول بغضب :
-علشان كنت عيالها ومش فاهمه حاجه حضرتك دمرتني ودمرت حياتي وسرقت مني اجل ايام في حياة اي بنت واستغليت براءة طفلة علشان ترضي رغباتك الوسخة زايك مش كدا بردك يا اسر باشا انا عمري في حياتي ما كرهت حد قد ما انا بكرهك يا اسر كرهتك وكرهت نفسي حتي اسمي كرهتوا بسببك انا بكرهك وهفضل اكرهك لحد اخر نفس في
تقول ذلك وهي تغرظ صابع يديها الاسباني في صدر اسر بينما تبكي ولا تقدر ان تمنع دموعها بينما نظر اليها اسر وهو يقول بحزن.
– معقوله يا تنسيم انتي تفكري في اكده ومفكرها اني قربت منك عشان بسي ارضي رغباتي ک راجل مش اكتر طب مش فكرتي ان ممكن اكون حبيتك من كل جلبي عشان اكده تحركت رغباتي اتجاهك انا حبيتك يا تنسيم واللي حصل بين وبينك كان حب مش مجرد رغبات زاي ما انتي مفكرها بس اظهار ان امك مليت دماغك بالفكار السودة دي بسي صدقني يا بت احمد لم تعرفي وتفهمي كل حاجه حصلت من اربع سنين هاتندمي علي كل حاجه انت تقوليه دلوقت عن اذنك يا بت احمد
ثم يذهب اسر دون أن يقول شيء بينما تقف تنسيم وهي تنظر اليه بذهول وشعرت بتأنيب الضمير مما قالت وتركت كلمات اسر اثار عميق في قلبها الصغير
❈-❈-❈

في المقابر عند مرفت وحازم وزهرو
يجلس كلا منهم علي كرسي ينتظرون عودة تنسيم تردف مرفت قائلة بينما تنظر الي الساعة التي ترتديها في يديها : سينام مالها اتأخرت اوي كدا
يرد حازم وهو ينظر اتجاه باب المقبرة.: مش عارفه هاروح اشوفها وارجع
يريد ان يقف من اجل ان يرحل لكن تمسك في زهرة وهي تقول بدموع : رجاء لا تتركني هنا بمفردي
تنظر مرفت الي حازم وهي تقول بأحراج. -انا بجد بعتذر منك اوى مستر حازم بس يعنى زهرة مش في قوة حالته العقليه واتمنى من حضرتك مش تضييق من تعلقها بحضرتك فى الوقت القصير ده
يرد حازم وهو ينظر الي زهرة : بتعتذري مني ليه يا مدام مرفت الأنسه زهرة زاي اختي وانا مش مضايق من اي حاجه صدقني
ترد مرفت بابتسامه قائلة : ده اكيد من ذوقك الراقي والجميل مستر حازم وانا شخصياً بشكر حضرتك علي دعمك و وقفتك معنا فى الظروف دي
حازم. : مافيش داعي لشكرا مدام مرفت ده واجبي

وفجأة تدخل سيارة سوداء ينظر كلا من مرفت وحازم الي السيارة بينما قال حازم. -شريكي في الشغل وصل اهو
ينزل صاحب السيارة وهو يرتدي نظارة سوداء تغطي نصف وجها يدقدم الشخص إتجاه كلا من مرفت وحازم بخطوات ثقيلة وبعد لحظات كان يقف الشخص امام مرفت وهو بقول بصوت رخيم.: البقاء لله مدام
تنظر مرفت الي الشخص وهي تقول بدهشه.: اسر
ينزع اسر النظارة من علي وجه وهو يقول بشر.: ايوا اسر يا مدام مرفت نورتي الجحيم فكرتي انم هاتنزلي مصر وانا مش ها عرف ان حضرت جنابك نوارتي
ترد مرفت بتوتر قائلة:. اسمع يا اسر انا ما ليش ذانب في اللي حصل
يرد اسر بحنق:. لم حضرتك مش لكي ذانب من اللي لي يا مدام بس اني بعرف مين اللي كان واري كل حاجه حصلت وانتي اللي ها توصلني له
ترد مرفت قائلة بخوف:. لو اصدك علي عماد انا من يوم ما سافرت تركيا وانا مش اعرف عنه اي حاجه صدقني؟
❈-❈-❈
يردف حازم قائلا في اي يا جماعة حد يافهمني اي اللي بيحصل وانتم تعرفوا بعض منين
تنظر إليه مرفت بعين متسعا ولا تقدر أن تقول شيء بينما قال أسر بسخرية وهو ينظر الي مرفت:. احب اعرفك على الست حماتي العزيزة ياحازم باشا
ينظر حازم إلى أسر وهو يقول بدهشة. حماتك ازاي انت بتهزر صح
أسر.: لا والله مش بهزر حتى هي قدامك اهي اسألها
ينظر حازم إلى مرفت بينما ينتظر الإجابة منه ترد مرفت قالها.بضيق : انت مافيش اي حاجه تجمعك بتنسيم اقصد سينام بنتي يا اسر

يرد أسر وهو ينظر الي مرفت بسخرية.: كيف مافيش حاجه تجمعني بي تنسيم مراتي وهي لسه علي ذمتي يا مرفت هانم
ترد مرفت بحنق.: طلق تنسيم يا أسر وسبها في حالة
يرد أسر بينما ينظر إلى تنسيم التي تسير خلفه من انعكاس صورتها في النظارة التي ترتديها مرفت : ده يكون نجوم السماء أقرب لكي يا مدام مرفت تنسيم مراتي وهاتفضل مراتي لحد اخر نفس في عمري
يرد حازم بذهول وهو ينظر إلى تنسيم.: انت بتهزر صح ازاي الإنسه دي مراتك
يرد أسر قائلا:. قصدك مدام يا حازم هي مدام مش انسه
تنسيم بغضب وصوت عالٍ. : انت بتعمل ايه هنا
ينظر إليه أسر وهو يقول بستفزاز.: جاي علشان اخد مراتي على البيت بعد ما أقدم الواجب
تنسيم بغضب أكثر. : مراتك مين دي اللي جاي ترجعها على البيت
يشاور أسر على تنسيم وهو يقول بستهزاء : اهي واقفه قدامك مش شايفها
ترد مرفت. : تنسيم هاترجع معايا تركيا يا أسر ويستحسن انك تطلقها وتسيبها في حالها كفاية اوي اللي حصل لها من تحت راسك
أسر بسخرية.: طب وراني أكده يا حماتي العزيزة كيف هاتخدي مراتي مني مره تانيه
ينظر أسر إلى تنسيم بكبرياء وهو يضع يده في جيب البنطلون بينما قال. : يستحسن لكي يا بت احمد تسمعي الكلمة ومش تجبرني اوركي الوش التاني وعلى ما ظن انك اكتر واحدة تعرفي ان أسر لم يعور يعمل حاجه هو بيعملها مش أكده بردك يا مراتي الحلوة
ترد تنسيم بحنق وهي تضم يديها الاثنين إلى صدرة بكبرياء.: أوع تكون مفكر اني تنسيم البنت الغبية واللي بتخاف منك أو من أي حاجه لا يا بابا انا سينام عارف مين هي سينام اوبس آسفة بس حضرتك لسه ما تعرفتش على سينام مش كدا.

google-playkhamsatmostaqltradent