Ads by Google X

رواية رهينة تحت تهديد السلاح الفصل الاول 1 - بقلم نور احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية رهينة تحت تهديد السلاح كاملة بقلم نور احمد عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية رهينة تحت تهديد السلاح الفصل الاول 1

 

بقلق**جه يابني؟

~~لسه يابابا

وبص من الشباك لقي شاب ورجالته جيين بسرعه ناحية منزلهم

~~اهو جه استعدوا

وفجأه يقتحم البيت رجال ضخام بعصبيه ومعاهم اسلاحه وقائدهم شاب وسيم ويصوب المسدس على راس صاحب البيت وهو متعصب بشده

بعصبيه~~ انت بتعمل اي يا حي*وان نزل المسدس من على راس ابويا

صوب الشاب المسدس ناحية ابن صاحب البيت

بغضب جهوري_انا عايز حقي والا اقتل ابنك قدامك اهو وابقا كده اخدت حقي بالدم

**لا والنبي ابني لا هديلك بنت من بناتي مكانه

ابتسم بسخريه_هههه وهو في راجل يضحي ببنته عشان ابنه… مهو عشان الفلوس كله

~~بابا انت بتقول اي لا اختي لا…. انت بتحضي بأختي يا بابا…… خدني انا مكانها

فجأه ينزل كف من امه على خده


وهو بيحسس على خده~~اي اللي انتي عملتيه ده ياماما

/اخرس انت تخرس ابوك بيشوف مصلحتك

~~مصلحتي.؟…. قصدك مصلحته هو بيبع اختي لتور الغضب ده

بدموع/عشان يطفي نياران الحقد والانتقام بتعاهم.. واحنا مش لاقيين حل غير كده

بدموع~~كنتو خليتهم ياخدوني انا مكانها

/انت راجل البيت لو مات ابوك انت تقدر تحافظ على اخواتك البنات وتحميهم من الناس

بسخريه~~والله ويعني هو قدر يحميهم بنفسه عشان يخليني انا احميهم

قاطعهم صوت الشاب الغاضب واللي كان بيتابعهم بسخريه ومتعه

_يلا بقا انا زهقت…. حلو مشاكلكم مع بعض…… هتجيب البنت ولا لا يا فوزي

فوزي: ثواني… روحي هاتيها يا شاديه

شاديه: حاضر ياخوي

ودخلت شاديه غرفة بناتها عشان تجيب واحده منهم……. تدخل الغرفه تلاقي بنتها حاضنه اخواتها التنين اللي اصغر منها قاعدين وحاضنين بعضهم بخوف من التور الغاضب اللي قاعد برا وهو ورجالته

بخوف=ماما هو صحيح هياخد واحده مننا

شاديه بحزن: هياخدك انتي يا بنتي…

بخوف ودموع =بس انا خايفه منه ياماما والنبي ماتدوني ليه انا خايفه اوي

شاديه: انتي سمعتي حاجه

هزت بخوف البنت راسها بمعنى اه

بدموع=انا مقدره انكم في موقف صعب بس والنبي ماتدوني ليه

شاديه بحزن : يلا لمي هدومك عشان تروحي معاه

=ماما انتو هتبيعوني ليه ببلاش…. مش مهم ببلاش بس خلوني معاكم انا مش عايزاه هو

تجاهلتها شاديه وخرجت ….. بصت الينت لاخواتها بحزن وقعدت على الارض تبكي وهما بيهدو فيها

**************خارج الغرفه********

شاديه: بتلم هدومها وجايه

فوزي: تشرب ايه يا مراد بيه عقبال ما تيجي

مراد: مش عايز اشرب حاجه

فوزي: لا لازم تشرب حاجه….. قولي تشرب اي

مراد بحده: مش عايز قولت

فوزي سكت بخوف منه

بعصبيه~~ ما تحترم نفسك ياض في الكلام مع ابويا… مش كفايه انك اقتحمت البيت برجالتك اللي عامله زي التيران دي… ومقعدينك في بيتنا معزّز ومكرم… وعايز كمان تاخد اختي…. اي انت معندكش دم

مراد وقف بغضب وصوب المسدس ناحيته

مراد: قولت اي

فوزي: احنا اسفين يا مراد بيه هو لسه ميعرفش حاجه عن الموضوع …… وانت اتلم بطل كلامك ده واحترم مراد بيه

~~وده بيكون مين عشان احترمه

مراد بصوت عالي: مراد الالفي

~~بلع ريقه بصعوبه لما سمع اسمه

فوزي: ياسين احترم نفسك دلوقتي اديك عرفته مين يبقا احترم نفسك احسن لك

قعد ياسين بأحترام مكانه خوفاً من مراد الالفي…..

مراد: فين البت دي انا عايز امشي

فوزي بخوف: احم هو حضرتك هتاخدها تعمل فيها اي

مراد: وانت مالك انت

فوزي بخوف: لا بس عشان انت واخدها من جواز وده محرم ان……

مراد بماقطعه: انا مش واخده عشان التسليه والكلام البايخ بتاعك ده… انا واخدها عشان اخد حقي وبس

فوزي: يعني انت ممكن تقتلها

مراد: وليه لا…. هي لو محترمتنيش زي ولدك ده انا احتمال كبير اقتلها

فوزي: طب هو ينفع تتجوزها وتعمل اللي انت عايزه فيها على الاقل يكون بالحلال

مراد:لا انا لا يمكن اربط اسمي ببنتك دي

…. في الغرفه……..

حضنت البنت اخواتها وودعتهم بحزن

=خلو بالكو من نفسكم

/وانتي كمان خلي بالك من نفسك

=حاضر

**هتوحشينا اووي يا غزل

غزل وهي بتحضنهم بدموع: وانتو اكتر

ومسحت دموعها وخرجت


…….في الخارج…….

قاطعهم دخول غزل شايله شنطة هدومها وجميله فوق الوصف ومحجبه وعيونها خضر…… مراد تنح لما شافها انصدم بجمالها مكنش متوقع انها تكون بالجمال ده….

فوزي: تعالي يا غزل

غزل كانت خايفه ومتوتر من نظرات مراد ليها… وكانت بتقدم رجل وتأخر رجل لحد ما وصلت لابوها

فوزي: دي بنتي غزل يا مراد بيه

مراد: احم طيب انت بخصوص الجواز مش كنت عايز تجوزني ليها….. انا هتجوزها

ياسين وفوزي وشاديه ذهلو وانصدمو .. ازاي يوافق يتجوزها مش هو من شويه رفض انه يربط اسمه بأسمها


google-playkhamsatmostaqltradent