رواية عنيده احتلت قلبي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ليليان محمد
رواية عنيده احتلت قلبي الفصل الاول 1
في بيت متوسط يوجد بطلتنا ليلي نيمه ع السرير
مني (ام ليلي): ليلي يلا قومي ها تتاخري ع الكليه يلا ي ليلي 😤
ليلي: ماما انا تعبانه اوي عوزا انام شويه بالله عليكي 🥺
مني: عرفه يا حبيبتي بس لازم تقومي 😕
ليلي: حاضر حاضر هبقا اقوم🥱
مني: انا لو سبتك مش ها تقومي🙄🙁
ليلي وهي تفرق وجهها بكف يديها بطريقه طفوليه: حاضر يا ماما قمت اهو🥺🥱
مني بابتسامه: طب يلا خدي دش عقبال ما اجهز الفطار 👍
ليلي باست ايد امها: حاضر يا ست الكل ❤️
مني بابتسامه: ربنا يحفظك يا بنتي و بعد كده نزلت تعمل الفطار
ليلي اخدت هدوم و دخلت الحمام اخدت شور و غيرت و كانت جميله جدا رغم بساطة الهدوم فاهي لبسه بنطلون اسود ضيق وحزام عريض و تيشرت قصير لغيت الخصر بنص مخطط بلعرض ازرق ف اسود عينيها زرقه الجميله و سابت شعرها الاصفر الدهبي الناعم فا كنت جميله جدا ونزلت تفطر
____________________عند بطلنا ف قصر الشرقاوي قصر من القصور الضخمه و الرقيه
بقلم ليليان محمد ✍️
اذكر الله 🤍🌼
سعاد (خدمه من خادمين القصر): استاذ ادهم خالد بيه بيناديك(خالد يبقا والد ادهم)
ادهم بكسل و نوم: قوليله نايم مش فاضي😴
سعاد: هو قالي خليه يجي 😕
ادهم بنوم: قوليله جي 🥱
سعاد: حاضر يا بيه ☺️
سعاد نزلت لخالد وقالت: ادهم بيه قالي جي دلوقتي 😊
خالد بغضب بسيط: طيب 🙄😤
بعد نص ساعه
خالد بغضب وصوت عالي: سعااااد😡
سعاد بخوف: نعم يا بيه 😟
خالد: خلي البيه الي نايم فوق ده يقوم و ما تنزليش غير لما يقوم 😡
سعاد بطاعه: امرك يا بيه 😊
فاطمه (ام ادهم) بحنان ع ابنها: اهدي كده يا خالد ده ابنك برضو 🥺
خالد بص بغضب و بعد وشه عنها
سعاد عند ادهم: ادهم بيه ادهم بيه
ادهم بنوم و تأفف: اممممممم😣
سعاد: خالد بيه عاوزك 😕
ادهم بنوم: خلاص انزلي وهاجي كمان شويه 🥱
سعاد: معلش يا بيه بس هو متعصب وقال منزلش من غير ما تقوم 😔
ادهم بتأفف و غضب: يووووه اسطوانة كل يوم خلاص قايم اتفضلي 😤
سعاد: امرك ي بيه😊
ادهم لبس و نزل بي ابتسامه ساخره للي ها يحصل
خالد بغضب ممزوج بسخرية: اهلا اهلا بي استاذ ادهم هو الباشا مش ناوي يصحي ولا اي😏
ادهم بضيق: انا صحيت ع فكره يعني خلاص ملوش لزوم الكلام ده🙄
خالد بسخريه: و ناوي تمسك الشغل امتي بقا يا استاذ ادهم 😏
أدهم بابتسامه: لما اخلص دراستي خاالص 😌
خالد بعصبيه: وانا هفضل مستني لغايت امتي يا ريتك حتي فالح ف الدراسه ده انت ف خمسه هندسه بقالك سنتين و دي التالته والله اعلم ها تعدي ولا لاء 😠
ادهم بكل برود: لو مش عجبك طلقني😌
فاطمه: اتلم يا ادهم ابوك عاوز مصلحتك 🙄
ادهم ببرود و ايده ف جيب البنطلون: لو عاوز مصلحتي يسبني ف حالي 😌😏
خالد بغضب: شايفه تربيتك يا هانم😡
فاطمه: وانا مالي بقا انت الي مش عارف تحكمه 😏
ادهم بابتسامه: بحبك اوي يا ماما و انتي بتقومي عليه كده ، ع العموم سلام أنا رايح الكليه 🙄
فاطمه بحب و هو ماشي: ربنا يحافظ عليك يا ابني و يخليك لينا ❤️
خالد ف نفسه: هو حد مبوظه غير دلعك فيه ده امتي ها تعرفي انو راجل و الفروض يعتمد ع نفسه😏
_____________________عند ليلي
بقلم ليليان محمد ✍️
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️✨
ليلي: خلاص شبعت ها قوم انا بقا اروح الكليه 😊
مني: بي الهنا و الشفه يا حبيبتي و ربنا ينور طريقك يا قلبي و يرزقك بابن الحلال😁
ليلي بابتسامه: ينور طريقي ماشي لاكن ولا يرزقني بي ابن الحلال ولا ابن الحرام انا مش عوزا اتجوز او احب خالص 🙄
مني بحزن: ليه بس يا بنتي مش عوزاني افرح بيكي يعني 🥺
ليلي بحنان: و اسيبك يا قلبي اكيد مش ها قدر انا كده مرتاحه 🥺
(ايوه يا ليلي ثبتيها بي الكلام😂)
مني: بس اكيد ها تبقي عوزا تخلفي و يبقا ليكي جوزك و عيالك و بيتك انا مش بقيه ليكي العمر كله 🥺
ليلي بحزن: بالله عليكي يا حبيبتي بلاش الكلام ده بيضيقني وحياتي عندك🥺
مني باستسلام: الي انتي عوزا ي بنتي😔
ليلي باست ايد امها: ربنا يخليكي ليا ي ست الناس كلهم ❤️
مني بابتسامه: ويخليكي ليه ي حبيبتي❤️
( حد عنده ام كده حقيقي🤔 )
ليلي وهي ع الباب: سلام بقا يا ست الكل😊
مني قعدت تدعلها و ليلي نزلت و ركبت تكسي و افتكرت من خمس سنين تقريبا ؛ كانت بتحب واحد جدا و اكتشفت انه بيخنها و قعدت سنتين حزينه جدا و بعد كده قرارت انها ها تحب من جديد و مش هيقف ادمها ماضي اسود ؛ فا كانت تعتقد ان هذا الشخص الذي أحبته من قلبها انه فارس احلمها و انصدمت به هو الاخر بيخونها مع وحده تانيه و من سعتها كرهت الرجاله كلها و شافت ان كل الرجاله خاينين
ليلي بحزن لي نفسها: مفيش واحد يستاهل تدي له قلبك يا ليلي😞
هل يا تري ها تفضل كده ؟
////////////////////////////////ف كليه هندسه عند ليلي
بقلم ليليان محمد ✍️
اذكر الله 🤍🌼
ميرا بصريخ وهي بتجري على ليلي تحضنها: لللليييلللليييي😘
ليلي بفزع: اي يا ميرا القيامه ها تقوم ولا اي يا حبيبتي😳
ميرا بضحك و عتاب: وحشتيني يا وطيه 😂
ليلي برفعه حاجب:وحشتك؟؟ وحشتك ازاي واحنا كنا مع بعض امبارح و كنا بنتكلم وانا ف التكس قبل ما اجي🤔
ميرا: خلاص يختي انا اسفه يلا بقاا عشان نلحق المحاضره🙄
ليلي: يلا
ف نفس الوقت الي ليلي و ميرا اتقبله فيه عند ادهم
بقلم ليليان محمد ✍️
ادهم: اي يا چو عامل ايه
يوسف (صاحب ادهم و سامر و كارم و ها نعرف سامر و كارم بعدين): ايه يا ادهم اخير قررت تيجي 😁
ادهم بتأفف: ونبي ما تفكرني ده خالد بيه خانقني بقالو يجي اسبوعين ... وقالي ها يلغي السفاريه الي عاوز ارحها بقالي يجي شهر لي فرنسا وقال يا تروح الجامعه يا تروح الشغل (ثم قال وهو بيبص ع البنات الي معديه) واكيد ها اختار الجامعه يعني 😉
يوسف بسخريه: تستاهل والله😏
ادهم بابتسامه مستفزه: عارف 😁🤝
يوسف بجديه: ماشي يا ابو دم تقيل يلا عشان ما نتاخرش ع المحاضره 😏
ادهم بتأفف: يلا
(معلش يا جدعا بس انا مكنتش ولاد قبل كده عشان اعرف ازاي بيتكلمه مع بعض ، حتي مش بتعامل مع ولاد كتير فا استحملوني)
بعد المحاضره
ليلي: الدكتور ده متعب اوي و مش بفهم منه حاجه هو العيب فيا ولا ايه🤕
ميرا وهي حطه ايديها على دمغها: لا يختي الدكتور ده مش طبيعي دول جايبين دكتور عنده زهايمر يدينا اي وجع القلب ده 😫
ليلي: حصل ولله... تعالي نشرب قهوه ولا حاجه عشان دماغي ها تق 🤯
عند ادهم و يوسف
بقلم ليليان محمد ✍️
يوسف بتعب: انا مصدع اوي من الدكتور ده.... تعلا نشرب حاجه🤕
ادهم و هو بيبص ع بنت معديه: ليه بس ده الدكتور عسل حتي .... عسل اوي وقال الكلمه الاخيره وهو بيغمز للبنت وهي ضحكت
يوسف بكسوف منه: يخربيت الي جابك تعالي قدامي 😳
ادهم بتأفف: ايوه انا ديما قفل نفسك كده يلا يخويا يلا ☹️
////////////////////////////ف الكافتيريا عند ليلي و ميرا
سبحان الله وبحمده 🤍🌼
سبحان الله العظيم 🤍🌼
ميرا بتذكر: ايوه يا بت شفتي الولا المز الي كان بيبص عليكي طول المحاضره ده 😉
ليلي بسخريه: ليه سلفه منه فلوس و مكسوف يقولي ازاي 😏
ميرا: يا شيخه اتنيلي ده الواد قمر بس اول مره اشوفه..... الحقي يا بت ده دخل 😳
ليلي بلامبلا: طب وانا مالي 😏
ادهم بعد ما قعد و عينه ع ليلي: يا واد يا چو هو انت تعرف البت دي😉
يوسف بنفاز الصبر: يا ربي بقا انت مش ها تحترم نفسك ابدا 😡
ادهم بتبرير: لا ابدا دي بس عشان شطره وكده حبيت اعرف هي مين🙄😌
يوسف برفعه حاجب: هو من امتي وانت بيهمك لو كان ف حد شاطر ولا لاء 🤨
ادهم: هو انت ها تحقق معايه هو سؤال رد من غير كلام كتير 🙄
يوسف بنفاز الصبر: طب ي سيدي دي وحده معانه ف الكليه شطره اوي و بطلع من الاؤال بس عمري ما شفتها بتكلم ولد و بنت محترمه يعني شيل عينك من عليها 😏
ادهم ف سره : شكلي ها حب الجماعه اوي😁
^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^^_^
كده يبقا الجزء الاول خلص
بقلم ليليان محمد ✍️
ليلي تمتلك من العمر 23 سنه تتميز بشخصيه قويه جميله جد شعرها اصفر لامع و عنيها زرقه لون السما و بشرتها بيضه و صفيه طولها متوسط لا تحب الرجال ولا تعرف الاستسلام او الخوف ولدها متوفي من وهي صغيره تعيش مع ولدتها ليس لديها اخوه و ذكيه جدا و تعمل بعد الكليه سكرتيره ف شركه استيراد وتصدير كبيره جدا وليها اسم كبير ومع ذلك فهي تمتاز بحسها الفكاهي ولكن مع اصدقاتها فقط فلم يستطيع اي شاب في الجامعه المساس بها
ادهم ولد يمتلك من العمر 26 سنه يتميز بشخصيه مرحه من عيله غنيه شديد الوسامه فا هو عينيه رصاصي فاتحه و طويل جدا ذو شعر كاحل ناعم للغايه جسمه رياضي ولكنه كسولي جدا يحب الفتيات الجميلات ولا واحدة تسطيع مقاومة جماله بس هل سوفا يفضل الوضع ع حاله ؟؟
ميرا فتاه اجتماعيه ولكنا تحب ليلي اكتر من اي حد و تعتبرها اعز اصدقائها و منبع أسرارها تمتلك من العمر 23 سنه شعرها اسود غجري جميل ولامع عيونها عسلي فاتح بيضه طويله الي نوعا ما ذو جمال خاص
يوسف صديق ادهم و يحبه ولكنه مستاء من تصرفاته شب ذو ملامح رجليه لديه لحيه بسيطه عينيه سوده جميله ولديها سحر خاص يمتلك من العمر 25 طويل القامه ولديه عضلات، نشيط من عيله غنيه ذكي ف كليه هندسه و يدير احدي المطاعم الفخمه لدي ولده
فاطمه ولده ادهم لديها من العمر 47 سنه سيده حنونه جدا ع ابنها و تره عوض الله لها هو و زوجها ولا تسطيع ان تره حزين ابدا
خالد والد ادهم 50 سنه رجل اعمال كبير جدا بيحب زوجته جدا و ابنه ولاكن يعمله بقسوه لكي يعتمد ع نفسه و يكون شب مسؤول و يسطتيع امساك شركاته
مني ام ليلي 45 سنه رقيه جدا و طيبه اوي و بتحب بنتها تتمني ان تكون اسعد انسانه و تعلم انها تتعب كتير ف الشغل و الدراسه
يا تري فعلا ها يجي يوم و ادهم ها يعقل و يبقا مسؤول ولا لاء؟؟
ويا تري ليلي ها تفضل كرها الرجاله كتير ؟؟
وياتري يوسف بيشكر ف ليلي كده ليه ممكن يكون معجب بيها؟؟
كل ده ها نعرفه الاجزاء الجايه.....
•تابع الفصل التالي "رواية عنيده احتلت قلبي" اضغط على اسم الرواية