رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل العشرون 20
الباشا بخبث: يبقا لازم نفرقهم
الراجل: امرك قولي اعمل اي وانا اتفذ
الباشا بغضب: لازم نخلص منهم كلهم والا شغلي كله هيروح في داهيه
الراجل: عندك حل
الباشا بمكر: يوسف لازم يتفضح
الراجل: يتفضح ازاي
الباشا بشر: ابنه لازم يعرف حقيقيت ابوه
الراجل: خلاص نخليه يعرفها
______________♡
كيان ببرود: وانا الي عندي قولته
حور بهدوء: برودك ده مش معايا انا امك انتي فاهمه
كيان بحده: ماما انا قولت اني اطلع المهمه دي
حور بصراخ: قولتلك مش هتروحيها
كنزي دخلت علي صوتهم
كنزي بخضه: في اي ياجماعه
حور بغضب: شوفي اختك وعقليها وعرفيها ان كلامي هوا الي هيمشي
آدم دخل بسرعه
آدم بقلق: اي في اي مالكم صوتكم جايب اخر الدنيا ليه
حور كانت لسه هتكلم
كيان بصراخ: سواء وافقت او لو هروح
آدم كان لسه هيكلم قلم نزل علي وش كيان
كنزي بصراخ: مااماا
حور بتحذير: الي بقول عليه يتسمع وانتي ساكته انتي فاهمه
آدم بغضب: خلاص لا انتي ولا بناتك عاملين احترام ليا
حور بهدوء: والله بناتك عندك اهم اعمل فيهم الي انت عوزه وخرجت
آدم بهدوء: كنزي اخرجي عوز اتكلم مع كيان
كنزي بهدوء: حاضر وخرجت
آدم راح قعد علي الكرسي حط رجل فوق الاخري
آدم بهدوء: تعااي ياكيان
كيان راحت قعدت قدامه بكل ثقه وغرور
آدم لمح في عنيها الثقه والاصرار
آدم بحده: مزعله ماما ليه
كيان بحده: شغلي ماحدش يدخل فيه مالهاش حق تقولي اطلع المهمه ولا لا ده شغلي
آدم بجمود: لحظي انك بتكلمي ابوكي وبتتكلمي علي امك
كيان بسخريه: اه صح معاك حق
آدم بغضب: كياااان احترمي نفسك ولو الشغل هيعمل فيكي كده يبقا مافيش شغل
كيان بصدمه: يعني اي
آدم ببرود: الي سمعتيه
____________♡
كان قاعد علي مكتبه وبيتابع شغله
غيث بمرح: يابني سيب البتاع الي في ايدك ده وركز معايا
ليث برفع حاجب: بتاع الي دخلك كليه الشورطه ظلمك وظلمنا
غيث بفخر: حبيبي ربنا مايحرمكم مني
ليث بضيق: اخلص ياض وغور علي مكتبك
غيث بمرح: ليه بس انت زهقت مني ولا اي
ليث: اه زهقت يلا غور بقا
غيث: ماشي هغور عشان انا اصلٱ عندي شغل سلام يابرنس
ليث بقرف: يخربيت شكلك
شويه والباب خبط
ليث: ادخل…… ادخل
مافيش حد دخل
ليث راح يفتح الباب مالقاش حد
ليث: اي الهبل ده ولسه هيقفل الباب شاف ظرف اخده ودخل
ليث بإستغراب: ظرف اي ده وفي اي وبدأ يفتحه ويشوف فيه اي
_______________♡
يوسف بطمع: بس هاخد الي اتفقنا عليه
الباشا: انت بس تجيب لينا اخبارهم كلها والي انت عوزه هتاخده
يوسف بخبث: تمام يبقا كده اتفقنا
استووووووب كده 😂
عشان الناس اتلغبطت صح بصو
ليث وفرحه ولاد يوسف ومريم
غيث ابن هايدي ومحمد
خالد ومليكه ولاد اسر وجنه
يزن وجودي ولاد احمد ونور
وطبعٱ عارفين كيان وكنزي ولاد مين 😉
يلا نرجع تاني 😹
_______________♡
كنزي بعتاب: كده ياكيان ينفع تعملي كده
كيان بضيق: بالله انا مش ناقصه الي فيا مكفيني
كنزي بسخريه: ما الي فيكي يخصني انا كمان ولا نسيتي اني تؤامك
كيان: خلاص
كنزي بهدوء: تصلحي ماما وبابا
كيان بيأس: حاضر
____________♡
ليث اخد الظرف وبدا يشوف في اي واتصدم من الي عرفه
_____________♡
مريم بضيق: يوسف انت اتغير ولا مش واخد بالك
يوسف بتوتر: متغير ازاي ياحببتي بس اكيد بس عشان الشغل
مريم بغضب: يعني هوا انت بس الي بتشتغل ولا اي
يوسف بضيق: مريم عوزه اي دلوقتي
مريم بتحذير: يوسف لو حصل زمان حصل تاني انا مش ضامنه نفسي هتصرف ازاي
يوسف بقلق: قصدك اي
مريم بجمود: الي انت فهمته وسابته وخرجت
________________♡
ليث بغضب: لييييه
غيث بخوف علي صديق عمره: يا ابني اهدا اكيد في حاجه غلط
ليث بتوعد: اقسم بالله لو الكلام ده صح هنسا انه ابويا
غيث: انت اتجننت يابني اهدا
كيان دخلت
كيان بإستغراب: في اي ماله ليث
كيان بخبث: طب كويس اي هي المهمه
ليث بتحذير: قولتلك مالكيش دعوه بأي زفت مهمه
كيان بإستفزاز: ليه ده شغلي
ليث بغضب:………
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية