رواية الكوبرا و الصقر كاملة بقلم شيماء عبر مدونة دليل الروايات
رواية الكوبرا و الصقر الجزء (2) الفصل الواحد و العشرون 21
تسريع في الاحداث
ليث بدأ يراقب كل تحركات يوسف
ومريم بدأت تحذر يوسف انها اخر فرصه ليه
اما فرحه كانت كل تركزها خالد
انما نور واحمد حياتهم كانت طبعيه خالص
غيث بمرح: ياااااااه اخيرٱ اتجمعنا قبل ما اموت
يزن بهدوء: ليه انت خلاص نويت
غيث برفع حاجب: بتقول حاجه يا يزن سمعني كده
خالد بضحك: يابني مالك انت حد سلطك علينا ولا اي
ليث بضحك: بصو ده علطول كده مش عارف ده دخل شورطه ازي
غيث بغيظ: ذي الناس ياخفيف
اسد دخل
اسد بترحيب: ازيكم ياشباب
الشباب: ازيك حضرتك ياعمو
حور بحب: عاملين اي وحشتوني
خالد بضحك: وانتي كمان وحشتيني اوي ياحور
اسد بغيره: في اي ياض ماتلم نفسك
يزن بضحك: اله ده عمو بيغير علي حور مننا
غيث بمرح: ليه كده ياعمو بس ده احنا ذي عيالها برضو
كنزي وهي داخله: بس حور ماعندهاش غير اتنين انا وكيان مش كده ياحور
حور رفت ايديها بإستسلام
وقعدو يضحكو ويهزرو
كيان بصراخ وهي داخله: رمضان قرب
والبنات دخلو
فرحه: اهلٱ اهلٱ رمضان
مليكه: مرحب مرحب رمضان
جودي: هيه هيه هيه
وكلهم قعدو يغنو يضحكو
ليث فونه رن برساله
ليث فتحها وتعبيرات وشه كلها اتغيرت من فرحه وسعاده لحزن وغضب
ليث بهدوء: عن اذنكم وخرج في الجنينه
كيان كانت بتبص عليه بحزن
وحور اخدت بالها
فرحه: عن اذنكم هروح اشوفه
حور بسرعه: خليكي انتي ياحببتي كيان هتروح تشوفه
اسد كان هيكلم
ولكن حور بصتله انه يسكت
______________♡
جاسر: يلا ياماما عوزه حاجه انا ماشي
ليلي: لا ياحبيب ماما مش هتفطر
جاسر بإستعجال: لا ياحببتي ده اول يوم ليا ومش لازم اتاخر
ليلي: طيب خلي بالك من نفسك سلام
جاسر: سلام ومشي شويه وعصام خرج
عصام وهو بيعدل لبسه: جاسر مشي
ليلي بحب: ايوا قال انه مستعجل
عصام بعشق: طيب ياحبيبي انا ماشي عوزه حاجه
ليلي: لا بس ممكن النهارده اروح اشوف ماما واجيب طلبات البيت وانا راجعه
عصام بحب: يلا ادخلي البسي انا هوصلك وطلبات البيت نبقا نجبها مع بعض بلاش تخرجي لوحدك
ليلي بضيق: حبيبي مينفعش كده
عضام بغضب:ليلي انتي عارفه كلامي في الموضوع ده
ليلي بدموع: في اي ياعصام
عصام بحب: حبيبي حقك عليا اني عليت صوتي عليكي بس بجد انتي عارفه الي فيها
ليلي: يعني ماهيقعدو كل ده يستوني اخرج
عصام بسها من خدها: ياقلبي اسمعي الكلام عشان خاطري
ليلي بيأس: حاضر ودخلت تلبس
_____________♡
جودي: صباح الخير
احمد ونور: صباح النور ياقلبي
جودي وهي بتبوس ابوها: بابا حبيبي والله
احمد بضحك: عوزه كام
جودي: الله اكبر عليك اي الحلاوه دي عوزه…..
احمد بجديه: ماشي ادخلي المتكب وافتحي الدرج خدي الي انتي عوزه
نور بضحك: لو اعرف البت ده طالعه لمين
احمد بضحك: ليكي ياروحي ضحو ويزن نزل
يزن بجمود: صباح الخير
احمد بجديه: دكتور يزن ازيك
يزين بضيق: بابا
احمد بحده: بابا اي بقا يادكتور انا عوز اعرف انت بتعمل كل حاجه من دماغك ليه احنا فين من ده كله
نور: احمد
احمد بحده: نور اسكتي انتي
يزن بضيق: اي يابابا عوز تعاقبني
احمد بسخريه: ياريت كان ينفع بس للاسف الوقت اتاخر وسابهم وطلع
نور بحزن: ليه يابني انت بعدت عننا اوي
يزين بجمود: كان لازم تعرفو ده من الاول اني كده
نور بيأس: انت حر يابني وسابته وطلعت
جودي خرجت: اي ده امال فين بابا وماما
يزن بعدم اهتمام: طلعو
جودي بفضول: مالك يايزن
يزن بتنهيده: ماليش يلا انتي عندك جامعه
جودي وهي تنظر في ساعه يديها: ايوا المفروض امشي دلوقتي
يزن بحب: طب يلا تغالي اوصلك
_________________♡
ليث بدموع: ليه ليه عمل كده
كيان بحزن: ليث انا عمري ماشوفتك كده
ليث بكسره: ده ابويا يا كيان
كيان بدموع: طيب هتعمل اي
ليث مسح دموعو بكل غضب: هعمل الي اي ظابط بيعملو اتجاه وطنه
كيان بصدمه: ليث ده ابوك
ليث بقوه: وهوا نسي اننا عياله عمل كده ليه أذينا كلنا
كيان بدموع: والكل سامحه
ليث بسخريه: ده كان الاول بس دلوقتي الوضع اختلف
______________♡
خالد بحب: والله وحشتني
فرحه بخجل: وانت كمان
خالد: يافرج الله فاضل سنه واقدر اكتب عليكي وتكوني ليا
فرحه بسعاده: انا مش مصدقه نفسي احنا فضلنا كل ده مع بعض
خالد بعشق: ولسه عمري الي جي كله هيكون ليكي
فرحه: انا بحمد ربنا عليك انت حبي الاول والاخير حب الطفوله
خالد ابستم بحب ليها وقعدو يتكلمو
_______________♡
غيث بمرح: ياستي بطلي اكل يخربيتك هتبقي تخينه
كنزي بغيظ: وانت مالك انا باكل من جيبك
غيث: ده انتي لو بتاكلي من جيبي كنت اعلنت افلاسي علي ايدك
كنزي بعصبيه: مالكش دعوه ماحدش قالك تجبلي حاجه
اسد دخل قعد: في اي ياولاد
غيث بضحك: اي ياعمي البت دي جايبنها تخلص الاكل
كنزي بغيظ: بابا قوله مالكش دعوه
اسد بضحك: بس ياغيث تاكل براحتها
حور وهي داخله: بالله احنا لو اعلانا افلاسنا هيكون انتي السبب
غيث رفع ايده بإستسلام: اهو الحمدلله كلامي صح
كنزي بعصبيه: والله الي مش عاجبه هوا حر انا باكل من خير اسد حبيبي
اسد بهمس: كده خير اسد خلص
غيث سمعه وقعد يضحك
______________♡
جودي وصلت الجامعه وماشيه مستعجله بس خبطت في حد ورقها كله الي كانت ماسكه ايديها وقع
جودي بغضب: يعني اي ماخدش بالك ليه اعمي
: ليه الغلط ده
جودي بعصبيه: غلط انا لسه شوفت غلط
: بت انتي انا مش ناقصك غوري من وشي ومشي
جودي بصدمه: ده قالي يابت وغوري جودي فاقت من صدمتها علي صوت صاحبتها: يابت يلا المحاضره هتبدأ والدكتور الجديد بيقولو عليه رخم
اوي
جودي بقلق: رينا يستر يلا بينا
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الكوبرا و الصقر ) اسم الرواية