Ads by Google X

رواية لم يكن عالمي الجزء (2) الفصل الثامن 8 - بقلم شيماء شاكر

الصفحة الرئيسية

  رواية لم يكن عالمي كاملة بقلم شيماء شاكر عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية لم يكن عالمي الجزء (2) الفصل الثامن 8

 
خالد خرج من مكتبه لقي وائل واقف ونور واقفه جنبه : وقفين كده لي…
نور بصت لوائل بتوتر
وائل بهدوء : لاء مفيش…كنت بقولها تشوف ورانا أجتماعات أي النهارده….
خالد هز راسه بملل : عايز من الخازنه ١٠٠ ألف حالآ….
نور بصدمه ممزوجه بضيق : كام..لاء ده مستح…
وائل قاطعها بأبتسامه : اللى تأمر بيه يا خالد بيه…
نور بصت لوائل بصدمه….
خالد بص لنور بسخريه…
وائل راح خد من الخزنه الرقم اللى قال عليه خالد…وبعدها راح لخالد…
وائل : أتفضل يا فندم…
خالد خد الفلوس ونزل ركب عربيته ومشي…
نور بضيق : أنت عملت أي…أدته الفلوس بسهوله دي…
وائل خد أيد نور ونزل : لازم نطمنه ونسمع كلامه…يلا خلينا ندور على مستر مالك…
وائل ركب عربيته ونور ركبت جانبه..وفي طرقهم على الغابه…
بعد ساعتين سواقه…..
نور بسرعه : هنا ياوائل….مستر مالك نزل هنا..
وائل ركن عربيته ونزل هو ونور….
وائل بص حوليه بستغراب : ثانيه واحده ….مستر مالك قبل كده….أتصل بيا وقالي تعالى بهيليكوبتر على العنوان ده…انا متأكد أن هى دي الغابه….كان فيه مخزن في الغابه دي..ووقفت بلهيليكوبتر على ضهر المخزن…
نور بصت على الغابه بخوف : أيوا بس دي شكلها يخوف…وكمان المغرب قرب يأذن…يعنى ساعه كده والدنيا هتضلم….
وائل باصص على الغابه بتفكير : بس انا حاسس ان مستر مالك موجود في الغابه دي…
أهيب خرج من المملكه هو وأرار
أهيب بص حوليه وفاجئه أتسلق شجره عملاقه….شاف شاب وبنت قريبين من الغابه وعلى وشك أنهم يدخلوها…
أهيب أبتسم بجانبيه ونزل وبص لأرار :غذائنا يقترب….
أرار أبتسم بشر : مرحا…
أهيب وأرار بيمشو في الغابه وبيقربو…بحيث أول ما وائل يدخل الغابه يكون أهيب قريب منه……
وائل بص لنور ومدلها أيده : يلا ندخل الغابه…

نور بصت على الغابه بخوف وبعدها بصت لوائل : انا خايفه…..
وائل بأبتسامه خفيفه : متقلقيش أنا معاكي….
نور خدت نفس عميق… وهزت رسها… وحطت أديها في أيد وائل…
وائل مسك أيد نور وأتجه للغابه….
وائل وقف على حدود الغابه…وأهيب واقف جوه الغابه وقريب من حدودها جدآ….هو محتاج بس خطوه من وائل…
وائل لسه هيقدم خطوه…..
….-: أستنو لاااااء متدخلوش….
نور ووائل بصو وراهم بستغراب….
البنت جريت ليهم وهى بتنهج : أو..أوعو تدخلو..الغابه…
البنت حطت أديها على صدرها وبتحاول تتنفس
وائل بص لنور بستغراب وبعدها بص للبنت : لي…
البنت بخوف : انت عايز تدخل غابة الموت…لاء لاء…الغابه دي مسكونه
نور بصتلها بستغراب : غابة الموت…

وائل بضيق : ألعبي يا شاطره بعيد…
وائل خد نور ولسه هيدخل الغابه….
البنت بسرعه : صدقني الغابه دي مسكونه محدش بيدخل الغابه دي ويخرج منها…انا شوفتهم بعيوني…
وائل لف عيونه بملل : طيب…بما أنك شوفتيهم بعيونك…معنى كده أنك دخلتي الغابه…
البنت هزت رسها بخوف…
وائل بملل : طيب أزاي خرجتي منها بعد ما دخلتيها…
البنت بقلق : حظى كان حلو…
نور بصتلها بستغراب : انت أسمك أي…
البنت بصت على الغابه بخوف وبعدها بصت لنور : أسمى فاطمه…
وائل بضيق : يلا يانور أحنا مش فاضيين للعب العيال ده…
فاطمه مسكت أيد نور بدموع : صدقوني انا مش هستفاد حاجه…الغابه دي مسكونه…موته قدامى…هو موت فارس زميلي في الجامعه قدام عيوني…
وائل بص لفاطمه شويه…..هو لمس الصدق في عيونها : طيب انا هصدقك…بس لازم تساعدينا…
فاطمه بخوف : أكيد…بس لازم نمشي من هنا الاول…نبعد بس عن الغابه ومستعده أساعدكو في أي حاجه…
وائل بستغراب : للدرجادي..
فاطمه هزت رسها : وأكتر بكتير….أصلك مشوفتش اللى انا شوفته…
وائل هز راسه وخد نور وفاطمه وبعدو عن الغابه….
أهيب بغيظ : لقد أبتعدو عن الغابه..بسبب تلك الفتاه التي رئيتها مع همس…..
……………………………..

همس بأمتنان : شكرآ أنك وصلتنا…حقيقي من غير مساعدتكم..انا مش عارفه كان حصل أي..
الراجل بأبتسامه : ولا يهمك الشكر لله واحده…المهم لازم تروحي المستشفي عشان كتفك…
همس هزت رسها : بعد أذنكو..
همس ومالك خرجو على الطريق وفضلو ماشيين أكتر من ساعه والدنيا ضلمت عليهم…
همس حطت أديها على كتفها بتعب : مالك…انا تعبت…
مالك شايف تعب همس… قرب منها وشالها مره واحده…
همس أتخضت وبصت لمالك : خضتني..
مالك بصلها بأبتسامه : عانقيني..
همس : ها..
مالك هز راسه بيأس..
همس فهمت : ااه…طيب…
همس حضنت مالك من رقبته…
مالك بقا يجري بسرعته كلها…بقا أسرع من العربيات والقطر….
همس بقت بتداري وشها في رقبته…وحضناه جامد لدرجه ان كتفها بقا يوجعها….
كام دقيقه..
مالك وقف قدام الغابه وهو بيتنفس بصوت مسموع…
همس بصت لمالك بألم وعيونها لمعه بدموع : كتفي واجعني أووي…
همس سندت رسها على كتف مالك وغمضت عيونها…
مالك بقلق : همس…همس..

همس لا رد..
مالك فهم ان همس فقدت الوعي…بسرعه دخل الغابه ونزل من سرداب المملكه وبقا ماشي في شوارع المملكه..تحت صدمة سكان المملكه وصدمتهم…ياترل مالك أفتكر همس…ولا هو وخدها كاغذاء ليه…
مالك بسرعه دخل جناحه ونيم همس على سريره…
وبسرعه وقف قدام جناحه وناده بعلو صوته : أهيب…أهيب…
ثواني وأهيب كان قدامه : مالك…أين كنت..لم…
مالك قاطعه : أريد حكيم…أءتي ألي بلحكيم…
أهيب شم ريحة بشري..بص في جناح مالك شاف همس…
أهيب أتصدم..وبص لمالك وبلع ريقه : لما الحكيم…
مالك بص لأهيب بتحزير : الحكيم لمعشوقتى…..
……………………………….
فاطمه بخوف : لاء عمري ما سمعت عن مالك الحديدي ده…
نور بستغراب : حد ميعرفش مالك الحديدي……
وائل بتفكير : انت متأكده ان الوحوش اللى بيتغذو علي البشر دول حقيقيين…
فاطمه : بقولك انا شفتهم بعيوني…صدقني انا كان نفسي أساعدك…بس لو مديرك في الشغل ده..دخل الغابه..يبقا الله يرحمه….
وائل بتفكير : لو انت بردو كلامك صح…ف أزاي خالد عرف ان مستر مالك مات…..
فاطمه بستغراب : خالد مين….
نور بغيظ : خالد الشافعى….
فاطمه بصت لنور بصدمه : مين؟!!!!
………………………………….

خالد بضيق : انا دماغي ورمت من كتر التفكير…..وبردو مش عارف أزاي هدمر الغابه….
ياسين أعد قصاده بتفكير : نزرع في قلبها متفجرات….
خالد بغيظ : بقولك لو دخلنا الغابه قول على نفسك يارحمن يارحيم…
ياسين بتفكير : خلاص انا عندي فكره…أنت هتروح انت كان راجل…وهتاخد معاك أسلحه ومتفجرات…تزرع المتفجرات…والاسلحه تدافع بيها عن نفسك…
خالد لسه هيتكلم بأعتراض…..
ياسين بضيق : اللى عندي قولته…أخلص الكلام ده يتنفذ في أقل من أسبوع…وخد معاك قد ٧ رجاله…
خالد بضيق : تمام…..انا هدمر الغابه وبأيدي..
 

google-playkhamsatmostaqltradent