Ads by Google X

رواية لم يكن عالمي الفصل الثاني و العشرون 22 - بقلم شيماء شاكر

الصفحة الرئيسية

  رواية لم يكن عالمي كاملة بقلم شيماء شاكر عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية لم يكن عالمي الفصل الثاني و العشرون 22

همس بدموع : أرجوك يا مالك مده مؤقته شهر او أتنين… سبنى برحتى أرجوك….

مالك خد نفس عميق وخرجو على مراحل : حاضر يا همس اللى انت عايزاه هيتنفذ….

همس سابته وخرجت

مالك وقف وبص لصورها : يارب مش عايز أدوق الوجع والالم تاني….انا خسرت سلمى….مش هقدر أتحمل ان أخسر اللى حبتها أكتر من سلمى

مالك خرج وركب عربيته وساق

مالك بص لهمس وبعدها بص على الطريق : انا عايزك تهدي خالص… هديكي وقتك برحتك تستوعبي كل حاجه….

همس بصتله

مالك بصلها وكمل : انا هديكي وقتك تستوعبي ….تقدري تقولي بُعد مؤقت…. أكنى مسافر مثلآ وراجع تاني …..

مالك بص على الطريق وكمل : بس في الاخر انت بتعتي يا همس….. خليكي حاطه الكلام ده في دماغك…..


همس بصاله بضيق شويه وبعدها بصت الناحيه التانيه وربعت أديها بتذمر

مالك أبتسم بحب وهو باصص للطريق

وفضل سايق لغايط موقف قدام بيتها

همس لسه هتنزل

مالك مسك أديها

همس بصتله

مالك طلع أديها على شفايفه وبسها برقه وبصلها وهى أديها على شفايفه : خليكي فكره ان مستحيل تلاقي حد يحبك قدي

همس بصاله وقلبها بيدق جامد….. سحبت أديها بكسوف : انا لازم أنزل

مالك أبتسم بحب وطلع من جيبه تلفون وأدهولها : خلي التلفون ده معاكي

همس خدت التلفون ونزلت وطلعت بسرعه

مالك بص على أثرها وأتنهد بضيق وروح بيته

………………………………

مر على اللى اليوم ده أسبوعين…. وهمس متعرفش أى حاجه عن مالك….. ولا بتخرج من باب شاقتهم خالص……

حياتها كلها أنحصرت في أوضتها وذكرياتها مع مالك…. وأخر يوم كانو مع بعض فيه…. والكلام اللى أتقال في اليوم ده…..

…………………………….

مالك حياته كلها بقت عباره عن شغل….شغل وبس…….. بيصحى ٧ ويرجع من الشغل ٢ بعد نص اليل….وفي أخر كل يوم بيعدي كان بيطمن على همس من بعيد وفي نفس الوقت واخد حزره أنها متحسش بيه

مالك أعد في مكتبه ومركز في ملفات قدامه

الباب خبط ووائل دخل

وائل بأحترام : مستر مالك نور عايزه تدخل لحضرتك

مالك بصله بستغراب هو كان ناسي نور خالص……هز راسه : خليها تدخل

وائل خرج ونور دخلت

نور وقفت قدام مالك بتوتر : مستر مالك

مالك باصص في الاوراق : هممم

نور بتوتر : انا عايزه أرجع شغلي

مالك بصلها بتفكير وبعدها أتكلم : تمام …..بس مش هتكونى سكرتيره

نور بستغراب : لي؟!

مالك بجمود : من غير لي…..لو عايزه تشتغلي في شركتى هشغلك في الحسابات….غير كده معنديش شغل ليكي

نور بضيق : اللى تؤمر بيه يا مستر مالك

مالك هز راسه : أتفضلي على شغلك

……………………………..

الايام عدت أكتر وأكتر …….نقدر نقول همس مشفتش مالك بقلها ٦٠ يوم

لاكن مالك بيشوفها كل يوم من غير متحس بيه

(في بيت همس)

أحمد أعد في الصاله مع أمه وقال بحزن : هي لسه في الاوضه

ماما همس بحزن : يا دوبك تخرج تساعدني في ترويق الشقه وعمايل الاكل ………تاكل وتدخل أوضتها متخرجش غير تاني يوم…..


أحمد أتنهد : كل ما أدخلها وأعد معاها ……كلمتها على قد سؤالي….. واجي أخرجها مش بترضى أبدآ……

ماما همس بحزن : طيب والعمل هنفضل كده لغايط مضيع مني

أحمد بضيق قام وقف : لاء تضيع أي الموضوع طول أووي ومعدش ينسكت عليه

أحمد فتح الباب ونزل من غير ميسمع رد أمه

………………………….

جوه عند همس أعده سرحانه وبتفكر في كل حاجه حصلتلها من ساعت معرفت مالك …..ومبقتش عارفه تاخد قرار…… كل يوم مر في الشهرين دول مبطلتش تفكير فيه ……والمشكله أنها مش بتقدر تاخد أي قرار في علاقتهم…

همس وقفت : انا لازم أشوف مالك

همس لبست خرجت من أوضتها

ماما همس شافتها وأستغربت لبسها : لابسه وراحه فين يا همس

همس متجها لباب الشقه : راحه لمالك نتكلم شويه

همس نزلت على طول

ماما همس بقلق : ربنا يستر

……………………………….

مالك أعد على مكتبه في شركته وغارق في شغله وشكله مرهق أووي ودقنه طولت عن طبيعتها المعتاد ومبيعملش حاجه غير الشغل….

لقي دوشه بره مكتبه عليا أووي

قام وقف بستغراب ولسه هيتحرك أحمد دخل ووائل داخل وراه : لو سمحت مينفعش كده

مالك باصص لاحمد اللى بصصله بضيق

وائل : مستر مالك انا حولت أمنعه..

مالك قاطعه : أتنين قهوه ياوائل

وائل بص لأحمد بضيق: حاضر يا مستر مالك…..

وائل خرج وقفل الباب وراه

مالك خرج بره المكتب ووقف قصاد أحمد : تعالي يا احمد أتفضل أعد….

أحمد بأنفعال : انا مش جاي أضايف…. وبقولك أي يا مالك أختي من ساعت معرفتك وهى في مشاكل… ونفسيتها زي الزفت… وبقالها شهرين أهو مبتخرجش من أوضتها…. وحبسا نفسها….


مالك بهدوء : ده كان قرار همس أنها تبعد فتره…… صدقني انا كنت بنفذ رغبتها ….

أحمد بنفعال : والله؟!! طيب نفذ رغبتها بقا وطلقها….

مالك بصله بصدمه ممزوجه بغضب : انت بتقول أي؟!……

أحمد بنفعال ونرفزه : بقولك طلقها….

مالك بعصبيه وصوت عالى نسبيآ : مش هطلقها….. ويكون على جث*تي ان همس تكون لغيري…..

أحمد بنفعال ضر*ب مالك بلبونيه : هطلقها ورجلك فوق رقبتك……

مالك حط أيده على مكان البونيه….. وبص لأحمد بكل غضب…. وضر*به بلبونيه وقع على الارض من أثرها….. ولاكن وللأسف وقع قدام رجل همس

همس براحه قومت أحمد ومسحت الدم اللى نزل من مناخيره

أحمد بص لهمس بستغراب لوجدها

همس راحت وقفت قدام مالك المصدوم من وجودها

همس بجمود : طلقني يا مالك……

مالك بصدمه : لاء لاء….انت بتقولي أي؟!!!

همس بنفعال : طلقني يا مالك انا مش عايزاك …….اللى ميحترمش أهلي ويضرب أخويا بلمنظر ده…. يبقا مش هيحترمني وهيضربني…….

مالك بنفعال : هو اللى..

همس قاطعة مالك : مش عايزه أسمع غير كلمة طالق منك…. انا عايزه أطلق…

مالك بصلها بجمود وقرب وشه من وشها : مش هطلقك…..مش هطلقك يا همس…. واللى عندك أعمليه……

أحمد مسك مالك من هدومه بعصبيه : انت هطلقها ورجلك فوق رقبتك…..

مالك بصصله ببرود : وريني هتجبرني أزاي…….

همس بتبص حوليها ومش عارفه تجبر مالك أزاي شافت وائل داخل بكوبيتين قهوه وكباية مايه

همس بسرعه وقعت الصنيه من أيد وائل اللي أتفاجئ من عملتها…… الصنيه وقعت على الارض والحاجات اللى عليها أتكسرت…..

مالك وأحمد بصو على الازاز اللى على الارض بصدمه

همس لسه هتمسك حتة أزازه……

مالك بسرعه زق أيد أحمد وجري بسرعه مسك أديها…….وعدلها وبصلها بضيق ونفعال : انت عايزه تعملي أي…. عايزه أي يا همس بقا أرحميني….

همس بنفعال وعياط :عاايزه أطلق….

مالك بصلها بحزن : عايزه تبعدي عني يا همس……عايزه تسبيني بعد كل اللى حب اللى بحبهولك……..

همس بعياط وصوت خافت مفيش غير مالك اللى سامعه : أفهم بقا….. انا وانت مينفعش لبعض….حب وتجوز وحده من عالمك يامالك…. لاكن انا وانت لاء….

مالك بصوت خافت ووجع :مش عالمى …..صدقيني مش عالمي

همس بدموع : طلقني…. طلقني يا مالك…

مالك أده لهمس ضهره : لاء يا همس مش هطلقك…. مش هسمحلك تبعدي عني

أحمد باصص لمالك بضيق ولسه هيتكلم…..ولاكن بص لأخته بصدمه وقلق : همس لاء….

وائل بقلق : مدام همس أستهدي بالله….

مالك أستغرب كلامهم ……وبص لهمس….. لقاها حطه أزازه على معصم أديها وبصه لمالك : طلقني يامالك….

مالك رجع خطوه لورا بحزن ووجع وكسره وصدمه: للدرجه دي مش عايزاني……

همس دموعها نزلت وجرحت أديها بس جرح صغير خالص نزل نقطه دم بس

مالك بقلق وخوف : همس لاء……

أحمد بقلق : همس بتعملي أي…..

مالك لسه هيروح لهمس

همس بتحزير : لو قربت مني….. صدقني مش هتردد لحظه…..

مالك رجع خطوه لورا ورفع أيده الاتنين : لاء خلاص….يا همس أرجوكي انا مش هقدر أعيش من غيرك….انت كده بتكسريني……

همس بدموع :طلقني يا مالك……..

أحمد بنفعال : طلقها بقا… انت أي مبتفهمش….ولا عايزها تموت

مالك مش سامع أي حد وباصص لهمس وبس…..

همس دموعها بتنزل وبصه لمالك وبصوت مهزوز : طلقني…..طلقني يا مالك

مالك بيهز راسه لاء : أرجوكي يا همس……أرحميني

همس بصريخ وعياط وجرحت نفسها أكتر بلأزازه : طلقنييي

مالك بصوت عالي : طااالق ……….

لحظات صمت مرت على الكل ……والقلوب

بتنبض….. ونفس عالى….

وكلهم بصين لبعض بصدمه…..

همس رجعت خطوه…. بهده… وكسره…. والازازه وقعت من أديها… ودموعها نزلت مطر…. الكلمه وجعتها أووي……. خلاص همس مبقتش لمالك.؟!…..

مالك عيونه لمعت بدموع وراح وقف قدام همس…. ومسك أديها وباص على الجرح وقال بصوت بيحاول ميكنش مهزوز : وائل… هات الاسعافات الاوليه….

وائل بحزن على مالك اللى باين عليه الكسره أووي… جاب العلبه وداله منها القطن

مالك بقا يمسح الدم من أيد همس اللى بصه لمالك وبس……. دموعها بتنزل مطر…..وكانت نفسها تقوله لي؟…..لي طلقتني وسمعت كلامى..؟

أحمد بضيق خد أيد همس من مالك وبص لمالك : شكرآ احنا أستغنينا عن خدماتك…..

أحمد بص لهمس : تعالي هنروح أقرب صيدليه

همس بصه لمالك ودموعها مش بتقف ولاكن ده كان قررها وللأسف هما الاتنين اللى هيتحملو نتجته

أحمد خد همس وخرجو من مكتب مالك….

مالك بص في الارض وخلاص دموعه في عيونه وبصوت بيحاول ميكونش مهزوز : سبني لوحدي يا وائل…..

وائل قرب وحط أيده على كتف مالك : مستر مالك انا…

مالك قاطعه بهدوء :سبني ياوائل

وائل أتنهد بحزن وخرج وقفل الباب وراه……..

مالك نزل على ركبته ودموعه اللى كان حبسها نزلت وفضلت دموعه تنزل بصمت……

وائل خرج بحزن على مديره…عايز يكون جنبه… ولاكن هو مش مديله فرصه

نور كانت متابعه كل حاجه بدموع…دموعها فعلآ نزلو….وتأكدت ان مالك بيحب همس بجد……وكانت مهما تعمل مكنش هيسب همس…..ولاكن همس غبيه وخسرت مالك بجد…..

جوه عند مالك….

مالك فضل على الوضع ده دقايق مش مستوعب اللى حصل

فاجئه قام وخد مفتيحه وخرج من مكتبه ومن الشركه خالص

نور شافته وهو خارج جريت وراه ليأذي نفسه على الاقل تكون معاه

مالك ركب عربيته وسقها بأقصي سرعه

نور وراه بعربيتها

مالك فضل ماشي بلعربيه بسرعه هو عارف ان في حد ماشي وراه ولاكن هو مش فايق لحد دلوقتي….فضل سايق لغايط موصل حافة الجبل اللى رحوها هو وهمس يوم كتب الكتاب…… ونزل من العربيه ووقف قدام الحافه…

نور ركنت بعيد ونزلت تراقب مالك من بعيد ودموعها على خدها

مالك واقف وباصص للقاع وبيردد بصوت خافت : لي؟ لي؟

مالك بصوت عالى هز المكان كله : لييييييييي…. ليي يااااااهمس

مالك دموعه نزلو… وحط أيده على قلبه بوجع

وقال بصوت عاالي : كسررررتيلي قلبي…. ووجعتيييني اووووووي

مالك رفع راسه لفوق وبوجع وكسره وبصوت هز المكان كله : اااااااااااااااااااااااااااااااه…..اااااااااااااااه.

مالك نزل على ركبته ودموعه بتنزل وخبي وشه في أيده الاتنين

نور حطت أديها على بؤها ودموعها نزلت جامد أووي على كمية الوجع اللى شيفاها…… نور قربت وحده وحده من مالك… لغايط موقفت قصاده ونزلت على ركبتها زيه…. وحطت أيدها على كتفه….

مالك نزل أيده من على وشه وبص لنور وعيونه مليانه دموع ووشه كله محمر…

نور أبتسم لمالك بحزن وطبطبت على كتفه : اللي يبيعك بيعه…. هى أختارت تكمل من غيرك….. الدنيا موقفتش ولا هتقف فيوم على حد…. أستغفر ربنا وقرب منه هتلاقي ربنا عوضك خير…. كمل حياتك من غيرها…. هى دي رغبتها…….. انت مخسرتش بل هى اللى خسرت وديمآ أقنع نفسك أن ملكش نصيب فيها… يبقا ترضا بلواقع وتستني عوض ربنا…. وتقوم وتعدي وربنا معاك ……وبعد ربنا انا جنبك يا مستر مالك لو مش هيسيئ لحضرتك أعتبرني صحبتك او أختك…..وصدقني انا أعتبرتك أخويا وبكلمك كا أخ…..

مالك مسح وشه بأيده كام مره وبص لنور تاني

نور وقف وبتسند مالك توقفه : قوم معايا يا مستر مالك….

مالك قام مع نور

نور ركبت مالك عربيتها….أعدته على الكنبه اللى ورا

وراحت قفلت عربيت مالك

وراحت لعربيتها تاني….. ركبت وساقت

مالك راقد على الكنبه وبيفتكر همس واللى قالته

مالك بص لنور : وديني على العنوان ……

نور بأبتسامه : اللى تؤمر بيه يا مستر مالك…

مالك غمض عيونه بأرهاق

بعد ساعه…..

 نور وصلت للعنوان بس أستغرب أن العنوان هو طريق مقطوع وغابات

نور بصت على مالك لقته مغمض عينه

نور : مستر مالك

مالك فتح عينه وبصلها وتعدل وبص حوليه عرف أنه وصل

نور بصت حوليه بستغراب : بس انت جاي هنا لي….

مالك أتنهد : ليا حد في المنطقه عايز أرحلو

نور بستغراب : بس مفيش بيوت قريبه من هنا خالص

مالك نزل وبص لنور :أمشي

نور هزت رسها : حاضر اللى تأمر بيه يا مستر مالك

 نور ساقت ومشين

مالك أتأكد أنها مشيت…….. دخل الغابه وفضل ماشي شويه حرك فرع الشجره ونزل السرداب لغايط موصل للمملكه……..

فضل ماشي والكل باصصله وبيتهمسو ان مالك المفروض ميكنش ليه مكان في المملكه…. بسبب التهديده انه هيدمر المملكه لو حد أتعرض لهمس…..وكلام كتير اوي شبه ده….. ولاكن مالك مش مهتم بكلامهم لغايط موصل للقصر….. دخل قاعة المحكمه بس أبوه مش في القاعه…

 مالك عرف ان أبوه في جناحه

مالك فضل ماشي في ممر القصر ووصل قدام جناح أبوه وخبط……

أبين : تفضل

مالك فتح ودخل

أبين شاف أبنه قام وقف….. راح وقف قصاده وبقلق من منظر مالك المرهق والتعبان جامد : مالك بني ما بك….

مالك حضن أبوه جامد ودموعه نزلت وقال بصوت مهزوز : لقد تركتني يا أبي…. همس هاجرتني أريد ان أموت….. أعشقها يا أبي… لما تركتني لما؟!……… لن تجد أحد يعشقها مثلي

أبين حضن أبنه جامد وطبطب عليه : أهدء بني سيكون كل شىء على ما يرام….

مالك بدموع : لاء أبي ليس هناك شىء على ما يرام….. لقد تمزق قلبي….. لقد جرحتني…. وطعانتي في منتصف قلبي….. انا داخلي ينزف أبي…. ينزف

أبين أبنه صعبان عليه جامد وحاسس بوجعه أووي….. لأن حس بلوجع ده قبل كده….. لما سلمي خدت أبنه وهربت….. كان حاسس بوحده كبيره وان الدنيا أتهدت…….

أبين خد أبنه وأعده على السرير وأعد جنبه

مالك أعد باصص في الارض بهده وكسره…….

أبين رفع وش مالك وخلاه يبصله

أبين بأبتسامه : لما انت حزين……بسبب مهاجرتها لك؟!…صدقني يا بُني…….ان كان الشيء لك من البدايه فمن المستحيل ان يذهب لغيرك…. لقد أبتعدت عنى والدتك أحداعشر عام….. كان هناق فراق… ولاكن جائت ألي مره أخري…. وأصبحت لي مره أخري…. صدقني يا بُني أذا كانت همس لك لن تذهب لغيرك …….وان ذهبت لغيرك فأنها لم تكن لك …..هل تدرك حديثي يا بني……

مالك بيفكر في كلام أبوه وبص في الارض وهز راسه : نعم أبي… لقد أدركت

أبين أبتسم : لا تُهمل نفسك هكذا….. تابع عملك…. وعود للعالم الذي تحبه…. ولا تجعل فراقها يأذيك……..

مالك هز راسه وهو ساكت

أبين وقف : أنعس في جناحي اليله……

مالك هز راسه لاء : لا أبي أريد ان أري أهيب وسأنعس في الجناح خصتي…. وسأقيم هنا أيام معدوده…….

أبين أبتسم : على راحتك بني أنه عالمك….

مالك من غير ما يرد قام خرج من الجناح وفضل ماشي في الممر لقي هامين…

هامين بأبتسامه : مالك كيف حالك يا رجل

مالك أبتسم بأرهاق : بخير هامين… أين هو أهيب

هامين : أنه مع أرار في جناحه….

مالك هز راسه : الي القاء….

هامين ردت بستغراب من مود مالك : الى اللقاء

مالك مشي لغايط موصل لجناح أرار وخبط

أهيب فتح وأتفاجئ من مالك : مالك؟!

أهيب أبتسم وحضن مالك بحب : مالك لقد أشتقت أليك…. لقد غبت عنا كثيرآ….

مالك طبطب على كتف أهيب : ها أنا معكم……

أرار سلم على مالك : يجب ان تأتي دومآ..

مالك هز راسه وأعد جنبهم

أهيب بأبتسامه :كيف حالك

مالك أبتسم بأرهاق: بخير….. وأنتم

أرار أبتسم : بخير صديق ولاكن…

قطع كلام أرار خبط على الباب

 أهيب قام وفتح لقي رميم معاها طبق من الدم

رميم أتجهت ليهم وأبتسمت لمالك : كيف حالك مالك…… لقد تعجبت حينما قالو أنك هنا…

مالك : ما بكم لقد كان ٦٠ يوم فقط

أهيب رد : لا بأس ها انت معنا

رميم : هيا أرتشفو لقد جلبت لكم الدماء

أهيب بص لرميم بتحزير : لا… لا نريد… عودي أدراجك بهم ……

مالك بص على الدم شويه : لما؟! دعها ترتشف…. وأرتشفو معها…. لا داعي للقلق

أهيب بص لمالك : على يقين ؟…

مالك أبتسم بتعب : على يقين ؟……

رميم أدت لأهيب وأرار وهما التلاته قدام مالك بيشربوه

مالك بصص على شفايفهم ……والدم اللى وقع من جنب شفايفهم

مالك بص في الارض وصدره طالع نازل غمض عينه وبيحاول يتماسك ولاكن ريحة الدم جننته

مالك فتح عينه وبصلهم تاني….. ومش قادر …..حط أيده الاتنين على الكرسي وقبض أيده في المفرش ….. وباص لأهيب وهو بيشرب والدم اللى بينقط منه…

مالك خلاص مش قادر يتحمل : انا عايز…

كلهم بصوله بعدم فهم

أهيب بستغراب: ماذا قولت ؟

مالك بص على الدم وبلع ريقه : أريد دماء

أهيب وأرار ورميم بصو لبعض

مالك بنفعال وصوت شبه ما عالى : لما تنظرون لبعضكم قولت أريد

رميم قامت بفزعه من علو صوته وراحت جري تجيب تاني

أهيب حط أيده على كتف مالك : قولت لك يا مالك أنك ستضعف…..

مالك مردش وبص النحيه التانيه

رميم جت ومعاها طبق من الدم……ونولتها لمالك

مالك بص على الدم شويه …..عنده صراع جواه مبين مبادءه ومبين غريزته….

وللأسف غريزته هي اللى تفوقت

أهيب ورميم وأرار بصين لمالك ومركزين معاه

مالك خد الطبق وحطه على شفايفه…. وداق أول رشفه وغمض عينه بأستمتاع…….

ولاكن وهو مغمض عينه أفتكر همس وهي بتقوله…….انا خايفه أصحي ألاقي نفسى ميته ….أصل مالك كان عطشان دم…..

مالك بعصبيه رمي الطبق على الارض بقوه

وقام وقف وبصوت عالى وعصبيه مفرطه : ليييي ليييييييييي انا لييي جيت كده….. لي انا مش من البشر لييييييييي…..

أهيب وأرار ورميم وقفو بصدمه مش فهمين من كلام مالك حاجه…… ولاكن شكله متعصب أووي ولو حد جه جنبه هيقتله……..

مالك بقا يكسر في الجناح بعصبيه مفرطه وبصوت عالي : لييييي انا مش بشري….. ليي ليي انا منهم….. ده مش عالمي يا همس……. مش عالمي

مالك بقا عمال يكسر في الجناح أي حاجه قدامه ينفع تتكسر بيكسرها

أهيب أرار ورميم وقفين في أخر الجناح وخايفين يروحو لمالك…….

باب جناح أرار أتفتح وكتير جدآ بقو وقفين بصدمه من مالك وأفعاله وكلامه اللى مش مفهوم بنسبلهم………

لغايط ما أبين سمع صوت مالك وصوت تكسير من جناح أرار….. جري عليه ودخل لقى أبنه دمر الجناح وبيصرخ

أبين جري لأبنه ومسكه من دراعه…..

 مالك لفله بعصبيه وعيونه كانت متحوله للأسود ونفسه عالي…….

أبين أتصدم من منظر أبنه وبصوت عالي : مالك ما بك………

مالك زق أبوه بعصبيه عاميه…… وبيكمل تكسير في الجناح…… والكل خايف منه

أبين بعصبيه جسمه أتحول وبقا ضخم وعيونه أتحولت للون الاحمر الكاتم….. ومسك مالك من درعاته الاتنين : ماااالك تووقف……

أبوه وقع على الارض وجسمه رجع طبيعي وبص لأبنه بحزن وبضعف : مالك

مالك كان منظره بشع جسمه متحول أكتر من ٥ أضعاف حجمه الطبيعي وعيونه متحوله للأسود وعصبيتو مفرطه……

الكل باصص لمالك برعب وفي من كتر خوفه جري……

مالك بص لأبوه ……وصوت نفسه عالى ……وصدره طالع نازل….. أفتكر كلام همس وهى بتقول : وأذا انا او أبننا عصبناك هتتحول وتأذينا وتموتنا……

مالك قبض أيده الاتنين ووطي وضرب بأيده على الارض بكل عصبيه وقوه…… لدرجة ان الارض أتهزت تحت رجليهم : اااااااااااااااااااااااااااااااه

مالك في أقل من ثانيه جسمه رجع طبيعي وتوازنه أختل وقع على الارض ويا مرحبآ بظلام…………


google-playkhamsatmostaqltradent