Ads by Google X

رواية احببت ملاكي الفصل الثاني 2 - بقلم ملك يسري

الصفحة الرئيسية

 رواية احببت ملاكي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ملك يسري

رواية احببت ملاكي الفصل الثاني 2

( البارت 2) من احببت ملاكى. 

يوم جديد على البنات يوم مخيف من اللى هيعشوه ياتراا هيوجهوا اى فى حياتهم. 

رحاب بدموع:  والله يابنات غصب عنى اناا لو فى ايديااا مخلكوش تعملواا كداا. 

ندى:  رورو عيب كداا الدموع دى هتفضحيناا قدام الاجانب كداا شرين لسة جديدة وهتاخد فكرة اننا ناس كئيبة. 

نهى:  وبعدين ياجميل انت فى قمر يعيط محصلش صح ياعمرررررى. 

ملاك وباست ايد رحاب:  ادعي انت رس وبناتك وحوش متخافيش عليناا يلااا يابنات. 

البنات خرجواا واتوجهوو للشركة خدواا اللبس والعنوان واتوجهوا للڤلا. 

نسرين:  اى الجمدان دا يامان. 

نهى:  هيتنكواا على اللى جابوناا واناا خلقى فى مناخيرى. 

شرين:  يلاا بس يابنات. 

البنات دخلواا وكريمة استقبلتهم. 

كريمة ل نفسهااا:  اى العصافير اللى داخلة عليااا دى اناا كداا فعلاا ولادى هيتحرشواا بيهم. 

ملاك:  حضرتك مدام كريمة. 

كريمة بإبتسامة:  ايواا اناا يابنتى. 

ندى بهمس:  شكلهاا طيبة. 

نسرين:  ايواا. 

نهى:  حضرتك احناا طقم الخدم الجديد. 

كريمة بإبتسامة خفيفة:  بصواا يابنات انتو شكلكوا محترمين وطيبين اناا اللى بيشتغلوا هنااا مش خدم دول مساعدين وكلناا هناا عيلة مع بعض ممكن. 

نسرين:  ممكن طبعاا. 

كريمة:  انتو دلوقتى 5 بنات فى واحدة هتبقاا مسؤولة انهاا تصحى عمر ابنى ومسؤولة بكل حاجته. 

كريمة بتفكيرر:  ممكن انتى اسمك اى. 

نهى:  اسمى نهى يافندم. 

كريمة:  اسمى ماما كريمة مش فندم ممكن. 

نهى بإبتسامة : ماشى ياماما. 

كريمة:  عندك كام سنة يانهى. 

نهى:  عندى 16.

كريمة:  لسة صغيرة على العموم اوضة عمر فوق على اليمين. 

نهى:  تمام هروح اغير هدومى وهصحيه. 

نهى مشيت وراحت اوضة الخدم اللى وصفتهاا كريمة. 

كريمة: دلوقتى فى اتنين هيبقواا مسؤولين انهم ينضفواا الدور داا ممكن انتو الاتنين اسمكوا.

نسرين: اسمى نسرين 17 سنة.

شرين: اسمى شرين 18.

كريمة: ماشى يابنات انتو مسؤولين عن الدور داا بالجنينه.

شرين وسرين مشيواا.

كريمة: انتى بقاا هتبقى مسؤولة زى نهى عن ابنى التانى بس هو عنيد وطبعه حامى شوية سليم ابنى.

ملاك بإبتسامة: انااا هحاول اتجنبه اناا هقوم ب شغلى وبس.

كريمة بإبتسامة حب: اسمك اى ياجميلة.

ملاك: اسمى ملاك 17 سنة.

كريمة: انتى فعلااا ملاك اوضة سليم ابنى فوق بعد اوضة عمر.

ملاك: ماشى ياماما.

ندى ب شقاوة: شكلى مليش اكل عيش هناا هروح اساعد عمو البواب.

كريمة بضحك: شكلك شقيه انتى بقاا هتبقى مسؤولة عنى ممكن.

ندى بحب: اكييد طبعااا.

كريمة: تعالى معاياا بقاا اعرفك عليا ياستى.

ندى: يلااا ياكبير.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

: ايواا نعم ياماما فى اى.

* يلااا علشان هنروح عند مرات عمك.

: بجد ياماما.

* ايواا صحى اختك يلاااا.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

نهى ل نفسها: قالت اول اوضة على اليمين يبقاا هى دى.

نهى خبطت بس مفيش رد فضلت تخبط بس لاحياة لمن تنادى.

نهى بعصبية: اى الواد داا اكيد عيل صغير رزل.

نهى فتحت ودخلت الاوضة كانت ضلمه بطريقة تخوف.

نهى بصوت عالى نسبيا:  اى بيت الرعب داا. 

نهى فتحت الستاير وسرحت فى شكل الجنينه والهواا ومحستش باللى كان هيقوم يرميهااا من البلكونة. 

عمر:  الشكل حلو صح. 

نهى بتوهان:  اوووووى بحب الاشكال دى. 

عمر بإستغراب: انتى مين.

نهى   اناا....... عااااااااااااااااااااااااا عفريت ومز وحليوة يامااااااماااااااااااااا. 

كريمة بخضة:  فى اى هنااا. 

نهى جريت استخبت وراهااا:  الحقينى عفريت ومزز وقمر استغفر الله العظيم يارب. 

كريمة بضحك:  داا مش عفريت. 

نهى:  اومال مين الاخ داا. 

كريمة بضحك:  داا عمر ابنى اللى كنت بكلمك عنه تحت.

نهى: يخرابى بقااا اناا مسؤولة عن الشحت داا وانا اللى كنت فكراه عيل صغير رزل لاحول الله.

عمر بصدمة: عيل رزل.

نهى: اه بقالى ساعة بخبط على ام الباب والبيه ولا هناا.

عمر: ماتيجى تدينى قلمين احسن.

نهى: اوعى ياعم  كداا اماا اجهزلك الحمام .

نهى سابت عمر اللى مصدوم وكريمة اللى يتضحك.

عمر  : مين المجنونة دى ياماما.

كريمة بضحك: دى نهى المساعدة الجديدة ل حضرتك.

عمر: ربنا يستر ومتقتلنيش.

عمر وباس ايد امه: صباح الخير ياست الكل.

كريمة بحب: صباح النور ياحبيبى.

نهى شافتهم وابتسمت على حبهم وكريمة لاحظت وراحت حضنت نهى نهى عيطت علشان افتكرت مامتهااا.

كريمة بقلق: مالك ياحبيبتى.

نهى بدموع: اصل ماما وحشتنى اووووى.

كريمة: وهى فين.

نهى: اناا والبنات من الملجأ ملناش عيلة ولما شوفتك انتى واستاذ عمرر كان نفسى يبقاا عندى ماما.

كريمة حضنتهاا اكتر وعيونهاا اتملت دموع على حال البنات دى.

عمر كان واقف وصعبت عليه جدااا.

كريمة خدت نهى وخرجواا وعمر دخل ياخد شاور.

ملاك دخلت اوضة سليم بتوتر ووقفت بصدمة.

ملاك: اى الجمدان اللى نايم داا هو فى كداا احم فوقى لنفسك ياملاك وعيب كداا وغضى بصرك الله يحرقك.

ملاك: سليم بيه.

سليم:.........

ملاك يدأت تهز فيه لحد اماا فتح عيونه وملاك تنحت.

سليم: هى عيونى حلوة اوووى كداا.

ملاك وبعدت بإحراج: احم هو يعنى بص هو.

سليم بضحك: اى يابنتى انتى علقتى وبعدين انتى مين.

ملاك: اناا ملاك مساعدة حضرتك.

سليم: اممممم ماشى ياستى.

ملاك: ثوانى ويكون الحمام جاهز.

سليم قام وروق مكانه وخرج بدلته بس ابتسم ودخلهااا تانى.

ملاك: اى داا يافندم اناا كنت هروق حضرتك.

سليم: اولا اسمى سليم عادى ثانياا بقااا انا متعود اروق مكانى معلش هتعبك خرجيلى بدلة علشان هروح الشغل.

ملاك بإبتسامة: ماشى.

سليم دخل وهى خرجت بدله بس طلعت طقم كاجول وكوتش ابيض وجزمة سودة.

سليم خرج واستغرب: اى داا ياملاك.

ملاك: طلعتلك بدلة بس بصراحة الكاجول احلى.

سليم وابتسم: ماشى ياستى شكرا بس اناا هلبس البدلة انزلى واناا هغير وانزل.

ملاك خرجت ولنفسهااا: عبيطة فاكرة انه هيسمع كلامك.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

كريمة:  هاا ياندوش بتعملى اى. 

ندى بإحراج:  اسفة يامدام بس كنت بتفرج على البسين. 

كريمة بإبتسامة:  هو مش اناا قولت ان اسمى ماما وبعدين انتو زى بناتى تعملوا اللى انتو عايزينوا تمام. 

ندى بدموع:  ممكن احضن حضرتك. 

كريمة وفتحت ايديهاا وندى اترمت فى حضنهاا. 

ندى:  انتى طيبة اوووووى. 

كريمة:  طب يلااا بقا علشان نفطر.. 

ندى:  ايواا اناا جهزت السفرة ليكى انتى وولاد حضرتك وانا والبنات فى المطبخ. 

كريمة:  تؤتؤ مطبخ اى كلنا هناكل مع بعض يلااا يابت قدامى. 

عمر وسليم نزلواا وشافوا البنات قاعدين بإحراج واستغربواا وبصوا ل امهم. 

كريمة وفهمت ولادهاا:  يلااا ياسليم انت وعمر علشان تفطروا. 

الشباب ابتسمواا علشان فهموا امهم وقعدوا. 

عمر بإستغراب:  سليم هو انت رايح الشركة. 

سليم:  ايواا لى. 

كريمة:  اصلك يابنى مش لابس بدلة. 

سليم وبص ل ملاك اللى اول ماعنيه جت فى عنيهااا بصت فى طبقهاا. 

سليم وابتسم:  عادى حبيت اغير. 

كريمة لاحظت احراج ملاك وابتسامة سليم ليهااا وفهمت وابتسمت. 

كريمة ب خبث:  اتمنى يفضل التغير داا. 

سليم وبص ل امه بعلامات استغراب وهى كملت اكل عادى. 

كريمة:  صح يا سليم مرات عمك وبناتهااا جاين النهاردة. 

عمرر:  لى كداا طيب لاحول الله هى مش ناقصة قرف بقااا. 

كريمة بحدة:  عمرر احترم نفسك اناا ربيتك على كداا. 

عمر بأسف:  اسف ياماما عن اذنك. 

عمر مشى. 

وسليم بص ل امه بعتاب ومشى وراا اخوه. 

كريمة اضيقت وطلعت فوق. 

نهى:  شكلنااا وحشش بشكلل. 

نسرين:  اوووووووى يامعلم. 

ندى:  بس شكل مرات عمهم وبناتهااا مش كويسين. 

ملاك:  باين كداا علشان عمرر اضايق واتكلم بعفوية وسليم بص ل امه بصة غريبة وهو ماشى. 

نهى:  شكل الواحد هيستمتع ياولاد. 

شرين بضحك:  طب يلااا ياختى انتى وهى كل واحدة على شغلهااا. 

البنات قاموا على شغلهم. 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

ادهم: مالك ياعمر.

عمر: العقربة وبناتهااا جاين النهاردة.

ادهم بضحك: طب اهدى بس مالك متعصب لى.

عمر: واد انت متعصبش اللى خلفونى اكتر ما اناا متعصب اسرح يابابا.

ادهم: طب يلاا ياخوياا على المحاضرة.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

سارة: اسر بيه استاذ سليم جه وشكله متعصب اوووووى.

اسر بإستغراب: تمام ياسارة اناا هدخله.

سليم واقف عند الشباك ومتعصب.

اسر: مالك يابوب.

سليم: اسر فعلااا مش فايق لاى حاجة دلوقتى.

اسر: مالك فى اى.

سليم: شهيرة جايه النهاردة.

اسر: ودا اللى معصبك.

سليم: انت عارف ان اناا وهى كنا بنحب بعض.

اسر: اديك قولت كنتوا فعل ماضى وانتهى ياسليم.

سليم: مش عايز اشوفهاا ياصحبى.

اسر: هتعدى هتعدى وبعدين قولى اى اللى لبسك كداا.

سليم تلقائى افتكر ملاك وابتسم.

اسر وغمز: بتبتسم ليه ياوله هااا وراهاا اى الابتسامة دى.

سليم وضحك: مفيش ياسطاا عادى حبيت اغير شوية.

اسر: طيب ياخويااا.

سليم بجدية: يلااا نشوف شغلنااا.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

البنات بشتغلواا وجهزوا أوض الضيوف اللى قالت عليهم كريمة وقعدوا مع بعض ف المطبخ فجأة كريمة ندهت عليهم.

كريمة بإبتسامة: يابنات دى تبقااا هدى سلفتى.

البنات: نورتيناا يامدام.

شهيرة بتكبر: مين دول ياطنط.

كريمة: دول المساعدين بتوعناا.

سمر: خدامين يعنى.

نهى بهمس: عنده حق الواد عمر ميكونش طايقهم العقارب دول.

كريمة: لاء مش خدامين دول بناتى وبيساعدونى واتمنى ميحصلش ازعاج.

هدي: فى اى ياكريمة ونتى هتزعقى ل بناتى علشان شوية خدامين لو كداا اخدهم ونرجع تانى.

كريمة: لاء ياهدى اتفضلوا اطلعوا الاوض جاهزة.

هدى خدت البنات وطلعوا.

كريمة بأسف: اسفة يابنات متزعلوش منهم.

ندى: ماما القمر مش بتعتذر ابدااا على فكرة كان ممكن نرد بس احترمناكى والله.

كريمة بإبتسامة: ماشى يابكاشة.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

باليل وكريمة وهدى وبناتها قاعدين فى الصالون والبنات فى الجنينه عمر جه.

عمر بضيق: السلام عليكم.

كريمة وهدى: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته.

سمر بدلع: اذيك عمر.

عمر بحدة نسبيااا: كويس.

كريمة: اطلع ارتاح ياحبيبى وانزل علشان ناكل.

عمر: نهى فين.

كريمة: نهى يانهى.

نهى جت جرى: نعم ياماما.

عمر: تعالى ورايااا.

سمر بضيق: وتيجى وراك ليه هى مش خدامة.

عمر بص ل نهى وشافهااا ماسكة نفسهاا بالعافية.

عمر: والله داا شئ ميخصكيش وهى مش خدامه وياريت تخليكى ف حالك ماشى يلاا يانهى.

عمر مشى ونهى ورااه.

هدى: ينفع كداا ياكريمة اللى ابنك عمله.

كريمة: اناا قولت كذا مرة ل بناتك ملهومش دعوة ب ولادى فاكرة ولا احب افكركوا.

وبصت ل شهيرة.

شهيرة: عن اذنك اناا طالعة فوق.

شهيرة طلعت وسابتهم.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

عمر دخل ونهى دخلت وراه وقفلت الباب وهو قعد على السرير وغمض عيونه.

نهى فضلت السكوت لحد اماا يروق.

عمر نسى انهااا موجودة ورااح فى النوم وهى حست ب كداا قربت منه وقلعته الكوتش وقلعته الساعه والشراب وساعدته انه يفرد جسمه وقفلت النور ونزلت وقابلت سمر.

سمر بإحتقار: كنتوا بتعملوا اى لوحدكوا.

نهى: قصدك اى يعنى.

سمر: قصدى انك واحدة سافلة وقليلة الادب وتربية شوارع وبترمى نفسك عليه.

نهى محستش بحاجة غير وهى بتضربها بالقلم.

نهى بصوت عالى: اخر مرة تتكلمى معايااا كداا مفهوم اناا تربيتى احسن منك يازبالة ياقليلة الادب وواضح انك انتى اللى تربية شوارع اناا لو كنت سكتلك قبل كداا يبقاا علشان اناا بحترم الناس الطيبة اللى بشتغل عندهم بعد كداا تجنبينى ياحلوة فاهمة ولا لاء.

نهى وهى بتتكلم كان عمر خرج وكريمة طلعت هى والبنات...

هدى ومسكت نهى من شعرهااا: انتى ازاى يا زبالة تمدى ايدك على اسيادك ولسه هتضربهاا بالقلم لقت ايد بتمسكهاا.

سليم: انتى هتعملى اى.

هدى: سيبنى اعلمهاا الادب.

عمر: اظن اللى محتاجة تتعلم الادب هى بنتك.

هدى: شايفة ولادك ياكريمة.

كريمة وحضنت نهى: اى اللى حصل يابنتى.

نهى حكت اللى حصل.

سليم: اعتذرى ياسمر.

سمر: مش هعتذر من خدامة.

عمر بحدة وصوت عالى: سمرر قسما بالله كلمة كمان وهتشوفى منى حاجة مش هتعجبك اعتذرى يلااا.

سمر: اسفة حلوو كداا.

سمر سابتهم ودخلت اوضتهااا.

نهى بصت ل عمر ومشيت والبنات معاهاا. 

عمر:  ماما اناا جعان. 

كريمة:  ماشى ياحبيبى يلااا ياسليم. 

سليم:  هغير وانزل. 

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

البنات جهزوا السفرة وكريمة راضت نهى وهدى وبناتهم نزلواا وسليم فوق. 

كريمة:  هو سليم اتأخر ليه كداا روحى ياملاك شوفيه. 

ملاك:  حاضر ياماما. 

هدى:  لاء استنى اطلعى ياشهيرة انتى. 

شهيرة لسه هترد. 

كريمة:  اناا قولت ملاك يعنى ملاك. 

شهيرة بصت ب غيظ ل كريمة وملاك لسه هتطلع. 

شهيرة ب خبث:  ابقى خبطى علشان سليم بيحب يقعد براحته. 

ملاك بصتلهاا بإستحقار وطلعت وهى بتشتم فيهاا وفجأة خبطت فى سليم. 

سليم:  اى يابنتى مين اللى معصبك كداا. 

ملاك بغضب:  كلبة البحر اللى تحت دى جتهاا الاقرف استغفر الله العظيم يارب. 

سليم بضحك:  مين دى. 

ملاك:  شهيرة الشريرة. 

سليم ضحك بكل صوته وهو نازل والكل بصله بإستغراب. 

عمر بغمزة:  بتضحك لى يابوص. 

سليم بضحك:  هموووت مش قادر. 

كريمة:  مالك يابنى اى اللى خلاك تضحك كداا. 

سليم:  ملاك دمهاا سكر اووووى. 

عمر وغمز ل كريمة:  اممممممم ملاك قولتلى. 

سليم:  ايواا يلاا اناا هموت واكل. 

قعدوا ياكلواا بس البنات مقعدوش. 

سليم:  اومال البنات فين ياماما. 

كريمة:  مرضيوش. 

سليم:  اى الهبل داا ياملاك ملاااك تعالى انتى والبنات. 

ملاك:  خير يابيه. 

سليم:  قولتلك اسمى سليم عادى ثانياا يلاا علشان ناكل. 

ندى:  معلش هناكل فى المطبخ. 

عمر:  لى كدا بس يابنات. 

شرين:  اصل شهيرة هانم وسمر هانم قالوا ناكل فى المطبخ زى الخدامين اللى جاين من الشوارع. 

سليم وبص ل شهيرة ب غضب:  انتى قولتى كداا. 

شهيرة:  اه ودى الحقيقة. 

ملاك:  عن اذنكم مش جعانة. 

ملاك خرجت فى الجنينه والبنات بعد الحاح عمر وسليم قعدوا. 

وفجأة سمعوا صوت صويت.........

  •تابع الفصل التالي "رواية احببت ملاكي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent