Ads by Google X

رواية عنيده احتلت قلبي الفصل الثاني 2 - بقلم ليليان محمد

الصفحة الرئيسية

 رواية عنيده احتلت قلبي (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم ليليان محمد

رواية عنيده احتلت قلبي الفصل الثاني 2 


                          اذكر الله 🤍🌼
ع باب الكليه 
ميرا: ها توحشيني اوي يا ليلو لغايه بكره 🥺
ليلي: وانتي كمان يا قلبي ...سلام بقا عشان متاخرش ع الشغل😢
ميرا: سلام يا قلبي 🥺
عند ادهم و يوسف
يوسف: ها تروح فين يا ادهوم 😌
ادهم بقرف: ادهوم .... رايح البيت امال ها روح فين انا هموت اصلا من التعب مكنتش اعرف ان الكليه متعبه كده يا چو🤕
يوسف بضحك: تعبت من يوم و ياريتك كنت مركز مع الدكتور ده انت مسبتش بنت معانا ف المدرج او مش معانا..... يا ابني ارحم نفسك و ركز ف مستقبلك شويه بقا 🙄
ادهم بلامبالاة وايده ف جيب البنطلون: خلاصة محاضره الادب و الاخلاق ولا لسه 😏
يوسف بيأس: اه يلا اوصلك و اروح الشغل 😤
ادهم: يا لهوي انت فيك دماغ تروح شغل بعد كل ده 😳
يوسف و هو بيركب العربيه: شفت بقا اني جامد 😁

********************في قصر الشرقاوي
بقلم ليليان محمد ✍️
                                   الله اكبر💕
فاطمه بخوف: يعيني عليك يا ابني زمانه تعب جامد 🥺
خالد بسخريه: اه اه جدا 😏
فاطمه بحب لي ابنها: ما تقصاش ع الواد كده يا خالد ده حتي معندناش غيره لو مدلعنهوش ها ندلع مين🥺
(اد ايه انتي ام عظمه 🥺😂)
خالد بسخرية: اهو ابنك ها يجي يقولك انا هموت و مش هقدر اروح تاني و عاوز شهر راحه و بعد كده ياخد شهر خرجات و شهر يريح من الخرجات😒
(يا بخته ده انا عوزا يوم واحد اجازه 🥺)
فاطمه بحنان ع ابنها: و ماله يعني يا حبيبي سيبه يعيش سنه و يفرح و يخرج لما يتجوز ها يبقا يشيل المسؤوليه متخفش هو انت مستعجل ع اي بس🙄
خالد بغضب: يعني اي اسيبه يعيش سنه و مستعجلش انا اصلا فوقت ليه للاسف متاخر جدا انتي مش شايفه ابن اخويا سامر ولا اي ده شايل كل حاجه عن ابو و قد ابنك و خلص كمان بقاله سنه انا مش عارف ها تفضلي تدلعي فيه لي امتي .... ده انا لما بشوفه سامر مع ابوه و هو شايل الشركات بتاعته كلها بتحصر ع ابني فعلا اخويه خلف راجل قد المسؤولية 😔
فاطمه وهي بتحاول تدافع عن ابنها باي طريقه: لا والله... ده انا بكره الواد سامر ده اصلا ولاد كده تحسه معقد و عامل فيها الكبير العاقل انا مش عوزا ابني يبقا زيه لا😢
خالد بغضب: يا ريت يبقا ربعه حتي بس هو مش فالح غير انه يمشي معه لليل و نهار بس... للاسف مش بيتعلم منه 😡
ادهم وهو داخل من الباب بابتسامه: اتعلم من مين يا حبيبي😁
خالد بسخريه: اهلا بالاستاذ نورت والله ليك وحشه😏
ادهم بابتسامه: ايوه صح انا بقول كده برضو عشان كده مش ها روح تاني... حاسس كده اني لما غبت البهجه راحت من البيت مش صح يا ماما 😌😁
فاطمه بحب: صح يا قلب ماما ❤️
خالد بعصبيه: يا روح امك انت يا تروح الشغل يا الكليه مليش فيه 😡
ادهم بتأفف و هو بيبص لي امه عشان ترد هي فاطمه قالت: ف اي يا خالد كده سيبه يستريح حتي ده حبيبي لسه جي و زماله تعبان و جعان تحب تاكل اي يا حبيبي 🥺
خالد بعصبيه دخل الاوضه و قفل الباب 
ادهم و هو بيبوس ايد امه الي ديما بتسنده و بتقف ف صفه: تسلميلي يا ست الناس 😊
فاطمه وهي بتحضنه: حبيبي هو انا ليه غيرك 🥺
ادهم و هو بيبعد: كفايه بقا حنان و قولي لي سعاد تجهز الاكل و تطلعه الاوضه لاني ها موت من الجوع 🤤
فاطمه: حاضر يا حبيبي 😊

********************عند ليلي ف الشركه 
بقلم ليليان محمد ✍️
            سبحان الله وبحمده 🤍🌼
             سبحان الله العظيم 🤍🌼

ليلي لي تسنيم( صديقه شغل و سكرتيره معها ): اسفه يا سوسو ع التاخير اوعي يكون معاذ بيه سال عليا ( معاذ هو الي ماسك الشركه لما المدير ما يبقاش موجود عنده 50 سنه عشان تتخيله معايه) 
تسنيم: سال و قولتله دخلت الحمام😌
ليلي: حبيبتي يا ناس ربنا يخليكي ليه ثم بستها من خدها 😘
تسنيم بضحك: كفايه محن يختي و شوفي معاذ عشان ميزعقش.... الحمد لله انه لسه سال دلوقتي 
ليلي بتأفف: طب يختي ها روح و امري لله 😒
ليلي لي معاذ: تسنيم قالتلي ان حضرتك كنت عوزني ف حاجه حضرتك 😊
معاذ بعد ما ساب الورق و بص عليها: عاوز ملف شركه الصياد الي ها نعمل معها صفقه جديده 👍
ليلي بهدوء: امرك يا فندم 😊
معاذ: تمام ما تتاخريش  👍
بعد عده دقائق 
ليلي: دي ملف شركه الصياد الي حضرتك تطلبتو مني 😊
معاذ : تمام حطي هنا ع المكتب 😊
ليلي: حاضر يا فندم😊
 و حتطه و مشت 
معاذ و هو بيراجع الورق بتاع الشركه الصياد جالو تليفون من صاحب الشركه
الخط فتح 
معاذ: الو يا صحبي
صاحب الشركه: .........
معاذ: حاضر الي انت شايفه
صاحب الشركه: ......
و قفل الخط ثم نادي علي ليلي و تسنيم وقال: ................

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°عند ادهم الساعه 5 تقريبا
بقلم ليليان محمد ✍️
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️✨

ادهم بعد ما اكل وهو نايم ع السرير قاعد بيفكر فيها و يفكر يا تري حبتها لا لا هو انا لحقت ممكن يكون اعجاب اممم مش عارف ممكن يكون عشان هي الوحيده الي ما ادتنيش اهتمام عن باقي البنات ( فا مفيش انثي تقدره تقاوم وسامته معاده هي) يا تري اي السبب تذكر لما اطال النظر إليها وهي نظرت بقرف و ثم نظرت  الناحيه الاخري ابتسم دون ان يشعر ما سبب تفكيري فيها هي ليه اشغلت عقلي و قلبي ها كذا (عشان انت مهزق بس، ده احساس مش اكتر🙂😂)
تليفون ادهم رن 
الخط فتح 
ادهم: الو يا سموره عامل اي 😁
سامر (ابن عم ادهم و صاحب يوسف و كارم ابن معاذ): انا خلصت شغل ف الشركه و ها نخرج انا و يوسف و كارم و عاوزينك تيجي ... ثم قال بضحك ولا يوم الكليه جاب اجلك 😂
ادهم: اجل اي بس يا صحبي جي حالا بس قولي العنوان 😅
سامر: .........
ادهم: تمام يا صحبي جي حالا 👍
ادهم ف نفسه: يا تري لما خرج ها فضل افكر فيكي برضو ولا لاء🤔
ثم قام و لبس تيشرت ابيض و بنطلون اسود و چاكت اسود و جزمه سوده و رتب شعره بعنايه و حط من برفانه الخاص و كان وسيم جدا

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°ف بيت ليلي
بقلم ليليان محمد ✍️
                            اذكر الله 🤍🌼

ليلي قعده ع السرير سرحانه ف الكلام الي معاذ قاله 
فلاش بااك 
معاذ: بصي يا ليلي انتي و تسنيم ابن صاحب الشغل ها يجي يمسك الشغل بكره تيجو بدري و عاوز نظام اكتر من كده انا برضو هبقا موجود عشان ابقا معه ف الشغل بس مش عاوز اي شكواه مفهوم 
تسنيم و ليلي ف نفس الوقت: مفهوم 
بااك
ليلي ف نفسها: يا تري ها يبقا طبعك ايه.... يعني انا حبيت الشركه دي عشان الي مسكها رجل كبير يجي ابنه دلوقتي يمسكها ااااه يا رب😭😭
قطع تفكرها امها لما دخلت 
مني: بتفكري ف اي يا بت انتي🤨
ليلي: ولا حاجه يا قلبي .... ها العشا جهز يا ست الكل ولا لسه 😁
مني: اه ثواني و ها حطه 🙂
ليلي: تمام يا حبيبتي وانا جيه دلوقتي اكل عشان بعد كده اذاكر شويه و انام عشان عندي جامعه الصبح ☹️
مني بحنان: ربنا معاكي يا حبيبتي يا رب🥺
ليلي بابتسامه: كفايه محن بقا انا جعانه اوي 🤤
مني بقرف: محن... امشي يا ام محن انتي عشان تطفحي جتك قرف 😒
ليلي بضحك و هي بتقوم من ع السرير: قفوشه اوي انتي يا ماما😂

__________________ عند ادهم
بقلم ليليان محمد ✍️
                                   الله اكبر💕
ادهم و هو نازل بسرعه كانه كده بيهرب من التفكير فيها وقفه صوت ابوه
خالد بسخرية: الباشا رايح فين😏
ادهم بابتسامه: خارج مع سامر و يوسف و كارم😁
خالد بعصبيه خفيفه: ياريت تتعلم منهم شويه بدل ما انت مش فالح ف حاجه غير الخروج كده 😏
فاطمه بعتاب: في ايه يا خالد ما تسيبه يخرج براحته هو احنا ها نحبسه يعني😢 (والله نفسي ف ام زيك كده😢😂)
خالد بسخرية: لا ازاي لازم يخرج و يشوف الدنيا 😤🙄
ادهم باستعجال: سلام بقا عشان متاخرش ع الشباب 😌
خالد بسخرية: و ما تتاخرش ع الرجوع برضو يا سي ادهم عشان عندك شغل الصبح 😁
ادهم بصدمه: نعمم😳

⁦⁦⁦**************************

(ياعيني عليك يا ابني😂)
يتبع...... بقلم ليليان محمد ✍️

سامر ابن عم ادهم شب وسيم شعره اسود ناعم و عينيه بنيه و بشرته قمحيه طويل جدا ذو عضلات كبيره و هو خريج كليه حسابات عنده 25 سنه

كارم يبقا ابن معاذ الوحيد شب جميل و طويل عنيه خضره و شعره اسود كرلي الي نوعاً ما ، يمتلك من العمر 26 سنه خريج كلية طب يعمل ف مستشفي من مستشفيات ابوه سامر و يعتبر ملك لي كارم  فا ادهم و سامر و يوسف و كارم يعتبره اعز اصدقاء 

تسنيم بنت جميله عنيها عسلي فاتح و بشرتها بيضه صافيه شعرها بني غامق ولكنها بحجاب تمتلك من العمر 23 سنه كليه علوم ولكنها شغاله ف شركه الشرقاوي للاستيراد والتصدير 

معاذ صاحب خالد جدا و ابو كارم ، عنده 50 سنه و هو الي ما سكله شغله ايوه ايوه ادهم المفروض ها يمسك الشركه الي فيها ليلي

 بس يا تري هو ها يروح الشغل اصلا ولا لاء؟؟

يا تري ادهم ها يحب ليلي بجد ولا مجرد اعجاب ؟؟

ويا تري هي هتحب ادهم اصلا ولا لاء ؟؟

ده الي احنا ها نعرفه الاجزء الجايه....
يتابع بقلم ليليان محمد ✍️

   •تابع الفصل التالي "رواية عنيده احتلت قلبي" اضغط على اسم الرواية 

google-playkhamsatmostaqltradent