رواية نبض قلبي كاملة بقلم شروق خالد عبر مدونة دليل الروايات
رواية نبض قلبي الفصل الثلاثون 30
انتي السبب في ده كله اهي ملك بتموت بسببك يا رتني ما شفتك مره ثانيه
وينظر الي السرير ويلاقي السرير فاضي
اسد.. انتي فين أمير ويجري علي الحمام ويدق الباب براحه وبعدين بالشده ويقوم بكسر الباب اميييييييره
يدخل حسن عليه الاوضه ايه فيها يا اسد انت بتزعق كده ليه وفين بابا واميره
اسد وهو يخرج بسرعه من الغرفه ويجري الى مدير المستشفى انا عايز اعرف المرضى اللي كان في الاوضه 105 راحت فين ايه اللي بيحصل في المستشفى ده
المدير يقوم بخوف اهدى يا فندم واحنا نعرف كل حاجه ازاي يعني مش موجوده في الاوضه انت دورتي زين يا فندم
اسد.. وهو يضرب على المكتب بيديه بغضب ايه دوت يعني هو دبوس متضيع مني في الاوضه وانا مش لاقيه ده بني ادمه بني ادمه رايحه فين دي انا عايز اعرف دلوقتي يا اما اقفل المستشفى دي اتصرف بسرعه شوف لي المريضه رايحه فين
يخرج بسرعه المدير وينده على الأمن ويطلب تسجيل كاميرات بتاعه المستشفى
اسد وهو ينظر الى الكاميرات بغضب ويرى زياد وهو مع اميره على الكرسي وينظر الى الكاميرا ويضحك ويرمي بوسه في الهواء
اسد وهو يصرخ انا عايزه اعرف ازاي تخرج من المستشفى من غير ما حد فيكم يعرف ايه هي المستشفى دي اي حد يخش يطلع كده فيها عادي ايه التسيب اللي انت فيه ده
يا فندم احنا ما شفناهوش يا فندم ما نعرفش دخل ازاي هنا
اسد وهو يصرخ ما تعرفش ازاي ده لابس لبس دكتور ازاي يعني ما تعرفش يعني يعني جابوا منين اللبس ده ده لبس المستشفى ولا اظن انا ما شايفش زين انه لابس زي المستشفى بتاعكم انا انا غلطان مش لابسه ذي بتاعكم
المدير يضع راسه في الارض الذي بتاعه يا فندم
اسد.. يوبه تشوف مين اللي سعد في كده ويخرج من الاوضه
حسن.. هي هتروح ذي عمتي صح
اسد.. يضم حسن الي حضنه لا وصح عمتك هنا
حسن.. يخرج بسرعه من حضنه فين فين
_____________شروق خالد
ذياد.. يدخل بي اميره مكان مهجور ويرميها علي الارض ويصرخ فيها انتي فاكر ايه لمه تهربي وتروحي لي اسد بتاعك ده مش هعرف ارجعك تاني لي عندي لا ياماما اصحي كده ده انا ذياد قومي كده وصحصحي علي شان الباشا انا قولت ليه انك انتي حامل في ولد وهربتي وهو دلوقتي هيتجنن عارف يعني ايه يعرف انه هيجليو ولد وهو معاه 8بنات هههههه
اميره.. هههههه بس الطفل نزل يا قلبي هتعمل ايه ههههه
ذياد. يقوم بغضب ويضرب فيها يعني ايه نزل ده هيكون علي موتك ده بيحسب فاضل اد ايه علي الولاده وينزل فيها ضرب برجله وهي تضحك عليا وهذا بيعصب ذياد جدا
ذياد… لا انا مش هضرب علي شان العلامه الضرب هتبان وهقول ايه لا انا هخد حقي منك بطريقه تانيه خلاص هههههه ويمسك اميره ويرميها علي
________________
الدكتور محمود في المخزن بيعمل صوت مكتوم ومش قادر يتحرك ولا بتكلم
المدير.. يعني ايه ده في عمليه خضره وهو اللي لازم يعملها هو عمره ما اتاخرت كده اتصل شوفه فين
الممرضه.. انا اتصلت بيه بس تلفونه معلق اعمل ايه الحاله ممكن تروح منينا ومافيش دكاتره تاني ايه الحل
المدير… اتصرف انا هعمل ايه مش كفايه موضوع الزفت اللي دخل المشفي ده ومحدش فيكم وقفه ده اسد باشا ناوي يطربه الدنيا كلها علينا روح من وشي دلوقتي
____________شروق خالد
اتصرف هي كانت معاها تلفون اتصرف واعرف هي فين بسرعه
حاضر يا باشا
اسد.. خلاص يا ذياد نهايتك قربت خلاص
_____________
نهي.. وهي تنظر الي العسكري والي السلاح اللي معاه
______________
انا قولت للناس علي معاد الخطوبه ولو ابنك ما جاش هيكون اخر كلام بنا انتي سمعه وصح انا قولت لي لمه ان اخويا هيتجوز وهي هتنزل
الام.. بفرحه بجد بتي هتاجي
الاب.. اه بس هيا قالت هتحضر الفرح وتمشي علي طول مش هتقدر تقعد معانا
تيم.. يقوم ويمشي وهو سرحان يعني هتاجي وانا مش هشوفها بسبب اخوها
تيم. يا ابني انت رايح فين تعالي تيم
تيم.. يعني هتروح من لا انا مش هسبها ولو علي موتها هنموت مع بغض وده اخر كلام ويخرج من البيت بسرعه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية نبض قلبي ) اسم الرواية