رواية حين يعشق الفهد (كاملة جميع الفصول) حصريا عبر دليل الروايات بقلم نسمة ليل
رواية حين يعشق الفهد الفصل الثالث 3
"دخلت فتون تاخد شاور وميساء قعدت تسمع فيديوهات لحد م فتون تطلع ونادت علي فتون عشان تاخد الهاند فري بتاعتها من الشنطة لفت انتباهها المذكره"
ميساء بصدمة وهي بتقرأ أول صفحه... ليث حب طفولتي
"قرأت ميساء مدى حب صديقتها لـ ليث... ودموعها نزلت لما قرأت الصفحه اللي أعترف ليث فيها بحبه لـ ميساء
"اليوم أنفطر قلبي حين علمت أنك يـ حب حياتي لم تشعر بحبي لك وكنت تعشق صديقتي حينها... صديقتي عندي مثل الذهب لايصدأ واسمع الأمثال بأن الحب تضحية واليوم سأضحي بحبي لأجلك ولأجل صديقة دربي"
_يلهوووي علي الميه الساخنه بتاعتكوااااا تخلي الواحد يعمل نقل إقامه لبيتكوا😂
"ميساء مسحت دموعها بسرعه"ط
ميساء... مش كفاية قرفاني كمان عايزه تحتلى بيتي
_مش عاجبك ولا اي
ميساء... مقصدش ي معلمه دا انتي الخير والبركه
_ايوا كدا متجيش غير بالضرب ههههه
_بقولك اي قومي اعمليلنا فشار لحد ما اختار فيلم رعب حلو كده
ميساء... رعب برضوااا؟!
_اه وبطلي كلام كتير... بنات أخر زمن
ميساء... أسفة يـ تيته فتون😂
_________
تاني يوم
"ياسر استاذن محمد إنه ياخد فتون ويخرجوا ومحمد وافق وقرر إنه يعملها مفاجأه لها ويستناها برا الكلية"
_أنا خلاص همو"وووت عااايزه أكل يـ بشر
ميساء... اهدي يـ بنت الجزمه هتفضحينا دا أنتي بتقلبي ديناصورة لما تجوعي
_طب قومي هاتلنا حاجه ناكلها بدل الديناصور دا أطلعه عليكي
ميساء... حاضر قايمه
_مش تنسي... قاطعتها ميساء بحب
ميساء... الأيس كوفي بتاعك
_تربيتي
"ميساء رجعت الخطوتين اللي اتحركتهم"
ميساء... بت بصي مين واقف هناك ده
_مين يـ ختي... اي اللي جابه هنا دا ابن الورمه
"فتون راحت ل ياسراللي مستنيها"
_اللي جابك هنا
ياسر... جاي اشوف خطيبتي وأخدها ونطلع نتفسح
_ أحلف أوعى تكون بتهزر يس يس يس
ثواني وجايه
ياسر ابتسم... مجنونة
_بقولك اي أنا هفلسع بقا وابقي سجليلي اخر محاضره
ميساء... ايوا يعم والله والزهر لعب معاكي
_هنبتدي نق.... باي يـ اوختشي
"ياسر أخدها و راحوا مطعم"
ياسر... المنيو لو سمحت
الجرسون... اتفضل استاذ.. اتفضلي ي أستاذه
"فتون مسكت المنيو فضلت تقلب في وهي مش فاهمه اي حاجه في لأنه كله بالانجليزي فـ قررت تختار اي حاجه عشان برستيجها"
ياسر... هتاخدي اي يـ حبيبتي
_دا
ياسر... متأكده
_اه أنا عايزه دا
ياسر... أنا بقول اطلبي زيي وخلاص
_من أولها بتقيد حريتي
ياسر... مش بقيد ولا حاجه خلاص انتي حره
"فضل ياسر يتكلم معاها وهي ترد علي قد السؤال لحد م الجرسون جه بالاكل"
_هو اي دا.... عااااااااااا يماااااااااا
"كان أخطبوط حي... فتون راحت راميه الاخطبوط من ايدها طار لبس في وش الراجل اللي علي الطربيزه اللي قدامهم"
الراجل... حد يشيله من علي وووووشي
"فتون واقفه كاتمه الضحكة علي شكل الراجل... و هوب الراجل شاله راح طاير علي طربيزه حد تاني... المطعم كله اتقلب رأسا علي عقب والكل بقا يحاول يجري منه"
___________
في الكلية
ليث... اومال فين سي زفـ ـته مش حضرت المحاضره ليه
ميساء... أصل ياسر ايجي اخدها وطلعوا يتفسحوا
ليث بعدم استيعاب... ياسر مين
ميساء... اي يـ حبيبي ياسر خطيبها
"ليث اضايق جامد من فكره انها معاه لوحدها وهي عمرها م بعدت عنه كده كان كل حكاياتها معاه"
ليث... طب يلا عشان اوصلك
"ليث وصل ميساء وطلع علي بيته اللي فوق شقة فتون ودخل علي اوضته رمي نفسه علي السرير وبدأت يكلم نفسه"
ليث... أنا مش فاهم في اي لي بضايق لما حد يقول عليها حاجه ولي اضيقت ورفضت لما عرفت ان حد متقدملها م دا مسيرها هتجوز وتبعد عني
"عند فكره تبعد عنه اتحول زي ميكون هينقض علي فريسه"
ليث... مستحيل مستحيل تبعد عني فتون دي بتاعتي أنا بس بتاعتي
"بدأ يتنفس بعنف"
قلبه... طب وميساء اللي قولت إنك بتحبها
عقله... انتوا مش اول ناس تنفصل بعد الخطوبه.. وتلقيه كان إعجاب بس انت اللي بتتسرع (يقصد قلبه)
قلبه... بس أنا صعبان عليا اوي اني اكسرها
عقله... خلاص اخسر فتون وخليها تكون ملك حد غيرك
ليث... باااااس فتون ملكي أنا وبس
"طلع البلكونه يشم هوا نضيف شاف فتون وياسر جاين عاملين يضحكوا ويتكلموا"
_________
عند ياسر وفتون
ياسر... انتي كنتي مسخره وانتي عامله زي الفأر المـ ـيت في بيت الرعب
_ولد حماده عيب😂
دا كله كوم والمطعم دا كوم تاني
ياسر... أنا مش عارف كنت ماسك نفسي ازاي
"فضلوا يضحكوا وضربت كفها علي كفه"
ليث بغضب... كنتي فين لحد الأن مش شايفه الساعه بقت كام
ياسر... كانت معايا
ليث... وأنت مين أصلا لسه مبقاش في حاجه راسمي بينكوا عشان تخرجوا
_وأنت مااااالك ي أبرد خلق الله
"ليث اتعصب ورفع ايده عشان يضربها بس ايد ياسر كانت أسرع منه"
ياسر... أنت هتمد أيد عليها وأنا واقف معاها ولا اي كنت شايف سوسن معاها
ليث... كويس إنك عارف نفسك
"ياسر ضيقته الكلمه راح ضربه بونيه وليث شفته نزلت دم حسس علي شفته مكان الدم وبعدين قام ضربه بونيه هو كمان"
_باااااااااس.... سابتهم وجريت علي شقتهم
"ليث سابه وجري وراها هو و ياسر وهي طلعت دخلت اوضتها وقفلت علي نفسها وفضلت تعيط إن ليث كان هيمد ايده عليها وهما برا بيخبطوا عليها عشان تفتح وبعد وقت قامت مسحت دموعها وطلعت لهم"
_بابا لو سمحت ممكن نتكلم
محمد... قولي مفيش حد غريب
_أنا عايزه كتب الكتاب يكون الاسبوع الجاي هو الخطوبه سوا
ليث بصدمه... ايييه
•تابع الفصل التالي "رواية حين يعشق الفهد " اضغط على اسم الرواية