رواية الثمن كاملة بقلم ميرفت السيد عبر مدونة دليل الروايات
رواية الثمن الفصل الرابع 4
دخل مصطفى غرفة النوم غاضب ولكنه بدهائه قرر يلعب معاها شوية
دخل لقاها بتعيط ومنهارة وقاعدة على الارض
لسة هايقرب عشان يقومها لقى بركة من الدم عالارض
اتخض وقالها بزعيق: في إيه الدم دة انتي عملتي ايه
قالتله: انا بانزف
حاول يقومها طيب تعالي وسندهادخلها الحمام ساعدها بتغيير ملابسها واصطحبها المستشفى وطلب من الحارس يتصل بام عبده الخادمة الي بتيجي مرة كل اسبوع ويطلب منها تنظف الفيللا وخصوصا الأوضة ضروري
وجري عالمستشفى لهارون اخوه وطلب منه يشوف مالها
هارون بصله باحتقار وطلب دكتور امراض نسا يكشف عليها
الدكتور بعد الفحص والكشف خرج من غرفة الكشف قال لهارون: هي البنت دي ب تخصك
مصطفى كان سامع الحوار هارون قاله: ليه يادكتور عمر
عمر: اصل السبب واضح وهي عارفاه
مصطفى: يعني سببه إيه يادكتور
عمر: حالة نفسية سيئة هي سبب اانزيف مهبلي
مصطفى: وضح اكتر
بقلم مرفت السيد
عمر: تغيرات في هرمونات الجسم لدى النساء او يعني خلل هرموني خاصة هرمون البروجسترون من أهم أسباب النزيف المهبلي ونزيف الرحم أيضاً، الحالة النفسية والنزيف المهبلي مرتبطان ارتباطاً وثيقاً، فالحَالة النفسية تُزيد أو تُنقص من بعض الهرمونات في الجسم وهو ما يسمى بالخلل الهرموني المسبب للنزيف،
مصطفى بعدم فهم: يعني باختصار دة عادي
عمر: باختصار هي اتوترت واصابها تعبت وقت الدورة الشهرية فنزفت بغزارة بس كدة وانا عملتلها اللازم والنزيف وقف بس بترتاح شوية
مصطفى ابتسم: شكرا يادكتور
بعد انصرافه هارون بقرف: ودي إيه بقى إن شاء الله يامصطفي
مصطفى: هافهمك بعدين انا لازم امشي
هارون: طب والبنت
ضحك وهو ينصرف قائلا: اطردها وخد منها حق الكشف كمان
وسابها ومشي طلعت من اوضة الكشف ملقتش مصطفى ولقت الاستقبال بيطالبها بحق الكشف وبيسلموها شنطتها مصطفى جاب الشنطة و رجع سابها بالاستقبال
دفعت ومشيت وهي بتبكي من القهر خطتها فشلت لاشغل نفع ولا علاقة ولاصعبانيات زي ماعملت
لما عرفت بقرار فصلها
استغلت اقتراب ميعاد عادتها الشهريه شربت كوبان من القرفة واخذت تصرخ بعصبية حتى نزفت
رنت عليه لقت فونه مقفول اشتعلت غيظا ورجعت بيتها وهي تفكر بالانتقام
عاد مصطفى لمنزله وهو يشعر بالقرف ولكن وجد المنزل نظيفا ورائحته جميلة وام عبده تعمل باجتهاد حتى جعلت الفيللا وخصوصا غرفة نومه كالمرآة طلب منها تغيير الملاءات
كان يريد التخلص من كل مايخص لارا
حين انتهت شكرها واعطاها اكثر مما تستحق
وبدل ملابسه
وخرج للملهى الليلي بصحبة أصدقائه وهو يشعر بالملل من كل النساء كان يريد. تجربة انثى مختلفة عن كل النساء كان يشعر بالقرف من العاهرات
باختصار كل تفكيره منصب على هنا خام لاتجارب لها يريدها له فقط فالرجل طفل كبير يلهو بالعاب غيره ولكنه يعشق لعبته الخاصة
هو يريد امرأته هو فقط
قال له هاني احدى أصدقائه: مالك شايفك بتكرف الموزز انت عيان ولاايه😂
مصطفى: زهقت ياهاني
: من الستات
اه ومن. كل حياتي قرفت
: حد يزهق من النعمة
دي مش نعمة ياهاني دي نار
: وياترى هاتتوب ولا كلام
مش عارف بس كل الي اعرفه اني بافكر في بنت خام وغلبانة وزي القمر عاوز اجرب الصنف دة الي زي وردة بتتفتح على ايدك انت بس محدش يشمها غيرك عاوزها وفكرة اني اول راجل بحياتها دي مخلياني مبسوط وعامل دماغ طبيعي من غير مااشرب چ.. وين
هاني: اوباااا دة حوار كبير طيب ووصلت لايه مع الخام بتاعتك دي
مصطفى عنيه لمعت بخبث وقال: هاوصل متقلقش
بقلم مرفت السيد
تاني يوم بالشركة كان في اجتماع ومصطفى كان متعصب على رؤساء الاقسام واتنرفز على مدير قسم الحسابات ورفده وعين هنا مكانه
وسط استغراب الجميع وهنا اولهم ولكن هو كان بيخطط ليأسرها بجمايله
وبعد الاجتماع هنا طلبت مقابلته: ليه يابشمهندس
: ليه ايه
ليه انا الي اترقى
: كفاءتك ولانك اهل ثقة ومش هاتصرفي ببذخ وبلا حساب زي الي رفدته
انا خايفة مقدرش عالمسئولية دي
: متقوليش كدة انتي قوية وعاقلة وانا معاكي وهساعدك
ابتسمت وقالتله: عشان خاطرك بس هعمل الي اقدر عليه
: ماما عامله ايه
الحمدلله بتتحسن والنهاردة ميعاد الكشف عند. دكتور هارون بعيادته
وانصرفت وتركته وهو شارد بجمال تفاصيلها
وفي ميعاد الكشف توجهت هنا مع والدتها الي عيادة دكتور هارون وانتظرا دورهما ومجيء هارون
بعد قليل دلف هارون الي عيادته وبمجرد رؤية هنا شعر بقلبه يقفز من صدره
وحين اتى دورهما بالكشف وبعد تبادل التحية وبعدما فحص الأم واطمئن على تحسن. حالتها
نظر الى هنا وقال: الحاجة بقت زي الفل متقلقيش
هنا: ربنا يخليك انت السبب بعد ربنا
ام. هنا: انت ملاك دة كفاية وشك البشوش بس
هارون بتوتر ملحوظ: ربنا يخليكي
بس انا عاوزك ياحاجة انتي وهنا بموضوع تاني خالص
هنا: خير يادكتور قلقتني
هارون: انا………….
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية الثمن ) اسم الرواية